problem z obrotami i mocą

Postprzez kartofel654321 » 20 lip 2011, 15:52

WITAM

Panowie zwracam się z wielką prośbą!!!!!

Jutro zamierzam z rodziną wyjechać w długą podróż (urlop) a tu na złość coś niedobrego zaczęło się dziać z moim "skarbkiem".

Mazda 6 2004r 2.0 136 KM

Objawy:
Naciskam gaz do dechy – do 1800 obrotów ciągnie normalnie... potem załącza się turbo ciągnie do około 2500 normalnie (miło wciska w siedzenie), póxniej zaczyna się......
– obroty nagle skaczę do około 3500 silnik przestaje przyszpieszać..po kilku sekundach obroty wracają do 2500 i zaczyna normalnie ciągnąć..pociągnie trochę i znowu obroty idą w górę aby po chwili wrócić i tak w kółko....
Jak delikatniej naciskam gaz to jest ok..ładnie się zbiera ale (szczególnie na piątce) jak chcę coś wyprzedzić to objawy jak wyżej – obroty lecą do góry na chwilę a samochód jak jechał 100km/h tak jedzie dalej – dopiero po kilku sekundach obroty wracają i przez kilka-kilkanaście sekund przyszpiesza..
Podpiąłem pod komputer – taki uniwersalny LM coś tam -błędów brak
Dzisiaj wymieniłem oleje + filtry (oleju, paliwa i powietrza) i nic nie pomogło.

Jak ktoś z Was ma jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc – nie wiem czy jutro jechać czy nie – trochę szkoda bo wczasy zapłacone-ale jak ma mi stanąć samochód 300 km od domu to już nie byłoby mi do śmiechu.

Dziękuję i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 15:37
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM

Postprzez bieski » 20 lip 2011, 16:45

moze ci sie sprzeglo slizga ?

PS. Po co az tyle watkow zakladasz na ten sam temat?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 20 lip 2011, 17:09

bieski napisał(a):moze ci sie sprzeglo slizga ?

PS. Po co az tyle watkow zakladasz na ten sam temat?


bo koledzy nie czytaja regulaminow i forum ... :(

Ps. watek w GG/GY idzie do kosza.

Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kartofel654321 » 20 lip 2011, 18:09

Witam ponownie

Zrobiłem właśnie trasę Białystok-Warszawa – objawy przez całą trasę się nasilały – kilka kilometrów przed domem nie dało się jechać – delikatne naciśnięcie gazu powodowało że obroty szalały prawie pod czerwone pole a samochód ledwo się toczył. Rzutem na taśmę dojechałem pod domu ale jak wysiadłem z auta to nie dało się aż oddychać – strasznie śmierdziało spalenizną – jakby się klocek zapiekł z tarczą.
Kolejny objaw jaki zauważyłem to że bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła.

Sprzęgło poszło ??
Ile kosztuje nowe a ile używane i ile wymiana ?

POZDRAWIAM

PS. dobry mechanik wyrobił by się w jeden dzień z wymianą ?
PS2. trzeba te koło dwumasowe też wymieniać??!!??!!??
Ostatnio edytowano 20 lip 2011, 18:36 przez kartofel654321, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 15:37
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM

Postprzez sonsieno » 20 lip 2011, 18:11

Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 20 lip 2011, 23:08

z twojego opisu wynika,że prawdopodobnie tarcza sprzęgła jest za cieńka (wyeksplatowana) i się ślizga , co powoduje te skoki obrotów lub brak siły ciągu...
niestety trzeba wyjąć sprzegło wymienić tarcze, która nie jest droga (tylko orginał/żadnych podróbek czy regenracji, bo będzie szarpało) no i solidnie sprawdzić, szczególnie 2M.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kartofel654321 » 21 lip 2011, 17:03

No i stało się...

Po wymontowaniu sprzęgła okazało się że jest całe wypalone.....
No i wymieniamy cały komplet.....


Łącząc się w bólu ze wszystkimi, którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...

POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 15:37
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM

Postprzez sonsieno » 21 lip 2011, 19:36

Z ciekawości zapytam – ile zapłaciłeś za sprzęgło? Gdzie kupiłeś? Ile za wymianę?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez kartofel654321 » 21 lip 2011, 21:43

koło – 2600 zł
sprzęgło (komplet) – 800 zł
robocizna – 450 zł

razem ta "przyjemność" kosztowała mnie 3850 zł <płacze>

Ciekawostka.....

Pytałem się dzisiaj w jednym z salonów MAZDY w Wawie.... zaśpiewali mi:
części – 6100 zł
robocizna – 1000 zł

POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 15:37
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM

Postprzez Enduro » 21 lip 2011, 22:33

kartofel654321 napisał(a):...którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...
.POZDRAWIAM

Ci, którzy eksplatacyjnie omijają obroty silnika w okolicy 1500/min, nie wymieniają go tak wcześnie!
kolega ma obecnie udokumentowane 280 tys. km przebiegu i ma wszystko poza dwoma wtryskami fabryczne!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 21 lip 2011, 23:50

Niestety większość (albo nawet wszystkie) szóstki pochodzą z eksportu a nie wiadomo jak jeździł poprzedni właściciel...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez mądry » 22 lip 2011, 08:27

Dodał bym jeszcze do tego że szóstki z importu, szczególnie te starsze rzadko mają autentyczny przebieg :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 22 lip 2011, 11:02

\jeśli jest okay,no to poprzez umiejętne obchodzenie się z nim,można przedłużyć jego, jak i skarbonki żywot doczesny...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez slaww » 25 sie 2011, 13:30

Witam.Pojawił mi się pewien problem-chciałem ostatnio wyprzedzić na 4 biegu ,naciskam na gaz ,przy obrotach około 2400 auto jakby przez chwile przestaje ciągnąć(taka jakby dziura) , potem obroty lekko spadają po czym ciągnie dalej.Na niższych biegach tego nie odczuwam.
Podpiołem madzie pod kompa-wszystko Ok.
Przeczyściłem EGR.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2008, 14:09
Posty: 8
Skąd: sjz
Auto: m6 GY 2003

Postprzez Karol » 25 sie 2011, 13:54

A sprzeglo ci sie nie slizga? jaki masz przebieg?
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez eszo67 » 25 sie 2011, 13:56

Poszukaj i poczytaj w dziale diesel bylo.Ja mialem takie objawy,pekniety byl krociec od filterka bialo-zielonego na pokrywie zaworow i podcisnienie uciekalo wymiana na sprawny i <spoko> .
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Enduro » 29 sie 2011, 10:45

koniecznie sprawdz obydwa filterki/zaworki od podcisnien
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Steve » 24 lis 2011, 12:38

Enduro napisał(a): Ci, którzy eksplatacyjnie omijają obroty silnika w okolicy 1500/min, nie wymieniają go tak wcześnie!


Hmm <co?> to z jakimi obrotami jeżdzić <glupek2>
Jade w korku 10 km/h i mam obroty 1500/min i juz nie mam biegu nizszego od jedynki <oczy>
Jade po miescie 30 km/h na dwójce i oczywiscie obroty są 1500/min.
Mam go pilowac na jedynce przy 30 km/h :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2011, 13:25

chodzi raczej o nie dodawanie gazu "do dechy" przy tak niskich obrotach,niezależnie na którym biegu ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Steve » 24 lis 2011, 14:10

Dzięki :)
Tak nie jeżdzę <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6