Silnik zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić M6 MZR-CD

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 20:47

Witam,Mój problem dotyczy silnika mazdy 6 2003r kombi diesel MZR-CD.Dzisiaj jechałem w trasę Wrocław-> Stuttgard.Po zrobieniu 130 km na autostradzie z prędkością ok.140 km/h silnik lekko szarpną ,poleciał dym z rury zaświeciły się prawie wszystkie kontrolki,temperatura zrobiła się prawie na maxa.Oczywiście silnik zgasną.Wybiło trochę płynu chłodniczego.Dodam jeszcze,że wczoraj wymieniałem fitr paliwa i olej Dexelia 5w30.
Pozdrawiam i proszę o pomoc. <płacze>
Ostatnio edytowano 26 lut 2011, 18:49 przez Barteq0014, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Pamek » 24 lut 2011, 20:55

Pasek nie spadl ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 21:06

Jeszcze go nie rozbierałem,ale odchyliłem obudowę i okazało się że pasek cały jest,może się przesuną ?
Może być przyczyną zapchany smok olejowy ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tadziol » 24 lut 2011, 22:28

Barteq0014 napisał(a): silnik lekko szarpną ,poleciał dym z rury zaświeciły się prawie wszystkie kontrolki,temperatura zrobiła się prawie na maxa.Oczywiście silnik zgasną.


czy temperatura na wskaźniku pokazała prawie max jednocześnie z zaswieceniem się wszystkich kontrolek?
a może narastała powoli,aż osiągnęła poziom max i wtedy nastąpiła awaria??
podpowiadaj co możesz,łatwiej będzie pomóc
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 22:36

Kontrolki zaświeciły się w raz z wzrostem temperatury.Było to bardzo szybko,po prostu moment.Dodam jeszcze,że dym był czarny.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tadziol » 24 lut 2011, 22:49

czarny dym może się pojawić przy uszkodzonej uszczelce głowicy lub uszkodzonej samej głowicy.
ale zastanawiające jest,że temper. poleciała gwałtownie na max i zapaliły się kontrolki....
wszystkie na raz?? czy tylko pewne??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 22:52

nie wszystkie np.od ABS-u nie.
Ale z tą temperaturą na 100% nie jestem pewien,że od razu wzrosła.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tadziol » 24 lut 2011, 23:11

czyli problem elektryczny można odpuścić....
a nie było przypadkiem tak:
jechałeś sobie,nie patrzałeś na temp. dopiero jak motor szarpnął spojrzałeś na wskaźniki,a tu temp. prawie max,luk w lusterko,czarny dym za Tobą,wysprzęgliłeś albo na luz,motor zgasł,zapaliły się kontrolki???
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 23:12

Dokładnie tak :(
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tadziol » 24 lut 2011, 23:40

no to mamy jasność co do okoliczności zdarzenia ;)
natomiast postawienie stuprocentowej diagnozy jest niemożliwe,jedyne co nasuwa mi się na myśl,to:
uszkodziło uszczelkę pod głowicą-temperatura zaczęła rosnąć-uszkodziło głowicę lub nastąpił przedmuch pomiędzy cylindrami-utrata kompresji-czarny dym
ale to tylko kolego domysł,bez dokładnego sprawdzenia motoru się nie obejdzie,wątpię w zatkany smok pompy jako przyczynę,przy takiej prędkości ok.130km/h brak ciśnienia oleju to demolka w silniku,nie zdąży zakopcić na czarno :(
jeszcze jedno: próbowałeś jeszcze raz ją odpalić? nawet po wystygnięciu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 23:44

Oczywiście,że próbowałem.To nie będzie pasek? Jaka była przyczyna tej temperatury itp. ?
Posiadasz może GG lub coś w tym stylu ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tadziol » 24 lut 2011, 23:47

tadziol napisał(a):uszkodziło uszczelkę pod głowicą-temperatura zaczęła rosnąć
jeszcze jedno: próbowałeś jeszcze raz ją odpalić? nawet po wystygnięciu?


rozumiem,że nie zapaliła?
a w/w komunikatorów nie posiadam. poza tym nie naprawimy silnika przez forum,za mało danych na razie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Barteq0014 » 24 lut 2011, 23:57

Niestety nie zapaliła <płacze> Ale jednak może być elektronika bo Webasto po właczeniu zapłonu wyświetla wszystkie literki.cyferki i jest podświetlone.Mogę ręcznie go tylko wyłaczy.Może Webasto ogrzało zbyt silnik ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Barteq0014 » 25 lut 2011, 00:29

Dodam jeszcze ciekawostkę,że płyn chłodniczy wystrzeliło,a gdy sprawdziłem chłodnica była zimna ... :(
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2011, 00:37

Czyli co termostat się zaciął i nie puścił na chłodnicę temperatura wzrosła i poszła uszczelka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Demetrios » 25 lut 2011, 09:47

Jak chłodnica była zimna, to na bank nie miałeś cyrkulacji płynu chłodniczego (bo zakładam, że płyn był w odpowiedniej ilości ??). Tym samym przegrzałeś motor. Rozumiem, że płyn wystrzelił po odkręceniu korka?? Najprawdopodobniej po odkręceniu korka doszło do wyrównania ciśnienia w obiegu (skumulowane powietrze chciało się wydostać na zewnątrz). Co do przyczyn, to mogą być dwie możliwości:
– uszkodzony termostat
– pompa wody
Nawet jeżeli uszczelka Tobie poleciała, to było to już tylko następstwem wyżej wymienionej przyczyny.

Dwa dni temu bratu pasek pękł w trakcie jazdy – zapaliła mu się kontrolka od akumulatora (przestał być ładowany) no i pompa wody przestała pracować – bo nie była napędzana. W wyniku tego temp. też mu skoczyła na maxxa. Na szczęscie ta mazda to benzynka – trudna do zajechania, więc założyło się nowy pasek (90zł) i dalej fruuu ;).
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Bandit » 25 lut 2011, 10:29

Temat powielony. Kosz. (później) ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Barteq0014 » 26 lut 2011, 18:53

Dziękuję za przywrócenie wątku :)

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dotyczący mojej awarii?
Dzisiaj po rozebraniu silnika zobaczyłem,że prawdopodobnie rozrząd przeskoczył o ok.4 ząbki.
Przy zapalaniu słychać dźwięk jakby ktoś uderzał młotkiem.ale nie jest to dźwięk metaliczny.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2011, 19:32

A nie przyszło ci do głowy że nie bardzo odpalać silnik z przestawionym rozrządem bo może ulec zniszczeniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 26 lut 2011, 19:40

Ja go odpalałem jedynie zaraz po zepsuciu na trasie.Nie jestem na 100% pewien,że rozrząd się przestawił.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6