problem z obrotami i mocą
1, 2
WITAM
Panowie zwracam się z wielką prośbą!!!!!
Jutro zamierzam z rodziną wyjechać w długą podróż (urlop) a tu na złość coś niedobrego zaczęło się dziać z moim "skarbkiem".
Mazda 6 2004r 2.0 136 KM
Objawy:
Naciskam gaz do dechy – do 1800 obrotów ciągnie normalnie... potem załącza się turbo ciągnie do około 2500 normalnie (miło wciska w siedzenie), póxniej zaczyna się......
– obroty nagle skaczę do około 3500 silnik przestaje przyszpieszać..po kilku sekundach obroty wracają do 2500 i zaczyna normalnie ciągnąć..pociągnie trochę i znowu obroty idą w górę aby po chwili wrócić i tak w kółko....
Jak delikatniej naciskam gaz to jest ok..ładnie się zbiera ale (szczególnie na piątce) jak chcę coś wyprzedzić to objawy jak wyżej – obroty lecą do góry na chwilę a samochód jak jechał 100km/h tak jedzie dalej – dopiero po kilku sekundach obroty wracają i przez kilka-kilkanaście sekund przyszpiesza..
Podpiąłem pod komputer – taki uniwersalny LM coś tam -błędów brak
Dzisiaj wymieniłem oleje + filtry (oleju, paliwa i powietrza) i nic nie pomogło.
Jak ktoś z Was ma jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc – nie wiem czy jutro jechać czy nie – trochę szkoda bo wczasy zapłacone-ale jak ma mi stanąć samochód 300 km od domu to już nie byłoby mi do śmiechu.
Dziękuję i pozdrawiam
Panowie zwracam się z wielką prośbą!!!!!
Jutro zamierzam z rodziną wyjechać w długą podróż (urlop) a tu na złość coś niedobrego zaczęło się dziać z moim "skarbkiem".
Mazda 6 2004r 2.0 136 KM
Objawy:
Naciskam gaz do dechy – do 1800 obrotów ciągnie normalnie... potem załącza się turbo ciągnie do około 2500 normalnie (miło wciska w siedzenie), póxniej zaczyna się......
– obroty nagle skaczę do około 3500 silnik przestaje przyszpieszać..po kilku sekundach obroty wracają do 2500 i zaczyna normalnie ciągnąć..pociągnie trochę i znowu obroty idą w górę aby po chwili wrócić i tak w kółko....
Jak delikatniej naciskam gaz to jest ok..ładnie się zbiera ale (szczególnie na piątce) jak chcę coś wyprzedzić to objawy jak wyżej – obroty lecą do góry na chwilę a samochód jak jechał 100km/h tak jedzie dalej – dopiero po kilku sekundach obroty wracają i przez kilka-kilkanaście sekund przyszpiesza..
Podpiąłem pod komputer – taki uniwersalny LM coś tam -błędów brak
Dzisiaj wymieniłem oleje + filtry (oleju, paliwa i powietrza) i nic nie pomogło.
Jak ktoś z Was ma jakiś pomysł co to może być to proszę o pomoc – nie wiem czy jutro jechać czy nie – trochę szkoda bo wczasy zapłacone-ale jak ma mi stanąć samochód 300 km od domu to już nie byłoby mi do śmiechu.
Dziękuję i pozdrawiam
- Od: 20 lip 2011, 15:37
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM
bieski napisał(a):moze ci sie sprzeglo slizga ?
PS. Po co az tyle watkow zakladasz na ten sam temat?
bo koledzy nie czytaja regulaminow i forum ...
Ps. watek w GG/GY idzie do kosza.
Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam ponownie
Zrobiłem właśnie trasę Białystok-Warszawa – objawy przez całą trasę się nasilały – kilka kilometrów przed domem nie dało się jechać – delikatne naciśnięcie gazu powodowało że obroty szalały prawie pod czerwone pole a samochód ledwo się toczył. Rzutem na taśmę dojechałem pod domu ale jak wysiadłem z auta to nie dało się aż oddychać – strasznie śmierdziało spalenizną – jakby się klocek zapiekł z tarczą.
Kolejny objaw jaki zauważyłem to że bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła.
Sprzęgło poszło
Ile kosztuje nowe a ile używane i ile wymiana ?
POZDRAWIAM
PS. dobry mechanik wyrobił by się w jeden dzień z wymianą ?
PS2. trzeba te koło dwumasowe też wymieniać??!!??!!??
Zrobiłem właśnie trasę Białystok-Warszawa – objawy przez całą trasę się nasilały – kilka kilometrów przed domem nie dało się jechać – delikatne naciśnięcie gazu powodowało że obroty szalały prawie pod czerwone pole a samochód ledwo się toczył. Rzutem na taśmę dojechałem pod domu ale jak wysiadłem z auta to nie dało się aż oddychać – strasznie śmierdziało spalenizną – jakby się klocek zapiekł z tarczą.
