Strona 1 z 1

Mazda 6 citd polift kultura pracy silnika

PostNapisane: 15 kwi 2011, 10:25
przez Enduro
Witam!
może to dziwnie zabrzmi, szczególnie wśród grona fachowców i starych wyjadaczy z branży samochodowej, marki auta mazda,a takich tu niebrakuje :>
mianowicie, u siebie M6 citd diesel 143 KM z DPfem, zaobserwowałem i odczuwam to zawsze,
że jeśli w zbiorniku mam niewiele paliwa (rezerwa) to silnik ewidentnie chodzi gorzej,
lekko głośniej, bardziej szorstko, nie tak miękko....
i mam wrażenie, że jest to powiązane elektronicznie z PCMem, króry zmiania ustawienia w celu zmiejszenia spalania na niekorzyść kultury pracy, bo innego logicznego wyjaśnienie nie odkryłem...
przyznam tu, że nic nie mogę powiedzieć o mocy i o jej spadku w tem module pracy
dzieje się, tak za każdym razem i montaż czy demontaż power/boxa nie ma na to zauważalnego wpływu.
przysłuchajacie się u siebie!
pozdr.E

Re: dziwne spostrzeżenie Mazda 6 citd polift

PostNapisane: 15 kwi 2011, 18:19
przez Bandit
Nazwij temat poprawnie, masz 24 godziny :P

Re: dziwne spostrzeżenie Mazda 6 citd polift

PostNapisane: 15 kwi 2011, 18:34
przez Pioteq25
Hej, Mam taki sam silnik i nie jeżdżę często na rezerwie, więc nie zauważyłem podobnych rzeczy. Za to jest duża różnica w kulturze pracy i mocy między bp ultimate i zwykłą orlenowską zupą. Nawet na wolnych obrotach widać to po silniku.

Re: Mazda 6 citd polift kultura pracy silnika

PostNapisane: 6 maja 2011, 12:35
przez sabrtek
Enduro napisał(a):silnik ewidentnie chodzi gorzej,
lekko głośniej, bardziej szorstko, nie tak miękko....
i mam wrażenie, że jest to powiązane elektronicznie z PCMem

Mam wprawdzie przedlifta ale zauważyłem podobną rzecz. A mianowicie kiedy zatankuję Orlen lub Bliska, to silnik robi się mułowaty i chodzi ewidentnie głośniej (szorstko). Natomiast na paliwie z BP jest o wiele lepiej. Ostatnio z ćwiartką w baku zajechałem na Bliska i zatankowałem do pełna. Po wyjeździe ze stacji miałem już nie ten samochód. Z czasem PCM dostosował się do tego paliwa (większe spalanie) i moc stopniowo powróciła, ale kultura pracy silnika pozostała niezmienna. Po spaleniu ćwiartki pojechałem na BP i znowu zatankowałem do pełna – już to pomogło silnikowi.
Sprawdziłem to już trzykrotnie i niezależnie od tego czy jest to zwykła ropucha czy Verva na Orlenowym chodzi gorzej i więcej spala.
Dla porównania RAV4 2.2 D4D zawsze tankuję na Orlen i nie ma żadnego problemu (testowałem również z paliwem BP)
Czyżby nasze Mazdy były aż tak wybredne co do paliwa?

Re: Mazda 6 citd polift kultura pracy silnika

PostNapisane: 6 maja 2011, 12:54
przez jaceeek
Tylko ze BP, jak większość,też kupuje paliwo od Orlena lub Lotosu. Przynamniej baze paliwa do sprzedaży:
http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/HURTO ... fault.aspx

Pozdrawiam

Re: Mazda 6 citd polift kultura pracy silnika

PostNapisane: 6 maja 2011, 12:59
przez bieski
jaceeek napisał(a):Tylko ze BP, jak większość,też kupuje paliwo od Orlena lub Lotosu


Ale moze mniej wody dolewa.

kultura pracy silnika

PostNapisane: 6 maja 2011, 13:51
przez Enduro
na pewno chrzczą to paliwo..
ja ostatnio tankowałem na Nestle w P-niu a potem gdzieś w zachodniej Polsce na Orlenie dotankowałem Verve i dolałem ulepszacza i przejechałem naprawe sporo na 3/4 zbiornku, ok. 750 km!
tymbardziej, że byłem dość moco prawie na maxa, doładowany...
pozdr.E

Re: Mazda 6 citd polift kultura pracy silnika

PostNapisane: 12 lip 2015, 11:25
przez Zbyk
Coś w tym jest Enduro co piszesz. U siebie mam Shella BP i gdańską stacje. Tankowałem na wszystkich ale i tak najlepiej chodzi mi autko na BP ultimate, choć i zwykłe nie jest najgorsze.
Ja wiem, że mój silniczek jeszcze nie jest do końca sprawny, ale jest różnica.