przybywa oleju w układzie wspomagania

Postprzez madzio6 » 13 cze 2011, 19:47

Witam.mam problem z moją 6tką.od jakiegoś czasu przybywa jej olej w zbiorniczku od wspomagania.aż wyrzuca korkiem.dodam też że zmienił on barwę z czerwonego na czarny.był płukany cały układ i zalany powtórnie(nie do pełna)ale dalej sytuacja się powtarza jest już pełno czarnego tak jakby dolał ktoś przez pomyłkę silnikowego.ubywa mi troszkę w silniku ale jak czytam to jest to prawie normalka.może mi ktoś doradzić co robić?
madzio6
 

Postprzez Hubix » 13 cze 2011, 23:14

hmm, bardzo dziwne.

Olej z układu wspomagania wyrzuca gdy jest go mało i się układ zapowietrza. Tutaj pompa jest napędzana z rozrządu. Co do przedostawania się oleju z silnika do zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania się nie wypowiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 14 cze 2011, 23:27

trzeba poszukac, gdzie łączy się olej silnikowy z układem servo..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez madzio6 » 15 cze 2011, 00:00

dobra myśl- chyba?a znajomy mechanik kontaktował się z ,,fachowcem''i ten stwierdził że przedostawanie się oleju z silnika do układu wspomagania jest niemożliwe.widocznie muszę odwiedzic serwis <płacze> czuję że będzie bolało...
madzio6
 

Postprzez Enduro » 15 cze 2011, 11:54

madzio6 napisał(a):dobra myśl-.. znajomy mechanik kontaktował się z ,,fachowcem''i ten stwierdził że przedostawanie się oleju z silnika do układu wspomagania jest niemożliwe.....

no jest, skoro ten fenomen u ciebie jest zauwazalny!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 15 cze 2011, 23:35

madzio6 napisał(a):dobra myśl- chyba?a znajomy mechanik kontaktował się z ,,fachowcem''i ten stwierdził że przedostawanie się oleju z silnika do układu wspomagania jest niemożliwe.widocznie muszę odwiedzic serwis <płacze> czuję że będzie bolało...


Bo fachowiec pewnie uważa, że pompa napędzana jest paskiem, tym samym co alternator. Wówczas takie coś to konkretny paradoks.

Tutaj jest inaczej. Pompa napędzana jest bezpośrednio z rozrządu. Nie studiowałem instrukcji, ale musi tam być uszczelnienie, i coś "wychodzić" z rozrządu i napędzać pompę wspomy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6