Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2
Riki napisał(a):DieselFan każde spaliny śmierdzą język u mnie też mimo, że nie kopci czuć spaliny stojąc za autem... (dość ostry, gryzący zapach... że tak to opiszę zeby)
Mojej Madzi z rurki bardzo ładnie pachnie.
No chyba że się jej zachce dogrzewać poprzez webasto, wtedy lepiej być gdzieś indziej.
Pozdor Myjk
Przecież ja jestem księdzem a nie mechanikiem samochodowym...
Różne auta róznie sterują EGR'em. Niektóre dopóki się nie ruszy (póki sa na postoju) to zamykają EGR (żeby się szybciej nagrzał albo coś).
Poza tym – zapach spalin zależy od temperatury na dworze – jeśli jest za niska – EGR jest zamknięty (chyba – zapach jest inny).
Różne auta róznie sterują EGR'em. Niektóre dopóki się nie ruszy (póki sa na postoju) to zamykają EGR (żeby się szybciej nagrzał albo coś).
Poza tym – zapach spalin zależy od temperatury na dworze – jeśli jest za niska – EGR jest zamknięty (chyba – zapach jest inny).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
oj,nie postarał się kolega... a w innych przypadkach taką fachową wiedzą tryskał... zdania wielokrotnie złożone,metafory,fachowa terminologia.... a w której parafii kolega urzęduje?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Wystarczą intelinegne oczyDieselFan napisał(a):a w której parafii kolega urzęduje?
A Ty się nie przedstawiłeś nam – nie wiadomo skąd jesteś.
PS. jak Ci się nie podoba mój styl opisu rzeczy prostych to może poczytaj poradnik...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Generalnie zgubiłem się – z czym w końcu masz problem, chyba nie z samym EGR'em i jego zapachem...DieselFan napisał(a):nie znalazłem rozwiązania swego problemu
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie,
jeszcze chyba nie miałem okazji się wypowiadać na forum więc proszę o wyrozumiałość i podpowiedź jak coś źle zrobię (czytaj źle umieszczę post albo coś takiego). Przeczytałem cały ten temat jako jeden z kilku o EGR, ale niestety nie ma tutaj odpowiedzi na mój problem. Mianowicie posiadam Mazda 6 2.0 diesel 121KM. Generalnie autko jest super i super chodzi, ale od jakiegoś czasu wyrzuca mi błąd EGR (zdaje się P0404). Za poradami na forum wymonotwałem EGR, wyczyściłem, wkręciłem i wykasowałem błąd z komputera. Nie zdecydowałem się na zaślepienie go. Już się cieszyłem, że działa super jak po ok 250 km znowu wyskoczył mi ten błąd:( nie wiem dlaczego się pojawia i może ktoś z Was ma jakiś super pomysł. I pytanie numer 2:) czy zawór powinien działać leciutko czy stawia dość duży opór jak chce się go otworzyć (oczywiście po zdemontowaniu)? mój działa dość topornie i nie wiem czy to jest prawidłowo:(
jeszcze chyba nie miałem okazji się wypowiadać na forum więc proszę o wyrozumiałość i podpowiedź jak coś źle zrobię (czytaj źle umieszczę post albo coś takiego). Przeczytałem cały ten temat jako jeden z kilku o EGR, ale niestety nie ma tutaj odpowiedzi na mój problem. Mianowicie posiadam Mazda 6 2.0 diesel 121KM. Generalnie autko jest super i super chodzi, ale od jakiegoś czasu wyrzuca mi błąd EGR (zdaje się P0404). Za poradami na forum wymonotwałem EGR, wyczyściłem, wkręciłem i wykasowałem błąd z komputera. Nie zdecydowałem się na zaślepienie go. Już się cieszyłem, że działa super jak po ok 250 km znowu wyskoczył mi ten błąd:( nie wiem dlaczego się pojawia i może ktoś z Was ma jakiś super pomysł. I pytanie numer 2:) czy zawór powinien działać leciutko czy stawia dość duży opór jak chce się go otworzyć (oczywiście po zdemontowaniu)? mój działa dość topornie i nie wiem czy to jest prawidłowo:(
- Od: 19 lut 2008, 02:32
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004
A czy błąd wyskakuje przy jeździe przy obrotach około 1500obr?? Ja tak mam przy zaślepionym, przy takich obrotach w układzie jest zerowe ciśnienie (znaczy doładowanie zerowe) i wyskakuje błąd "niewystarczający przepływ przez EGR"
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
ostatni, tzn wczoraj wyskoczył mi faktycznie przy ok 1800 obrotach. Niestety kontrolka ta nie gaśnie tylko zawsze muszę usuwać ten błąd z komputera
dziwne jest to, że czyściłem cały EGR i znowu dzieje się to samo. gdzieś na angielskim forum znalazłem wczoraj, że może to być wina wlotu powietrza
ale nie wiem co o tym sądzić. Fakt faktem jest, że zaczęło się to dziać dopiero po zmianie filtra powietrza i przy okazji zmianie rozrządu

- Od: 19 lut 2008, 02:32
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004
xaki, Mi też kontrolki nie gasły, aż do resetu. EGR jest sterowany elektrycznie, jest tam selenoid, który otwiera go w odpowiednim momencie. Jeśli kolega ma taki sam efekt jak u mnie po zaślepieniu, to może EGR jest niesprawny, nie otwiera się, może przy wymianie rozrządu ktoś uszkodził kable, olbo zawór jest po prostu odłączony??
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
zawór jest podłączony, sprawdziłem, też jak go wykręciłem i czyściłem to sprawdzałem czy da się go otworzyć i da się z tym, że chodzi masakrycznie ciężko. Może w sobotę rozbiorę to jeszcze raz i przy okazji sprawdzę przewód podcisnienia i wszystkie kable
- Od: 19 lut 2008, 02:32
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004
P0404 Obwód recyrkulacji spalin – sygnał poza prawidłowym zakresem /wydajnosc
Sparawdz sobie czujnik polozenia zaworu EGR, przykrecany od gory trzema srubkami, wyciag go i sprawdz czy sie nie zacina lub nie jest zlamany
Sparawdz sobie czujnik polozenia zaworu EGR, przykrecany od gory trzema srubkami, wyciag go i sprawdz czy sie nie zacina lub nie jest zlamany
Są jeszcze przewody ciśnieniowe, które sterują EGR'em i te należy zdemontować (aż do elektrozaworu = solenoidu) i przeczyścić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie, dziękuję bardzo za rady. Wczoraj jeszcze raz zdemontowałem EGR i dokładnie go wykąpałem w benzynie:D zdjąłem także przewody podciśnienia i je przeczyściłem i chwilowo wygląda na to, że jest ok. Ze względy na to, że przewody były już kilka razy zdejmowane to postanowiłem także lekko przyciąć końcówki aby po ponownym włożeniu mocno siedziały. Z tego co się domyślam to przewód podciśnienia jest naprawdę mocnym odkurzaczem i mogły na końcówka powstać jakieś nieszczelności. Zdjąłem i przeczyściłem także wszystki kable i czujniki, które wg. mnie mogą odpowiadać za EGR. Podzielę się rezultatami po przejechaniu większej ilości km. Dziękuję bardzo za pomoc:) Niestety mam jeszcze jedno pytania – czy może ktoś wie gdzie od ręki dostanę podstawę filtru paliwa z nagrzewaczem? Niestety czasami mam kłopot z odpaleniem i zostało zdiagnozowane, że właśnie podstawa filtru paliwa jest niesprawna i układ się zapowietrza:(
- Od: 19 lut 2008, 02:32
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6