Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez kubsztyk » 26 lis 2014, 22:33

Chciałem to zrobić, ale jakoś nie mogłem się zebrać i obawiałem się tego zrobić samodzielnie. Ciężko tak pod blokiem, niełatwo wałem zakręcić, a nieprawidłowa regulacja może doprowadzić do urwania zaworu(ów) i... A teraz to już za zimno na to, ze względów zdrowotnych i technicznych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez nieznamsie » 4 gru 2014, 21:10

Mam i ja :)

Właśnie wracałem z pracy, a tu pisk przez chwilkę... i klekot... Obstawiam panewkę. Mylę się?



Nie chce mi się nawet jechać do mechanika. Przypomnijcie mi jaki to koszt naprawy <faja>
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez qzym » 13 gru 2014, 17:12

Elo,
No i mnie dopadł temat "stukania w silniku"
Nie bardzo wiem czy to zawory??,wtryskiwacz?? panewka??

https://www.youtube.com/watch?v=Pclm6D-bly0

Wiem, że na podstawie filmiku trudno zdiagnozować- ale może macie jakieś sugestie.....

Smok, sprawdzony, podkładki pod wtryskami wymieniane pół roku temu, olej zmieniany na wiosnę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez klosek6 » 14 gru 2014, 00:39

na głos z filmiku to panewka stuka
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez qzym » 14 gru 2014, 10:08

Dźwięk się pojawia od ok. 1800 obr aż do 3000 potem już mało słyszalny z uwagi na prace silnika.
Częstotliwość zbliżona do pracy zaworów/ wtryskiwaczy- stukot panewki jest chyba nieco inny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez rsk » 17 gru 2014, 17:15

Mam problem.
Stukanie a właściwie terkotanie (nie nosi cech metalicznej wibracji) w zakresie ~1750-2000 obrotów. Pojawia się w przypadku jazdy ze stałą prędkością (delikatne), zwalniania po zdjęciu nogi z gazu (nieco mocniej) oraz lekkiego przyspieszania (przy mocnym wciśnięciu gazu nie słychać nic). Niezależne od prędkości jazdy na każdym biegu. Występuje tylko w tym zakresie obrotów, silnik nie stuka na wolnych obrotach, nie kopci.
Auto miało wymienianą rolkę alternatora, pomogło na piski ale nie na stuki. Wymieniany olej niedawno, brak opiłków w misce, chociaż panewka stukałaby także na wolnych obrotach.

Co to może być? Problemów w jeździe nie sprawia, jest jednak denerwujące.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez qzym » 17 gru 2014, 17:20

może napinacz paska ?? sprawdzałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez samson22 » 4 sty 2015, 23:14

rsk napisał(a):Mam problem.
Stukanie a właściwie terkotanie (nie nosi cech metalicznej wibracji) w zakresie ~1750-2000 obrotów. Pojawia się w przypadku jazdy ze stałą prędkością (delikatne), zwalniania po zdjęciu nogi z gazu (nieco mocniej) oraz lekkiego przyspieszania (przy mocnym wciśnięciu gazu nie słychać nic).

W mojej ocenie sprzęgiełko w pompie vacum.
Powyżej 200k km częsta przypadłość mazdy
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez sebam89 » 8 sty 2015, 00:49

Witam. Dzisiaj moja M6 przemówiła do mnie o taki to bardzo bardzo podobnym dźwiękiem jak w tym egzemplarzu. http://m.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI Domyślam się że prawdopodobnie jest to dźwięk wydawania grubej kasy... Miał ktoś podobny problem?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez Ravfal » 17 sty 2015, 18:11

Mnie niestety też dopadły stuki w silniku, a dodatkowo po ściągnięciu plastikowej pokrywy silnika znalazłem taki urwany element. Wie ktoś co to może być?
Załączniki
WP_20150104_001.jpg
WP_20150104_002.jpg
WP_20150104_003.jpg
WP_20150104_004.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez waletosw » 18 sty 2015, 16:01

wyglada to na czesc jakiegos elektro zaworu (nastawnik cisnienia doladowania ) powinien byc nad pompa vac
Początkujący
 
