Stukanie (stuki) w silniku
RODDY napisał(a):witam dzis na rozgrzanym silniku odkrecilem korek od oleju,nic nie dymilo tylko powietrze(cisnienie) dmuchalo!,chyba jak by bylo cos nie tak to by bylo widac???
w sumie, wg mnie, jakiekolwiek podejrzane cisnienie pod pokrywa zaworowa, powinno kazdego uczulic, a ten powinnien wymienic podkladki na nowe!
tymbardziej, ze niewiele przy tym pracy a i koszt bagatelny!
powod:
nieszczelne podkladki intensywnie zabrudzaja olej a ten smaruje silnik
no i turbine,
i to ona najszybciej pada, no a potem lub jednoczesnie silnik- na wale!!!
o kosztach w takim przypadku, nie bede pisal,
ale sa one spore i nieporownywalne z czterema podkladkami
(koszt ok.100 pln!)
osobiscie polecam np. co druga lub trzecia wymiane oleju,
wymiane tych podkladek,
tak dla spokojnego snu wlasciciela auta
a i skarbonka tez odetchnie...!
ale to decyzaja kazdego indywidualna, absoltunie!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To ja zaproponuję zaopiniowanie mojego silniczka pod kątem "parowóz czy jeszcze elektryczka" ?
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.
plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html
plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html
i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ
banasr
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.
plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html
plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html
i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ
banasr

- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
jak dla mnie to dmucha i to ostro i do tego widac ze to chyba spaliny. Ale niech sie madrzejsze głowy wypowiedza.
PS. Czy ktos słuchał tego mojego walenia.
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
PS. Czy ktos słuchał tego mojego walenia.
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3

- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Wymieniaj te podkladki wtrysków i to szybko.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
vqsoft napisał(a):czy te wymiany podkładek dotyczą też 3jek ?
dotyczy to absolutnie wszystkich dieseli nowej generacji,
tzn. tych ktore maja dosc spore cisnienia w systemie C-R!
P.S.
ostatnio widzialem mercedesa E, ktory to pod pokrywa glowicy mial
prawdziwe kawalki wegla, prawie jak do grilla, bez jaj!!!!
ktore to utworzyla sie poprzez nieszczelna podkladke pod jednym wtryskiem
a ten zapieczony wtrysk wyciagali przez cztery godziny..
!
wymien jesli masz podejrzenie, ze za mocno dymi/syczy..
nie zwlekaj!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ostatnio widzialem mercedesa E, ktory to pod pokrywa glowicy mial
prawdziwe kawalki wegla, prawie jak do grilla, bez jaj!!
Jak zobaczyłem co jest pod pokrywą w moim Vito 2,2CDI to zbaraniałem
Cały ten szlam z oleju, spalin i innych substancji zmienił sie w węgiel kamienny. Dodatkowo ta substancja po nagrzaniu silnika zaczynała wydzielać taki smród że w lato w korku kiedyś podtrułem się spalinami. Wymieniam podkładki praktycznie co 20kkm a w mercedesach wymiana podkładki to po prostu masakra. NIestety dzisiejsze samochody choć nowoczesne to wymagają wbrew pozorom mnustwo troski.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
ile jest podkładek w 1.6 mz-cd?
jak sie je wymienia ?
pytam przyszłościowo.
ale dziś sprawdzę – odpalę silnik i na zimnym sprawdzę czy nie dymi
czy luzy na podkładkach objawiają się też stukaniem itp ?
z rysunku widać że jest jedna główna podkladka + nadwymiar i do tego jest jeszcze gumwe uszczelnieni
oba elementy trzeba wymienić ?
jak sie je wymienia ?
pytam przyszłościowo.
ale dziś sprawdzę – odpalę silnik i na zimnym sprawdzę czy nie dymi
czy luzy na podkładkach objawiają się też stukaniem itp ?
z rysunku widać że jest jedna główna podkladka + nadwymiar i do tego jest jeszcze gumwe uszczelnieni
oba elementy trzeba wymienić ?
Wkoncu znalazlem odpowiedz na swoje pytanie podpytywalem w roznych tematach ale nikt mi nie odpowiadal to i u mnie bedzie to samo choc nie moge odsluchac tego co zamiesciliscie to z tego co czytam to dokladnie sie zgadza z moim...... tak wiec czeka mnie wymiana podkladek czyszczenie smoczyska i nowa DEXILIA 
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW

- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
sprawdzałem dzisiaj przedmuchy z korka oleju – jest ok – czuć podmuch ale nie sa to spaliny
patrząc jednak na budowę silnika Y6 i czytając fora forda i puga utwierdzam sie w przekonaniu ze o awarii podkładek świadczą spaliny w kabinie i widoczne przedmuchy z okolic wtrysków
taka jest konstrukcja tego motorku – kanały w których są wtryskiwacze sa przez cala grubość głowicy i pokrywy zaworowej – wiec jak dmucha to wali wokół wtrysku – tak też miał Black
patrząc jednak na budowę silnika Y6 i czytając fora forda i puga utwierdzam sie w przekonaniu ze o awarii podkładek świadczą spaliny w kabinie i widoczne przedmuchy z okolic wtrysków
taka jest konstrukcja tego motorku – kanały w których są wtryskiwacze sa przez cala grubość głowicy i pokrywy zaworowej – wiec jak dmucha to wali wokół wtrysku – tak też miał Black
Tu jeszcze raz macie to nagranie czy ktos moglby cos o tym powiedziec. Gdzie szukac jeszcze przyczynyzanim silnik wyciagne
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3

- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
banasr napisał(a):To ja zaproponuję zaopiniowanie mojego silniczka pod kątem "parowóz czy jeszcze elektryczka" ?
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.
plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html
plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html
i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ
banasr
A teraz akcja po wymianie podkładek pod wtryskami.
http://www.youtube.com/watch?v=vHlNRkMaA-U
Kolosalna zmiana.
Teraz sprawdzam czy spadnie zużycie oleju.
Pozdro.

- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
czesc sprawc pompe wtryskowaEnduro napisał(a):daniel2505 napisał(a):W sumie od zakupu borykam się z problemem dziwnego dźwięku czasem wydobywającego się z pod maski. taki klekot słyszalny w sumie głośniej w środku niz na zewnątrz. Podejrzewałem wtryski ale po kalibracji okazało się że wszystko z nimi OK. Ostatnio bardzo nurtuje mnie fakt że na biegu jałowym po dodaniu gazu przy ok 1000-1200 obr silnik bardzo nierówno pracuje. Drgania przenosza się na nadwozie, co zwłaszcza podczas ruszania w korku jest mocno uciążliwe. Po przekroczeniu 1200obr wszystko wraca do normy, silnik pracuje równiutko. Taki objaw wskazuje na wtryski ale w sumie były kalibrowane i wyszło ok. Jeszcze jedno gdy silnik jest zimny wszystko jest super. Żadnych wibracji zadnego trzęsienia przy ruszaniu. Jakieś pomysły bo juz mnie to wrukwiai rozglądam się za jakimś Niemcem w benzynie
co powiedzial tester!?
E.
-
tanki
co powiedzial tester!? E.tanki napisał(a):
[/quote] czesc sprawc pompe wtryskowa[/quote]
a jak?
ma sprawDZic pompe?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam ponownie. Juz wiem co jest przyczyna mojego stukania
.
Zadzwoniłem do drugiego mechanika odziwo bez problemu przyjechał obejżeć samochód i stwierdził ze to gdzies u góry na zaworach powiedziałem ze było sprawdzane ale zabrał go do siebie i po 2h wiedział juz co jes!!!! Okazało sie ze jedna krzywka na wałku rozrządu jest wyszczerbiona.
Czy ktoś wie ile kosztuje nowy wałek??
.
Zadzwoniłem do drugiego mechanika odziwo bez problemu przyjechał obejżeć samochód i stwierdził ze to gdzies u góry na zaworach powiedziałem ze było sprawdzane ale zabrał go do siebie i po 2h wiedział juz co jes!!!! Okazało sie ze jedna krzywka na wałku rozrządu jest wyszczerbiona.
Czy ktoś wie ile kosztuje nowy wałek??
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 00:31 przez radekbialy, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
znalazłem cos takiego czy ktoś kupował moze u tego spzedawcy i czy to faktycznie jest orginalny wałek
http://www.moto.allegro.pl/item848626710_walek_rozrzadu_mazda_3_323_5_6_626_mpv_premacy.html
http://www.moto.allegro.pl/item848626710_walek_rozrzadu_mazda_3_323_5_6_626_mpv_premacy.html

- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
nawet nie wiem czy da sie to szlifować moze i tak ale jesli za 500zl kupie nowy to chyba wole załozyc nowy, szlif tez musi ktos bobrze zrobic a ztym róznie bywa. ale rozważe też taka opcje.

- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6
i rozglądam się za jakimś Niemcem w benzynie 