Strona 1 z 1

Węże od turbiny brudne od oleju 2.0 CD 121 KM

PostNapisane: 2 sie 2010, 13:45
przez max6
Witam!

Mam problem z 6 2004 rok 2.0 CD 121 KM przebieg oryg. 150 000 km – okolice turbosprężarki – głównie węże – są całe brudne od oleju, kapie on nawet na któryś z kolektorów i po prostu śmierdzi spalenizną.

Teraz pytanie co robić – ASO twierdzi – regenerować turbosprężarkę, czyścić dolot/wylot z oleju oraz intercooler (też zabrudzony od oleju). Tylko czy regenerować turbosprężarkę, jeśli samochód pięknie śmiga, bez problemowo wyprzedza itp. jakby turbina była sprawna?

Niezależni mechanicy twierdzą – przy tym przebiegu normalne, że turbosprężarka jest ufajdana w oleju.

Co robić? I proszę o info jak u Was wygląda okolica turbosprężarki.

Z góry dziękuję za pomoc! <spoko>

Węże od turbiny brudne od oleju 2.0 CD 121 KM

PostNapisane: 2 sie 2010, 22:24
przez Enduro
max6 napisał(a):....niezależni mechanicy twierdzą – przy tym przebiegu normalne, że turbosprężarka jest ufajdana w oleju.....

i oni raczej maja tu racje!
osobiscie zalecam wszystkie weze ukladu no i IC dobrze wymyc w benzynie i KONIECZNIE przezd montazem wywietrzyc i przedmuchac powietrzem sprezonym,dodatkow posprawdzac czy nie sa uszkodzone
i poskladac solidnie.
a stan turbiny mozesz sprawdzic demontujac ten krotki gumowy waz bezpsrednio przy turbinie,
widoczny po demontazu plastikowego dekla pod maska
i po jego demontazu zpal silnik i przegazuj kilka razy do ok 3000obr/min.
jesli nie pluje olejem- to jest okay,
jesli sporo go tam pryska, to szukaj turbiny, jesli regeneracja -to w solidnej firmie i z gwarancja!
powodz.
E.

Re: Węże od turbiny brudne od oleju 2.0 CD 121 KM

PostNapisane: 10 sie 2010, 20:19
przez polo33
Enduro czy mógłbyś zapodać jakaś fotke poglądową który to jest wąż bo sam z ciekawości bym sprawdził :) jakie narzędzia są potrzebne i da radę zrobić to pod blokiem?

brudne od oleju

PostNapisane: 10 sie 2010, 21:20
przez Enduro
po demontazu plastikowego dekla silnika pod maską,
widać ten wąż w okolicy akumulatora, to takie czarne kolanko, dość krótkie,
i aby je zdemontoać ,należy poluzować dwie obejmy na klucz 10
i trochę się natrudzić, bo na ogół dość mocno siedzi..
powodz.
E.