Stukanie (stuki) w silniku
Chciałem to zrobić, ale jakoś nie mogłem się zebrać i obawiałem się tego zrobić samodzielnie. Ciężko tak pod blokiem, niełatwo wałem zakręcić, a nieprawidłowa regulacja może doprowadzić do urwania zaworu(ów) i... A teraz to już za zimno na to, ze względów zdrowotnych i technicznych.
Mam i ja 
Właśnie wracałem z pracy, a tu pisk przez chwilkę... i klekot... Obstawiam panewkę. Mylę się?
Nie chce mi się nawet jechać do mechanika. Przypomnijcie mi jaki to koszt naprawy
Właśnie wracałem z pracy, a tu pisk przez chwilkę... i klekot... Obstawiam panewkę. Mylę się?
Nie chce mi się nawet jechać do mechanika. Przypomnijcie mi jaki to koszt naprawy
Elo,
No i mnie dopadł temat "stukania w silniku"
Nie bardzo wiem czy to zawory??,wtryskiwacz?? panewka??
https://www.youtube.com/watch?v=Pclm6D-bly0
Wiem, że na podstawie filmiku trudno zdiagnozować- ale może macie jakieś sugestie.....
Smok, sprawdzony, podkładki pod wtryskami wymieniane pół roku temu, olej zmieniany na wiosnę...
No i mnie dopadł temat "stukania w silniku"
Nie bardzo wiem czy to zawory??,wtryskiwacz?? panewka??
https://www.youtube.com/watch?v=Pclm6D-bly0
Wiem, że na podstawie filmiku trudno zdiagnozować- ale może macie jakieś sugestie.....
Smok, sprawdzony, podkładki pod wtryskami wymieniane pół roku temu, olej zmieniany na wiosnę...
Mam problem.
Stukanie a właściwie terkotanie (nie nosi cech metalicznej wibracji) w zakresie ~1750-2000 obrotów. Pojawia się w przypadku jazdy ze stałą prędkością (delikatne), zwalniania po zdjęciu nogi z gazu (nieco mocniej) oraz lekkiego przyspieszania (przy mocnym wciśnięciu gazu nie słychać nic). Niezależne od prędkości jazdy na każdym biegu. Występuje tylko w tym zakresie obrotów, silnik nie stuka na wolnych obrotach, nie kopci.
Auto miało wymienianą rolkę alternatora, pomogło na piski ale nie na stuki. Wymieniany olej niedawno, brak opiłków w misce, chociaż panewka stukałaby także na wolnych obrotach.
Co to może być? Problemów w jeździe nie sprawia, jest jednak denerwujące.
Stukanie a właściwie terkotanie (nie nosi cech metalicznej wibracji) w zakresie ~1750-2000 obrotów. Pojawia się w przypadku jazdy ze stałą prędkością (delikatne), zwalniania po zdjęciu nogi z gazu (nieco mocniej) oraz lekkiego przyspieszania (przy mocnym wciśnięciu gazu nie słychać nic). Niezależne od prędkości jazdy na każdym biegu. Występuje tylko w tym zakresie obrotów, silnik nie stuka na wolnych obrotach, nie kopci.
Auto miało wymienianą rolkę alternatora, pomogło na piski ale nie na stuki. Wymieniany olej niedawno, brak opiłków w misce, chociaż panewka stukałaby także na wolnych obrotach.
Co to może być? Problemów w jeździe nie sprawia, jest jednak denerwujące.
- Od: 4 gru 2014, 08:12
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM
rsk napisał(a):Mam problem.
Stukanie a właściwie terkotanie (nie nosi cech metalicznej wibracji) w zakresie ~1750-2000 obrotów. Pojawia się w przypadku jazdy ze stałą prędkością (delikatne), zwalniania po zdjęciu nogi z gazu (nieco mocniej) oraz lekkiego przyspieszania (przy mocnym wciśnięciu gazu nie słychać nic).
W mojej ocenie sprzęgiełko w pompie vacum.
Powyżej 200k km częsta przypadłość mazdy
Witam. Dzisiaj moja M6 przemówiła do mnie o taki to bardzo bardzo podobnym dźwiękiem jak w tym egzemplarzu. http://m.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI Domyślam się że prawdopodobnie jest to dźwięk wydawania grubej kasy... Miał ktoś podobny problem?
- Od: 10 mar 2012, 22:28
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD
Witam
Kupiłem miesiąc temu Mazdę 6 z silnikiem 2.0CiTD 136KM i od samego początku klekotała, wcześniej stała pół roku nie jeżdżona i myślałem, że to może być przyczyną jednak klekot nie ustał
. Nie posiadam do niej książki serwisowej więc nie wiem co kiedy było wymieniane. U mechanika sprawdzałem podkładki pod wtryskami, smoka olejowego i wszystko jest ok, wymieniłem oraz olej na nowy i dalej brak rezultatów. Jedyną rzecz jaką zauważył mechanik to to że jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia? Czy to jedna ze sprężyn daje większy opór przez co łopatka się wgiełą czy po prostu jest wadliwa? Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jeżeli popełniłem błąd w nazewnictwie danych części to z góry przepraszam, bo nie wiem konkretnie co jak się nazywa. 
Kupiłem miesiąc temu Mazdę 6 z silnikiem 2.0CiTD 136KM i od samego początku klekotała, wcześniej stała pół roku nie jeżdżona i myślałem, że to może być przyczyną jednak klekot nie ustał
- Od: 25 mar 2015, 01:48
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6; 2.0CiTD 143KM
tyran2691 napisał(a):....zauważył mechanik to to że jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia?...
masz fotki?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tyran2691 napisał(a):jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia?
krzywy "słupek" czyli ten pionowy kawałek pręcika w głowicy,który utrzymuje mostek międzyzaworowy we właściwym miejscu i pozwala się po nim suwać.wystarczy wyprostować delikatnie,spotkałem się już z takim zjawiskiem.przyczyny nie znam.
sebam89 napisał(a):Witam. Dzisiaj moja M6 przemówiła do mnie o taki to bardzo bardzo podobnym dźwiękiem jak w tym egzemplarzu. http://m.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI Domyślam się że prawdopodobnie jest to dźwięk wydawania grubej kasy... Miał ktoś podobny problem?
Cześć, mam identyczny klekot!
Rozklekotało się przy wkręceniu madzi na wyższe obroty – początkowo klekot ustawał po wciśnięciu sprzęgła/na luzie, po kilku kilometrach rozklekotało się na dobre.
Częstotliwość zależna jest od obrotów.
Mam wrażenie, że auto straciło moc, ale akcentuję "wrażenie", bo zdecydowanie schudła mi stopa
Spod korka nieco dymi.
Mechanik wyjął wtryski, wyczyścił gniazda, zmienił podkładki.
Klekot nie ustaje...
Czy ktoś wie, co się okazało u Sebama89???
PS.
Gdzie w Gdańsku szukać pomocy?
Tak, wiem, gdzie jest ASO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6