Strona 1 z 2
problem z obrotami i mocą

Napisane:
20 lip 2011, 15:52
przez kartofel654321
WITAM
Panowie zwracam się z wielką prośbą!!!!!
Jutro zamierzam z rodziną wyjechać w długą podróż (urlop) a tu na złość coś niedobrego zaczęło się dziać z moim "skarbkiem".
Mazda 6 2004r 2.0 136 KM
Objawy:
Naciskam gaz do dechy – do 1800 obrotów ciągnie normalnie... potem załącza się turbo ciągnie do około 2500 normalnie (miło wciska w siedzenie), póxniej zaczyna się......
– obroty nagle skaczę do około 3500 silnik przestaje przyszpieszać..po kilku sekundach obroty wracają do 2500 i zaczyna normalnie ciągnąć..pociągnie trochę i znowu obroty idą w górę aby po chwili wrócić i tak w kółko....
Jak delikatniej naciskam gaz to jest ok..ładnie się zbiera ale (szczególnie na piątce) jak chcę coś wyprzedzić to objawy jak wyżej – obroty lecą do góry na chwilę a samochód jak jechał 100km/h tak jedzie dalej – dopiero po kilku sekundach obroty wracają i przez kilka-kilkanaście sekund przyszpiesza..
Podpiąłem pod komputer – taki uniwersalny LM coś tam -błędów brak
Dzisiaj wymieniłem oleje + filtry (oleju, paliwa i powietrza) i nic nie pomogło.
Jak ktoś z Was ma jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc – nie wiem czy jutro jechać czy nie – trochę szkoda bo wczasy zapłacone-ale jak ma mi stanąć samochód 300 km od domu to już nie byłoby mi do śmiechu.
Dziękuję i pozdrawiam
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
20 lip 2011, 16:45
przez bieski
moze ci sie sprzeglo slizga ?
PS. Po co az tyle watkow zakladasz na ten sam temat?
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
20 lip 2011, 17:09
przez Wojtek
bieski napisał(a):moze ci sie sprzeglo slizga ?
PS. Po co az tyle watkow zakladasz na ten sam temat?
bo koledzy nie czytaja regulaminow i forum ...

Ps. watek w GG/GY idzie do kosza.
Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
20 lip 2011, 18:09
przez kartofel654321
Witam ponownie
Zrobiłem właśnie trasę Białystok-Warszawa – objawy przez całą trasę się nasilały – kilka kilometrów przed domem nie dało się jechać – delikatne naciśnięcie gazu powodowało że obroty szalały prawie pod czerwone pole a samochód ledwo się toczył. Rzutem na taśmę dojechałem pod domu ale jak wysiadłem z auta to nie dało się aż oddychać – strasznie śmierdziało spalenizną – jakby się klocek zapiekł z tarczą.
Kolejny objaw jaki zauważyłem to że bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła.
Sprzęgło poszło

Ile kosztuje nowe a ile używane i ile wymiana ?
POZDRAWIAM
PS. dobry mechanik wyrobił by się w jeden dzień z wymianą ?
PS2. trzeba te koło dwumasowe też wymieniać??!!??!!??
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
20 lip 2011, 18:11
przez sonsieno
diesel problem z obrotami i mocą

