Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Silnik zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić M6 MZR-CD
Witam,Mój problem dotyczy silnika mazdy 6 2003r kombi diesel MZR-CD.Dzisiaj jechałem w trasę Wrocław-> Stuttgard.Po zrobieniu 130 km na autostradzie z prędkością ok.140 km/h silnik lekko szarpną ,poleciał dym z rury zaświeciły się prawie wszystkie kontrolki,temperatura zrobiła się prawie na maxa.Oczywiście silnik zgasną.Wybiło trochę płynu chłodniczego.Dodam jeszcze,że wczoraj wymieniałem fitr paliwa i olej Dexelia 5w30.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano 26 lut 2011, 18:49 przez Barteq0014, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Jeszcze go nie rozbierałem,ale odchyliłem obudowę i okazało się że pasek cały jest,może się przesuną ?
Może być przyczyną zapchany smok olejowy ?
Może być przyczyną zapchany smok olejowy ?

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Barteq0014 napisał(a): silnik lekko szarpną ,poleciał dym z rury zaświeciły się prawie wszystkie kontrolki,temperatura zrobiła się prawie na maxa.Oczywiście silnik zgasną.
czy temperatura na wskaźniku pokazała prawie max jednocześnie z zaswieceniem się wszystkich kontrolek?
a może narastała powoli,aż osiągnęła poziom max i wtedy nastąpiła awaria??
podpowiadaj co możesz,łatwiej będzie pomóc
Kontrolki zaświeciły się w raz z wzrostem temperatury.Było to bardzo szybko,po prostu moment.Dodam jeszcze,że dym był czarny.

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
czarny dym może się pojawić przy uszkodzonej uszczelce głowicy lub uszkodzonej samej głowicy.
ale zastanawiające jest,że temper. poleciała gwałtownie na max i zapaliły się kontrolki....
wszystkie na raz?? czy tylko pewne??
ale zastanawiające jest,że temper. poleciała gwałtownie na max i zapaliły się kontrolki....
wszystkie na raz?? czy tylko pewne??
nie wszystkie np.od ABS-u nie.
Ale z tą temperaturą na 100% nie jestem pewien,że od razu wzrosła.
Ale z tą temperaturą na 100% nie jestem pewien,że od razu wzrosła.

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
czyli problem elektryczny można odpuścić....
a nie było przypadkiem tak:
jechałeś sobie,nie patrzałeś na temp. dopiero jak motor szarpnął spojrzałeś na wskaźniki,a tu temp. prawie max,luk w lusterko,czarny dym za Tobą,wysprzęgliłeś albo na luz,motor zgasł,zapaliły się kontrolki???
a nie było przypadkiem tak:
jechałeś sobie,nie patrzałeś na temp. dopiero jak motor szarpnął spojrzałeś na wskaźniki,a tu temp. prawie max,luk w lusterko,czarny dym za Tobą,wysprzęgliłeś albo na luz,motor zgasł,zapaliły się kontrolki???
Dokładnie tak 

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
no to mamy jasność co do okoliczności zdarzenia
natomiast postawienie stuprocentowej diagnozy jest niemożliwe,jedyne co nasuwa mi się na myśl,to:
uszkodziło uszczelkę pod głowicą-temperatura zaczęła rosnąć-uszkodziło głowicę lub nastąpił przedmuch pomiędzy cylindrami-utrata kompresji-czarny dym
ale to tylko kolego domysł,bez dokładnego sprawdzenia motoru się nie obejdzie,wątpię w zatkany smok pompy jako przyczynę,przy takiej prędkości ok.130km/h brak ciśnienia oleju to demolka w silniku,nie zdąży zakopcić na czarno
jeszcze jedno: próbowałeś jeszcze raz ją odpalić? nawet po wystygnięciu?
natomiast postawienie stuprocentowej diagnozy jest niemożliwe,jedyne co nasuwa mi się na myśl,to:
uszkodziło uszczelkę pod głowicą-temperatura zaczęła rosnąć-uszkodziło głowicę lub nastąpił przedmuch pomiędzy cylindrami-utrata kompresji-czarny dym
ale to tylko kolego domysł,bez dokładnego sprawdzenia motoru się nie obejdzie,wątpię w zatkany smok pompy jako przyczynę,przy takiej prędkości ok.130km/h brak ciśnienia oleju to demolka w silniku,nie zdąży zakopcić na czarno
jeszcze jedno: próbowałeś jeszcze raz ją odpalić? nawet po wystygnięciu?
Oczywiście,że próbowałem.To nie będzie pasek? Jaka była przyczyna tej temperatury itp. ?
Posiadasz może GG lub coś w tym stylu ?
Posiadasz może GG lub coś w tym stylu ?

