MZR-CD Problemy z turbiną
Mi też znowu zaczyna świrować pod maską tylko że ja nie mam chmury dymu tylko brak mocy...
czyczu Uruchom silnik, wyjedz sobie gdzies jak dalej nie masz mocy to wyłącz zapłon i zaraz włącz z powrotem u mnie to działa...
czyczu Uruchom silnik, wyjedz sobie gdzies jak dalej nie masz mocy to wyłącz zapłon i zaraz włącz z powrotem u mnie to działa...
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
czyczu napisał(a):Mam problemPodobny do tych opisywanych tutaj
Mazda 6 2003r 2.0 Dizel 136KM
Całkowity brak mocy, V Max. 100KM, chmura dymu za mna, aż mi ludzie uwagę zaczeli zwracac na autostradzie
Co robić ?
Dodam ze wczoraj zatankowałem na Aralu ropę "ULTIMATE"
Pojechałem dzisiaj do kolegi i ledwo co wróciłem, nie obeszło się bez wzywania pomocy drogowej (bo byłem w totalnym szoku) na którą się i tak nie doczekałem
Dodatkowym problemem jest to, ze jestem w Niemczech
Po odczekaniu na parkingu 30 min, jakby lepiej, ale dalej dymi jak docisnę pedał gazu i nie "ciągnie" jak powinno
Masz ograniczone max obroty?
Mi zasugerowano sprawdzic przepustnice, ktore moga sie przycinac. Na szczescie (albo i nie) nie dane mi bylo tego sprawdzic bo na razie jest ok. Problem zazwyczaj pojawia sie dopiero po dluzszej trasie.
Tak jak melass napisal w poprzednim poscie – zgasic, odpalic ponownie i za ktoryms razem problem znika.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Co robić
!!!
Dzisiaj autko ładnie się zbierało i nawet nie kopciło, niestety po 10km dymiło jak diabli
i strasznie słabe
Po wciśnięciu gazu przyspieszenia wogle.... tylko jeszcze więcej dymu.....czarnego dymu
Edit:
Turbina sprawdzona – dmucha ;]
Intercooler pęknięty przy dolnym wyjściu na wąż, znikome ślady oleju.
Więc co jeszcze pozostaje ? EGR ?
Dzisiaj autko ładnie się zbierało i nawet nie kopciło, niestety po 10km dymiło jak diabli
Edit:
Turbina sprawdzona – dmucha ;]
Intercooler pęknięty przy dolnym wyjściu na wąż, znikome ślady oleju.
Więc co jeszcze pozostaje ? EGR ?
- Od: 19 mar 2009, 13:49
- Posty: 56
- Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
- Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.
czyczu napisał(a):Co robić!!!
Dzisiaj autko ładnie się zbierało i nawet nie kopciło, niestety po 10km dymiło jak diablii strasznie słabe
Po wciśnięciu gazu przyspieszenia wogle.... tylko jeszcze więcej dymu.....czarnego dymu
Edit:
Turbina sprawdzona – dmucha ;]
Intercooler pęknięty przy dolnym wyjściu na wąż, znikome ślady oleju.
Więc co jeszcze pozostaje ? EGR ?
Ja mialem troche inne objawy Klik ale wspolnym mianownikiem jest (byl) brak mocy i dymienie. U mnie przyczyna calego zamieszania okazala sie przepustnica, ktora sie zacinala. Proponuje jak bedziesz mial efekt niedomagania zatrzymac sie i poruszac nia "recznie". Z tego co pamietam w gore sie zamyka a w dol otwiera. Jest troche schowana ale da rade sie do niej dostac bez rozbierania czegokolwiek. To jest ta na dolocie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Grzyby napisał(a):Nie mam pod maską jednego elementu – zdemontowany jest ten sławetny biało-zielony "filterek" przez który idzie podciśnienie do sterowania turbiny (ułamała się końcówka). ................
Czy to może być to?
No i ja (mam nadzieję) znalazłem winowajcę. Wymieniłem ów w/w filterek i wszystko wydaje się być ok.
Nie ma opóźnień w reakcji na gaz, nadmiernego dymienie też nie zauważam.
FIlterek używka od Enduro, ale działa poprawnie, jakieś 350km zrobiłem i nie zauważam wcześniejszych objawów.
melass napisał(a):<jupi> W końcu wiesz co juz było u ciebie grane! Szczerze nie wiem gdzie jest przepustnica ale dzisiaj troche poszukam na necie gdzie ją szukać. Jak myślisz czemu się zacinała? Brud? Eskploatacja? Do mnie już leci specyfik forte od przepustnic i układu dolotowego więc może go przeczyści i pomoże...
Przepustnica jest pomiedzy egr a pojemnikiem na plyn do wspomagania. Tam jest takie cos w stylu stozka (mozna to tez porownac do tortu weselnego
Nie moge sobie wyobrazic jak moze dzialac jakikolwiek specyfik do czyszczenia przepustnic czy ukladu dolotowego. Gdzies sie go wlewa czy jak? Poza tym caly syf wessany by zostal do silnika. No chyba ze uzywa sie go na wymontowane czesci, ale wtedy to mozna wyczyscic czymkolwiek.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darow napisał(a):Nie moge sobie wyobrazic jak moze dzialac jakikolwiek specyfik do czyszczenia przepustnic czy ukladu dolotowego. Gdzies sie go wlewa czy jak? Poza tym caly syf wessany by zostal do silnika..
spryskuje sie nimi oski i inne ruchome elemenyty
a takie plyny sa na bazie spirytusu czy eteru,
ktore to bardzo szybko wysychaja.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj porozbierałem układ dolotowy powietrza i znalazłem tam oznaki oleju w rurach, przy przepustnicy i przy turbo. Wyczyściłem to szmatką do sucha i zamontowałem spowrotem. wydaje mi się że teraz mniej kopci na większych obrotach ale to może przez paliwko bo zalewalem v-powera. Zobaczymy co bedzię rano jak zapale motor bo przeważnie wtedy było auto zamulone.
