gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
moje sugestie to:
uszkodzone wtrysk lub wtryski
P.S.
mam nadzieje, że te przejechane km w tym stanie nie spowodowały czegoś poważniejszego np. nadtopienia tloków.
pozdr.
E
uszkodzone wtrysk lub wtryski
P.S.
mam nadzieje, że te przejechane km w tym stanie nie spowodowały czegoś poważniejszego np. nadtopienia tloków.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ten zawór pasuje do naszych M6 RF5C? Tandeta czy można kupować?
1.
http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv ... 87325.html
ewentualnie ten:
2.
http://allegro.pl/zawor-scv-denso-29400 ... 32445.html
1.

ewentualnie ten:
2.

- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
Czy jest możliwe, aby ten zawór działał w drugą stronę? Tzn. przeładowywał na listwie CR i tym samym powodował podwyższoną kompresję w silniku, a to z kolei wpływało na pracę jednostki np. bardziej twarda, sztywna praca silnika?
Podepnę się, ponieważ też czeka mnie wymiana zaworu. Czy ten zawór trzeba jakoś zaprogramować albo coś w tym rodzaju albo czy jest coś takiego jak przy wtryskach że są różne nr i trzeba z opornikami dopasować, czy po prostu kupić, założyć i ma działać?
- Od: 15 maja 2011, 19:17
- Posty: 23
- Skąd: Kraków/KBC
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM
objawy: auto odpalalo idealnie i po okolo 5 sek gaslo, dzialo sie tak kilka krotnie po dluzszym postoju (okolo powyzej 10 godz). Po kilku razach silnik nie gasl i chodzil normalnie. Dzwonilem do serwisu mazdy i gosc powiedzial ze sa to typowe objawy zaworu scv, dodal ze zawory o numerze 006 sa z jakas wada fabryczna i dodal by kupujac drugi zawor zwrocic uwage na numer by byl 066. Dokonalem zakupu koszt 110 funtow (bo wszystko dzialo sie w UK) zmienilem i faktycznie problemu juz nie ma. Numer zaworu widoczny bez wymontazu, zmiana zaworu to odpiecie jednej kostki i wykrecenie dwoch srubek. Uwaga bo po wymianie jest problem z odpaleniem, trzeba podpompowac pompka reczna i troche pokrecic rozrusznikiem. pozdro
-
kamilz1984
Witam.
Mój przypadek z zaworem SCV był następujący.
Pierwsze objawy pojawiły się w ubiegłą zimę. Na początku zaczął gasnąć jak postał przez noc przy ujemnej temperaturze. Po odpaleniu po około 15 sekundach gasł. Żeby zapalił trzeba było go troszkę dłużej pokręcić i trzymać na obrotach żeby nie zgasł, aż się silnik zagrzał.
Przyszła wiosna i problem znikł. Niestety wraz z jesienią powrócił, tylko że już na temperaturach dodatnich.
Wymieniłem obudowę filtra paliwa (350 ASO Lublin) i nic.
Przeczyściłem przepustnicę i pomogło, na dwa tygodnie
Sytuacja pogarszała się z dnia na dzień. Zdarzało się że w czasie jazdy się dławił nawet jak był już ciepły. Często żeby mazda odpaliła trzeba było naprawdę długo kręcić. Postanowiłem w końcu wymienić zawór SCV (na allegro 410 zł DENSO z wysyłką).
No i problem jak ręką odjął
Przypodobnych objawach nie czekajcie. Wymieniajcie!!!!
Mój przypadek z zaworem SCV był następujący.
