Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Marianek » 3 mar 2012, 00:54

bieski napisał(a):Ty z tego co widze masz trzecia

Druga ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez bieski » 3 mar 2012, 01:05

Marianek napisał(a):druga ;)

Licze polifta jaka drugą :P Troche tam poprawili.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tedy111 » 3 mar 2012, 10:34

kurde panowie nie stresujcie mnie prosze bo normalnie tak mi to siedzi na głowie ze szkoda gadac ,czyli co mam sie obawiac czy raczej nie ma takiej potrzeby
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Postprzez Kety » 3 mar 2012, 11:37

Nie obawiaj sie. Jesli auto jest w dobrym stanie a stan licznika jest prawdziwy to pozostaje Ci tylko jezdzic i sie tym cieszyc. Dla spokoju popatrz tylko czy nie wydobywa sie dym z korka wlewu oleju na biegu jalowym (dmuchajace powietrze to normalny objaw). Wymieniaj olej i filtr co 15tys (najlepiej jakis 5w30 nie castrol).
Szerokiej drogi...wbrew straszacej opini w tym poscie 2.0 Mzr-cd to dobry silnik. Ja jestem zadowolony a na liczniku juz 265tys..
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Marianek » 3 mar 2012, 15:43

bieski napisał(a):Licze polifta jaka drugą :P Troche tam poprawili.

W sumie jesli liczyc motory to masz racje :)
tedy111 Nic sie nie obawiaj jesli auto masz pewne to nie ma czego się bać,pamiętaj ze masz DPF ;)
Nie wiem jak w PL ale u mnie w BE polecają lać do tego modelu DEXELIA DPF 5W30,tankować na pewnej stacji,wymieniać regularnie płyny i niespodzianek nie będzie.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dekster » 3 mar 2012, 17:57

grek3 napisał(a):oto mój vin: JMZGY19T661405827 sam jestem ciekaw ale silnik sprawował się tak jakby te 72000 były realne (cichutki, dynamiczny, płynna praca) a miałem wcześniej okazję jeździć innymi. Ponadto wnętrze auta również nie wskazywało wielkich przebiegów. Ale nie neguję może kręcony licznik albo jakaś zawirowana historia samochodu...

Grek3 po numerze VIN który podałeś, MAZDA EPC2 podaje date produkcji 20.06.2005
a ty podajesz 2007r, ktoś się myli tylko kto? ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 14:57
Posty: 41
Skąd: Morąg
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.

Postprzez tedy111 » 3 mar 2012, 21:49

Dzięki wszystkim za odpowiedzi trochę mnie uspokoiliscie, jutro co prawda wyjezdzam na jakies 5 tygodni oczywiscie auto w garażu i zaraz po powrocie wymieniam olej tylko powiedzcie mi czy mam zlecic zrzucenie miski i sprawdzenie smoka czy sobie to podarowac pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Postprzez smile » 3 mar 2012, 22:36

tedy111 napisał(a):kurde panowie nie stresujcie mnie prosze bo normalnie tak mi to siedzi na głowie ze szkoda gadac ,czyli co mam sie obawiac czy raczej nie ma takiej potrzeby

A wymiana rozrządu na 120 tyś była? Jeśli tak, to tankuj i jeździj spokojnie :) Nie ma potrzeby zaglądać do smoka
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tedy111 » 3 mar 2012, 22:56

Tak wymiana rozrządu była przy 120tys, wymiana miała miejsce w serwisie w danii co jest odnotowane w elektronicznej książce serwisowej której kopie kazałem sobie wydrukowac w salonie mazdy w gdyni
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Postprzez Riki » 9 mar 2012, 01:25

tedy111 napisał(a):Tak wymiana rozrządu była przy 120tys, wymiana miała miejsce w serwisie w danii


Masz wyszczególnione wszystkie części? w Danii też często się zdarza, że wymieniają kpl. bez napinaczy i ew. bez rolek – sam pasek.