Napisane:
20 lip 2011, 23:08
przez Enduro
z twojego opisu wynika,że prawdopodobnie tarcza sprzęgła jest za cieńka (wyeksplatowana) i się ślizga , co powoduje te skoki obrotów lub brak siły ciągu...
niestety trzeba wyjąć sprzegło wymienić tarcze, która nie jest droga (tylko orginał/żadnych podróbek czy regenracji, bo będzie szarpało) no i solidnie sprawdzić, szczególnie 2M.
pozdr.E
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
21 lip 2011, 17:03
przez kartofel654321
No i stało się...
Po wymontowaniu sprzęgła okazało się że jest całe wypalone.....
No i wymieniamy cały komplet.....
Łącząc się w bólu ze wszystkimi, którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...
POZDRAWIAM
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
21 lip 2011, 19:36
przez sonsieno
Z ciekawości zapytam – ile zapłaciłeś za sprzęgło? Gdzie kupiłeś? Ile za wymianę?
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
21 lip 2011, 21:43
przez kartofel654321
koło – 2600 zł
sprzęgło (komplet) – 800 zł
robocizna – 450 zł
razem ta "przyjemność" kosztowała mnie 3850 zł
Ciekawostka.....
Pytałem się dzisiaj w jednym z salonów MAZDY w Wawie.... zaśpiewali mi:
części – 6100 zł
robocizna – 1000 zł
POZDRAWIAM
diesel SILNIK 136 KM

Napisane:
21 lip 2011, 22:33
przez Enduro
kartofel654321 napisał(a):...którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...
.POZDRAWIAM
Ci, którzy eksplatacyjnie omijają obroty silnika w okolicy 1500/min, nie wymieniają go tak wcześnie!
kolega ma obecnie udokumentowane 280 tys. km przebiegu i ma wszystko poza dwoma wtryskami fabryczne!
pozdr.E
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
21 lip 2011, 23:50
przez sonsieno
Niestety większość (albo nawet wszystkie) szóstki pochodzą z eksportu a nie wiadomo jak jeździł poprzedni właściciel...
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
22 lip 2011, 08:27
przez mądry
Dodał bym jeszcze do tego że szóstki z importu, szczególnie te starsze rzadko mają autentyczny przebieg

diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
22 lip 2011, 11:02
przez Enduro
\jeśli jest okay,no to poprzez umiejętne obchodzenie się z nim,można przedłużyć jego, jak i skarbonki żywot doczesny...
pozdr.E
m6 136km diesel problem z obrotami

Napisane:
25 sie 2011, 13:30
przez slaww
Witam.Pojawił mi się pewien problem-chciałem ostatnio wyprzedzić na 4 biegu ,naciskam na gaz ,przy obrotach około 2400 auto jakby przez chwile przestaje ciągnąć(taka jakby dziura) , potem obroty lekko spadają po czym ciągnie dalej.Na niższych biegach tego nie odczuwam.
Podpiołem madzie pod kompa-wszystko Ok.
Przeczyściłem EGR.
Re: m6 136km diesel problem z obrotami

Napisane:
25 sie 2011, 13:54
przez Karol
A sprzeglo ci sie nie slizga? jaki masz przebieg?
Re: m6 136km diesel problem z obrotami

Napisane:
25 sie 2011, 13:56
przez eszo67
Poszukaj i poczytaj w dziale diesel bylo.Ja mialem takie objawy,pekniety byl krociec od filterka bialo-zielonego na pokrywie zaworow i podcisnienie uciekalo wymiana na sprawny i

.
Re: m6 136km diesel problem z obrotami

Napisane:
29 sie 2011, 10:45
przez Enduro
koniecznie sprawdz obydwa filterki/zaworki od podcisnien
E.
Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
24 lis 2011, 12:38
przez Steve
Enduro napisał(a): Ci, którzy eksplatacyjnie omijają obroty silnika w okolicy 1500/min, nie wymieniają go tak wcześnie!
Hmm

to z jakimi obrotami jeżdzić
Jade w korku 10 km/h i mam obroty 1500/min i juz nie mam biegu nizszego od jedynki
Jade po miescie 30 km/h na dwójce i oczywiscie obroty są 1500/min.
Mam go pilowac na jedynce przy 30 km/h

Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
24 lis 2011, 13:25
przez dobrzyn22
chodzi raczej o nie dodawanie gazu "do dechy" przy tak niskich obrotach,niezależnie na którym biegu

Re: diesel SILNIK 136 KM – problem z obrotami i mocą

Napisane:
24 lis 2011, 14:10
przez Steve
Dzięki
Tak nie jeżdzę

.