Uszkodzona panewka

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 11:20

Witajcie,
w tym poście spróbuje opisać problem z moim silnikiem w M6 MZR CD oraz mam nadzieje, jego rozwiązanie.

Sytuacja wygląda tak:
Odwoziłem teściową (:P) na autobus i w połowie drogi zaczęło coś delikatnie stukać pod maską. Po przejechaniu jakiś 700/800 metrów zaczęło się tłuc niemiłosiernie od momentu zapalenia auta i coraz częściej i mocniej przy każdym dodaniu gazu.
Zaparkowałem samochód pod kościołem (:P), pod ręką byli jacyś handlarze, którzy słysząc silnik stwierdzili, że to prawdopodobnie panewka strzeliła i żeby raczej nie odpalać auta (tak też zrobiłem)

Dodam jeszcze, że tydzień wcześniej wymieniłem cały rozrząd na oryginałach za łącznie 3k :(
Wymieniłem też olej na Castrol Edge, wymieniłem też filtr oleju.

Dalszy scenariusz: laweta –> warsztat

w warsztacie zdjęli miskę olejową i znaleźli jakieś opiłki metalowe . Po odgłosie silnika przypuszczenia padają na panewkę ale nikt oczywiście nie jest pewny po samym dźwięku.
Dowiedziałem się te, że taka usterka nie wiąże się z źle wymienionym rozrządem. Dodam jeszcze, że podczas wymiany rozrządu w warsztacie dowiedziałem się że silnik jest prawie suchy :( Nie wiem jak to się stało ale po 3 miesiącach silnik wypił cały olej. Wiem, że to mój błąd, trzeba było sprawdzać jego poziom, ale teraz jest już po ptokach (oby nie po tłokach). Do tej pory silnik ani nie dymił, ani nie zachowywał się dziwnie, turbina też działała ok.

Stan na dziś: nie wiem czy kupić cały silnik, czy remontować wał / panewki / tłoki ?
Dziś/jutro jadę do warsztatu i podejmiemy decyzję.

Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów na tym forum jestem oczywiście trochę mądrzejszy ale dalej mam tyle obaw, że można by nimi wypełnić ocean :(
Będę wdzięczny kochany forumie za wszystkie cenne rady oraz oczywiście opiszę wszystko w szczegółach jak się sprawa skończyła.

Pytania jakie mnie nurtują na dzisiaj to:
– czy warsztat, który nigdy nie naprawiał takiego silnika, jest w stanie go dobrze wyremontować?
– czy opłaca się kupić silnik po remoncie panewek i wału?
– cały czas się wacham, czy nie "podrzucić" samochodu do jaksy (z Krakowa wyjdzie mi za to ok. 300 PLN [laweta] + powrót intercity)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez bieski » 10 lis 2010, 11:26

Do Mysłowic niedaleko :D
http://www.mazvagtech.pl/

mikolaj napisał(a):czy warsztat, który nigdy nie naprawiał takiego silnika, jest w stanie go dobrze wyremontować?


Wszystko zależy od warszatu:D Jesli mechanik kumaty to chyba nie powinno być problemu. Ja osobiscie oddałbym fure do kogos ktos zna ten silnik.


mikolaj napisał(a):Dodam jeszcze, że tydzień wcześniej wymieniłem cały rozrząd na oryginałach za łącznie 3k :(
Wymieniłem też olej na Castrol Edge, wymieniłem też filtr oleju.


Panowie z Myśłowic zrobili by ci dużo taniej ten rozrząd. No i na pewno nie wlali by ci Castrola.


mikolaj napisał(a):Nie wiem jak to się stało ale po 3 miesiącach silnik wypił cały olej.


Wypił czy może miałeś wycieki?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 11:36

bieski napisał(a):Panowie z Myśłowic zrobili by ci dużo taniej ten rozrząd. No i na pewno nie wlali by ci Castrola.

Taniej raczej by nie zrobili, za robociznę zapłaciłem 480 PLN, reszta to części / płyny.
(rolki, oba paski, napinacz, podstawa napinacza, pompa wody, łożyska w rolkach alternatora, napiacz alternatora, olej, płyn do chłodnicy i jeszcze jakieś pierdółki)
Nie mówmy o oleju, wydawało mi się, że Castrol Edge to dobry olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Lorento » 10 lis 2010, 11:49

mikolaj napisał(a):Castrol Edge to dobry olej.

Nie w mazdach w dieslu..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Bandit » 10 lis 2010, 12:03

Ogólnie mazdy "podobno nie lubią" castrola. Wszędzie się o tym pisze.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez nynuch76 » 10 lis 2010, 12:13

Naprawiaj silnik w warsztacie który zna ten silnik tak jest bezpieczniej po co masz być przypadkiem eksperymentalnym w innym warsztacie co do oleju to nie castrol zniszczył twój silnik tylko brak tego którym zalany był wcześniej takie jest moje zdanie może się mylę ?
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 12:18

nynuch76 napisał(a):tylko brak tego którym zalany był wcześniej takie jest moje zdanie może się mylę ?
Od samego początku był lany Edge. Przejechałem na nim 60 tys. Czyli brakło również edża ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 12:28

mikolaj napisał(a):Taniej raczej by nie zrobili, za robociznę zapłaciłem 480 PLN, reszta to części / płyny.

O co zakład? :)
Kompletny rozrząd z pompą wody (mowa oczywiście o oryginałach) to 1100zł. 8l płynu do chłodnicy to raptem 50zł, 5l Dexelii to 250zł. Filtry 100zł. Jeżeli do tego doszło sprzęgło alternatora (ok. 500zł) to koszt byłby przynajmniej o 500zł niższy.
Szkoda że nie spytałeś przed tą robotą gdzie i za ile ew. to zrobić.

