Strona 1 z 1

zminimalizowanie awarii silnika diesla w M6

PostNapisane: 8 maja 2011, 14:50
przez oktaw70
Jestem od niedawna posiadaczem M6 i niestety przytrafila mi sie nieprzyjemna przygoda z awaria silnika i co gorsze musialem ten silnik wymienic Auto mialo najechane 166.000 Moje pytanie do was jest takie czy jest mozliwosc bezawaryjnego uzytkowania tegoz silnika? Nadmienie ze mechanik powiedzial ze nie sposob jest temu zapobiec a z tego co czytam wielu z was cieszy sie z duzych przebiegow.
Jak to robicie?

Re: zminimalizowanie awarii silnika diesla w M6

PostNapisane: 9 maja 2011, 01:08
przez Grzyby
Poczytaj poradnik w dziale Diesel –> MZR-CD
Tam masz dokładnie opisane co i jak.
W skrócie – podkładki, smok, wtryski (test przelewowy), częstsza wymiana oleju (co 10-15kkm).

Re: zminimalizowanie awarii silnika diesla w M6

PostNapisane: 9 maja 2011, 21:33
przez CinekM6
Tak jak kolega wyżej najważniejsze zmieniać olej i lać to co zaleca producent a nie to co było akurat w promocji. Do tego dbać o to aby motor nie ulegał przeciążeniom na zimnym silniku ale to każdy użytkownik z silnikiem diesla wie. Ten silnik domaga się poprawienia producenta tj te wadliwe podkładki i powinno być ok.
Ja swoją M6 eksploatuje jak każdy poprzedni samochód.. trzeba odrobinę wyobraźni aby nie narażać się na zbędne koszta. Ja jeżdżę i nie martwię się ,że coś ma zaraz nawalić bo to nie na tym polega. <spoko>

Re: zminimalizowanie awarii silnika diesla w M6

PostNapisane: 10 maja 2011, 09:24
przez oktaw70
Ja to raczej stawial na zla ekploatacje poprzedniego wlasciciela Smok byl czysty podkladki wymienione

Re: zminimalizowanie awarii silnika diesla w M6

PostNapisane: 10 maja 2011, 23:45
przez Gnat80
oktaw70 napisał(a):Ja to raczej stawial na zla ekploatacje poprzedniego wlasciciela

Na to już nie masz wpływu niestety kolego z rejonu :)

awarii silnika diesla w M6

PostNapisane: 11 maja 2011, 22:19
przez Enduro
oktaw70 napisał(a):....mechanik powiedzial ze nie sposob jest temu zapobiec ...

nie ma racji!
jesli poczytasz forum, to zgromadzisz informcje aby zapobiec takiej awari,
osobiscie mam kolege ktory ma ponad 260 tys km pryejechane na pierwszym silniku, pierwszej turbinie pierwsyzm 2M i aut chodzi na prawde bardzo dobrze, brak spalania oleju, nie kopci, chodzi rowno a do tego silnik ma troche wiecej mocy poprzez power-boxa.
jest to namacalna reklama tego auta., a przy pomiarze kompresji wyszlo, ze ma wartosci fabrycznie nowego silnika, bo wszystkie 4 cylindry maja ok. 31-31,5 ATM ! <jupi>
pozdr.E