Problem z odpalaniem – diesel

Postprzez tadziol » 20 sie 2015, 21:02

Oki,odpuszczamy przelewy...filtr paliwa i pompka ręczna – do dzieła !
Tylko nie chcę czytać,że "niedawno wymieniałem..." :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 21 sie 2015, 09:11

tadziol napisał(a):Tylko nie chcę czytać,że "niedawno wymieniałem..." :>

filtr paliwa wymieniany rok temu ;) Dzisiaj kolejne odpalania z rana – bez problemu...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 21 sie 2015, 13:36

dobrzyn22 napisał(a):odpalania z rana – bez problemu...

tym bardziej należy wymienić filtr <cisza>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mozart » 15 lip 2016, 01:39

Witam
Chciałbym opisać swój problem dotyczący Madzi 3 2007r 2.0mzr-cd 143km kod rf7=j..
Zacznę od początku Autko sciągnięte z Francji stało rok czasu nie używane bez aku.
Problem polegał nad tym,że po zagrzaniu silnika autko ciężko paliło tzn długo kręcił zanim zaskoczył a jak zapalił to walnął dobrą dawka dymu .wiec pomyslalem ze trzyma go DPF ale juz polaczki musieli sie nim zaopiekować bo został wyrzucony z programu i filtr opróżniony.wgłębiając sie dalej w temat sprawdziłem stan oleju po sprawdzeniu byl wysoki wyczyściłem smok zalałem olejem wymieniłem podkładki pod wtryskami filtry zawory ustawione.odpalila i gitara wszystko chodzi jak należy jak odpali lecz po zgaszeniu problem nie ustąpił jak jest zimna tzn po całej nocy pali od strzała a jak zagrzeje to jaki ma humor a przeważnie czarny czyli kreci kreci jak załapie to puszcza dymka i juz chodzi.Podpinana pod komp adaptacja wtrysków przeprowadzona pomyślnie a z błędami nie ma nic . Autko stoi w tym stanie juz jakis miesiąc i nie mam pomysłów już proszę o poradę . Myślę o wyciągnięciu jeszcze raz wtrysków i wrzucenie ich na maszynę. czy może ktoś miał podobny problem i coś podsunie a ja uniknę zniechęcenia się do tego pięknego pojazdu i pustego portfela xD
pozd.jestem nowy więc wybaczcie moje błędy
mozart
 

Postprzez duch1604 » 20 lip 2016, 15:17

Męczę się ze swoją mazdą już od x czasu i nie mogę znaleźć przyczyny trudności w uruchamianiu silnika. Szczególnie po dłuższym postoju. Trzeba kręcić kilka sekund a silnik łapie raz na wszystkie cylindry raz nie i puszcza kupe dymu. Jakby zapowietrzony. Pompowanie pompką czasem coś daje czasem nie, ale nigdy tyle żeby załapała normalnie. Wymieniłem filtry, podkładki pod przelewami, sprawdziłem świece, szczelność układu paliwowego, podmieniałem na dwa zawory SCV, sprawdziłem ciśnienie na cylindrach. Wszystko w normie. Komputer też nic nie pokazuje. Czy jest jakiś zaworek który nie pozwala się cofać dla paliwa i powinienem go sprawdzić?? Czy wogóle szukać gdzie indziej?? nie mam już pomysłow naprawde <płacze>
W jednym z wątków przeczytałem właśnie że auto ma problemy z odpalaniem z powodu źle zamontowanej dwumasy. Ja swoją wymieniałem rok temu, przejechałem 2-3tys km ale wszystko było ok. Aaa powiem szczerze że nic nie wiedziałem o ustawianiu odpowiednio tłoków czy coś...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez duch1604 » 21 lip 2016, 20:44

Chyba jak zwykle odpowiedzi się nie doczekam...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez duch1604 » 24 lip 2016, 08:56

No to <dupa>
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez drx8 » 25 lip 2016, 08:18

Może rozrząd ci się przestawił?
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez duch1604 » 25 lip 2016, 16:34

Ponoć jest jakiś czujnik który uniemożliwia zakręcenie rozrusznikiem jeżeli rozrząd jest przestawiony. Chyba że by nie działał a komputer tego nie pokazywał, ale tak raczej nie jest.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez drx8 » 26 lip 2016, 07:48

odłącz czujnik położenia wału i spróbuj odpalić, jeżeli odpali to klin zerwany na kole zebatym napedzajacym vacum i pompe wspomagania kierownicy . niżej w wątku opisany problem z rozwiązaniem. przez forumowiczów.

viewtopic.php?f=90&t=91137
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez duch1604 » 26 lip 2016, 18:22

