witam,
zbliża mi się wymiana oleju stąd chciałbym trochę odświeżyć temat oleju motula, który co prawda parę razy się na forum pojawiał, ale jeśli chodzi o nasze klekoty to przede wszystkim w kontekście silników z DPF. Ja natomiast mam 2.0 136KM bez DPF (2003 rok) i chcąc się przesiąść na motula zobaczyłem że producent zaleca 8100 Eco-clean+ 5W-30 – zrówno do DPF jak i do tych bez DPF:
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-clean-c1-5w30.htmlJednak ten olej jest w specyfikacji C1, czyli Low SAPS (zmniejszona ilość siarek fosforów i innych), która o ile jest proekologiczna i zalecana do DPF (aby nie zapychać katalizatorów i filtrów CS) to pozostaje pytanie jak się sprawdzi w silniku bez DPF? Bo jednak te badziewia siarkowo fosforowe dają lepsze właściwości smarne i te oleje mają więcej mieszanek czyszczących (bo skolei te siarki zasyfiają

. Stąd czy nie lepiej tutaj jednak zalać czegoś bardziej siarczystego?

Na stronach Motul zaleca też 8100 X-clean 5W-40 , ale on nie jest skolei lekkobieżny i chciałbym zostać przy 5W30 (zalecany przez Mazda w końcu).
Skolei nic nie mówią o w kontekście mojej madzi na stronach o Motul 8100 Eco-clean C2 5w30 (C2 – czyli trochę więcej tej siarki) czy też Motul Eco-nergy 5w30 (tradycyjny full SAPS):
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-clean-c2-5w30.htmlhttp://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-nergy-5w30.htmlCzy pomimo, że motul nie rekomenduje oficjalnie tego full SAPS do madzi 2.0 bez DPF powinienem zalać jego czy jednak podążyć za ich rekomendacją i dać low SAPS eco-clean+ ?
Jak sądzicie? Może ktoś z was do silnika CiTD 2.0 bez DPF zalewał jakiegoś motula i pochwali się jakiego konkretnie i z jakim rezultatem?
Byłbym wdzięczny za szybką dyskusję bo olej muszę wymienić już w czwartek

dzięki
