Klekotanie zaraz po odpaleniu i przez kilka pierwszych kilometrów.

Postprzez pawelwik » 19 paź 2008, 20:06

... no i już nie klekocze :D

byłem na komputerze – nic nie wykazał – ale panowie mechanicy zauważyli, że mam zatartą rolkę ze sprzęgiełkiem przy alternatorze... wymieniłem ją (600zł) i poranne klekotanie ustało <jupi> pozostało tylko lekkie buczenie silnika – występuje niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny, natężenie dźwięku wzrasta wraz z obrotami... czy to może by nieszczelny IC – pono jest do wymiany :(
pytałem o kalibrację wtrysków, ale w dwóch warsztatach jednogłośnie panowie ocenili, że wtryski grają bardzo ładnie i nie ma co tego psuc, lub kombinowac z kalibracją :| – czy to prawda????
... a co do rolki – wszystko dzięki spotkaniu na drodze dzika a potem pana lakiernika/blacharza który zapomniał z powrotem założyc osłonkę na rolki i pasek wklinowy – kosztowało mnie to już wymianę zatartej rolki wraz z napinaczem paska wklinowego (1600zł) oraz zatartej rolki na alternatorze (600zł) ... nie ma to jak spotka na swojej drodze fachowca... <killer>


... aaaa i jeszcze jedno – czy można przejśc z oleju 10w40 na 5w40???? ponoc to mogłoby trochę wyciszyc silnik – ale czy mu nie zaszkodzi takie przejście???? czy ktoś już czegoś takiego próbował????
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 21:42
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GY 121kM

Postprzez xANDy » 24 paź 2008, 23:35

Można – ale nie jest to potrzebne. Dla silnika lepszy jest jednak gęstszy.. lepsze smarowanie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pawelwik » 25 paź 2008, 13:47

hmmm i weź tu bądź mądry – jedni mówią, że rzadki lepszy i że gęsty zapycha pompo wtryskiwacze a inni gęstszy jest bezpieczny, nie zapycha, a przejście może byc niebezpieczne dla silnika... więc chyba pozostane przy 10w40 ale zmienie producenta z castrola na dexeline (chyba tak się pisze)...
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 21:42
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GY 121kM

Postprzez Yapa » 1 lis 2008, 10:58

pawelwik napisał(a):gęsty zapycha pompo wtryskiwacze

Jeździsz VW? :P

pawelwik napisał(a):dexeline

dexelia – made by elf
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez xANDy » 2 lis 2008, 18:08

Yapa napisał(a):
pawelwik napisał(a):gęsty zapycha pompo wtryskiwacze

Jeździsz VW? :P

VW albo może Scanią.... ;P
Mimo tych pytań podtrzymuję co napisałem. To nie moja filozofia tylko wnioski wielu osób na forum. Nie tylko.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pawelwik » 3 lis 2008, 15:08

hehehe...

no dobra – przekonaliście mnie :D zostaje przy swoim gęstniaku 10w40 <jupi> ale ze wskazaniem na dexelie...

a co do "zapychania" pompo-wtryskiwaczy – powiedział mi o tym jeden z mechaników – sam nie mam pojęcia o takich rzeczach... może się mylił <lol>
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 21:42
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GY 121kM

Postprzez Intruz » 26 lip 2010, 19:19

U mnie w M6 2003 jest tak ze rano na zimnym silniku slychac klekotanie przez kilkaset metrow (wtedy jade bardzo delikatnie). Jak tylko temperatura sie troszke podniesie klekot zanika i zostaje zwykly odglos pracy diesela. Czy taka sytuacja jest normalna czy tez powinienem przeprowadzic jakas "akcje" naprawczo-regulacyjna ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Enduro » 27 lip 2010, 01:35

Intruz napisał(a):....na zimnym silniku slychac klekotanie .... Czy taka sytuacja jest normalna czy tez powinienem przeprowadzic jakas "akcje" naprawczo-regulacyjna ?

to nie jest okay!
jedz do ASO i zrób kalibracje
i sprawdż błędy, bo jak na moje oko, to coś jest nie tak..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Intruz » 27 lip 2010, 07:16

Enduro, a czy może być tak że uszkodzony SCV ma wpływ na klekot na zimnym? Pytam, bo najprawdopodobniej SCV jest u mnie do wymiany bo mi raz na jakiś czas gaśnie na światłach i wtedy nie chce przez 2-3 minuty odpalić. Poza tym rano delikatnie(w granicach 100obr/min) falują mi obroty przez powiedzmy minute? Sprawdzałem pod machą i mam sławny zaworek 006 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Enduro » 27 lip 2010, 12:48

Intruz napisał(a):.... czy może być tak że uszkodzony SCV ma wpływ na klekot na zimnym? ....

