Węże od turbiny brudne od oleju 2.0 CD 121 KM

Postprzez max6 » 2 sie 2010, 13:45

Witam!

Mam problem z 6 2004 rok 2.0 CD 121 KM przebieg oryg. 150 000 km – okolice turbosprężarki – głównie węże – są całe brudne od oleju, kapie on nawet na któryś z kolektorów i po prostu śmierdzi spalenizną.

Teraz pytanie co robić – ASO twierdzi – regenerować turbosprężarkę, czyścić dolot/wylot z oleju oraz intercooler (też zabrudzony od oleju). Tylko czy regenerować turbosprężarkę, jeśli samochód pięknie śmiga, bez problemowo wyprzedza itp. jakby turbina była sprawna?

Niezależni mechanicy twierdzą – przy tym przebiegu normalne, że turbosprężarka jest ufajdana w oleju.

Co robić? I proszę o info jak u Was wygląda okolica turbosprężarki.

Z góry dziękuję za pomoc! <spoko>
max6
 

Postprzez Enduro » 2 sie 2010, 22:24

max6 napisał(a):....niezależni mechanicy twierdzą – przy tym przebiegu normalne, że turbosprężarka jest ufajdana w oleju.....

i oni raczej maja tu racje!
osobiscie zalecam wszystkie weze ukladu no i IC dobrze wymyc w benzynie i KONIECZNIE przezd montazem wywietrzyc i przedmuchac powietrzem sprezonym,dodatkow posprawdzac czy nie sa uszkodzone
i poskladac solidnie.
a stan turbiny mozesz sprawdzic demontujac ten krotki gumowy waz bezpsrednio przy turbinie,
widoczny po demontazu plastikowego dekla pod maska
i po jego demontazu zpal silnik i przegazuj kilka razy do ok 3000obr/min.
jesli nie pluje olejem- to jest okay,
jesli sporo go tam pryska, to szukaj turbiny, jesli regeneracja -to w solidnej firmie i z gwarancja!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez polo33 » 10 sie 2010, 20:19

Enduro czy mógłbyś zapodać jakaś fotke poglądową który to jest wąż bo sam z ciekawości bym sprawdził :) jakie narzędzia są potrzebne i da radę zrobić to pod blokiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Enduro » 10 sie 2010, 21:20

po demontazu plastikowego dekla silnika pod maską,
widać ten wąż w okolicy akumulatora, to takie czarne kolanko, dość krótkie,
i aby je zdemontoać ,należy poluzować dwie obejmy na klucz 10
i trochę się natrudzić, bo na ogół dość mocno siedzi..
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6