Pierwsze objawy pojawiły się w ubiegłą zimę. Na początku zaczął gasnąć jak postał przez noc przy ujemnej temperaturze. Po odpaleniu po około 15 sekundach gasł. Żeby zapalił trzeba było go troszkę dłużej pokręcić i trzymać na obrotach żeby nie zgasł, aż się silnik zagrzał.
Przyszła wiosna i problem znikł. Niestety wraz z jesienią powrócił, tylko że już na temperaturach dodatnich.
Wymieniłem obudowę filtra paliwa (350 ASO Lublin) i nic.
Przeczyściłem przepustnicę i pomogło, na dwa tygodnie
Sytuacja pogarszała się z dnia na dzień. Zdarzało się że w czasie jazdy się dławił nawet jak był już ciepły. Często żeby mazda odpaliła trzeba było naprawdę długo kręcić. Postanowiłem w końcu wymienić zawór SCV (na allegro 410 zł DENSO z wysyłką).
No i problem jak ręką odjął
Przypodobnych objawach nie czekajcie. Wymieniajcie!!!!
-
endru81
W mojej maździe 2.0 CiTD 136KM 2004r. pojawił się ten sam problem po ok 10h postoju po odpaleniu szarpie, waha się wskazówka obrotomierza, i czasami zgaśnie. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian jedynie na wolnych obrotach. Próbowałem przed odpaleniem podpompowywać ręczną pompką paliwa i z początku nie szarpało ale po 5-10 sekundach problem powracał. I moje pytanie czy można gdzieś dostać taniej ten zawór bo w sklepach cena waha się pomiędzy 500-600zł może są jakieś zamienniki? No i jeśli możecie to powiedzcie czy to na pewno ten zawór czy to nie jest problem z całą pompą.
@Edit
A i jeszcze czy przyczyną uszkodzenia tego zaworu SCV mgło być to, że po wymianie filtra paliwa bardzo mocno podpompowywałem?
Z góry dziękuję za odpowiedź drodzy forumowicze
@Edit
A i jeszcze czy przyczyną uszkodzenia tego zaworu SCV mgło być to, że po wymianie filtra paliwa bardzo mocno podpompowywałem?
Z góry dziękuję za odpowiedź drodzy forumowicze
-
karonu1668
U mnie sytuacja tak samo jak u kolegi wyżej,
Początek był taki, że falowały obroty przeważnie na zimnym silniku...jakoś się do tego przyzwyczaiłem. Dalej dość sporadycznie zaczęło się gaśnięcie na postoju na wolnych obrotach. Później już nie dało się z tym jeździć ponieważ, auto potrafiło gasnąć na zakrętach lub na światłach i był problem z odpaleniem
Wszystkiemu był winny SCV z numerem 006, dzięki relacji tutaj zamieszonej na forum z wymiany, postanowiłem działać...kupiłem na allegro zawór SCV Denso 402 zł z przesyłką
o numerach 066
Zestaw kluczy(polecam zaopatrzyć się w dobre klucze, przedłużki żabkę) i do dzieła...było trochę problemów i rzucania kur**mi
...bo dostęp jest fatalny...ale udało się próbna jazda i Całkowity sukces 
Początek był taki, że falowały obroty przeważnie na zimnym silniku...jakoś się do tego przyzwyczaiłem. Dalej dość sporadycznie zaczęło się gaśnięcie na postoju na wolnych obrotach. Później już nie dało się z tym jeździć ponieważ, auto potrafiło gasnąć na zakrętach lub na światłach i był problem z odpaleniem
Wszystkiemu był winny SCV z numerem 006, dzięki relacji tutaj zamieszonej na forum z wymiany, postanowiłem działać...kupiłem na allegro zawór SCV Denso 402 zł z przesyłką
Zestaw kluczy(polecam zaopatrzyć się w dobre klucze, przedłużki żabkę) i do dzieła...było trochę problemów i rzucania kur**mi


