Przeskakujący pasek rozrządu

Postprzez robertzago » 24 sty 2016, 20:32

Moja przygoda z mazda trwa nieprzerwanie od 6 lat wszelkie naprawy robie sam po przygodach z warsztatami i kupy nerwach .Forum nie raz mi pomogło w zlokalizowaniu usterki i chociaż nie jestem jak pisałem zawodowym mechanikiem to jednak sobie radze . Nie mam tez w zwyczaju krytykować kogoś kto próbuje cos doradzić nawet jesli sie myli . Jesli chodzi o wygrana sprawę w sadzie to tego z kapelusza nie wyjąłem ,bo 1,5 roku walczyłem i wygrałem, na to trzeba mieć siłę i trochę gotówki jak widać koledze z problemem mazdy brakuje przynajmniej tego pierwszego
END
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez Enduro » 24 sty 2016, 20:56

kazda jakakolwiek podpowiedz moze tutaj cos konkretnego wniesc, aby ten kuriosalny mocno dokuczliwy problem rozwiazac.
oczywiscie pod warunkiem ze jest ona w jakims chodzby najniejszym stopniu powiazna logicznie lub mechanicznie z dolegliwoscia
P.s.
chociaz zastanawiam sie, po przemysleniu czy to nie wajcha. <glupek2>
;P
no bo ja tez jak pije herbate, to mnie nad okiem lekko kuje i lekarz nie ma pojecia dlaczego (warunek: herbata musi byc slodzona! <diabełek> )

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez robertzago » 24 sty 2016, 21:08

Enduro Ty to masz poczucie humoru :) bardzo pozytywnie aż mnie rozbawiłeś <lol> myślisz że wajcha a u nas to sie mówi że łącznik ;P żarty żartami a mazda dalej nie jeździ ,ale mam nadzieje ze juz niedługo ktoś znajdzie lekarstwo i wszyscy sie dowiemy w czym był problem :)
pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez Leoo » 25 sty 2016, 10:08

Też obstawiam pompę wspomagania. Może zablokował się zawór ciśnieniowy.
Osobiście nigdy nie skręcam na maksa, blokując kierownicę w skrajnym położeniu, zawsze odrobinę cofam właśnie żeby pompa się nie męczyła.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 25 sty 2016, 11:43

wajcha czy nie!
moze ofiara niech nam tu zapakuje fotki po w/o usterce.
wtedy wszelkie wątpliwosci..

kiedys w necie byla WIELKA afera, bo dziwczyna napsala, jak przylapala swego chlopaka ktory z premedytacją podchodzi do jej/ich kota i "puszcza mu bąki" centralnie w pysk <nie powiem>

posypaly sie lawiny komentarzy <rotfl>
a temat byl prawdopodobnie prowokacją <dupa>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mura1987 » 25 sty 2016, 12:38

no dobra zaczales z tymi bakami to dzisiaj postaram sie podjechac do mechanika i porobic fotki:)

Dopisano 25 sty 2016, 12:01:

witam Własnie dostałem telefon od mechanika Ze pompa wspomagania... Sprobuje jakies ograniczniki powstawiac zeby nie mozna bylo zaciąc na maksa.. Panowie moze macie jakies inne porady? Wymieniac na nową pompe wspomagania? nie ma innego rozwiazania? Jesli tak to wystawiam chyba autko na sprzedaz....
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez Enduro » 25 sty 2016, 15:51

mura1987 napisał(a):...Jesli tak to wystawiam chyba autko na sprzedaz....

ustaw auto z gorki, bo wariant wstecznego nie wplynie korzystnie na sprzedaz.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 15:53

mura1987 napisał(a):Wymieniac na nową pompe wspomagania?
a po jakiego diabła? używaną wsadzaj i po sprawie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szkryf1 » 25 sty 2016, 20:57

A czy przypadkiem w aucie nie został zastosowany "Jednomas" w sensie zespawane koło dwumasowe, ktore pod wpływem "kompresji zwrotnej" ( gwałtownym krótkim szarpnieciu wału w " lewa strone" ) przy gaszeniu rozwala rozrząd ? Miałem taki przypadek w citroenie, zastosowany jednomas ze zwykłą tarcza ze sprezynami, lecz nie dawal rady i rozwalil glowice.

