Pompa wody (diesel)
1, 2
Witam
Zakupiłem auto które ma wymieniony rozrząd ale bez pompy wody, bo jest w dobrym stanie, takie wytłumaczenie sprzedawcy. Autko ma 100 000 przebiegu(ma proszę bez spekulacji :) ). Rozrząd wymieniony ok 10tys km temu. Szkoda wydawać pieniądze na mechanika, bo skasuje jak za wymianę rozrządu + pompa ok 200zł no i wyczytałem że wymiana pompy wody w Mazda6 GY 2004 Diesel jest co druga wymiana rozrządu więc wychodzi ok 200 tys km. Mechanik ocenił że pompa nie cieknie wygląda dobrze, wiec pytanie do was mimo wszystko wymienić i wydać kase czy obserwować, nie wymienić ?
Zakupiłem auto które ma wymieniony rozrząd ale bez pompy wody, bo jest w dobrym stanie, takie wytłumaczenie sprzedawcy. Autko ma 100 000 przebiegu(ma proszę bez spekulacji :) ). Rozrząd wymieniony ok 10tys km temu. Szkoda wydawać pieniądze na mechanika, bo skasuje jak za wymianę rozrządu + pompa ok 200zł no i wyczytałem że wymiana pompy wody w Mazda6 GY 2004 Diesel jest co druga wymiana rozrządu więc wychodzi ok 200 tys km. Mechanik ocenił że pompa nie cieknie wygląda dobrze, wiec pytanie do was mimo wszystko wymienić i wydać kase czy obserwować, nie wymienić ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):Witam
Zakupiłem auto które ma wymieniony rozrząd ale bez pompy wody, bo jest w dobrym stanie, takie wytłumaczenie sprzedawcy. Autko ma 100 000 przebiegu(ma proszę bez spekulacji). Rozrząd wymieniony ok 10tys km temu. Szkoda wydawać pieniądze na mechanika, bo skasuje jak za wymianę rozrządu + pompa ok 200zł no i wyczytałem że wymiana pompy wody w Mazda6 GY 2004 Diesel jest co druga wymiana rozrządu więc wychodzi ok 200 tys km. Mechanik ocenił że pompa nie cieknie wygląda dobrze, wiec pytanie do was mimo wszystko wymienić i wydać kase czy obserwować, nie wymienić ?
Skoro ma 100tys. (niby oryginal) to po co ktos wymianial jak bylo 90tyś. Przecież ory rozrządy wytrzymują 120tyś. Dzwine

- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Pamek napisał(a):Skoro ma 100tys. (niby oryginal) to po co ktos wymianial jak bylo 90tyś. Przecież ory rozrządy wytrzymują 120tyś. Dzwine <glupek2>
Bo wymiana jest co 120 tys lub 6 lat. Jak prosiłem to nie o to w tym temacie chodzi, czy jest tak czy nie.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Hubix napisał(a):A czy wymieniono simmeringi przy rozrządzie ?
Niestety jestem lewy z mechaniki a ma to jakiś związek z pompą, jak pamiętam to były tam roki, pasek i jakieś małe ustrojstwo w rozrządzie który dostałem.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Hubix napisał(a):Gwarantuje
Odważnie
Moja pompa ma 225kkm (nie wymieniałem jej razem z rozrządem) i ma się wyśmienicie. Nic nigdzie nie wycieka.
Klocki hamulcowe też wymieniacie jak zetrą się o połowę dopuszczalnej grubości?
Grzyby napisał(a):Hubix napisał(a):Gwarantuje
Odważnie
Moja pompa ma 225kkm (nie wymieniałem jej razem z rozrządem) i ma się wyśmienicie. Nic nigdzie nie wycieka.
Klocki hamulcowe też wymieniacie jak zetrą się o połowę dopuszczalnej grubości?
Źle się zrozumieliśmy Grzyby.
Chodziło mi o simmeringi.
Hubix napisał(a):A czy wymieniono simmeringi przy rozrządzie ?
Hubix napisał(a):......Źle się zrozumieliśmy Grzyby.
Chodziło mi o simmeringi.
a jakie masz na mysli?
czy wg. ciebie wymienic nalezy simering pompy oleju przy wymianie paska rozrzadu?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mój wniosek :
Oryginalne części są lepsze/mocniejsze od zamienników, w instrukcji jest info wymiana co drugi rozrząd, innymi słowy pierwsza wymiana pompy przy 200-240 tys km, oczywiście z kontrolą stanu co roku przy przeglądzie auta.
