Strona 1 z 1

wymiana tłoka

PostNapisane: 13 kwi 2011, 21:04
przez grzegorz0924
witam w mojej mazdzie przeskoczył pasek rozrządu z powodu wadliwego naciągacza i niestety czeka mnie wymiana tłoka ;–[ mam pytanie czy w silniku 2.0 diesel RF5C do wymiany tłoka trzeba wyciągnąć silnik czy można go wyjąc od góry? w tym ze pomiędzy misą olejową a blokiem jest blok aluminiowy i nie wiem czy dojdę tamtędy kluczem żeby odkręcić korbowód

Re: wymiana tłoka

PostNapisane: 13 kwi 2011, 22:08
przez nynuch76
Jak byś napisał który tłok chcesz wymienić było by łatwiej podpowiedzieć :P

Re: wymiana tłoka

PostNapisane: 14 kwi 2011, 00:27
przez Bandit
grzegorz0924 napisał(a):pomiędzy misą olejową a blokiem jest blok aluminiowy

Tylko nie wpadnij na "genialny" pomysł odkręcania tej kratki od dołu ;)
P.S.
Czy znaki interpunkcyjne i wielkie litery (tam gdzie trzeba) to taki wielki problem, czy zwykłe lenistwo w naciskaniu alt lub shift? Bardzo proszę o poprawę!

Re: wymiana tłoka

PostNapisane: 14 kwi 2011, 17:12
przez grzegorz0924
Chodzi o czwarty tłok czyli pierwszy od skrzyni biegów.
Co by się stało jak bym zdjął ten blok od dołu?

wymiana tłoka

PostNapisane: 14 kwi 2011, 21:18
przez Enduro
grzegorz0924 napisał(a):Chodzi o czwarty tłok czyli pierwszy od skrzyni biegów.
Co by się stało jak bym zdjął ten blok od dołu?

to nie da rady, musisz wymontować silnik <glupek2>
japsy tu nie pomyśleli, bo ale nie przewidywali takich napraw ,albo odwrotnie i liczyli, że dodatkowo zarobią
P.S.
no a dlaczego musisz go wymienić?
czy spotkanie z zaworem go aż tak mocno uszkodziło?
bo jesli tak, to trzeba sprawdzić korbowód i wał, czy nie są "przetrącone". polecam..
pozdr.Enduro

Re: wymiana tłoka

PostNapisane: 15 kwi 2011, 15:44
przez grzegorz0924
jest lekko obniżony w stosunki do pierwszego o jakiś 1 minimetr a w misce olejowej znalazłem kawałki metalu prawdopodobnie resztki panewki. Zamówiłem wyciągarkę do silnika i jak dojdzie to go wyciągnę i zobaczę co się narobiło na pewno korbowód do wymiany tłok wygląda ok głowica sprawdzona i splanowana tylko mam nadzieje ze wał korbowy da się uratować ale te opiłki nie wróżą nic dobrego ;–[, nie wiem jak długo ktoś nim jeszcze jechał jak zaczęło stukać w silniku

awaria

PostNapisane: 2 maja 2011, 09:38
przez Enduro
grzegorz0924 napisał(a):jest lekko obniżony w stosunki do pierwszego o jakiś 1 minimetr a w misce olejowej znalazłem kawałki metalu prawdopodobnie resztki panewki. Zamówiłem wyciągarkę do silnika i jak dojdzie to go wyciągnę i zobaczę co się narobiło na pewno korbowód do wymiany tłok wygląda ok głowica sprawdzona i splanowana tylko mam nadzieje ze wał korbowy da się uratować ale te opiłki nie wróżą nic dobrego ;–[, nie wiem jak długo ktoś nim jeszcze jechał jak zaczęło stukać w silniku

lepiej ten tlok tez wymien.
pozdr.E.