Pompa wody (diesel)

Postprzez elpc » 26 maja 2011, 13:51

Witam
Zakupiłem auto które ma wymieniony rozrząd ale bez pompy wody, bo jest w dobrym stanie, takie wytłumaczenie sprzedawcy. Autko ma 100 000 przebiegu(ma proszę bez spekulacji :) ). Rozrząd wymieniony ok 10tys km temu. Szkoda wydawać pieniądze na mechanika, bo skasuje jak za wymianę rozrządu + pompa ok 200zł no i wyczytałem że wymiana pompy wody w Mazda6 GY 2004 Diesel jest co druga wymiana rozrządu więc wychodzi ok 200 tys km. Mechanik ocenił że pompa nie cieknie wygląda dobrze, wiec pytanie do was mimo wszystko wymienić i wydać kase czy obserwować, nie wymienić ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Pamek » 26 maja 2011, 14:01

elpc napisał(a):Witam
Zakupiłem auto które ma wymieniony rozrząd ale bez pompy wody, bo jest w dobrym stanie, takie wytłumaczenie sprzedawcy. Autko ma 100 000 przebiegu(ma proszę bez spekulacji :) ). Rozrząd wymieniony ok 10tys km temu. Szkoda wydawać pieniądze na mechanika, bo skasuje jak za wymianę rozrządu + pompa ok 200zł no i wyczytałem że wymiana pompy wody w Mazda6 GY 2004 Diesel jest co druga wymiana rozrządu więc wychodzi ok 200 tys km. Mechanik ocenił że pompa nie cieknie wygląda dobrze, wiec pytanie do was mimo wszystko wymienić i wydać kase czy obserwować, nie wymienić ?


Skoro ma 100tys. (niby oryginal) to po co ktos wymianial jak bylo 90tyś. Przecież ory rozrządy wytrzymują 120tyś. Dzwine <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Hubix » 26 maja 2011, 14:05

A czy wymieniono simmeringi przy rozrządzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez elpc » 26 maja 2011, 14:19

Pamek napisał(a):Skoro ma 100tys. (niby oryginal) to po co ktos wymianial jak bylo 90tyś. Przecież ory rozrządy wytrzymują 120tyś. Dzwine <glupek2>


Bo wymiana jest co 120 tys lub 6 lat. Jak prosiłem to nie o to w tym temacie chodzi, czy jest tak czy nie.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez elpc » 26 maja 2011, 14:21

Hubix napisał(a):A czy wymieniono simmeringi przy rozrządzie ?


Niestety jestem lewy z mechaniki a ma to jakiś związek z pompą, jak pamiętam to były tam roki, pasek i jakieś małe ustrojstwo w rozrządzie który dostałem.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Hubix » 26 maja 2011, 21:03

Warto wymienić te elementy przy wymianie rozrządu.

Gwarantuje, że jak nie zostaną wymienione to do następnej wymiany rozrządu będą nie złe wycieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 26 maja 2011, 21:31

Hubix napisał(a):Gwarantuje

Odważnie :P
Moja pompa ma 225kkm (nie wymieniałem jej razem z rozrządem) i ma się wyśmienicie. Nic nigdzie nie wycieka.
Klocki hamulcowe też wymieniacie jak zetrą się o połowę dopuszczalnej grubości?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 26 maja 2011, 21:51

Grzyby napisał(a):
Hubix napisał(a):Gwarantuje

Odważnie :P
Moja pompa ma 225kkm (nie wymieniałem jej razem z rozrządem) i ma się wyśmienicie. Nic nigdzie nie wycieka.
Klocki hamulcowe też wymieniacie jak zetrą się o połowę dopuszczalnej grubości?


Źle się zrozumieliśmy Grzyby.

Chodziło mi o simmeringi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 29 maja 2011, 15:41

Hubix napisał(a):A czy wymieniono simmeringi przy rozrządzie ?

Hubix napisał(a):......Źle się zrozumieliśmy Grzyby.
Chodziło mi o simmeringi.

a jakie masz na mysli?
czy wg. ciebie wymienic nalezy simering pompy oleju przy wymianie paska rozrzadu?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez elpc » 29 maja 2011, 17:42