Obecnie tu przebywam (kilka dni) i są to opinie mechaników stąd a nie wyssane z wujka google :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tedy111 » 11 mar 2012, 00:46

Nie zadnych wyszczegolnionych czesci nie mam, jest tylko wpis ze rozrząd wymieniony przy 120000 przez autoryzowany serwis mazdy, takze mysle ze zostało to dobrze zrobione a przeciez nie bede sprawdzal wszystkich wpisow serwisowych bo w jakąs paranoje w koncu wpadne i
zaczne wymieniac wszystko bo moze serwis to wpisał a nie zrobił tym bardziej ze auto bylo serwisowane przez 4 lata w tym samym autoryzowanym serwisie mazdy
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Postprzez Grzyby » 11 mar 2012, 01:30

Twoja decyzja, Twoje pieniądze.
Pamiętaj jednak, że praktyka wymiany samego paska rozrządu jest bardzo popularna nie tylko w PL – również w ASO (klient nasz Pan).

Pomyśl o kosztach ewentualnej awarii i zastanów się czy ryzykujesz czy chcesz mieć spokój psychiczny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Kety » 11 mar 2012, 11:37

tedy111 napisał(a):w jakąs paranoje w koncu wpadne

Masz racje nie ma co wpadac w paranoje i snuc teorie spiskowe. To ze ktos czasem oszuka i wymieni sam pasek to nie oznacza ze wszyscy tak robia. Uwazam ze generalnie serwisy sa uczciwe i robia seriws jak nalezy, bo wiedza ze jak by nie zmienili napinaczy to by klient do nich wrocil z awaria silnika i musieli by to naprawic na swoj koszt. Jesli zmieniasz przeciez rorzad w sewisie (zwlaszcza ASO Mazda) to nie zakladasz ze napewno to zrobili zle... sciagasz go potem sam na wlasna reke, wymieniasz rolki, pompe wody i zakladasz jeszcze raz :p Jesli skala oszustw bylaby tak duza jak niektorzy pisza, to kazdemu pewnie by sie przytrafialy zerwane paski a tak przeciez nie ma.
PS. Jesli jednak by sie okazalo ze oszukali, to masz przeciez wpis w ksiazce, znajdziesz ich. Moze nawet pomoze w tym lokalny przedstawiciel Mazdy, bo przeciez Mazda to Mazda niezaleznie gdzie mieszkasz.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez smile » 11 mar 2012, 11:58

Kety napisał(a):Mazda to Mazda niezaleznie gdzie mieszkasz

Owszem jeśli chodzi o samochody to tak, jeśli chodzi o ASO to często "odbijają piłeczkę" mając lepsze rzeczy do roboty. Poza tym gwarancja na części/usługę to 12 miesięcy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tedy111 » 11 mar 2012, 12:14

Witam panowie zrozumcie mnie jak kupowalem 4 lata temu passata z nie pewna ksiązka serwisowa od razu na nastepny dzien rozrzad poszedl do wymiany, ale w tym wypadku wpisy z ksiązki serwisowej wydrukowal mi serwis mazdy w slupsku i potwierdzili ze rozrzad byl wymieniany co jest zapisane w elektronicznej ksiazce serwisowej ktorej kopie tez posiadam, serwis goworoskiego w gdyni potwierdzil to samo, wiem ze mozna oszukac ale nie wydaje mi sie zeby autoryzowany serwis mazdy to zrobil to tak jak bys zostawil auto do wymiany rozrządu a po tygodniu zmienial bo moze wymienili a moze nie, zreszta moj szef notabene dunczyk dzwonil do tego dunskiego serwisu i wszystko sie zgadza, samochod byl uzytkowany na trasach przez firme bo w tej chwili ma 158000 co nie jest malo jak na 3,5 roku takze czas pokaze, jak wroce i bede wymienial olej i filtry poprosze mechanika zeby zajrzal i ocenil pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Postprzez Grzyby » 13 mar 2012, 01:57

tedy111 napisał(a):ma 158000 co nie jest malo jak na 3,5 roku

To wręcz "normalny" przebieg.
W żadnym wypadku nie uznałbym że to dużo :P

tedy111 napisał(a):zrozumcie

Rozumiemy.
Po prostu dostałeś info, że pomimo wpisów przez ASO wymiany rozrządu, zdarzają się przypadki, że ów wymieniony i zapisany w książce "rozrząd" okazywał się samym paskiem.
Dopiero grzebanie po fakturach dawało taką wiedzą.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bieski37 » 6 maja 2012, 20:42

