Podpinam się pod ten temat. U mnie również P2009. Kilka dni wcześniej zaglądałem w okolice EGR sprawdzić co tam się dzieje, bo wywaliło mi P0401 i P0404, zauważyłem, że przewód od podciśnienia był odłączony

, a samo auto kilka dni wcześniej wróciło od mechanika. Oczywiście, błąd wywaliło mi kilkadziesiąt kilometrów po powrocie auta, a sam mechanik stwierdził, że najpierw należy wyczyścić EGR.
Po podłączeniu podciśnienia i przejechaniu 120km błąd znowu się pojawił na desce, a po odczycie już był tylko P2009 i C3F03
Z tym się zgodzę, że trzeba go przeczyścić, ponieważ jestem świeżo po:
– Regeneracji trurbiny
– Wymianie intercoolera na nowy – stary był zawalony syfem, wstawię zdjęcie jak będą chętni to oglądać
– wymiana rozrządu, pompy wody, paska PK, filtry, olej.
Miał być jeszcze wyczyszczony EGR, ponieważ auto powyżej 3k obrotów kopci jak na czarno robiąc zasłonę dymną na dordze, ale generalnie mechanik mi podpadł i zrezygnowałem z jego usług.
Jeśli to nie jest sam elektrozawór to czy istnieje sposób aby sprawdzić czy kostka jest ok? Co jeśli są problemy z kostką?