gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Enduro » 30 lip 2013, 15:24

moje sugestie to:
uszkodzone wtrysk lub wtryski
P.S.
mam nadzieje, że te przejechane km w tym stanie nie spowodowały czegoś poważniejszego np. nadtopienia tloków.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 9 paź 2013, 14:12

ten zawór pasuje do naszych M6 RF5C? Tandeta czy można kupować?
1. http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv ... 87325.html
ewentualnie ten:
2. http://allegro.pl/zawor-scv-denso-29400 ... 32445.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez bieski » 9 paź 2013, 15:11

Pasuje, napisz moze do sklepiku klubowego.
Prawdopodobnie dostaniesz nizsza cene :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez s i w y » 9 paź 2013, 16:18

o kutfa, to jeszcze lepiej ;)
ostatnio jak oglądałem ceny tego ustrojstwa to było ok 550 zł
dzwonię więc do Rikiego, dzięki ;)

edit:
w klubowym 480 ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez maziadm » 25 paź 2013, 08:08

Czy jest możliwe, aby ten zawór działał w drugą stronę? Tzn. przeładowywał na listwie CR i tym samym powodował podwyższoną kompresję w silniku, a to z kolei wpływało na pracę jednostki np. bardziej twarda, sztywna praca silnika?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez piotreks » 25 paź 2013, 23:33

Podepnę się, ponieważ też czeka mnie wymiana zaworu. Czy ten zawór trzeba jakoś zaprogramować albo coś w tym rodzaju albo czy jest coś takiego jak przy wtryskach że są różne nr i trzeba z opornikami dopasować, czy po prostu kupić, założyć i ma działać?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez kamilz1984 » 11 lis 2013, 15:58

objawy: auto odpalalo idealnie i po okolo 5 sek gaslo, dzialo sie tak kilka krotnie po dluzszym postoju (okolo powyzej 10 godz). Po kilku razach silnik nie gasl i chodzil normalnie. Dzwonilem do serwisu mazdy i gosc powiedzial ze sa to typowe objawy zaworu scv, dodal ze zawory o numerze 006 sa z jakas wada fabryczna i dodal by kupujac drugi zawor zwrocic uwage na numer by byl 066. Dokonalem zakupu koszt 110 funtow (bo wszystko dzialo sie w UK) zmienilem i faktycznie problemu juz nie ma. Numer zaworu widoczny bez wymontazu, zmiana zaworu to odpiecie jednej kostki i wykrecenie dwoch srubek. Uwaga bo po wymianie jest problem z odpaleniem, trzeba podpompowac pompka reczna i troche pokrecic rozrusznikiem. pozdro
kamilz1984
 

Postprzez endru81 » 15 lis 2013, 19:11

Witam.

Mój przypadek z zaworem SCV był następujący.

Pierwsze objawy pojawiły się w ubiegłą zimę. Na początku zaczął gasnąć jak postał przez noc przy ujemnej temperaturze. Po odpaleniu po około 15 sekundach gasł. Żeby zapalił trzeba było go troszkę dłużej pokręcić i trzymać na obrotach żeby nie zgasł, aż się silnik zagrzał.

Przyszła wiosna i problem znikł. Niestety wraz z jesienią powrócił, tylko że już na temperaturach dodatnich.
Wymieniłem obudowę filtra paliwa (350 ASO Lublin) i nic.
Przeczyściłem przepustnicę i pomogło, na dwa tygodnie :(
Sytuacja pogarszała się z dnia na dzień. Zdarzało się że w czasie jazdy się dławił nawet jak był już ciepły. Często żeby mazda odpaliła trzeba było naprawdę długo kręcić. Postanowiłem w końcu wymienić zawór SCV (na allegro 410 zł DENSO z wysyłką).