Witam

Może ominąłem część wątku, ale wydaje się dość istotne – pytanie z pozycji laika, przyznaję bez bicia.
A co GDYBY usunąć smoka? Rozumiem, że pełni rolę filtra, ale co gdyby go nie było w ogóle? Nie blokowałby przepływu oleju, nie wpływałby na ciśnienie oleju. Pytanie też ile syfu by ze sobą takie rozwiązanie niosło? Chociaż z tego co wiem, to stwardniały syf na sitku pompy to nie opiłki i resztki po kolacji? Ciekawi mnie opinia eksperta jakiegoś, nie "wydaje mi się, że" – bo z takiej pozycji ja to pytanie właśnie zadaję. Wiadomo, że nie chcę eksperymentować, ale czy ktoś już próbował zrobić coś podobnego?

Ps. Nick Bieski na tym forum to tylko zbieżność przypadkowa.

Pozdrawiam


Post factum. Nie było pytania. Przy okazji dziękuję za szybką odpowiedź magikom z Jaksy. Namieszał mi tu taki domorosły mechanik w głowie i wolałem to zweryfikować. Nie pędziłem z kluczami do odkręcania michy, ale przyznaję, że przez moment wydało mi się to również z sensem. Nadmieniam, że z mechaniką mam niewiele wspólnego, co zresztą widać. W związku z czym wracam sobie do szperania po forum i niezadawania głupich pytań (nawet jeśli teoretycznie takich nie ma;) ) i pozdrawiam ponownie.
Ostatnio edytowano 6 maja 2012, 22:02 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie piszemy posta pod postem.
Bieski37
 

Postprzez Steve » 7 maja 2012, 11:25

Kety napisał(a):
tedy111 napisał(a):w jakąs paranoje w koncu wpadne

Masz racje nie ma co wpadac w paranoje i snuc teorie spiskowe. To ze ktos czasem oszuka i wymieni sam pasek to nie oznacza ze wszyscy tak robia. Uwazam ze generalnie serwisy sa uczciwe i robia seriws jak nalezy,.......................................
................................................ bo przeciez Mazda to Mazda niezaleznie gdzie mieszkasz.


W UK przy przebiegu 70 tys. ml (ok.120kkm) Mazda robi serwis w dieslu za bagatela 700 funtów.
W ramach serwisu jest wymiana tylko paska, a napinacz, rolki, pompa zostaja stare :> .
W 700 funtach jest wymiana olejów płynów i setka innych mniej waznych czynnosci, z których po 10 funtów sztuka nazbieraja 700 funtów, ale to co najwazniejsze zostaje nie dotkniete. <cisza> hahaha
Wiec nie wszedzie Mazda=Mazda.
W UK Mazda ma wielu nie zadowolonych uzytkowników: http://www.mazda-campaign.co.uk/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Lechita » 7 maja 2012, 12:15

Ale czy nie jest tak, że kompletny rozrząd powinno się wymieniać co drugie 120 kkm? Czyli przy 120 kkm tylko pasek, a dopiero przy 240 kkm pasek i całą resztę? Zdaje mi się, że tak wyczytałem na tym forum, choć sam po zakupie wymieniłem wszystko :)
Wróć – już doczytałem. Co drugą wymianę tylko pompę wody, reszta co 120 kkm. Czyli w swoim aucie zrobiłem prawidłowo .. I bardzo dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez Myjk » 7 maja 2012, 12:33

Lub co 5 lat, jeśli nie osiągnęło się 120 tkm przelotu. O, to ja. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6