Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez nynuch76 » 11 lut 2012, 23:53

davider napisał(a):odłączyłem czujnik wałka rozrządu maszyna pali ! <jupi>

Nie wiem czy to jest powód do radości <nie> jeszcze jeden ząbek i będzie gruz pod deklem :]
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez leszek55555 » 12 lut 2012, 19:26

Ja już jestem po wymianie rozrządu. Mazda pali z powrotem ale coś mi spieprzyli w ASO. Gdzieś z okolic kolektora i webasto wydobywa mi się śmierdzący dym – jakby się olej palił. Czyżby zapomnieli o jakiejś uszczelce?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2012, 13:09
Posty: 4
Skąd: Niepołomice k. Krakowa
Auto: Mazda6 Kombi GH 2.0 l Diesel
rok prod. 2008

Postprzez Enduro » 12 lut 2012, 23:03

leszek55555 napisał(a):Ja już jestem po wymianie rozrządu. Mazda pali z powrotem ale coś mi spieprzyli w ASO. Gdzieś z okolic kolektora i webasto wydobywa mi się śmierdzący dym – jakby się olej palił. Czyżby zapomnieli o jakiejś uszczelce?

prawdopodobnie po tych pracach pozostaly resztki smaru/oleju i to one się wypalają,
ale polecam mimo to sprawdzic, czy czasem jakis nieroztropny/ rozkojarzony mechanik czegos przypadkiem nie zapomniał co teraz z postaci stałej, przybiera postać lotną..<glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leszek55555 » 12 lut 2012, 23:41

[/quote]
Enduro napisał(a):
leszek55555 napisał(a):Ja już jestem po wymianie rozrządu. Mazda pali z powrotem ale coś mi spieprzyli w ASO. Gdzieś z okolic kolektora i webasto wydobywa mi się śmierdzący dym – jakby się olej palił. Czyżby zapomnieli o jakiejś uszczelce?

prawdopodobnie po tych pracach pozostaly resztki smaru/oleju i to one się wypalają,
ale polecam mimo to sprawdzic, czy czasem jakis nieroztropny/ rozkojarzony mechanik czegos przypadkiem nie zapomniał co teraz z postaci stałej, przybiera postać lotną..<glupek2>
pozdr.E

Obyś miał rację ... nie chcę już zostawiać samochodu na kolejne 2 dni.
Jutro pojadę, bo wypala się już 3 dzień od piątku. I smród z wentylacji w kabinie jest nieprzyjemny.
Co więcej zauważyłem też silnik po tej wymianie rozrządu jest znacznie głośniejszy...
Takie "ulepszenia", że hej <co?>
Początkujący
 
Od: 10 lut 2012, 13:09
Posty: 4
Skąd: Niepołomice k. Krakowa
Auto: Mazda6 Kombi GH 2.0 l Diesel
rok prod. 2008

Postprzez gacek » 13 lut 2012, 09:52

Szlag mnie trafi , bo dzisiaj rano stałem na lekkim spadzie i własnie podczas odpalania lekko mi się cofnął i jakby coś gruchnęło :)
Teraz oczywiście objaw tak jak w tym wątku, czyli kręci ale nie chce zaskoczyć.

Czyli co:

1. Odłączyć czujnik położenia wałka i sprawdzić czy odpali ?
2. Jak odpali to znaczy że przeskoczył rozrząd ?
3. Jeśli przeskoczył, to uda się go ustawić czy czeka mnie wymiana?
4. Jeśli auto nie odpali mimo odłączonego czujnika, szukać dalej ? Czy już przeskoczył o tyle że nie odpali i na bank rozrząd do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Wojtek » 13 lut 2012, 12:34

gacek napisał(a):Jeśli przeskoczył, to uda się go ustawić, czy czeka mnie wymiana?

raczej zadaj sobie pytanie dlaczego przeskoczyl...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gacek » 13 lut 2012, 12:39

Wojtek napisał(a):raczej zadaj sobie pytanie dlaczego przeskoczyl...


Nie wiem, We wrześniu 2010 przy okazji wymiany silnika u Jaksy założyli mi nowy ORI pasek do tej pory zrobiłem 20 tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez gkoper » 13 lut 2012, 13:24

Często zdarza się że pompa wody a dokładnie jaj wałek dostaje bicia z powodu luzu i to może być przyczyną przeskoku paska, sprawdził bym również luzy pozostałych elementów rozrządu -koło rozrządu , koło pompy wysokiego ciśnienia i stan napinacza.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez davider » 13 lut 2012, 14:42

nynuch76 napisał(a):
davider napisał(a):odłączyłem czujnik wałka rozrządu maszyna pali ! <jupi>

Nie wiem czy to jest powód do radości <nie> jeszcze jeden ząbek i będzie gruz pod deklem :]


hmm od tego czasu samochodem nie jeżdżę wiec nie powinno być gorzej :P czekam na mechanika który sprawdzi ten pasek... jest możliwe że od "zabawy" na lodzie przeskoczył?? bo innej przyczyny nie widzę.. miesiąc temu był wymieniany oraz pompa wody i rolki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Wojtek » 13 lut 2012, 14:52

davider napisał(a): bo innej przyczyny nie widzę.. miesiąc temu był wymieniany oraz pompa wody i rolki

a napinacz? :>

jest najdrozsza czescia rozrzadu...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez davider » 13 lut 2012, 15:31