Ostatnio edytowano 2 sty 2014, 14:31 przez karo141, łącznie edytowano 1 raz
Bóg jest Francuzem, Bóg to Zinedine Zidane
- Od: 10 sty 2012, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Byczyna, (Opolskie)
- Auto: Mazda 6 2.0 Citd 136km 2004, Kombi
...taki powinien kupić, ale na nowym starym numerze też pojeździć 
Dopisano 31 gru 2013, o 11:25:
Dopisano 31 gru 2013, o 11:25:
Janusz626 napisał(a):Pioteq25 napisał(a):albo 066
...taki powinien kupić, ale na nowym starym numerze też pojeździć może ponad 100kkm
Ostatnio edytowano 31 gru 2013, 14:21 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Kolego zadzwoń do sklepu klubowego tam w dobrej cenie dostaniesz .
polecam
Też się borykałem z gaśnięciem i nierówna pracą i był to zawór
Teraz po wymianie zaworu SCV śmiga jak nowa 

Też się borykałem z gaśnięciem i nierówna pracą i był to zawór



Od miesiąca – dwóch borykam się z nierówną pracą silnika. Obroty falują, raz są niższe, raz wyższe. Przy spadaniu obrotów bywa, że silnik prawie gaśnie – zgasł mi kilka razy na światłach. Sprawdziłem układ podciśnienia i przepływomierz, w czerwcu był wyczyszczony egr..., komputer niestety nie pokazuje żadnych błędów.
Generalnie autem da się jezdzić, jednak ta nierówna praca bardzo irytuje. Na to, ze problemem może być zawór naprowadziły mnie dane odczytane za pomocą ELM na listwie CR. Wyraźnie widać, ze cisnienie paliwa się zmniejsza, a później zwiększa. Sa takie skoki.

Niestety nie mogę odczytać numeru zawora, ale mam silnik RF7J, wiec wykluczam wadliwe serie. Auto ma przejechane aktualnie 127 tys.
Troszkę postukałem w ten zawór i obroty wyrównały się.
Zastanawiam się, czy nie przeczyścić tego ustrojstwa. Na początku tego wątku są zdjęcia jak jeden z kolegów czyścił. Faktycznie sam zawór jest banalnie prosta konstrukcją i nie wiem dlaczego (wiem, ale nie mogę tego zrozumieć, jak można z ludzi tak kasę zdzierać) tyle on kosztuje.
Czy ktoś czyścił SCV, jakie jest niebezpieczeńśtwo. Rozszczelnienie ? Rozumiem, ze chodzi o ten oring, który jak sądze da się wymienić na nowy. Czy w tym zaworze po uszkodzeniu pada mechanika czy też lekektromagnes, który albo nie łączy, albo całkiem nie działa. W tej konstrukcji prócz uszkodzenia/zanieczyszczenia mechanicznego nie wiele więcej może się stać.
Przed wymianą tego zaworu, chyba spróbuje go wykręcić i przeczyścić. Czy na coś powinieniem zwrócić uwagę, czy na czas czyszczenia trzeba zabezpieczyć otwór w pompie? Czy też czyszczenie nie ma sensu (dlaczego?).
pozdrawiam
jzk
Generalnie autem da się jezdzić, jednak ta nierówna praca bardzo irytuje. Na to, ze problemem może być zawór naprowadziły mnie dane odczytane za pomocą ELM na listwie CR. Wyraźnie widać, ze cisnienie paliwa się zmniejsza, a później zwiększa. Sa takie skoki.