Do Mysłowic masz niedaleko – dzwoń do nich. W rozmowie dowiesz się jakie są scenariusze. Przynajmniej dostaniesz wiarygodne informacje bez forumowego fantazjowania.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 12:38

Grzyby napisał(a):O co zakład? :)
Kompletny rozrząd z pompą wody (mowa oczywiście o oryginałach) to 1100zł. 8l płynu do chłodnicy to raptem 50zł, 5l Dexelii to 250zł. Filtry 100zł. Jeżeli do tego doszło sprzęgło alternatora (ok. 500zł) to koszt byłby przynajmniej o 500zł niższy.
Szkoda że nie spytałeś przed tą robotą gdzie i za ile ew. to zrobić.

Taniej sie dało max 300 PLN, zeskanuje Ci faktury :D Zaważyło to, że serwis mam 100 m od domu i jest to BOSCH Service cieszący się dobrą opinią.
Wróćmy do silnika :* ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez bieski » 10 lis 2010, 12:48

mikolaj napisał(a):Wróćmy do silnika :* ;)


Grzyby dobrze radzi. Zadzwoń do Mazvagtech na konsultacje.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 12:49

mikolaj napisał(a):zeskanuje Ci faktury

Mnie to do niczego niepotrzebne :P Po prostu znam ceny i wiem że można sporo taniej. Niekoniecznie w Bosch Service cieszącym się dobrą opinią z cenami do niej dostosowanymi :P

mikolaj napisał(a):Wróćmy do silnika

Grzyby napisał(a):Do Mysłowic masz niedaleko – dzwoń do nich. W rozmowie dowiesz się jakie są scenariusze. Przynajmniej dostaniesz wiarygodne informacje bez forumowego fantazjowania.

Czego innego oczekujesz od forumowiczów?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nynuch76 » 10 lis 2010, 12:55

Kolego w przyrodzie nic nie ginie jakiś powód znikania oleju musiał być tylko został niezauważony w porę i to jest przyczyna twoich kłopotów. Co do scenariuszy to do momentu rozebrania twojego silnika bawimy się w wróżbiarstwo ! <ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 13:15

Scenariusz, po rozmowie w Mazvagtech'u
– wyciągamy silnik
– oglądamy górę i dół motoru
– sprawdzamy wał czy nadaje się do szlifu
– jeżeli tak to szlifujemy i składamy z powrotem z nowymi panewkami
– jeżeli silnik nie nadaje się do naprawy zakładamy nowy (oby nie)

Grzyby napisał(a):Czego innego oczekujesz od forumowiczów?

Wsparcia duchowego, ew. motorycznego dla mnie i mojej szarej ślicznotki ;)

Z ciekawostek – paska rozrządu nie trzeba będzie zakładać nowego.

Pojawiła się przed chwilą opcja sprzedaży samochodu, wszystko jest kwestią ceny, ale nie chciał bym tego robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Bandit » 10 lis 2010, 13:35

mikolaj napisał(a):
Grzyby napisał(a):Czego innego oczekujesz od forumowiczów?

Wsparcia duchowego, ew. motorycznego dla mnie i mojej szarej ślicznotki ;)

Uważam, że na tym forum są fachowcy (wręcz specjaliści) nie gorsi od mazvagtech i na prawdę ich poradom można zaufać ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Myjk » 10 lis 2010, 13:39

mikolaj napisał(a):w warsztacie zdjęli miskę olejową i znaleźli jakieś opiłki metalowe .

Co ze smokiem?

Grzyby napisał(a):Szkoda że nie spytałeś przed tą robotą gdzie i za ile ew. to zrobić.

Prawie pytał viewtopic.php?p=1807819#p1807819 ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 14:06

Myjk napisał(a):Co ze smokiem?

"Smokiem" tzn? Chodzi Ci o zużycie oleju? Smok pompy? Co to takiego? Sory ale sie nie znam :P

Pytałem, pytałem, części sobie wygooglowałem i inne informacje poza warsztatem też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 14:12

mikolaj napisał(a):"Smokiem" tzn? Chodzi Ci o zużycie oleju? Smok pompy? Co to takiego? Sory ale sie nie znam

No i niestety tak to jest jak pomimo przyklejenia tematu w tym dziale ...
viewtopic.php?f=90&t=45789
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nynuch76 » 10 lis 2010, 14:18

Auto do mazvagtech motor z budy rozebrać zweryfikować stan i podjąć decyzje albo sprzedać bez wkładania kasy twoja decyzja.Z własnego doświadczenia wiem że po takiej naprawie silniki latają bez problemów <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 14:20

niewdzięczna jest rola moderatora
nynuch76 napisał(a):Z własnego doświadczenia wiem że po takiej naprawie silniki latają bez problemów

Generalnie o takie słowa mi chodziło, pisz mi jeszcze nynuch ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez skubiszek » 10 lis 2010, 14:37

ja zalałem castrola magnatec diesel i wciągnął mi litr na 10000km, do tego silnik pracował głośno, teraz jeżdżę na ELF STX i nie bierze ani grama oleju

smok- jeśli nie miałeś robionych podkładek pod wtryskami zalepił się smok olejowy, przez co silnik nie dostawał odpowiedniej ilości oleju i poszedł .. w las

ja bym zawiózł tak jak koledzy radzą do Mysłowic i miał pewność, że zrobią to tak jak się należy.
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6