Właśne z tego wątku nie mogę zrozumieć czy chodzi o czujnik położenia wału czy wałka rozrządu...
Po odłączeniu czujnika wałka rozrządu auto pali od strzała. Jeździć nie jeździłem, ale auto pracowało z minute, całkiem normalnie, może troche głośniej. Na desce nic nie wyskoczyło. Teraz mam problem czy próbować wymieniać czujnik na początek czy od razu brać się za ten klin??
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez drx8 » 27 lip 2016, 09:24

Ja bym brał się za klin chyba, że masz na podmiankę pewny czujnik.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez duch1604 » 5 sie 2016, 08:01

Klin sprawdzony-był w porządku. Także problem nierozwiązany. Muszę chyba jeszcze tego czujnika na podmiankę poszukać
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez adek112 » 16 paź 2016, 00:32

Witam ponownie wszystkich forumowiczów ostatnio mam problem z moją mazdą, otóż długo muszę kręcić rozrusznikiem a jak już zapali to muszę utrzymywać silnik na dość wysokich obrotach... 2500 do 3000 obr/min, jednym słowem nie trzyma obrotów – (od razu gaśnie silnik) jak staram się utrzymywać obroty standardowo na około 800 obr/min.Oczywiście nie jeżdżę autem w takim stanie, proszę o podpowiedz.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 11:07
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM

Postprzez Tsugoza » 17 paź 2016, 13:19

W mojej madzi jest następujący problem. Przychodzę do garażu odrazu maska do góry i pompowanie, przekręcam zapłon i ponowne pompowanie, dopiero ją odpalam. Po ok2-3 minutach zgaśnie i cała procedura od nowa z pompowaniem. Po drugim podejściu odpali bez problemu ale pojawia się inny problem trzeba trzymać nogę na gazie i od obrotów jałowych aż do 2500-3000 obrotów bardzo wolno wchodzi na obroty, gdy już ustanie problem z gaśnięciem silnika auto zachowuje się jak 70 konny diesel bez turbiny praktycznie przyspieszenie jest zerowe. Świece żarowe są nowe, wymieniłem podkładki pod wtryskami, na filtrze paliwa przejechałem około 5tys km, wtryski sprawdzone na maszynie i są ok. Przy okazji nagram filmik z objawami i udostępnię.
Obawiam się najgorszego, że to będzie pompa do wymian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:49
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG 2.0 cdti 136KM Oznaczenie silnika RF-5C rocznik 2003

Postprzez jędrek70 » 17 paź 2016, 17:50

Miałem podobne objawy,tylko silnik nie gasł tak często.Wymieniłem podkładki,filtr i na koniec komputerowa korekcja wtryskiwaczy,u mnie pomogło.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2015, 21:42
Posty: 9
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel .2005 r.kombi.

Postprzez Enduro » 17 paź 2016, 21:56

nieszczelna obudowa filtra paliwa?

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tsugoza » 19 paź 2016, 21:11

Filmiku już nie nagram, gdyż znalazłem przyczynę objawów. Już kupiłem pompę wtryskową (używaną) i zacząłem odkręcać osłonę paska rozrządu. By wygodniej mi było dość do jednej śrubki odkręciłem uchwyt od filtra paliwa. Tknęło mnie coś, żeby sprawdzić czy od dołu jest dobrze dokręcone. Najpierw odkręciłem i wyczyściłem pływak. poskręcałem wszystko na nowo i zacząłem pompować, żeby odpowietrzyć. Pompowałem około 20 min i "guzik" nie robił się twardy. Przypomniałem sobie, że jak filtr wymieniałem to w miarę szybko zrobił się twardy. Wtedy mnie olśniło, że chyba jednak pompa paliwa w zbiorniku jest uszkodzona. Siedzenie w górę i dobieram się do pompy. Teoretycznie po przekręceniu kluczyka, pompa powinna podać rozruchową dawkę pali, czyli powinna "zabzyczeć", jednak cisza. Zdjąłem obydwa przewody paliwowe, zaryzykowałem i przekręciłem zapłon i cisza, ani kropelka nie poleciała. Dzisiaj już nie miałem za dużo czasu żeby dochodzić co się dokładnie stało. Jutro dokładnie to prześwietlę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:49
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG 2.0 cdti 136KM Oznaczenie silnika RF-5C rocznik 2003

Postprzez Enduro » 19 paź 2016, 22:55

w zbiorniku nie ma pompki!
pompa wtryskowa podcisnieniem zaciaga paliwo ze zbiornika
brzyczenia nie bedzie!

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tsugoza » 21 paź 2016, 09:08

chyba że przewód jakiś od zbiornika będzie zagięty, bo na logikę skoro na filtrze paliwa pompuje ręcznie i nie mogę odpowietrzyć to znaczy że paliwo do filtra nie dociera. Chyba że się mylę to niech mnie ktoś oświeci.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:49
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG 2.0 cdti 136KM Oznaczenie silnika RF-5C rocznik 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6