Mój wniosek :
Oryginalne części są lepsze/mocniejsze od zamienników, w instrukcji jest info wymiana co drugi rozrząd, innymi słowy pierwsza wymiana pompy przy 200-240 tys km, oczywiście z kontrolą stanu co roku przy przeglądzie auta.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez ali3npl » 31 maja 2011, 13:19

moim zdaniem mozesz poczekac i obserwowac jak bedziesz mial wycieki to wtedy pomyslisz nad wymiana pompy pozatym tak pisze ze co 2 wymiane rozrządu trzeba wiec niemasz sie co martwic jezeli masz 100% pewny przebieg taka moja opinia amatora :D. Ja mialem auto sprowadzone i dlatego wolalem wszytko wymienic calosc w chorzowie kosztowala mnie 1350zl rozrząd + klocki tyl przod + filtry wszytkie .Dodam ze jedynie niemialem oryginalnej pompy wody bo byla tez japonska ale NPW reszta oryginalna NTN(rozrzad)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 12:01
Posty: 4
Skąd: Poręba
Auto: Mazda 6 Disel 121KM rocznik pierwszej rejestracji styczeni 2005

Postprzez Wojtek » 31 maja 2011, 15:41

ali3npl napisał(a):jezeli masz 100% pewny przebieg


<ok>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 2 cze 2011, 23:17

Wymieniłem nie dawno rozrząd przy przebiegu 90tys- za raz po kupnie. Dla świętego spokoju również pompę wody nie inną jak oryginał. Tyle co mogę dodać w temacie, to stara pompa była w idealnym stanie i myślę, że do drugiej wymiany rozrządu wytrzymałaby spokojnie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez szacall » 28 cze 2011, 15:36

Nie będę zakładam niepotrzebnie nowego wątku.

Muszę wymienić pompę wody w MX3 bo cieknie i się grzeje na biegu jałowym.
Powiedzcie mi orientacyjnie ile mechanik może wziąć za wymianę ?
P.S. Polecacie jakąś szczególną markę pompy w przyzwoitej cenie ?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 16:48
Posty: 8 (0/1)

Postprzez agnostyk » 28 cze 2011, 15:48

a tutaj pytałeś viewforum.php?f=43 bo ten dział dotyczy innych bryczek ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez mawa » 4 lip 2011, 19:49

elpc napisał(a):...wyczytałem że wymiana pompy wody w Mazda6 GY 2004 Diesel jest co druga wymiana rozrządu więc wychodzi ok 200 tys km

Chyba sam sobie odpowiedziałeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Aro_2006 » 8 sie 2011, 20:35

Panowie u nas mechaników jest jedna zasada albo robisz kompletny rozrząd i masz gwarancję . Albo nie wymieniasz danych podzespołów i jak coś się stanie to płaczesz bo zawsze producent ci odpowie bo nie wymienił pan tego albo tamtego .Znam to z doświadczenia . A jeśli chodzi o pompę to w nowych autach ona się raczej nie rozcieka tylko zaciera i w tedy <płacze> bo pasek szl... trafia. Ale wybór należy do was . Ja zawsze u siebie wymieniam wszystko co jest na rozrządzie i ludziom robię tak samo ,albo wcale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez trebuh_b » 8 sie 2011, 22:13

Hey w poprzednim samochodzie na pompie przelatałem 230tys i tak sprzedałem bez żadnych wycieków , problemów
Ja bym nie wymieniał .
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez dobrzyn22 » 9 sie 2011, 09:29

Jak pompa ma się zatrzeć,to wcale nie musi mieć wycieków... Ale ogólnie jest to dość trwałe i mało awaryjne ustrojstwo,więc ja bym sobie dał spokój do następnej wymiany rozrządu.


Skoro ma 100tys. (niby oryginal) to po co ktos wymianial jak bylo 90tyś. Przecież ory rozrządy wytrzymują 120tyś. Dzwine <glupek2>

Jeden wytrzyma,inny może nie wytrzyma,a takie zalecenia producentów to często niestety chwyty marketingowe w dzisiejszych czasach.Jednemu rozrząd wytrzyma 90tys,a inny przejedzie 150tys...Ja traktuję takie zalecenia jako dość mocno wyśrubowany przebieg i również zmieniam rozrząd wcześniej(ok.100tys.km,lub op 5 latach).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sonsieno » 9 lip 2012, 13:04

Ja wymieniałem rozrząd przy stanie licznika 90tys – bez pompy wody.
Teraz ma na liczniku 160tys i od dłuższego czasu pod maską drażnią mnie denerwujące odgłosy. Myślałem że to turbina – zregenerowana i to samo. Zacząłem nasłuchiwać w okolicy paska wielorowkowego – zdjąłęm pasek i odpaliłem bez paska, nadal to samo. Wyje nie zawsze tylko czasem ,szczególnie gdy silnik jest rozgrzany. Czy to może być pmpa wody?? Płynu chłodniczego nie ubywa.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6