Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Mazdi » 31 mar 2012, 14:44

JohnnyB napisał(a):Może być także Elf Evolution SXR 5w30...

Miałem tego Elfa i już go więcej nie zaleję. Nie podobała mi się kultura pracy silnika, szczególnie zimą, było słychać, że słabo się rozprowadza. Po zmianie na Mobil Super 3000 XE 5W-30 słychać poprawę i cichą pracę od początku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez Mazdi » 31 mar 2012, 14:44

JohnnyB napisał(a):Może być także Elf Evolution SXR 5w30...

Miałem tego Elfa i już go więcej nie zaleję. Nie podobała mi się kultura pracy silnika, szczególnie zimą, było słychać, że słabo się rozprowadza. Po zmianie na Mobil Super 3000 XE 5W-30 słychać poprawę i cichą pracę od początku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez Hubix » 31 mar 2012, 18:26

Również leję Mobil 1 5W30 XE i jest OK.

Polecam, niskopopiołowy o wyjątkowo niskich oporach przepływu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 31 mar 2012, 18:26

Również leję Mobil 1 5W30 XE i jest OK.

Polecam, niskopopiołowy o wyjątkowo niskich oporach przepływu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 31 mar 2012, 19:33

No, całkiem ciekawy ten Mobil.
A co w sprawie mojej teorii o 5W40?
viewtopic.php?p=2261175#p2261175
Na stronie Mobila, po wybraniu modelu i silnika mojej Mazdy, wyświetlił mi się olej 0W40 Turbo Diesel jako rekomendowany, a 5W40 3000 X1 jako polecany.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... &brand=126
Jak myślicie, ten drugi będzie dobry na lato? Bo mi, osobiście, wydaje się, że tak. A ten 0W40 do zastosowania na zimę nie będzie przesadą? Logicznie myśląc, powinien sprzyjać łatwemu rozruchowi w mroźne dni i również przyczynić się do zwiększenia żywotności turbosprężarki, no bo lepiej smaruje w niższych temperaturach. A wyciekać chyba nie powinien.
Czekam na Wasze opinie odnośnie powyższych kwestii i olejów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 31 mar 2012, 19:33

No, całkiem ciekawy ten Mobil.
A co w sprawie mojej teorii o 5W40?
viewtopic.php?p=2261175#p2261175
Na stronie Mobila, po wybraniu modelu i silnika mojej Mazdy, wyświetlił mi się olej 0W40 Turbo Diesel jako rekomendowany, a 5W40 3000 X1 jako polecany.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... &brand=126
Jak myślicie, ten drugi będzie dobry na lato? Bo mi, osobiście, wydaje się, że tak. A ten 0W40 do zastosowania na zimę nie będzie przesadą? Logicznie myśląc, powinien sprzyjać łatwemu rozruchowi w mroźne dni i również przyczynić się do zwiększenia żywotności turbosprężarki, no bo lepiej smaruje w niższych temperaturach. A wyciekać chyba nie powinien.
Czekam na Wasze opinie odnośnie powyższych kwestii i olejów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez grubby » 3 kwi 2012, 14:17

witam,
zbliża mi się wymiana oleju stąd chciałbym trochę odświeżyć temat oleju motula, który co prawda parę razy się na forum pojawiał, ale jeśli chodzi o nasze klekoty to przede wszystkim w kontekście silników z DPF. Ja natomiast mam 2.0 136KM bez DPF (2003 rok) i chcąc się przesiąść na motula zobaczyłem że producent zaleca 8100 Eco-clean+ 5W-30 – zrówno do DPF jak i do tych bez DPF:
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-clean-c1-5w30.html

Jednak ten olej jest w specyfikacji C1, czyli Low SAPS (zmniejszona ilość siarek fosforów i innych), która o ile jest proekologiczna i zalecana do DPF (aby nie zapychać katalizatorów i filtrów CS) to pozostaje pytanie jak się sprawdzi w silniku bez DPF? Bo jednak te badziewia siarkowo fosforowe dają lepsze właściwości smarne i te oleje mają więcej mieszanek czyszczących (bo skolei te siarki zasyfiają ;). Stąd czy nie lepiej tutaj jednak zalać czegoś bardziej siarczystego? :)
Na stronach Motul zaleca też 8100 X-clean 5W-40 , ale on nie jest skolei lekkobieżny i chciałbym zostać przy 5W30 (zalecany przez Mazda w końcu).
Skolei nic nie mówią o w kontekście mojej madzi na stronach o Motul 8100 Eco-clean C2 5w30 (C2 – czyli trochę więcej tej siarki) czy też Motul Eco-nergy 5w30 (tradycyjny full SAPS):
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-clean-c2-5w30.html
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-nergy-5w30.html

Czy pomimo, że motul nie rekomenduje oficjalnie tego full SAPS do madzi 2.0 bez DPF powinienem zalać jego czy jednak podążyć za ich rekomendacją i dać low SAPS eco-clean+ ?