No i problem jak ręką odjął :)

Przypodobnych objawach nie czekajcie. Wymieniajcie!!!!
endru81
 

Postprzez karonu1668 » 29 gru 2013, 22:58

W mojej maździe 2.0 CiTD 136KM 2004r. pojawił się ten sam problem po ok 10h postoju po odpaleniu szarpie, waha się wskazówka obrotomierza, i czasami zgaśnie. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian jedynie na wolnych obrotach. Próbowałem przed odpaleniem podpompowywać ręczną pompką paliwa i z początku nie szarpało ale po 5-10 sekundach problem powracał. I moje pytanie czy można gdzieś dostać taniej ten zawór bo w sklepach cena waha się pomiędzy 500-600zł może są jakieś zamienniki? No i jeśli możecie to powiedzcie czy to na pewno ten zawór czy to nie jest problem z całą pompą.

@Edit
A i jeszcze czy przyczyną uszkodzenia tego zaworu SCV mgło być to, że po wymianie filtra paliwa bardzo mocno podpompowywałem?

Z góry dziękuję za odpowiedź drodzy forumowicze ;)
karonu1668
 

Postprzez karo141 » 30 gru 2013, 17:11

U mnie sytuacja tak samo jak u kolegi wyżej,

Początek był taki, że falowały obroty przeważnie na zimnym silniku...jakoś się do tego przyzwyczaiłem. Dalej dość sporadycznie zaczęło się gaśnięcie na postoju na wolnych obrotach. Później już nie dało się z tym jeździć ponieważ, auto potrafiło gasnąć na zakrętach lub na światłach i był problem z odpaleniem

Wszystkiemu był winny SCV z numerem 006, dzięki relacji tutaj zamieszonej na forum z wymiany, postanowiłem działać...kupiłem na allegro zawór SCV Denso 402 zł z przesyłką :) o numerach 066

Zestaw kluczy(polecam zaopatrzyć się w dobre klucze, przedłużki żabkę) i do dzieła...było trochę problemów i rzucania kur**mi <glupek2> ...bo dostęp jest fatalny...ale udało się próbna jazda i Całkowity sukces <jupi>
Ostatnio edytowano 2 sty 2014, 14:31 przez karo141, łącznie edytowano 1 raz
Bóg jest Francuzem, Bóg to Zinedine Zidane
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 20:55
Posty: 7
Skąd: Byczyna, (Opolskie)
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 136km 2004, Kombi

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 01:12

karo141, stary 006 wymieniles na nowy o tym samym numerze 006 ?

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 31 gru 2013, 09:36

albo 066
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 12:18

...taki powinien kupić, ale na nowym starym numerze też pojeździć <faja>

Dopisano 31 gru 2013, o 11:25:

Janusz626 napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):albo 066

...taki powinien kupić, ale na nowym starym numerze też pojeździć może ponad 100kkm <faja>
Ostatnio edytowano 31 gru 2013, 14:21 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez syczka133 » 31 gru 2013, 13:29

Kolego zadzwoń do sklepu klubowego tam w dobrej cenie dostaniesz . <spoko> polecam

Też się borykałem z gaśnięciem i nierówna pracą i był to zawór <jupi> Teraz po wymianie zaworu SCV śmiga jak nowa <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez karo141 » 2 sty 2014, 14:31

006 wymieniłem na nowy 066 jakiś błąd się wkradł...
Bóg jest Francuzem, Bóg to Zinedine Zidane
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 20:55
Posty: 7
Skąd: Byczyna, (Opolskie)
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 136km 2004, Kombi

Postprzez Janusz626 » 2 sty 2014, 14:39

:D

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jeziorek » 5 sty 2014, 14:18

Od miesiąca – dwóch borykam się z nierówną pracą silnika. Obroty falują, raz są niższe, raz wyższe. Przy spadaniu obrotów bywa, że silnik prawie gaśnie – zgasł mi kilka razy na światłach. Sprawdziłem układ podciśnienia i przepływomierz, w czerwcu był wyczyszczony egr..., komputer niestety nie pokazuje żadnych błędów.
Generalnie autem da się jezdzić, jednak ta nierówna praca bardzo irytuje. Na to, ze problemem może być zawór naprowadziły mnie dane odczytane za pomocą ELM na listwie CR. Wyraźnie widać, ze cisnienie paliwa się zmniejsza, a później zwiększa. Sa takie skoki.
Obrazek