Od: 9 sty 2015, 21:06
Posty: 13 (0/1)
Skąd: bournemouth
Auto: mazda 6 2,0 diesel kombi 2005r wersja angielska

Postprzez tyran2691 » 25 mar 2015, 23:01

Witam
Kupiłem miesiąc temu Mazdę 6 z silnikiem 2.0CiTD 136KM i od samego początku klekotała, wcześniej stała pół roku nie jeżdżona i myślałem, że to może być przyczyną jednak klekot nie ustał :( . Nie posiadam do niej książki serwisowej więc nie wiem co kiedy było wymieniane. U mechanika sprawdzałem podkładki pod wtryskami, smoka olejowego i wszystko jest ok, wymieniłem oraz olej na nowy i dalej brak rezultatów. Jedyną rzecz jaką zauważył mechanik to to że jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia? Czy to jedna ze sprężyn daje większy opór przez co łopatka się wgiełą czy po prostu jest wadliwa? Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jeżeli popełniłem błąd w nazewnictwie danych części to z góry przepraszam, bo nie wiem konkretnie co jak się nazywa. :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2015, 01:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6; 2.0CiTD 143KM

Postprzez Enduro » 26 mar 2015, 10:47

tyran2691 napisał(a):....zauważył mechanik to to że jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia?...:)

masz fotki?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tyran2691 » 30 mar 2015, 02:12

Niestety nie mam
Ale chodzi o dzwigienkę na zdjęciu, jest ona delikatnie skrzywiona w stronę zewnętrznej sprężyny
Załączniki
dzwigienka 1.jpg
Początkujący
 
Od: 25 mar 2015, 01:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6; 2.0CiTD 143KM

Postprzez tadziol » 30 mar 2015, 09:18

tyran2691 napisał(a):jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia?

krzywy "słupek" czyli ten pionowy kawałek pręcika w głowicy,który utrzymuje mostek międzyzaworowy we właściwym miejscu i pozwala się po nim suwać.wystarczy wyprostować delikatnie,spotkałem się już z takim zjawiskiem.przyczyny nie znam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tyran2691 » 30 mar 2015, 10:29

Mechanik to naprostował, ale po złożeniu i odpaleniu 30 sekund było dobrze a później znów zaczął klekotac. Czyli możliwe ze ten słupek jest wadliwy? Czy jeszcze raz spróbować go naprostować?
Początkujący
 
Od: 25 mar 2015, 01:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6; 2.0CiTD 143KM

Postprzez Krystof72 » 1 kwi 2016, 14:11

sebam89 napisał(a):Witam. Dzisiaj moja M6 przemówiła do mnie o taki to bardzo bardzo podobnym dźwiękiem jak w tym egzemplarzu. http://m.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI Domyślam się że prawdopodobnie jest to dźwięk wydawania grubej kasy... Miał ktoś podobny problem?


Cześć, mam identyczny klekot!

Rozklekotało się przy wkręceniu madzi na wyższe obroty – początkowo klekot ustawał po wciśnięciu sprzęgła/na luzie, po kilku kilometrach rozklekotało się na dobre.

Częstotliwość zależna jest od obrotów.
Mam wrażenie, że auto straciło moc, ale akcentuję "wrażenie", bo zdecydowanie schudła mi stopa :|

Spod korka nieco dymi.
Mechanik wyjął wtryski, wyczyścił gniazda, zmienił podkładki.
Klekot nie ustaje...

Czy ktoś wie, co się okazało u Sebama89???

PS.
Gdzie w Gdańsku szukać pomocy?
Tak, wiem, gdzie jest ASO ;P
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez laba » 2 kwi 2016, 09:28

Na tym filmie co podałeś kolesiowi padła panewka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Krystof72 » 2 kwi 2016, 16:14

Dzięki...

Jaki to może być wydatek ebałt? Co jest do zrobienia? Zależy? :|
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6