Kontrolki DPF, MIL, TCS

Postprzez Kondzinsan » 16 gru 2011, 11:24

Więc jest szansa że wystarczy wymienić olej , wprowadzić to do kompa i wykasować błędy??
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 23:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez Grzyby » 16 gru 2011, 14:07

No i pisz mu żeby poczytał o DPF, a on swoje ...

Nie chodzi o sam fakt wymiany oleju czy wykasowanie błędów.
Należy skasować tzw. inspekcję olejową oraz przepalić DPF.

Poczytaj ... jest o tym dokładnie napisane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Kondzinsan » 16 gru 2011, 15:30

Przed wymiana przepływomierza mój mechanik twierdzi że DPF miga z urzędu bo jest niewłaściwy przepływ powietrza a co za tym idzie zła mieszanka paliwowa i wkońcu niewłasciwe spaliny i dlatego DPF miga. No i po podlaczeniu do kompa wykazało błedy tylko i wyłącznie przepływu powietrza. O DPF nie było tam mowy.
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 23:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez smile » 16 gru 2011, 15:44

Kondzinsan napisał(a):Przed wymiana przepływomierza mój mechanik twierdzi że DPF miga z urzędu bo jest niewłaściwy przepływ powietrza a co za tym idzie zła mieszanka paliwowa i wkońcu niewłasciwe spaliny i dlatego DPF miga. No i po podlaczeniu do kompa wykazało błedy tylko i wyłącznie przepływu powietrza. O DPF nie było tam mowy.


Jeżeli ten komp to np ELM, BOSCH lub inny twór to mógł wszystkiego nie odczytać. Należało by podłączyć pod IDS Fordowski lub Mazdowy i wtedy prawdę powie. DPF nie miga nigdy "z urzędu bo jest niewłaściwy przepływ" a przepływomierzy się nie wymienia, tylko wystarczy go oczyścić (ten drucik w środku) najlepiej jakimś zmywaczem sylikonowym lub czymś na bazie rozpuszczalnika (coś co odparuje szybko) i pędzelkiem – odradzam WD40 i odrdzewiacze bo pozostają tłustą powłokę.
Auto traciło moc, bo stopień zapełnienia DPF domagał się oczyszczenia, stąd sterownik silnika stopniowo ograniczał moc pojazdu i stąd kontrolki MIL oraz TCS.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kondzinsan » 19 gru 2011, 15:52

Problemów z kontrolkami MIL, TCS i migający DPF problemów ciąg dalszy:

Właśnie wróciłem z ASO Kozłowski w Szczecinie. Stwierdzili że próba wypalenia DPF jest nie możliwa bo komputer wykazał błąd przepływomierza, ponownie ten sam co pisałem wcześniej czyli P0102 i tylko ten błąd i żadnych innych więcej. Obejrzeli wszystko wizualnie i nie widać żadnych uszkodzeń na kablach , kostkach itp( przynajmniej na rzut oka bez rozbierania).

A wypalenie DPF jest nie możliwe bo jest włąśnie ten błąd a musi być bez błędów bo inaczej komputer nie dopuści do procedury czyszczenia filtra.

I jeszcze za pomocą komputera "powiedzieli" mojej Madzi że ma nową przepływkę bo może mój mechanik tego nie zrobił, ale to nic nie dało.

Zmieniły się też objawy tzn kontrolka zaczyna migać odrazu po włączeniu zapłonu i już żadne uruchomienie ponowne samochodu nie pomaga.

Nic więcej nie zrobili bo nie mieli czasu niestety, wolny termin mają dopiero po świętach. Zapłaciłem 150 zł i nic, no ale Pan powiedział że jak przyjadę następnym razem czyli po świętach to nie będę już płacił za diagnozę komputerową.

Tak myślę czy nie podjechać jutro do Mazdy na Madalińskiego i czy najpierw samemu spróbować przeczyścić starej przepływki i zamontować ją ponownie. Już sam nie wiem, ta nowa jest na gwarancji, mogę ją oddać ale to wszystko trwa....

W każdym razie zanim wezmę się za DPF i jego ewentualne czyszczenie to trzeba usunąć błąd P0102, a właściwie nie sam błąd co przyczynę jego pojawiania się.

Co o tym sądzicie?
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 23:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez zetek » 19 gru 2011, 21:36

Czy błąd twojej przepływki po skasowaniu wyskakuje odrazu po odpaleniu czy po jakimś czasie????????? A może wogóle nie idzie go skasować??????????????? Jeżeli po jakimśczasie to mozę np. być nieszczelność pomiędzy przepływką, a korektorem ssącym. Jeżeli po odpaleniu to bym obstawiał, że przepływka chociaż po podłączeniu IDS-a powinni widzieć odczyt jaki jest na przepływce. Jest jeszcze możliwośc uszkodzenia zaworu EGR. Z tego co robiłem u siebie IDS-em to mozna zrobić test zaworu i wtedy komputer otwiera zawór przy różnych obrotach silnika co porównuje się z danymi fabrycznymi ( które podaje IDS) i wszystko wiadomo. Nie wiem jak konkretnie jest zbudowany Diesel M6 bo za dużo nie mam z nim styczności, ale błą przepływki również może oszukiwac sonda. Miałem kiedyś takie dziwne przypadki w innych autach (szczególnie jak ktoś założył chińską).
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Kondzinsan » 19 gru 2011, 22:09

Idzie skasować bez problemu i auto dostaje wtedy nowe życie. Odpalam, ruszam, samochód jest szybki i bardzo dynamiczny ale trwa to od 1min do 10min i znowu to samo, żółto się robi wokół zegarów.

Tak było wcześniej a teraz jak kontrolka DPF miga już na samym wlączonym zapłonie to nie wiem
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 23:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez zetek » 20 gru 2011, 20:50

Jak miga DPF i wywala przepływkę to stawiam na zapchany DPF lub uszkodzony jeden z tych czujników co tam są.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Kondzinsan » 23 gru 2011, 05:37

No i wyszło że to znowu przepływka. Mam nową i już jest ok. A z DPF-em też wszystko oki
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 23:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez zetek » 23 gru 2011, 18:27

Czyli przepływka dawała złe dane co do wlotu powietrza i DPF nie dawał rady. Czy gó...... przepływka, która może człowieka wykończyć.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Kondzinsan » 14 sty 2012, 08:58

Minęły 3 tygodnie od wymiany przepływomierza i wszystko jest ok, błąd tkwił tylko i wyłącznie w przepływomierzu. Pisze bo ten przypadek pokazał jak łatwo można źle zdiagnozować problem i wydać kasę, zwłaszcza w takim przypadku jak u mnie gdy nowa przepływka okazała się uszkodzona. A wskazania osób powyżej i mechaników były na wypalenie DPF , wymianę oleju lub skasowanie inspekcji, katalizator, czujniki, sondę lambda itd. Ale tak to czasami bywa, szukajcie a znajdziecie...przyczynę awarii.

Ale pamiętajcie że u mnie był błąd P0101
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 23:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6