Wojtek napisał(a):
davider napisał(a): bo innej przyczyny nie widzę.. miesiąc temu był wymieniany oraz pompa wody i rolki

a napinacz? :>

jest najdrozsza czescia rozrzadu...


masz racje.. napinacz został stary więc chyba go wymienię... a pasek nadaje sie do użytku czy też wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Grzyby » 13 lut 2012, 16:00

davider napisał(a):masz racje.. napinacz został stary więc chyba go wymienię

:|
Zostawiłeś najbardziej zawodną część rozrządu i cieszyłeś się z jego wymiany?
Ludzie to jednak są niefrasobliwi ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez davider » 13 lut 2012, 16:59

Grzyby napisał(a):
davider napisał(a):masz racje.. napinacz został stary więc chyba go wymienię

:|
Zostawiłeś najbardziej zawodną część rozrządu i cieszyłeś się z jego wymiany?
Ludzie to jednak są niefrasobliwi ...


w sumie.. szczęście w nieszczęściu, dobrze ze nic sie nie stało (mam nadzieję) ale nic na to nie wskazuje. mechanik twierdził ze jest w "dobrym stanie" i niema potrzeby jego wymiany więc sam poszedłem za jego radą .. wymienię napinacz i mam nadzieję że będzie okej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Wojtek » 13 lut 2012, 17:00

davider napisał(a):mechanik twierdził ze jest w "dobrym stanie"

a jak to stwierdzil? :> zmierzyl jego sile docisku? nie wierze... hahaha
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 13 lut 2012, 17:04

davider napisał(a):mechanik twierdził ze jest w "dobrym stanie"


Wymiana całego rozrządu bez wymiany napinacza jest jak przewracanie gaci na lewa strona, myśląc że pozbyło się problemu :D

PS. Zmień mechanika, bo z tym to za daleko mozesz nie zajechac.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez davider » 13 lut 2012, 17:17

bieski napisał(a):
davider napisał(a):mechanik twierdził ze jest w "dobrym stanie"


Wymiana całego rozrządu bez wymiany napinacza jest jak przewracanie gaci na lewa strona, myśląc że pozbyło się problemu :D

PS. Zmień mechanika, bo z tym to za daleko mozesz nie zajechac.


hehe od dziś będę pamiętał :P dzięki za rady, niedługo dam znać co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Enduro » 13 lut 2012, 21:52

przyczyna tkwi w nacisku paska na napinacz, szczegolnie wtedy kiedy stoi się z lub pod górke na "niewłasciwym biegu".
mozna temu zaponbiec tylko na trzy sposoby
1.nie stawac na wziesieniach lub spadach
2. jesli juz, to parkowac na biegu zbieżnym co do "tendencji toczenia" się auta (z górki na jedynce, pod górek na wstecznym)
W żadnym przpadku inaczej !
3. lub mozna dorobic sobie podkladke/blaszke, ktorą nalezy już po zamontowaniu rozrzadu/ paska zamontowac pod górna śrube mocującą napinacz,
musi ona mieć taki kształt, aby stała w drodze napinaczowi, gdyby ten z kolei chciałby się schować z powyższych powodów
nie poruszam tu kwestii starego paska lub niesprawnego napinacza czy wyeksplatopwanych rolke czy pompy wody
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez davider » 14 lut 2012, 00:03

czy paski w tych autach mają aż taką tendencje do przeskakiwania? Naprawdę mnie tym zaskoczyłeś, ale mimo wszystko dzięki za rady Enduro, zapamiętam <spoko> i może jednak pokuszę się o dorobienie ww podkładki.. jutro to sobie wszystko dokładnie obejrzę.
Jak wspominałem pasek, pompa i rolki zostały wymienione oprócz nieszczęsnego napinacza.. niema co oszczędzać na takich rzeczach no ale byłem przekonany z zapewnień "mechanika" że napinacz jest okej.
dzięki pozdro.

ps próbował już ktoś z tą podkładką ? jak to ma dokładnie wyglądać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Enduro » 14 lut 2012, 12:47

no ja, to już ten patent stosowałem w wielu citd Mazdy, choc przyznam ,że sam tego nie <zawstydzony> mam zamontowanego...
i wrzuce fotke, ale niestety obecnie "imageschack" wymga nagle jakis rejestracji itp ,
a może ktos polecic inny adres, aby zapakować fotke..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 14 lut 2012, 12:54

Enduro napisał(a):a może ktos polecic inny adres, aby zapakować fotke..

Moze to http://tinypic.pl/

Enduro napisał(a):no ja, to już ten patent stosowałem w wielu citd Mazdy


W mojej M6 przy wymianie rozrządu mechanik się dziwił co to za niepotrzebna podkłada jest :)
No i teraz już nie mam tego :(
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6