Wymiana filtra paliwa

Postprzez kobyll » 22 maja 2009, 16:49

jest na filtrze paliwa takie kolko (na rysunku masz takie czarne kolko przy wyprowadzeniach) srednicy 3-5cm i trzeba je naciskac po wymianie filtra do momentu az nas rece rozbola :) tzn az nie bedzie juz chcialo wchodzic wtedy odpalisz swoja M6 za pierwszym razem... w innym wypadku zapowietrzysz układ

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez krzysiekk38 » 22 maja 2009, 17:42

Wlasnie problem w tym iz nie mam takiego czarnego koleczka przy wyprowadzeniach,nie ma w moim filtrze nic co by sie nadawalo do nacisniecia.Mam nowy samochod,z zeszlego roku,moze w nowszych modelach byly inne filtry paliwa.Dziekuje za podpowiedz ale mam inny filtr . :(
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez mazgh » 27 maja 2009, 09:28

W mażdzie 6 GH obudowa filtra paliwa wyglada inaczej (nie posiada pompy recznej,tak samo jak np.ford mk3 tdci) demontujesz filtr zalewasz go i uruchamiasz silnik,auto samo się Ci odpowietrzy.
pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Waluś » 30 maja 2009, 12:34

mazgh napisał(a):W mażdzie 6 GH obudowa filtra paliwa wyglada inaczej (nie posiada pompy recznej,tak samo jak np.ford mk3 tdci) demontujesz filtr zalewasz go i uruchamiasz silnik,auto samo się Ci odpowietrzy.

tak samo robiłem w DItd RF4F. Wymieniłem, odpaliłem, cos tam silnik zabełkotał i zaczął pracować normalnie. Pamiętać trzeba tylko o tym aby dać czas pompie paliwa na napełnienie filtra paliwem. Zanim odpaliłem włączyłem zapłon na jakieś 10 sec, potem wyłączyłem i jeszcze raz na jakieś 5 sek i pierwsze kręcenie i gada.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 30 maja 2009, 15:20

Waluś napisał(a):Zanim odpaliłem włączyłem zapłon na jakieś 10 sec, potem wyłączyłem i jeszcze raz na jakieś 5 sek

Aby pompa wtryskowa " ciągneła" paliwo musi sie krecic ( to nie benzynka mistrzu <lol> ) mozesz tak sobie włączac i wyłączac zaplon a tam i tak nic sie nie bedzie działo :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 30 maja 2009, 17:24

jarku ale ja mówie o pompie paliwa nie wtryskowej. Chodziło mi o napełnienie filtra paliwa a nie układu między filtrem a zasilaniem silnika :P
Poprostu mniej kręcenia
We fiacie Ducato HDI dwa razy zabrakło mi paliwa. Dolałem przekręciłem zakręcił, ze 2 sek nierówno pochodził i hulaj dusza. tam też nie było pompki na filtrze. Więc uznałem że ditd będzie działał podobnie bo z wyglądu filtr i jego obudowa były takie same :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 30 maja 2009, 23:11

Waluś napisał(a):jarku ale ja mówie o pompie paliwa nie wtryskowej
W DiTD masz 2 w 1 czyli nie masz pompy ktora pompuje paliwo ze zbiornika do filtra( dodatkowej ) od wszystkiego jest pompa wtryskowa ( zasysa i tłoczy do wtrysków ( dlatego taka droga jest naprawa <lol> )
Waluś napisał(a):Więc uznałem że ditd będzie działał podobnie
A tu Zonk <lol> Pozdrawiam Ciebie kolego :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 31 maja 2009, 01:50

nu masz takie rozczarowanie <lol>
ale ważne że działa :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez poflek » 2 cze 2009, 16:18

krzysiekk38, temat niepoprawnie nazwany... :| Poczytaj regulamin.
Proszę też następnym razem poszukać najpierw a nie bezmyślnie zakładać nowe wątki ;)

PS. Już miałem zkoszować ale pomyślałem, że może przypadkiem ktoś się dowie o braku pompki paliwa w zbiorniku ;)

Zatem, doklejam do istniejącego wątku.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez vienek » 18 cze 2009, 20:51

