ano wiem dobrze, raczej...
w twoim przypadku Enduro wcale nie wątpię
Dyskutować by można było jaki wpływ ma zimne powietrze na bilans cieplny silnika. Według mnie na tyle mały, że można go pominąć.
Silnik ma dość zwarta budowę , powierzchnia chłodzona przez wlatujące zimne powietrze jest stosunkowo mała. Pęd powietrza jest tłumiony przez samą chłodnicę i różnego rodzaju osprzęt montowany z przodu silnika oraz ogrzewany przez kolektor wydechowy i katalizator montowany przez producentów najczęściej z przodu silnika.
Nadto mamy zimę – z reguły nikt nie pędzi na maxa po uruchomieniu silnika tylko, czeka aż silnik się rozgrzeje, a i same warunki na drodze najczęściej wymuszają powolną jazdę lub stanie w korku.
Z uwagi na powyższe uważam , że taka zaślepka nie zmienia nic, albo niewiele w bilansie termicznym silnika.
Podejrzewam , że zdecydowana większość kierowców z takimi zaślepkami sądzi , że gorący płyn jest od razu w chłodnicy i zasłaniając ją chronią przed schłodzeniem w niej.
Ja widząc zaślepkę na chłodnicy mam "banana" na ustach bo przypominają się czasy Polonezów, Łady Samary , czy Skody Favorit gdzie taka zaślepka była powszechnym zimowym wyposażeniem auta.
Z tą zaślepką jest jak z otwieraniem tylnej klapy w maluchach celem lepszego chłodzenia – nawet nie zdawał sobie taki "czciciel wiatru" że pogarszał chłodzenie silnika, bo otwierając klapę zaburzał przepływ powietrza wokół silnika zaprojektowany przez producenta.
No.. ale on czuł się lepiej – otworzył klapę silnik się wietrzył

z zaślepką takiemu kierowcy też jest lepiej ... przepraszam – cieplej
przy założeniu że układ jest sprawny
jak padł termostat i płyn krąży cały czas na dużym obiegu to w mroźne dni na krótkich dystansach:
– w aucie cały czas będzie zimno bez względu na to czy jest ta nieszczęsna zaślepka czy nie , w końcu silnik musi zagrzać cały płyn chłodniczy który w dodatku jest schładzany w chłodnicy
– silnik większość czasu pracuje nie osiągając właściwej temperatury pracy , a to ma bezpośredni wpływ na trwałość silnika i zużycie paliwa.
Zdecydowanie należy wymienić termostat, a nie wsadzać dyktę przed chłodnicą
