Strona 1 z 1

Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 27 wrz 2010, 17:27
przez struś
Witam,

ostatnio zauważyłem, że przy wciśniętym sprzęgle, przed całkowitym zatrzymaniem silnik utrzymuje obroty w granicach 1000 a po zatrzymaniu (sprzęgło nadal wciśnięte) spadają do normalnej wartości.
Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? A może to norma?

Pozdrawiam
s.

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia.

PostNapisane: 27 wrz 2010, 17:30
przez Bandit
Ja też tak mam, raczej norma

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia.

PostNapisane: 27 wrz 2010, 17:55
przez edekm6
Prawdopodobnie ma to związek ze wspomaganiem hamulców (serwem) i komputer tak steruje dawką ON żeby wacupompa miała odpowiedni wydatek a co za tym idzie "skuteczniejsze hamulce" bo przecież możesz jechać na luzie 20 jak i 150km/h.

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia.

PostNapisane: 27 wrz 2010, 18:09
przez Norby
Obroty utrzymują się w zasadzie tak długo jak toczy się samochód. Kiedy stanie obroty spadają do normy tak jest u mnie.


PS. bandit266 fajna liczba postów Obrazekzgodnie z modelem auta

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia.

PostNapisane: 27 wrz 2010, 18:13
przez struś
edekm6 jeśli tak jest i można uznać za normę, to rad jestem z takiego objawu ;)

Dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam
s.
EDIT:
Panowie,

coś mi tu nie pasuje. Opisany "problem" nie jest stały. Coś jednak musi być nie tak.

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 28 wrz 2010, 15:14
przez zboq
Też to zauważyłem i nie jest to regułą. Czasami te obroty się trzymają a czasami nie i w sumie nie wymyśliłem kiedy jest tak a kiedy inaczej. Ale na pewno nigdy mi nie zatrzymywało na 1000 obr. Raczej kolo bliżej 900 i spada do normalnych po całkowitym zatrzymaniu.

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 28 wrz 2010, 15:16
przez Grzyby
A niech Ci nie pasuje.
W Mazdach od zawsze komp podnosi obroty dopóki auto się nie zatrzyma. Nawet w modelach z początku lat 90'.
Wszyscy tak mają a tylko Tobie to nie pasuje :P

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 28 wrz 2010, 15:19
przez struś
Grzyby nie pasuje mi to, że nie zawsze podnosi.

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 28 wrz 2010, 15:42
przez Irek.k
Czy nie ma tam czujnika podciśnienia? Może obroty są zwiększane gdy podciśnienie jest zbyt małe. Tak miałem w Nissanie.

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 28 wrz 2010, 20:56
przez struś
Pojęcia nie mam. Dlatego pytam.

Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 30 wrz 2010, 20:07
przez Enduro
edekm6 napisał(a):Prawdopodobnie ma to związek ze wspomaganiem hamulców (serwem) i komputer tak steruje dawką ON żeby wacupompa miała odpowiedni wydatek a co za tym idzie "skuteczniejsze hamulce" bo przecież możesz jechać na luzie 20 jak i 150km/h.

to poprawna informacja a takie zachowanie auta/silnika jest absolutnie okaY!
pozdr.E

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 30 wrz 2010, 20:59
przez polo33
a czy normalnym jest, że zaraz po odpaleniu obroty rosną ciut w góre pod 1000 rpm i po ok 20,30 sek powracają do normy?

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 30 wrz 2010, 21:16
przez Bandit
myślę że tak ( prawie jak automatyczne ssanie <lol> )

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 11 paź 2010, 10:01
przez Enduro
bandit266 napisał(a):myślę że tak ( prawie jak automatyczne ssanie <lol> )

no ,nie za bardzo:
bo na ssaniu silnik dostaje dodatkowo więcej paliwa przy tej samej ilości powietrza!
a w opisywanej sytuacji motor zachowuje się tak, jakby go przytrzymywać na lekkim gazie...
pozdr.E

Re: Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

PostNapisane: 11 paź 2010, 10:04
przez Bandit
Dlatego napisałem, że prawie ;)