Enduro napisał(a):tu proponuje w te przewody szybko wsadzic srubki (m6),

Śrubki M8, wiem bo dziś zmieniałem filtr. A jeżeli chodzi o odkręcenie samego filtr, to jak ktoś nie dysponuje imadłem (bo faktycznie ciężko odkręcić), można filtr zamontować spowrotem na śruby tylko pompką do dołu, lekko przyłapać śrubami i można spokojnie odkręcić kluczem.
Mnie zastanawia tylko jeden fakt, do filtra dochodzi wtyczka z przewodami (ta większa), na filtrze jest gniazdo, ale z niego już niewychodzą przewody.
Czyżby w moim aucie nie było podrzewacza paliwa?
Czy też ktoś wymontował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez topik » 19 cze 2009, 10:17

vienek napisał(a):Czyżby w moim aucie nie było podrzewacza paliwa?


Witam! Na pierwszej stronie jest zdjęcie i na nim widać pompkę razem z podgrzewaczem paliwa. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez vienek » 23 cze 2009, 20:07

topik napisał(a):Na pierwszej stronie jest zdjęcie i na nim widać pompkę razem z podgrzewaczem paliwa.

Napisz jak ten podgrzewacz jest mocowany, bo wygląda na to, że u mnie nigdy go nie było. Fotka poniżęj.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez topik » 23 cze 2009, 22:09

vienek napisał(a):Napisz jak ten podgrzewacz jest mocowany, bo wygląda na to, że u mnie nigdy go nie było.


Witam! U Ciebie nie ma podgrzewacza. Podgrzewacz jest zamontowany obok ręcznej pompki paliwa, przykrecony jest do korpusu pompki. Na zdjęciu są widoczne dwie wtyczki – duża i mała. Duża jest do podgrzewacza paliwa. Na pierwszej stronie martinpl wkleił zdjęcie pompki i na tym zdjęciu widać również podgrzewacz. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez kolo.z.b » 17 paź 2009, 17:59

Witam a jak ja nie mam takiej pompki przy filtrze to jak mam odpowietrzyć silnik mam 2.0 DIESEL 72KM
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 21:01
Posty: 25
Skąd: Opoczno
Auto: MAZDA 323BA 2.0 DIESEL 1997r.

Postprzez topik » 19 paź 2009, 09:01

kolo.z.b napisał(a):Witam a jak ja nie mam takiej pompki przy filtrze to jak mam odpowietrzyć silnik mam 2.0 DIESEL 72KM


Witam. Przed przykręceniem filtra zalej filtr paliwem. System paliwowy w czasie pracy silnika sam się odpowietrzy. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez kynio » 12 lis 2009, 22:36

Witam! ..no to panowie jak sie zabrac do wymiany filtra w angliku?
kynio
 

Postprzez melass » 13 lis 2009, 11:22

Filtr jest za akumulatorem który musisz wyjąć bo bez tego nie da rady. Filtr trzymany jest na dwóch śrubach podajrze 13 ale nie jestem pewny. Zdołu filtra jest wtyczka która musisz odpiąć i dwa wężyki na górze. Najlepiej je czyms zatkac zeby cie paliwo za daleko nie cofnęło bo bedzies musiał pomopowac pompka. Bezdieszz tez moze potrzebowa opaski do filtrów zeby odkecic filtr. Przed załozeniem mozesz go zalać ropa zeby zadługo nie pomopowac :P . Powodzenia
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez kynio » 13 lis 2009, 20:53

Dzieki melass, sprobuje. :D .Pozdrawiam
kynio
 

Postprzez melass » 13 lis 2009, 21:39

kynio Widze że masz madzie z przyszłości <lol> <lol> <lol>
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 14 lis 2009, 18:56

topik napisał(a):
kolo.z.b napisał(a): jak ja nie mam takiej pompki przy filtrze to jak mam odpowietrzyć silnik mam 2.0 DIESEL 72KM

Przed przykręceniem filtra zalej filtr paliwem. System paliwowy w czasie pracy silnika sam się odpowietrzy. Pozdrawiam

absolutnie nie wolno tak robic w M6 CiTD bo szlag trafi pompe i wtryski!
trzeba recznie tzn palcem odpowietrzyc mechanicznie! silnik musi zapalic od razu , bez dlugiego krecenia!!!

vienek napisał(a):Czyżby w moim aucie nie było podrzewacza paliwa?
Czy też ktoś wymontował?

Vienek!!!
w twoim aucie nie ma podgrzewacza, widac to na fotce...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6