Strona 1 z 1

Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 2 lut 2011, 12:02
przez thomeq
Marka: MAZDA
Model: 6
Typ nadwozia: Kombi
Rok produkcji: 2004
Pojemność silnika i moc w KM: 2.0 moc 136KM
System zasilania: Diesel

Witam,
mam problem z ustaleniem ilości uszczelek do wałka rozrządu potrzebnych do mojej Mazdy (wyżej parametry tech. samochodu). Mam wyciek z wałka rozrządu i chce wymienić uszczelkę/-lki
Prośba o informację ile jest potrzebnych tych uszczelniaczy do mojego auta bo różne doszły do mnie informację że 1 albo 2 sztuki są potrzebne.

Z góry dzięki za szybką odp.
Tomek

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 2 lut 2011, 15:42
przez Jaksa
Na wałku rozrzadu masz jeden uszczelniacz o numerach fabrycznych BP01-10-602A ( 40 zł ) drugi jest na wale korbowym RF2A-10-602 A ( 60 zł ) proponuję wymienic gorny i dolny .

Uszczelniacz wałka rozrządu

PostNapisane: 2 lut 2011, 18:51
przez Enduro
na wałku rozrządu od strony rozrządu jest JEDEN simering i to on jest do wymiany , ( na podstawie twojego opisu), a numer fabryczny podzespolu podał uprzednio Jaksa.
pozdr.E

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 2 lut 2011, 23:34
przez Riki
Proponuję jeszcze zobaczyć jak dokładnie wygląda uszczelka pod deklem zaworowym.

Jaksa napisał(a): BP01-10-602A ( 40 zł ) RF2A-10-602 A ( 60 zł )


Amen :D nr OE to jest jak pacierz.... <lol>

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 3 lut 2011, 00:16
przez Jaksa
Riki napisał(a):Proponuję jeszcze zobaczyć jak dokładnie wygląda uszczelka pod deklem zaworowym.
RF5C- 10-235 <lol>
Riki napisał(a):nr OE to jest jak pacierz....
<ok>

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 3 lut 2011, 00:19
przez Jaksa
Jaksa napisał(a):
Riki napisał(a):Proponuję jeszcze zobaczyć jak dokładnie wygląda uszczelka pod deklem zaworowym.
RF5C- 10-235 <lol>
Riki napisał(a):nr OE to jest jak pacierz....
<ok>


P.S A kolega ma blad w numerze VIN :P zamiast Z powinna powinna byc cyferka 2 ...

[Usunięte]

PostNapisane: 3 lut 2011, 00:19
przez Jaksa
PostTen post został usunięty przez Bandit 3 lut 2011, 09:48.
Powód: OT – powielony post

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 3 lut 2011, 00:23
przez Riki
Jaksa napisał(a):RF5C- 10-235


....albo silikon w rękę <lol> nieee no uszczeleczka tylko nowa OE :D

[Usunięte]

PostNapisane: 3 lut 2011, 00:27
przez Neonixos666
PostTen post został usunięty przez Bandit 3 lut 2011, 09:50.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 3 lut 2011, 00:48
przez Jaksa
PostTen post został usunięty przez Bandit 3 lut 2011, 09:50.
Powód: OT

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 7 lut 2011, 22:42
przez elpc
Dokładnie to samo robiłem 2 mc temu, tylko ta jedną uszczelkę wymienił mechanik, bodajże 30zł kosztowała, no ale wymiana już 250zł. Ale teraz suchutko nie cieknie.

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 2 mar 2011, 21:58
przez thomeq
Jaksa napisał(a):RF5C- 10-235
Jaksa napisał(a):
P.S A kolega ma blad w numerze VIN :P zamiast Z powinna powinna byc cyferka 2 ...



Zgadza się, mam błąd powinno być 2.

Znajomy mechanik wymienił mi uszczelkę wałka rozrządu jakiś miesiąc temu i przy okazji wymieniłem rozrząd bo była już prawie jego pora (108000km). Od tego czasu przestały być plamy od oleju w hali garażowej gdzie stawiam auto. Ciekło mi od strony pasażera, pod silnikiem na wysokości środka przedniego koła, kapało z miejsca będącego zaraz obok brzegu gdzie kończy się taka pokrywa plastikowa.
Dzisiaj postanowiłem wcisnąć się jakoś pod samochód i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem że w tym samym miejscu jest jakaś smara, myślałem że to może woda, ale jak dotknąłem palce to było to lepkie (czyli olej), wsunąłem trochę palec pod tą pokrywę plastikową i tam też wyczułem lepkość (czyli pewnie olej). Póki co na razie nie kapie olej, ale widać że się tam gromadzi i wygląda na to, że chyba mam dalej problem. Kurcze już nie mam sił na ten problem. Co to może być ? Czyżby inna uszczelka ? Ale jakby była to inna uszczelka to powinno dalej normalnie lecieć po jej wymianie. Z tego co mi kumpel mówił to jak zdejmował plastikową osłonę gdzie jest pasek rozrządu to był w niej olej. Czy tylko z tego uszczelniacza wałka rozrządu może się tam dostawać olej ? (to mam wymienione jak już wspomniałem).
Z drugiej strony to znajomy który mi to robił powiedział, że od tego czas co mi to robił mógł po prostu spłynąć w to miejsce pozostały olej którego nie był w stanie wytrzeć wszędzie i dlatego się tam jeszcze pojawił – w sumie ma to sens,

Co wy na to ?
Jakby co to już informuję, że uszczelka została oryginał założona.

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 26 lis 2011, 20:07
przez Hubix
Witam

Zajrzałem dziś pod pokrywę i widzę wyciek, czy to jest wyciek z simeringu rozrządu ?

Obrazek

Dalej na prawo od tego wycieku jest suchutko. Mokra jest też pokrywa od silnika po lewej stronie (stojąc na przeciw auta) na łączeniu z ławą.

Czy to z rozrządu cieknie ? Do wymiany simering ?

Re: Uszczelniacz wałka rozrządu – 1 czy 2 ?

PostNapisane: 27 lis 2011, 01:44
przez Jaksa
W szostkach czesto leci spod dekla zaworowego oraz " plastra"przedniego zaraz pod nim – dokladnie w miejscu gdzie wchodzą przewody wysokiego cisnienia , to bym uszczelnil .....