Niestety nie mogę odczytać numeru zawora, ale mam silnik RF7J, wiec wykluczam wadliwe serie. Auto ma przejechane aktualnie 127 tys.
Troszkę postukałem w ten zawór i obroty wyrównały się.
Zastanawiam się, czy nie przeczyścić tego ustrojstwa. Na początku tego wątku są zdjęcia jak jeden z kolegów czyścił. Faktycznie sam zawór jest banalnie prosta konstrukcją i nie wiem dlaczego (wiem, ale nie mogę tego zrozumieć, jak można z ludzi tak kasę zdzierać) tyle on kosztuje.
Czy ktoś czyścił SCV, jakie jest niebezpieczeńśtwo. Rozszczelnienie ? Rozumiem, ze chodzi o ten oring, który jak sądze da się wymienić na nowy. Czy w tym zaworze po uszkodzeniu pada mechanika czy też lekektromagnes, który albo nie łączy, albo całkiem nie działa. W tej konstrukcji prócz uszkodzenia/zanieczyszczenia mechanicznego nie wiele więcej może się stać.
Przed wymianą tego zaworu, chyba spróbuje go wykręcić i przeczyścić. Czy na coś powinieniem zwrócić uwagę, czy na czas czyszczenia trzeba zabezpieczyć otwór w pompie? Czy też czyszczenie nie ma sensu (dlaczego?).
pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Pioteq25 » 5 sty 2014, 23:30

Jakiego używasz programu do ELM'a?
Też mam polifta RF7 i niestety nie jest prawdą, że nawalają tylko zaworki z pierwszej serii 006. Nowsze SCV są bardziej dopracowane, ale to chyba kwesta czasu aż padną. Drobne opiłki z pompy trafiają do zaworka i go przycierają. Denso zmieniało konstrukcję kilka razy, bo na początku trzpień zaworka robił tylko ruch przód-tył, a w późniejszych przez dodatkowe otworki obracał się wokół własnej osi. Zmniejszyli też średnice tego wałka, bo było za mało luzu i jeszcze bardziej się zacinał. Dlatego jak jest zimny silnik, to są pierwsze objawy. Wyjmowałem SCV i w polifcie są to 2min spokojnej roboty. Jak rozbierzesz zawór przyjrzyj się, czy na tym wałku w środku nie ma zarysowań. W swoim widziałem ewidentnie wytarcie z jednej strony jakby ocierał się o obudowę. Jak dla mnie czyszczenie nie ma sensu, bo próbowałem i nic to nie dało.
Na allegro są nowe zaworki do po-lifta za 290zł, ale nie wiem czy ori denso.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jeziorek » 6 sty 2014, 14:57

Dzięki, wyjmę i sprawdzę. Choć jesli za 290 da radę kupić nowy SCV to ... kupie pewnie nowy. Przeglądając sklepy widzialem oryginalny scv Denso za 750 – to zdecydowanie zbyt drogo. Muszę zapytać jutro w mazdaparts.
Co do programu, to mam ELM z interfejsem BT i uzywam Torque Pro na androida. Uzywam tego interfejsu wyłącznie do celów hobbystycznych :).
A czy ten oring, którym uszczelnony jest zawór można ponownie zamontować? czy trzeba po demontażu wymienić na nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez kingiru » 6 sty 2014, 15:15

Witam
U mnie tez pojawily sie objawy typowa dla zaworu scv, ale dochodzi do tego dziwny dzwiek przy porannym odpalaniu.
Po odpaleniu rano obroty faluja, auto nie gasnie, ale dochodzi dziwny dzwiek przez kilka pierwszych sekund po odpaleniu. Dzwiek przypomina stukanie sprzegielka zalaczajacej sie klimatyzacji, tylko troche glosniej.
Czy uszkodzony scv tez wydaje takie dzwieki, czy nie ma takiej mozliwosci i przyczyne dziwnych stukow mam szukac gdzie indziej.

Z gory dzieki Piotr
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6