Przykładowy szajs do nissana http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-jednoma ... 33049.html
Początkujący
 
Od: 19 cze 2014, 08:07
Posty: 10
Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM

Postprzez kubsztyk » 25 sty 2016, 21:20

A dlaczego w poprzedniej generacji silnika – RF-2/3/4F w 323 i 626 nie było problemu z "rozwalaniem głowicy przez jednomasę"? Jak zresztą, w wielu innych silnikach diesla bez dwumasy, hmm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez szkryf1 » 25 sty 2016, 21:28

szybka odpowiedz, moze ktos poszedl na latwizne ( na handel ) zespawał dwumase stosując zwykłą tarcze do 2 masy bez sprezyn...?? na handel ludzie potrafia puszke po piwie pod panewke podlozyc. czy zle odpowiedzialem sugerujac sprawdzenie tego elementu silnika ? a czlowiek podjarany kupnem nowego auta tlumaczy "nowe auto, sprzeglo nie wyczute"
Początkujący
 
Od: 19 cze 2014, 08:07
Posty: 10
Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 21:47

Ja tez pomyślałem,czy to aby nie problem pochodzący od dwumasy i jej ewentualnego "kopnięcia" wałem w lewo.
Ale teoria upada,bo dzieje się to tylko na wstecznym i w dodatku przy skręconych kołach.
kubsztyk napisał(a):A dlaczego w poprzedniej generacji silnika – RF-2/3/4F w 323 i 626 nie było problemu z "rozwalaniem głowicy przez jednomasę"?

Miałeś kiedyś w rękach koła pasowe rozrządu z ditd ? Jeśli nie,to coś Ci podpowiem : maja o wiele większa masę i tym samym gromadzą energię. Tworzą coś w rodzaju kół zamachowych dla walka rozrządu i pompy wtryskowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szkryf1 » 25 sty 2016, 21:58

czy ja wiem czy tak teoria upada, skrecone kola = cisnienie w ukladzie, opor walka. wsteczny bieg najwieksze przelozenie skrzyni, dodatkowa blokada walu, wsystko napiete. napinacz hydro podatny na wsteczne dzialanie.
ja bym tam zagladnal, ale to juz decyzja wlasciciela auta
Początkujący
 
Od: 19 cze 2014, 08:07
Posty: 10
Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 22:03

szkryf1 napisał(a):wsteczny bieg najwieksze przelozenie skrzyni
czyli najłatwiej silnikowi poruszyć autem a najtrudniej poprzez wsteczny bieg obrócić silnikiem.dlatego teoria upada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szkryf1 » 25 sty 2016, 22:10

uznajac ze hamulec nie wcisniety :) ok nie draze tematu, chcialem pomoc :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2014, 08:07
Posty: 10
Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 22:12

Spoko,luz... <faja>
Poczekamy aż się autor odezwie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 25 sty 2016, 22:43

Koło zębate wałka rozrządu, nawet jeśli wygląda na bardzo masywne wiele energii nie nagromadzi, bo kręci się 4x wolniej niż wał.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 22:56

Leoo napisał(a):kręci się 4x wolniej niż wał
Ile ?? !!
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 25 sty 2016, 22:59

No dobra 2x ale i tak przy 1000 obr wału mamy 500 na rozrządzie. Przy większych prędkościach silnik pracuje już płynnie.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 25 sty 2016, 23:14

jak dla mnie to z jakiegos powodu przytrzymywany jest walek rorzadu i przeskakuje pasek.
tylko z jakiego i dlaczego tylko na wsteczynym :>

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6