Oryginalne części są lepsze/mocniejsze od zamienników, w instrukcji jest info wymiana co drugi rozrząd, innymi słowy pierwsza wymiana pompy przy 200-240 tys km, oczywiście z kontrolą stanu co roku przy przeglądzie auta.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
moim zdaniem mozesz poczekac i obserwowac jak bedziesz mial wycieki to wtedy pomyslisz nad wymiana pompy pozatym tak pisze ze co 2 wymiane rozrządu trzeba wiec niemasz sie co martwic jezeli masz 100% pewny przebieg taka moja opinia amatora
. Ja mialem auto sprowadzone i dlatego wolalem wszytko wymienic calosc w chorzowie kosztowala mnie 1350zl rozrząd + klocki tyl przod + filtry wszytkie .Dodam ze jedynie niemialem oryginalnej pompy wody bo byla tez japonska ale NPW reszta oryginalna NTN(rozrzad)
- Od: 28 maja 2011, 12:01
- Posty: 4
- Skąd: Poręba
- Auto: Mazda 6 Disel 121KM rocznik pierwszej rejestracji styczeni 2005
Wymieniłem nie dawno rozrząd przy przebiegu 90tys- za raz po kupnie. Dla świętego spokoju również pompę wody nie inną jak oryginał. Tyle co mogę dodać w temacie, to stara pompa była w idealnym stanie i myślę, że do drugiej wymiany rozrządu wytrzymałaby spokojnie.
a tutaj pytałeś viewforum.php?f=43 bo ten dział dotyczy innych bryczek 
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Panowie u nas mechaników jest jedna zasada albo robisz kompletny rozrząd i masz gwarancję . Albo nie wymieniasz danych podzespołów i jak coś się stanie to płaczesz bo zawsze producent ci odpowie bo nie wymienił pan tego albo tamtego .Znam to z doświadczenia . A jeśli chodzi o pompę to w nowych autach ona się raczej nie rozcieka tylko zaciera i w tedy
bo pasek szl... trafia. Ale wybór należy do was . Ja zawsze u siebie wymieniam wszystko co jest na rozrządzie i ludziom robię tak samo ,albo wcale.
Hey w poprzednim samochodzie na pompie przelatałem 230tys i tak sprzedałem bez żadnych wycieków , problemów
Ja bym nie wymieniał .
Ja bym nie wymieniał .
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Jak pompa ma się zatrzeć,to wcale nie musi mieć wycieków... Ale ogólnie jest to dość trwałe i mało awaryjne ustrojstwo,więc ja bym sobie dał spokój do następnej wymiany rozrządu.
Jeden wytrzyma,inny może nie wytrzyma,a takie zalecenia producentów to często niestety chwyty marketingowe w dzisiejszych czasach.Jednemu rozrząd wytrzyma 90tys,a inny przejedzie 150tys...Ja traktuję takie zalecenia jako dość mocno wyśrubowany przebieg i również zmieniam rozrząd wcześniej(ok.100tys.km,lub op 5 latach).
Skoro ma 100tys. (niby oryginal) to po co ktos wymianial jak bylo 90tyś. Przecież ory rozrządy wytrzymują 120tyś. Dzwine
Jeden wytrzyma,inny może nie wytrzyma,a takie zalecenia producentów to często niestety chwyty marketingowe w dzisiejszych czasach.Jednemu rozrząd wytrzyma 90tys,a inny przejedzie 150tys...Ja traktuję takie zalecenia jako dość mocno wyśrubowany przebieg i również zmieniam rozrząd wcześniej(ok.100tys.km,lub op 5 latach).
Ja wymieniałem rozrząd przy stanie licznika 90tys – bez pompy wody.
Teraz ma na liczniku 160tys i od dłuższego czasu pod maską drażnią mnie denerwujące odgłosy. Myślałem że to turbina – zregenerowana i to samo. Zacząłem nasłuchiwać w okolicy paska wielorowkowego – zdjąłęm pasek i odpaliłem bez paska, nadal to samo. Wyje nie zawsze tylko czasem ,szczególnie gdy silnik jest rozgrzany. Czy to może być pmpa wody?? Płynu chłodniczego nie ubywa.
Teraz ma na liczniku 160tys i od dłuższego czasu pod maską drażnią mnie denerwujące odgłosy. Myślałem że to turbina – zregenerowana i to samo. Zacząłem nasłuchiwać w okolicy paska wielorowkowego – zdjąłęm pasek i odpaliłem bez paska, nadal to samo. Wyje nie zawsze tylko czasem ,szczególnie gdy silnik jest rozgrzany. Czy to może być pmpa wody?? Płynu chłodniczego nie ubywa.
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6