Niestety nie mogę odczytać numeru zawora, ale mam silnik RF7J, wiec wykluczam wadliwe serie. Auto ma przejechane aktualnie 127 tys.
Troszkę postukałem w ten zawór i obroty wyrównały się.
Zastanawiam się, czy nie przeczyścić tego ustrojstwa. Na początku tego wątku są zdjęcia jak jeden z kolegów czyścił. Faktycznie sam zawór jest banalnie prosta konstrukcją i nie wiem dlaczego (wiem, ale nie mogę tego zrozumieć, jak można z ludzi tak kasę zdzierać) tyle on kosztuje.
Czy ktoś czyścił SCV, jakie jest niebezpieczeńśtwo. Rozszczelnienie ? Rozumiem, ze chodzi o ten oring, który jak sądze da się wymienić na nowy. Czy w tym zaworze po uszkodzeniu pada mechanika czy też lekektromagnes, który albo nie łączy, albo całkiem nie działa. W tej konstrukcji prócz uszkodzenia/zanieczyszczenia mechanicznego nie wiele więcej może się stać.
Przed wymianą tego zaworu, chyba spróbuje go wykręcić i przeczyścić. Czy na coś powinieniem zwrócić uwagę, czy na czas czyszczenia trzeba zabezpieczyć otwór w pompie? Czy też czyszczenie nie ma sensu (dlaczego?).
pozdrawiam
jzk
Jakiego używasz programu do ELM'a?
Też mam polifta RF7 i niestety nie jest prawdą, że nawalają tylko zaworki z pierwszej serii 006. Nowsze SCV są bardziej dopracowane, ale to chyba kwesta czasu aż padną. Drobne opiłki z pompy trafiają do zaworka i go przycierają. Denso zmieniało konstrukcję kilka razy, bo na początku trzpień zaworka robił tylko ruch przód-tył, a w późniejszych przez dodatkowe otworki obracał się wokół własnej osi. Zmniejszyli też średnice tego wałka, bo było za mało luzu i jeszcze bardziej się zacinał. Dlatego jak jest zimny silnik, to są pierwsze objawy. Wyjmowałem SCV i w polifcie są to 2min spokojnej roboty. Jak rozbierzesz zawór przyjrzyj się, czy na tym wałku w środku nie ma zarysowań. W swoim widziałem ewidentnie wytarcie z jednej strony jakby ocierał się o obudowę. Jak dla mnie czyszczenie nie ma sensu, bo próbowałem i nic to nie dało.
Na allegro są nowe zaworki do po-lifta za 290zł, ale nie wiem czy ori denso.
Też mam polifta RF7 i niestety nie jest prawdą, że nawalają tylko zaworki z pierwszej serii 006. Nowsze SCV są bardziej dopracowane, ale to chyba kwesta czasu aż padną. Drobne opiłki z pompy trafiają do zaworka i go przycierają. Denso zmieniało konstrukcję kilka razy, bo na początku trzpień zaworka robił tylko ruch przód-tył, a w późniejszych przez dodatkowe otworki obracał się wokół własnej osi. Zmniejszyli też średnice tego wałka, bo było za mało luzu i jeszcze bardziej się zacinał. Dlatego jak jest zimny silnik, to są pierwsze objawy. Wyjmowałem SCV i w polifcie są to 2min spokojnej roboty. Jak rozbierzesz zawór przyjrzyj się, czy na tym wałku w środku nie ma zarysowań. W swoim widziałem ewidentnie wytarcie z jednej strony jakby ocierał się o obudowę. Jak dla mnie czyszczenie nie ma sensu, bo próbowałem i nic to nie dało.
Na allegro są nowe zaworki do po-lifta za 290zł, ale nie wiem czy ori denso.
Dzięki, wyjmę i sprawdzę. Choć jesli za 290 da radę kupić nowy SCV to ... kupie pewnie nowy. Przeglądając sklepy widzialem oryginalny scv Denso za 750 – to zdecydowanie zbyt drogo. Muszę zapytać jutro w mazdaparts.
Co do programu, to mam ELM z interfejsem BT i uzywam Torque Pro na androida. Uzywam tego interfejsu wyłącznie do celów hobbystycznych
.
A czy ten oring, którym uszczelnony jest zawór można ponownie zamontować? czy trzeba po demontażu wymienić na nowy.
Co do programu, to mam ELM z interfejsem BT i uzywam Torque Pro na androida. Uzywam tego interfejsu wyłącznie do celów hobbystycznych
A czy ten oring, którym uszczelnony jest zawór można ponownie zamontować? czy trzeba po demontażu wymienić na nowy.
Witam
U mnie tez pojawily sie objawy typowa dla zaworu scv, ale dochodzi do tego dziwny dzwiek przy porannym odpalaniu.
Po odpaleniu rano obroty faluja, auto nie gasnie, ale dochodzi dziwny dzwiek przez kilka pierwszych sekund po odpaleniu. Dzwiek przypomina stukanie sprzegielka zalaczajacej sie klimatyzacji, tylko troche glosniej.
Czy uszkodzony scv tez wydaje takie dzwieki, czy nie ma takiej mozliwosci i przyczyne dziwnych stukow mam szukac gdzie indziej.
Z gory dzieki Piotr
U mnie tez pojawily sie objawy typowa dla zaworu scv, ale dochodzi do tego dziwny dzwiek przy porannym odpalaniu.
Po odpaleniu rano obroty faluja, auto nie gasnie, ale dochodzi dziwny dzwiek przez kilka pierwszych sekund po odpaleniu. Dzwiek przypomina stukanie sprzegielka zalaczajacej sie klimatyzacji, tylko troche glosniej.
Czy uszkodzony scv tez wydaje takie dzwieki, czy nie ma takiej mozliwosci i przyczyne dziwnych stukow mam szukac gdzie indziej.
Z gory dzieki Piotr
Pedro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6