Kolejny objaw jaki zauważyłem to że bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła.
Sprzęgło poszło
Ile kosztuje nowe a ile używane i ile wymiana ?
POZDRAWIAM
PS. dobry mechanik wyrobił by się w jeden dzień z wymianą ?
PS2. trzeba te koło dwumasowe też wymieniać??!!??!!??
Ostatnio edytowano 20 lip 2011, 18:36 przez kartofel654321, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lip 2011, 15:37
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM
http://allegro.pl/sprzeglo-diesel-kolo-dwumasowe-orygin-mazda-6-did-i1709584255.html
cena całkiem przystępna
cena całkiem przystępna
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
z twojego opisu wynika,że prawdopodobnie tarcza sprzęgła jest za cieńka (wyeksplatowana) i się ślizga , co powoduje te skoki obrotów lub brak siły ciągu...
niestety trzeba wyjąć sprzegło wymienić tarcze, która nie jest droga (tylko orginał/żadnych podróbek czy regenracji, bo będzie szarpało) no i solidnie sprawdzić, szczególnie 2M.
pozdr.E
niestety trzeba wyjąć sprzegło wymienić tarcze, która nie jest droga (tylko orginał/żadnych podróbek czy regenracji, bo będzie szarpało) no i solidnie sprawdzić, szczególnie 2M.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No i stało się...
Po wymontowaniu sprzęgła okazało się że jest całe wypalone.....
No i wymieniamy cały komplet.....
Łącząc się w bólu ze wszystkimi, którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...
POZDRAWIAM
Po wymontowaniu sprzęgła okazało się że jest całe wypalone.....
No i wymieniamy cały komplet.....
Łącząc się w bólu ze wszystkimi, którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...
POZDRAWIAM
- Od: 20 lip 2011, 15:37
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM
koło – 2600 zł
sprzęgło (komplet) – 800 zł
robocizna – 450 zł
razem ta "przyjemność" kosztowała mnie 3850 zł
Ciekawostka.....
Pytałem się dzisiaj w jednym z salonów MAZDY w Wawie.... zaśpiewali mi:
części – 6100 zł
robocizna – 1000 zł
POZDRAWIAM
sprzęgło (komplet) – 800 zł
robocizna – 450 zł
razem ta "przyjemność" kosztowała mnie 3850 zł
Ciekawostka.....
Pytałem się dzisiaj w jednym z salonów MAZDY w Wawie.... zaśpiewali mi:
części – 6100 zł
robocizna – 1000 zł
POZDRAWIAM
- Od: 20 lip 2011, 15:37
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004r. diesel 136KM
kartofel654321 napisał(a):...którzy byli zmuszeni wymienić sprzęgło i te chole.....ne koło dwumasowe...
.POZDRAWIAM
Ci, którzy eksplatacyjnie omijają obroty silnika w okolicy 1500/min, nie wymieniają go tak wcześnie!
kolega ma obecnie udokumentowane 280 tys. km przebiegu i ma wszystko poza dwoma wtryskami fabryczne!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
\jeśli jest okay,no to poprzez umiejętne obchodzenie się z nim,można przedłużyć jego, jak i skarbonki żywot doczesny...
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.Pojawił mi się pewien problem-chciałem ostatnio wyprzedzić na 4 biegu ,naciskam na gaz ,przy obrotach około 2400 auto jakby przez chwile przestaje ciągnąć(taka jakby dziura) , potem obroty lekko spadają po czym ciągnie dalej.Na niższych biegach tego nie odczuwam.
Podpiołem madzie pod kompa-wszystko Ok.
Przeczyściłem EGR.
Podpiołem madzie pod kompa-wszystko Ok.
Przeczyściłem EGR.
- Od: 28 lis 2008, 14:09
- Posty: 8
- Skąd: sjz
- Auto: m6 GY 2003
A sprzeglo ci sie nie slizga? jaki masz przebieg?
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
koniecznie sprawdz obydwa filterki/zaworki od podcisnien
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a): Ci, którzy eksplatacyjnie omijają obroty silnika w okolicy 1500/min, nie wymieniają go tak wcześnie!
Hmm to z jakimi obrotami jeżdzić
Jade w korku 10 km/h i mam obroty 1500/min i juz nie mam biegu nizszego od jedynki
Jade po miescie 30 km/h na dwójce i oczywiscie obroty są 1500/min.
Mam go pilowac na jedynce przy 30 km/h
chodzi raczej o nie dodawanie gazu "do dechy" przy tak niskich obrotach,niezależnie na którym biegu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6