Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 21:59

smile napisał(a):.. kwestia samego oczyszczenia gniazda wtryskiwacza, co wymaga mocnych środków i dobrej szczotki.

no tego nie poruszalem, bo to generalnie podstawa,
to podobnie jak przy wymianie tamponu u damskiej częsci społeczeństwa! hahaha
sama jego wymiana bez oględzin i czynnosci pielegnacyjnych niewiele daje lub efekt może być lekko niekorzystny <faja>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 14 lut 2014, 22:10

Enduro, nie znam się na tym co piszesz.... :P Ale jak podkładki pod wtryskami wytrzymały kilka tyś km to trzeba to zrobić jeszcze raz, porządnie :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 22:16

smile napisał(a):.. jak podkładki pod wtryskami wytrzymały kilka tyś km to trzeba to zrobić jeszcze raz, porządnie :P

absolutnie tak.
przypuszczam, ze gniazda nie zostaly oczyszczone...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez telek25 » 5 mar 2014, 13:47

Witam co ile powinno sie wymieniać podkładki pod wtryskami samochód to Mazda 5, 143KM przebieg ma 220 tys. kupiłem ją z Niemiec, olej był wymieniany przy 215tys. w jakimś serwisie forda w Niemczech, rozrząd przy 192tys. I jeszcze jedno jadąc po trasie 120km/h komputer pokazuje 5l (5,4l) włączony mam tempomat, czy to możliwe?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Leoo » 5 mar 2014, 18:47

telek25 napisał(a):I jeszcze jedno jadąc po trasie 120km/h komputer pokazuje 5l (5,4l) włączony mam tempomat, czy to możliwe?

U mnie jest podobnie a trzymając 90km/h można zejść do 3,9 – 4,0 (jazda po płaskim).
Uważasz, że za dużo, czy za mało?

Podkładki należy wymienić kiedy dymi z korka wlewu oleju albo kiedy oleju ubywa. Czasami zużytej podkładce towarzyszy stukanie wtrysku. Przedmuch z podkładki mocno zanieczyszcza olej sadzą ale trudno określić jego stopień, gdyż cały czas jest filtrowany.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 5 mar 2014, 21:11

ja polecam wymiane powiedzmy co 40.-50 tys km , tak zapobiegawczo,
bo jak w trasie daleko od warsztatu i zrodla czesci sie wypalą/ rozszczelnią, to w bardzo szybkim czasie zabrudzi sie olej....i będzie problem co nie miara
nie wspomnę tu o opcji wytopienia gniazd wtrysków poprzez rozgrzany olej... <glupek2>

R.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez telek25 » 5 mar 2014, 21:42

Wydaje mi się że mało pali, jak by tak paliła to by było super!!!
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Hubix » 5 mar 2014, 23:13

Obawiam się, że jedynie komputer Wam pokazuje takie spalanie, a w rzeczywistości jest więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Leoo » 6 mar 2014, 00:51

Hubix napisał(a):Obawiam się, że jedynie komputer Wam pokazuje takie spalanie, a w rzeczywistości jest więcej.

Wystarczy zatankować do pełna i porównać ilość wlanego paliwa z przebiegiem od poprzedniego tankowania – takiego pomiaru oszukać się nie da. Jeśli nie zgadza się z komputerem, to trzeba go skorygować. U mnie przekłamuje na poziomie -0,1l/100km.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 6 mar 2014, 16:17

Leoo napisał(a):...
Wystarczy zatankować do pełna i porównać ilość wlanego paliwa z przebiegiem od poprzedniego tankowania – takiego pomiaru oszukać się nie da...

ten model nie jest prosto dotankowac do pelna..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez telek25 » 6 mar 2014, 21:34

zapaliła się rezerwa, skasowałem licznik i zatankowałem 49 litrów, jak się zapali rezerwa to sprawdzę ile spalił i napisze.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Enduro » 6 mar 2014, 22:47

i to jest chyba najdokladniejszy pomiar przy oparciu sie na zbiorniku/wskazniku
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez telek25 » 7 mar 2014, 14:45

Witam, jakie są ceny wymiany podkładek pod wtryskami?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Enduro » 7 mar 2014, 16:12

ok 24 euro za kpl
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez telek25 » 7 mar 2014, 20:39

a robocizna?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez jarek999 » 7 mar 2014, 21:12

W Polsce w aso takie podkładki to koszt ok.22zł. za szt. a w normalnym warsztacie typu diesel service to ok.5zł.za szt. Wymiana to różnie od 100zł (nie aso)i w góre-nie wiadomo czy wtryski wyjdą lekko czy trzeba je siłą wyciągać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez Hubix » 8 mar 2014, 00:12

Panowie co do smoka:

Kupiłem pojazd: 154 przebiegu, wymieniłem od razu podkładki.
210 tys, kontrola smoka – okazała się niepotrzebna, jedyne co to kawałeczki silikonu były na smoku, tak to czyściutki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez telek25 » 8 mar 2014, 09:57

A robił ktoś z was regulacje zaworów ponoć robi się to co jakieś 100tys.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Enduro » 8 mar 2014, 12:13

telek25 napisał(a):A robił ktoś z was regulacje zaworów ponoć robi się to co jakieś 100tys.
nie ponoc tylko na 100% i jestem zadania ze powinno sie to co jakies 30-50 tys km robic
w sumie niewielki nadlad pracy a ma sie pewnosc ze jest jak powinno byc.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 9 mar 2014, 14:45

Witam wczoraj kupiłem M6 z 2006 roku ze stukajacym silnikiem ,czy którys z kolegów remontował taki silnik jakies orientacyjne koszty ? porady??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6