Jak sądzicie? Może ktoś z was do silnika CiTD 2.0 bez DPF zalewał jakiegoś motula i pochwali się jakiego konkretnie i z jakim rezultatem?

Byłbym wdzięczny za szybką dyskusję bo olej muszę wymienić już w czwartek ;)

dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 3 kwi 2012, 14:17

witam,
zbliża mi się wymiana oleju stąd chciałbym trochę odświeżyć temat oleju motula, który co prawda parę razy się na forum pojawiał, ale jeśli chodzi o nasze klekoty to przede wszystkim w kontekście silników z DPF. Ja natomiast mam 2.0 136KM bez DPF (2003 rok) i chcąc się przesiąść na motula zobaczyłem że producent zaleca 8100 Eco-clean+ 5W-30 – zrówno do DPF jak i do tych bez DPF:
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-clean-c1-5w30.html

Jednak ten olej jest w specyfikacji C1, czyli Low SAPS (zmniejszona ilość siarek fosforów i innych), która o ile jest proekologiczna i zalecana do DPF (aby nie zapychać katalizatorów i filtrów CS) to pozostaje pytanie jak się sprawdzi w silniku bez DPF? Bo jednak te badziewia siarkowo fosforowe dają lepsze właściwości smarne i te oleje mają więcej mieszanek czyszczących (bo skolei te siarki zasyfiają ;). Stąd czy nie lepiej tutaj jednak zalać czegoś bardziej siarczystego? :)
Na stronach Motul zaleca też 8100 X-clean 5W-40 , ale on nie jest skolei lekkobieżny i chciałbym zostać przy 5W30 (zalecany przez Mazda w końcu).
Skolei nic nie mówią o w kontekście mojej madzi na stronach o Motul 8100 Eco-clean C2 5w30 (C2 – czyli trochę więcej tej siarki) czy też Motul Eco-nergy 5w30 (tradycyjny full SAPS):
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-clean-c2-5w30.html
http://www.oiluks.pl/motul-8100-eco-nergy-5w30.html

Czy pomimo, że motul nie rekomenduje oficjalnie tego full SAPS do madzi 2.0 bez DPF powinienem zalać jego czy jednak podążyć za ich rekomendacją i dać low SAPS eco-clean+ ?

Jak sądzicie? Może ktoś z was do silnika CiTD 2.0 bez DPF zalewał jakiegoś motula i pochwali się jakiego konkretnie i z jakim rezultatem?

Byłbym wdzięczny za szybką dyskusję bo olej muszę wymienić już w czwartek ;)

dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez tonidriver » 3 kwi 2012, 15:57

Nalej dexelie 5w30 bez dpf i po sprawie a nie stwarzasz sam sobie problemy. Nie lepiej iść na spacer w tak ładną pogode ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez tonidriver » 3 kwi 2012, 15:57

Nalej dexelie 5w30 bez dpf i po sprawie a nie stwarzasz sam sobie problemy. Nie lepiej iść na spacer w tak ładną pogode ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez grubby » 3 kwi 2012, 16:18

niestety niezbyt rozwiązałeś moje zagwostki :/ z jakiś powodów (czy sensownych czy nie nie polemizujmy ;) chciałbym zmienić stosowaną do tej pory dexelię / elf sxr własnie na coś klasy motula... uważam, że jest to olej nieporównywalnie lepszy, a skoro pojawiły mi się możliwości nabycia z pewnego źródła po niewygórowanej cenie to chciałbym na niego zmienić. może efekt placebo sprawi że będę zadowolony ze zmniany :P
stąd byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie.
odnośnie pogody to niestety ostatnio średnia niestety :P
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 3 kwi 2012, 16:18

niestety niezbyt rozwiązałeś moje zagwostki :/ z jakiś powodów (czy sensownych czy nie nie polemizujmy ;) chciałbym zmienić stosowaną do tej pory dexelię / elf sxr własnie na coś klasy motula... uważam, że jest to olej nieporównywalnie lepszy, a skoro pojawiły mi się możliwości nabycia z pewnego źródła po niewygórowanej cenie to chciałbym na niego zmienić. może efekt placebo sprawi że będę zadowolony ze zmniany :P
stąd byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie.
odnośnie pogody to niestety ostatnio średnia niestety :P
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez kubsztyk » 3 kwi 2012, 18:31

tonidriver napisał(a):Nalej dexelie 5w30 bez dpf i po sprawie a nie stwarzasz sam sobie problemy. Nie lepiej iść na spacer w tak ładną pogode ?