To jest co kupiłem, czekam na przesyłkę i wydaje mi się że to jest w sprayu i podaje się go przez obudowe filtra powietrza ale bez filtra ale nie jestem pewny.
http://www.forte-nwe.com/PL/Forte+produ ... eaner.html
To jest co kupiłem, czekam na przesyłkę i wydaje mi się że to jest w sprayu i podaje się go przez obudowe filtra powietrza ale bez filtra ale nie jestem pewny.
http://www.forte-nwe.com/PL/Forte+produ ... eaner.html
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Poprosiłem dzisiaj kolegę aby zadzwonił do serwisu Mazdy (nie znam dobrze języka
) i przedstawił mój problem. Głównie chodziło mi o podłączenie autka pod komputer ale.... powiedzieli że MUSZĄ przeprowadzić jakieś gruntowne sprawdzenie bo przyczyn może być masa
Niestety nie okreslili się kwotą
Sorry, ale nie dam im np. 200-300 euro za wykrycie ustarki !
Jutro zadzwonię do ASO Mazdy w Lublinie, naświetlę im sprawę i jestem ciekaw co powiedzą....
PS. Zgaszenie i ponowne odpalenie auta nie daje u mnie żadnej poprawy.... kilka razy tak robiłem i nic.... bez efektów
Jutro zadzwonię do ASO Mazdy w Lublinie, naświetlę im sprawę i jestem ciekaw co powiedzą....
PS. Zgaszenie i ponowne odpalenie auta nie daje u mnie żadnej poprawy.... kilka razy tak robiłem i nic.... bez efektów
- Od: 19 mar 2009, 13:49
- Posty: 56
- Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
- Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.
czyczu napisał(a)::( Sorry, ale nie dam im np. 200-300 euro za wykrycie ustarki ! (
jesli to cos poważnejszego np. uszkodzony wtrysk!!!!
to skutki moga byc dużo droższe!
nie radzę jeżdzić i ryzykować remontem silnika
trzymam kciuki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie KATASTROFA
!
Najbliższy wolny termin w serwisie mazdy..... 3o kwietnia
ile będzie kosztować diagnostyka niestety dalej nie wiedzą
Ale chyba nie pozostaje mi już nic innego bo dzisiaj autko przeszło samo siebie
Auto woooogle nie chce wejść na obrory, mam olbrzymie problemy nawet z ruszeniem
!
Odstawiłem auto na chwilę..... ruszył prawie normalnie
Nie wiem co jest grane :/ Dymi non stop, i co dzisiaj zauważyłem – niestety silnik w okolicy EGR jest okopcony
W sobotę biore sie za jego czyszczenie – mam nadzieję że to będzie to ;]
Chyba że jeszcze macie jakieś sugestie.

Najbliższy wolny termin w serwisie mazdy..... 3o kwietnia
ile będzie kosztować diagnostyka niestety dalej nie wiedzą
Auto woooogle nie chce wejść na obrory, mam olbrzymie problemy nawet z ruszeniem

Odstawiłem auto na chwilę..... ruszył prawie normalnie
Chyba że jeszcze macie jakieś sugestie.
- Od: 19 mar 2009, 13:49
- Posty: 56
- Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
- Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.
"Bawiłem się" tym dzyndzkiem od przepustnicy.... normalnie odbija.
Jak go wcisłem do góry i przytrzymałem to po chwili auto zaczeło sie dławić, wnioskuję że z braku powietrza ;]
Jak póściłem to normalnie silnik pracuje ;]
Jak wykręcić tą przepustnice ? Jest gdzieś wątek o tym ?
Jak go wcisłem do góry i przytrzymałem to po chwili auto zaczeło sie dławić, wnioskuję że z braku powietrza ;]
Jak póściłem to normalnie silnik pracuje ;]
Jak wykręcić tą przepustnice ? Jest gdzieś wątek o tym ?
- Od: 19 mar 2009, 13:49
- Posty: 56
- Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
- Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.
czyczu napisał(a):niestety silnik w okolicy EGR jest okopconyW sobotę biore sie za jego czyszczenie – mam nadzieję że to będzie to ;]
Chyba że jeszcze macie jakieś sugestie.
zaslep EGR-a od strony kolektora,
wyskocza bledy, ale przekonasz sie,
czy to on jest winny niedomaganiom motoru...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
czyczu zagadaj z Darow'em on ją chyba ściagał, ja tylko zdjąłem tylko węża z niej i przeczysciłem szmatka z benzyna eks. i powiem ci ze było tam brudno i mokro od oleju. Po tym zabiegu naprawdę auto mniej dymi. Zdejmij rure i włóż tam paluchy i zobacz jak jest w środku...
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Kolega mi podpowiedział że może to być przepływomierz, gdy go odłączyłem objawy dymienia znikły i autko się zbiera, choć jeszcze nie perfekcyjnie. Czy w takim przypadku winny całego zamieszania będzie owy przepływomierz ?
- Od: 19 mar 2009, 13:49
- Posty: 56
- Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
- Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6