nie, wg mnie...
ten zaworek jest odpowiedzialny za wstepne cisnienie w pompie, a klekot to efekt niekorzystnego procesu spalania z powodu nieodpowiedniej mieszanki paliwa i powietrza...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Intruz » 27 lip 2010, 14:35

Dzięki za info. Widzę że się orientujesz w temacie więc poproszę Cię o jeszcze jedną podpowiedź. Otóż moja M6 2003 136PS od czasu do czasu gaśnie. Nie dzieje się to tak jak u niektórych użytkowników tego forum w czasie jazdy na biegu czy też rano na zimnym silniku. Samochód od czasu do czasu (losowo) gaśnie mi na luzie np na światłach, czy wjeżdżaniu na luzie na stację paliw. Dodam że rano na zimnym silniku auto nie zgasło mi ani razu natomiast jak pisałem wcześniej da się zauważyć minimalne zafalowania obrotów. Jak już zgaśnie na ciepłym silniku np na światłach to mam problem go odpalić przez 2-3 minuty. Później jest OK. Czasem zgaśnie po 300km czasem po 1k. Czy to SCV ? Wybieram się na wakacje za 1,5tygodnia i chciałbym mieć sprawne auto, dlatego też zamówiłem dzisiaj zaworek:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1151346580.
Boję się tylko że to nie to ponieważ identycznych objawów jak moje w sumie u nikogo na forum nie znalazłem. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Enduro » 27 lip 2010, 18:45

scv!
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 28 lip 2010, 12:12

Czasem takie klekotanie jest spowodowane zbyt gęstym olejem wlanym do silnika.

Zalewając nowoczesny silnik olejem mineralnym wydłużamy czas dotarcia oleju do niektórych zakamarków silnika głównie zaworów, stąd klepanie chwile po rozruchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Intruz » 29 lip 2010, 12:13

Olej faktycznie niedawno zmieniałem, ale wlałem Mobil 1 ESP Formula 5W30 (ten sam był wcześniej). A tak btw to z tym klekotaniem to chyba przeczulony jestem Wczoraj po 2 dniach stania pod gołym niebem (temperatury zbyt wysokie ostatnio nie są ~12 stopni) nie wydaje mi się żebym rano jakiekolwiek zbyt głośne klekotanie słyszał. Swoją drogą....zadzwoniłem z ciekawości do ASO Kraków Wielicka i mi mechanik powiedział, że kalibrację wtryskiwaczy bezwzględnie należy przeprowadzić po każdej wymianie oleju....wydaje mi się to lekką przesadą żeby po zmianie oleju robić kalibrację. Jak dla mnie szukają $$...usługa kosztuje 200PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Enduro » 29 lip 2010, 14:21

Intruz napisał(a):....zadzwoniłem z ciekawości do ASO Kraków Wielicka i mi mechanik powiedział, że kalibrację wtryskiwaczy bezwzględnie należy przeprowadzić po każdej wymianie oleju.....

co za debile! <glupek2>
albo oszusci!!!
podzr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 30 lip 2010, 00:49

Taa, najlepiej co wymianę oleju odkręcać misę i czyścić smok :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez grzybis » 8 sie 2010, 22:08

Panowie, jesli podejrzewamy ze klekot jest wynikiem uszkodzonego (zle pracujacego) wtrysku, to czy nie lepiej na pracujacym silniku odpinac po kolei kazdy z nich (wyciagac wtyczki z kabelkami oporowymi) aby utwierdzic sie w tym przekonaniu i okreslic ktory to?
Czy ktos z was tak robil?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 8 sie 2010, 22:43

grzybis napisał(a):Panowie, jesli podejrzewamy ze klekot jest wynikiem uszkodzonego (zle pracujacego) wtrysku, to czy nie lepiej na pracujacym silniku odpinac po kolei kazdy z nich (wyciagac wtyczki z kabelkami oporowymi) aby utwierdzic sie w tym przekonaniu i okreslic ktory to?
Czy ktos z was tak robil?

ja, wielokrotnie..
jest o tzw. test dynamiczy
wprawdzie wtedy komp. PCM notuje bledy, ale nic strasznego
nie maja wplywu na nic..
wtedy mozna sprawdzic sprawnosc poszczegolnych zylindrow i proces spalania
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzybis » 9 sie 2010, 13:13

Enduro napisał(a):ja, wielokrotnie..

A kiedy odepniesz jeden wtrysk – silnik nie gasnie ci....?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 9 sie 2010, 14:43

grzybis napisał(a):
Enduro napisał(a):ja, wielokrotnie..

A kiedy odepniesz jeden wtrysk – silnik nie gasnie ci....?

nie powinien...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6