Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 15 gru 2011, 23:11

ile powinno wejść tego oleju?


a jaki masz silnik <co?>
w dieslu wchodzi 4,8 bez wymiany filtra i 5litrów z wymianą
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 15 gru 2011, 23:11

ile powinno wejść tego oleju?


a jaki masz silnik <co?>
w dieslu wchodzi 4,8 bez wymiany filtra i 5litrów z wymianą
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matixon » 15 gru 2011, 23:24

dobrzyn22 napisał(a):
ile powinno wejść tego oleju?


a jaki masz silnik <co?>
w dieslu wchodzi 4,8 bez wymiany filtra i 5litrów z wymianą


Diesel 136km, filtr oczywiście też wymieniłem, tzn. że resztki co mi zostały w bańce 5l spokojnie mogę dolać i nie obawiać się że to za dużo?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez matixon » 15 gru 2011, 23:24

dobrzyn22 napisał(a):
ile powinno wejść tego oleju?


a jaki masz silnik <co?>
w dieslu wchodzi 4,8 bez wymiany filtra i 5litrów z wymianą


Diesel 136km, filtr oczywiście też wymieniłem, tzn. że resztki co mi zostały w bańce 5l spokojnie mogę dolać i nie obawiać się że to za dużo?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez kubsztyk » 16 gru 2011, 00:00

Najpierw sprawdź ile masz na bagnecie, ciężko spuścić całe 5 litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 16 gru 2011, 00:00

Najpierw sprawdź ile masz na bagnecie, ciężko spuścić całe 5 litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matixon » 16 gru 2011, 00:07

kubsztyk napisał(a):Najpierw sprawdź ile masz na bagnecie, ciężko spuścić całe 5 litrów.


Dlatego pisałem wcześniej że, sprawdzając na bagnecie trochę zdezorientowałem się, gdyż z jednej strony bagnet wskazuje prawie F, lecz z drugiej już sporo ponad Full i jak tu rozumieć ten odczyt z bagnetu?

Procedura odczytu: autko wprowadzone do garażu, zgaszone, odczekane 15-20min, wyjmuję bagnet przecieram szmatką wkładam bagnet i znów wyjmuję odczytując ilość oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez matixon » 16 gru 2011, 00:07

kubsztyk napisał(a):Najpierw sprawdź ile masz na bagnecie, ciężko spuścić całe 5 litrów.


Dlatego pisałem wcześniej że, sprawdzając na bagnecie trochę zdezorientowałem się, gdyż z jednej strony bagnet wskazuje prawie F, lecz z drugiej już sporo ponad Full i jak tu rozumieć ten odczyt z bagnetu?

Procedura odczytu: autko wprowadzone do garażu, zgaszone, odczekane 15-20min, wyjmuję bagnet przecieram szmatką wkładam bagnet i znów wyjmuję odczytując ilość oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez dobrzyn22 » 16 gru 2011, 01:09

z jednej strony bagnet wskazuje prawie F, lecz z drugiej już sporo ponad Full


jak dla mnie prawidłowym odczytem jest mniejsza wartość("prawie F")– w końcu jakby oleju było więcej(ponad full) to nie ma fizycznej możliwości,żeby z jednej strony go pokazywało mniej:P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 16 gru 2011, 01:09

z jednej strony bagnet wskazuje prawie F, lecz z drugiej już sporo ponad Full


jak dla mnie prawidłowym odczytem jest mniejsza wartość("prawie F")– w końcu jakby oleju było więcej(ponad full) to nie ma fizycznej możliwości,żeby z jednej strony go pokazywało mniej:P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 16 gru 2011, 16:22

Zgadza się, bagnet z jednej strony przy wkładaniu i wyjmowaniu z rurki prowadzącej ociera o jej powierzchnię i stąd jedna strona jest po prostu umazana olejem powyżej F – z drugiej strony jest właściwy poziom oleju.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 16 gru 2011, 16:22

Zgadza się, bagnet z jednej strony przy wkładaniu i wyjmowaniu z rurki prowadzącej ociera o jej powierzchnię i stąd jedna strona jest po prostu umazana olejem powyżej F – z drugiej strony jest właściwy poziom oleju.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Hubix » 17 gru 2011, 10:27

Można też zinterpretować tak ,że z jednej strony się ściera olej z bagnetu i jest go mniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 17 gru 2011, 10:27

Można też zinterpretować tak ,że z jednej strony się ściera olej z bagnetu i jest go mniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez smile » 17 gru 2011, 12:00

Hubix napisał(a):Można też zinterpretować tak ,że z jednej strony się ściera olej z bagnetu i jest go mniej :D


Można by było gdyby rurka prowadząca bagnet była by o przekroju kwadratowym...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 17 gru 2011, 12:00

Hubix napisał(a):Można też zinterpretować tak ,że z jednej strony się ściera olej z bagnetu i jest go mniej :D


Można by było gdyby rurka prowadząca bagnet była by o przekroju kwadratowym...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 17 gru 2011, 12:23

Ja patrzę zawsze już przy pierwszym wyciągnięciu bagnetu jaki jest poziom-chyba zawsze wskazanie się zgadzało z następnym,(nazwijmy go "potwierdzającym")już po wytarciu oleju.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 17 gru 2011, 12:23

Ja patrzę zawsze już przy pierwszym wyciągnięciu bagnetu jaki jest poziom-chyba zawsze wskazanie się zgadzało z następnym,(nazwijmy go "potwierdzającym")już po wytarciu oleju.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kolkrabe » 24 gru 2011, 14:10

Panowie
Przejrzalem watek i jestem troche w kropce.
Mieszkam na strasznym zadupiu, jeden sklep w poblizu, a oleju trzeba.
Maja na stanie cos z takimi parametrami:
Grade: 10W/40
Oil Type: Part Synthetic
Size (litres): 5.0
ACEA: B3 A3
API: CF SL
Petrol/Diesel: Diesel
Czy bedzie dobre do Dpfa? Czy jednak odpuscic sobie i czekac przez ten swiateczny okres az cos przez neta dosla?

Edit: jednak nie wazne, pare dni swiat spedze bez wycieczek, a dexelia z przeslaniem taniej wychodzi ;)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez Kolkrabe » 24 gru 2011, 14:10

Panowie
Przejrzalem watek i jestem troche w kropce.
Mieszkam na strasznym zadupiu, jeden sklep w poblizu, a oleju trzeba.
Maja na stanie cos z takimi parametrami:
Grade: 10W/40
Oil Type: Part Synthetic
Size (litres): 5.0
ACEA: B3 A3
API: CF SL
Petrol/Diesel: Diesel
Czy bedzie dobre do Dpfa? Czy jednak odpuscic sobie i czekac przez ten swiateczny okres az cos przez neta dosla?

Edit: jednak nie wazne, pare dni swiat spedze bez wycieczek, a dexelia z przeslaniem taniej wychodzi ;)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6