Chłopie, jak masz udzielać takich odpowiedzi, to sam sobie zrób kilka przysiadów. Bo mi lada chwila nabije 10 tysięcy na tym oleju i również chcę wymienić błogosławioną dexelię na coś lepsiejszego. Dlatego też chętnie skorzystam z porad odnośnie oleju, głównie tych lepszych. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 3 kwi 2012, 18:31

tonidriver napisał(a):Nalej dexelie 5w30 bez dpf i po sprawie a nie stwarzasz sam sobie problemy. Nie lepiej iść na spacer w tak ładną pogode ?

Chłopie, jak masz udzielać takich odpowiedzi, to sam sobie zrób kilka przysiadów. Bo mi lada chwila nabije 10 tysięcy na tym oleju i również chcę wymienić błogosławioną dexelię na coś lepsiejszego. Dlatego też chętnie skorzystam z porad odnośnie oleju, głównie tych lepszych. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Swoop » 3 kwi 2012, 20:50

kubsztyk napisał(a):Chłopie, jak masz udzielać takich odpowiedzi, to sam sobie zrób kilka przysiadów. Bo mi lada chwila nabije 10 tysięcy na tym oleju i również chcę wymienić błogosławioną dexelię na coś lepsiejszego. Dlatego też chętnie skorzystam z porad odnośnie oleju, głównie tych lepszych. Pozdro


czyli co, sugerujesz nie brać tej Dexelii, bo jutro ma kolega rano odebrać i nie wiem czy nie odwołać akcji.
Osobiście cały czas jeżdżę na Mobil 1 0w50 czy 40 Turbo Diesel
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Swoop » 3 kwi 2012, 20:50

kubsztyk napisał(a):Chłopie, jak masz udzielać takich odpowiedzi, to sam sobie zrób kilka przysiadów. Bo mi lada chwila nabije 10 tysięcy na tym oleju i również chcę wymienić błogosławioną dexelię na coś lepsiejszego. Dlatego też chętnie skorzystam z porad odnośnie oleju, głównie tych lepszych. Pozdro


czyli co, sugerujesz nie brać tej Dexelii, bo jutro ma kolega rano odebrać i nie wiem czy nie odwołać akcji.
Osobiście cały czas jeżdżę na Mobil 1 0w50 czy 40 Turbo Diesel
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez grubby » 3 kwi 2012, 20:55

dexelia też jest na forum polecanym olejem... także wybór też na pewno dobry.
jednak na wielu forach można poczytać że oleje typu motul, midland, valvoline czy amsoil to jednak wyższa półka. ja 3 lata jeździłem na dexelia / elf i nie miałem problemów – lecz chciałbym teraz spróbować coś lepszego (wg wielu – na pewno nie wg wszystkich ;) ) skoro mam możliwość.

jeśli nikt nie lał motula do tego silnika to może np. jakiś typ liqui moly, midlanda albo amsoil stosował i podzieli się opinią?
Bo też na stronie midlanda i LM zalecane jest parę rodzai 5w30, a skolei amsoil nie mogę znaleźć katalogu...
Ostatnio edytowano 3 kwi 2012, 21:04 przez grubby, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 3 kwi 2012, 20:55

dexelia też jest na forum polecanym olejem... także wybór też na pewno dobry.
jednak na wielu forach można poczytać że oleje typu motul, midland, valvoline czy amsoil to jednak wyższa półka. ja 3 lata jeździłem na dexelia / elf i nie miałem problemów – lecz chciałbym teraz spróbować coś lepszego (wg wielu – na pewno nie wg wszystkich ;) ) skoro mam możliwość.

jeśli nikt nie lał motula do tego silnika to może np. jakiś typ liqui moly, midlanda albo amsoil stosował i podzieli się opinią?
Bo też na stronie midlanda i LM zalecane jest parę rodzai 5w30, a skolei amsoil nie mogę znaleźć katalogu...
Ostatnio edytowano 3 kwi 2012, 21:04 przez grubby, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez kubsztyk » 3 kwi 2012, 20:55

Żadnej sugestii nie podsuwam, bo Dexelia nie jest złym olejem, ale nie jest też żadnym z wyższej półki. Krążą plotki, że jest to Elf Evolution Sxr 5W30.
Chcę teraz wymienić na coś innego, lepszego, ale też 5W30. Zastanawiam się też nad zalaniem kolejnym razem 0W30, ale to na zimę, bo pewnie tak mi wypadnie następna wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 3 kwi 2012, 20:55

Żadnej sugestii nie podsuwam, bo Dexelia nie jest złym olejem, ale nie jest też żadnym z wyższej półki. Krążą plotki, że jest to Elf Evolution Sxr 5W30.
Chcę teraz wymienić na coś innego, lepszego, ale też 5W30. Zastanawiam się też nad zalaniem kolejnym razem 0W30, ale to na zimę, bo pewnie tak mi wypadnie następna wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6