Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Enduro » 18 lis 2013, 11:46

Lukani1984 napisał(a):zalał mechanik na full półsyntetykiem 10W40 elf mazdę po jakimś czasie około 500 km na wskaźniku została tylko połowa i sie utrzymuje silnik wypalił olej czy może bierze olej? Czyli w końcu jak w z tym półsyntetykiem można przejeździ do kolejnej wymiany rocznie robie 5 tys km użytkował ktoś mazdę 6 ( diesel) na połsytetyku

najlepiej samemu olej zakupic i to z rzetelnego miejsca i osobiscie wlac do silnika, tak dla pewnosci
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lukani1984 » 18 lis 2013, 23:09

A no fakt była książka serwisowa z 2009 roku na której zapis był 120 kkm ostatni serwis, zakupiłem ja 2013 roku w sierpniu pod koniec z przebiegiem 194 kkm silnik nie leje mechanik go oglądał, ale juz zmieniłem koło dwumasowe, zawór scv, sitko przeczyszczone ale mechanik czyścił stwierdził ze nie trzeba było, bo było ok i podkładki wymieniłem ale nie dymił tak bardzo z korka wlewu oleju lekki dymek wtryski wyszły bez żadnego oporu. Zastanawiam sie czy zrobi nim jeszcze kolejne 200 tys
Początkujący
 
Od: 17 lis 2013, 17:42
Posty: 4
Auto: mazda 6 diesel 136 km 2004

Postprzez Enduro » 19 lis 2013, 16:27

Lukani1984 napisał(a):... Zastanawiam sie czy zrobi nim jeszcze kolejne 200 tys

zalezy genralnie od jakosci paliwa, stanu wtryskow, wymian oleju i troche szczescia, bo niekiedy wyskakuja uszkodzenia niczym nie uprzedzane.
mam kolege, ktory ma obecnie ponad 320 000km do tego jezdzie z powerboxem!
no a i silnik chodzi b. dobrze.. jakby mial ok. 100tys km przebiegu! <spoko>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lukani1984 » 20 lis 2013, 20:23

mam pytanie odnośnie powerboxa nachodzi mnie by założyć ale czy to bezpieczne? i jeszcze czy test przelewowy daje informacje o wtryskach
Początkujący
 
Od: 17 lis 2013, 17:42
Posty: 4
Auto: mazda 6 diesel 136 km 2004

Postprzez dobrzyn22 » 20 lis 2013, 20:37

Lukani1984 napisał(a):mam pytanie odnośnie powerboxa

zapraszam do przejrzenia tego wątku:
viewtopic.php?f=102&t=9655&

hilit=powerbox
Lukani1984 napisał(a):czy test przelewowy daje informacje o wtryskach

a po info odnośnie powyższego pytanie zapraszam tu:
viewtopic.php?f=410&t=108006&hilit=test+przelewowy

PS. nie dość, że pytania takie nie powinny być w tym wątku, to bez sensu powtarzać to, co zostało wielokrotnie już na forum poruszone.

Także zapraszam do lektury <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Szym0n » 20 lis 2013, 23:20

uhuhu nie bło mnie chwile i co widze, mój temat podwieszony , a ile stron, ja pierdziu:)
TSW
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:05
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM

Postprzez rockman85 » 28 gru 2013, 17:58

Dziś zmieniłem Madzi olej z Castrola na Mobila-jestem ciekaw jakie będą efekty:-D

Wysłane z mojego HTC Desire S przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez YATES » 10 lip 2014, 22:05

Mam pytanie – jaki olej powinno się stosować w silniku diesla 2,0 136KM w Mazda 6 z 2003 roku ? Nie chodzi mi o markę oleju tylko słyszałem , że do pompowtrysków musi być olej pełny syntetyk z normą 505,01
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez bieski » 10 lip 2014, 22:08

No już ci pisałem że nie masz żadnych pompowtrysków. Masz common raila !!
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez YATES » 10 lip 2014, 22:41

bieski napisał(a):No już ci pisałem że nie masz żadnych pompowtrysków. Masz common raila !!

No fakt dzięki za informacje. To jaki olej w takim przypadku lejecie do swoich Mazd ? Ma znaczenie jakaś norma czy każdy pełny syntetyk 5W40 ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez banzai54 » 10 lip 2014, 22:57

Ja do swojej lałem pełny syntetyk 5w30 dexelia jak się nie mylę... aczkowiek wydaje mi się, że trzeba patrzeć na stan silnika. Przecież przez 30 lat nie będziesz lał pełnego syntetyka :P takie moje zdanie <spie> moja po remoncie, częściowo udanym ^^ oleju nie bierze to będę dalej syntetyk lał :]
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez bieski » 10 lip 2014, 23:07

Możesz zalać nawet i ELFa, byle nie castrola.
Rzuć okiem tutaj:
viewtopic.php?f=90&t=65171#4

Ja np. do swojego diesla waliłem Amsoila.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez YATES » 11 lip 2014, 12:37

Czyli w przypadku wtryskiwaczy Common Rail nie ma smarowania ich olejem silnikowym tak jak w przypadku pompowtrysków ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez Enduro » 11 lip 2014, 12:43

YATES napisał(a):Czyli w przypadku wtryskiwaczy Common Rail nie ma smarowania ich olejem silnikowym tak jak w przypadku pompowtrysków ?

za ich smarowanie jest odpowiedzialny diesel (paliwo ON) i jego jakosc jest Bardzo istotna dla ich zywota (krotkiego lub dluzszego)

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez YATES » 11 lip 2014, 13:51

Enduro napisał(a):
YATES napisał(a):Czyli w przypadku wtryskiwaczy Common Rail nie ma smarowania ich olejem silnikowym tak jak w przypadku pompowtrysków ?

za ich smarowanie jest odpowiedzialny diesel (paliwo ON) i jego jakosc jest Bardzo istotna dla ich zywota (krotkiego lub dluzszego)

pozdr.
E

To jest szansa, że moje wtryskiwacze jeszcze troszkę pociągną bo całe 240 tys km pompowały tylko dobrą niemiecką ropę
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez sorand » 11 lip 2014, 21:17

witam.
A co w przypadku zmiany oleju z 5w40 na 10w40?
Madzia ma juz najechane ponad 190kkm i zastanawiam się czy nie będzie kłopotu z tą zmianą.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez YATES » 11 lip 2014, 21:28

Ja mam aktualnie zalany 5W40, a w książce serwisowej mam zalecany 5W30. Czy można bez problemu przejść z 5W40 na 5W30 ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez Enduro » 12 lip 2014, 09:39

obydwa silniki nie wymagaja spec. olejow, a wg. mnie wasze zmiany nie spowoduja nic negatywnego.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Croom » 12 lip 2014, 11:04

A co zaleca producent do tego silnika ale tak dokładnie ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez pawelsz » 12 lip 2014, 11:57

Witam
Będę u Siebie wkrótce wymieniał olej (mam teraz Dexelie 5w30)
i tak czytam obre opinie o Millers i stwierdziłem że może bym spróbował tego.
Tylko jak czytam to nie wiem w końcu który wybrać.
Strona Millera podpowiada XF LONGLIFE ECO 5w30
Natomiast uzytkownicy widze ze stosują ten EE Longlife ECO 5W-30.
Więc który jest prawidłowy?
silnik RF5C bez DPFu.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6