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
tadziol napisał(a):uszkodziło uszczelkę pod głowicą-temperatura zaczęła rosnąć
jeszcze jedno: próbowałeś jeszcze raz ją odpalić? nawet po wystygnięciu?
rozumiem,że nie zapaliła?
a w/w komunikatorów nie posiadam. poza tym nie naprawimy silnika przez forum,za mało danych na razie...
Niestety nie zapaliła
Ale jednak może być elektronika bo Webasto po właczeniu zapłonu wyświetla wszystkie literki.cyferki i jest podświetlone.Mogę ręcznie go tylko wyłaczy.Może Webasto ogrzało zbyt silnik ?

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Dodam jeszcze ciekawostkę,że płyn chłodniczy wystrzeliło,a gdy sprawdziłem chłodnica była zimna ... 

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Czyli co termostat się zaciął i nie puścił na chłodnicę temperatura wzrosła i poszła uszczelka?
Jak chłodnica była zimna, to na bank nie miałeś cyrkulacji płynu chłodniczego (bo zakładam, że płyn był w odpowiedniej ilości
). Tym samym przegrzałeś motor. Rozumiem, że płyn wystrzelił po odkręceniu korka?? Najprawdopodobniej po odkręceniu korka doszło do wyrównania ciśnienia w obiegu (skumulowane powietrze chciało się wydostać na zewnątrz). Co do przyczyn, to mogą być dwie możliwości:
– uszkodzony termostat
– pompa wody
Nawet jeżeli uszczelka Tobie poleciała, to było to już tylko następstwem wyżej wymienionej przyczyny.
Dwa dni temu bratu pasek pękł w trakcie jazdy – zapaliła mu się kontrolka od akumulatora (przestał być ładowany) no i pompa wody przestała pracować – bo nie była napędzana. W wyniku tego temp. też mu skoczyła na maxxa. Na szczęscie ta mazda to benzynka – trudna do zajechania, więc założyło się nowy pasek (90zł) i dalej fruuu
.
– uszkodzony termostat
– pompa wody
Nawet jeżeli uszczelka Tobie poleciała, to było to już tylko następstwem wyżej wymienionej przyczyny.
Dwa dni temu bratu pasek pękł w trakcie jazdy – zapaliła mu się kontrolka od akumulatora (przestał być ładowany) no i pompa wody przestała pracować – bo nie była napędzana. W wyniku tego temp. też mu skoczyła na maxxa. Na szczęscie ta mazda to benzynka – trudna do zajechania, więc założyło się nowy pasek (90zł) i dalej fruuu
- Od: 2 lip 2010, 14:29
- Posty: 58
- Skąd: Białystok/Łódź
- Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb
Dziękuję za przywrócenie wątku 
Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dotyczący mojej awarii?
Dzisiaj po rozebraniu silnika zobaczyłem,że prawdopodobnie rozrząd przeskoczył o ok.4 ząbki.
Przy zapalaniu słychać dźwięk jakby ktoś uderzał młotkiem.ale nie jest to dźwięk metaliczny.
Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dotyczący mojej awarii?
Dzisiaj po rozebraniu silnika zobaczyłem,że prawdopodobnie rozrząd przeskoczył o ok.4 ząbki.
Przy zapalaniu słychać dźwięk jakby ktoś uderzał młotkiem.ale nie jest to dźwięk metaliczny.

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
A nie przyszło ci do głowy że nie bardzo odpalać silnik z przestawionym rozrządem bo może ulec zniszczeniu?
Ja go odpalałem jedynie zaraz po zepsuciu na trasie.Nie jestem na 100% pewien,że rozrząd się przestawił.

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6