Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez Enduro » 8 lut 2012, 23:58

maniek28 napisał(a):czy ten układ paliwowy za filtrem mógł sie tak po prostu zapowietrzyc? i jak go ewentualnie odpowietzyc? <co?>

jesli sie tak zdarzylo, to trzeba poszukac nieszczelnosci w systemie
a odpowietrza sie przyciskiem na filtrze paliwa (jego obudowie)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 9 lut 2012, 00:14

maniek28 napisał(a):przez maniek28 » dzisiaj, 17:22

Uzupełnij profil skąd jesteś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 9 lut 2012, 00:19

gkoper napisał(a):Próbowałeś odpalać z odłączonym czujnikiem wałka rozrządu?

<oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maniek28 » 9 lut 2012, 08:43

Właśnie nie mam garażu ... i zrobic cokolwiek na takim mrozie to masakra ... paliwo prawdopodobnie jest wszedzie tylko jakby wtryski nie puszczały bo paliwo podczas krecenia przelewa sie przelewami... dzisiaj brachol ma podpiac interface tylko czy zadziała elm327 (nam nadzieje ze tak)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez maniek28 » 9 lut 2012, 10:25

a z tym odpowietrzeniem ta ja mam to zrobic zciagnac ten kapturek do odpowiertzania i krecic ... czy pompowac ta pompka... <co?>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez maniek28 » 9 lut 2012, 12:04

prubowalem bez tego czujnika wałka i dalej lipa...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez gkoper » 9 lut 2012, 12:43

Jeżeli na przelewy idzie paliwo więc wygląda że jest ok. Może być zbyt niskie ciśnienie na szynie wtedy nie puści na wtryski, jeżeli ciśnienie na listwie będzie w porządku to szukał bym problemu w sterowaniu. Miałem podobny problem i okazało się że miałem przetarte przewody w wiązce do sterownika wtrysków( jest pod filtrem powietrza ). Jeżeli auto stoi w minusowej temp. cały czas to nie ma możliwości rozmrożenia, może miałeś śladowe ilości wody w paliwie i gdzieś przyłapało i nie odpuszcza. Wstaw auto do jakiegoś garażu na parę godzin będziesz miał pewność że nie trzyma gdzieś przy wtryskach.Zobaczymy co pokaże tester
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez Enduro » 9 lut 2012, 13:24

maniek28 napisał(a):prubowalem bez tego czujnika wałka i dalej lipa...
po tej próbie wiadomo , że pasek raczej nie przeskoczył.
polecam ocieplenie auta a potem obejrzenie kabla, który to jest pod filtrem powietrza i leży na IC.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 19:41 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maniek28 » 9 lut 2012, 17:06

zrobiłem prowizoryczny garaz ze styropianu i wstawie tam grzejnik i zobaczymy...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez Enduro » 9 lut 2012, 19:44

maniek28 napisał(a):zrobiłem prowizoryczny garaz ze styropianu i wstawie tam grzejnik i zobaczymy...

dla przyśpieszenia sprawy, polecam gorąco, zdemontować kpl. filtr paliwa i go solidnie ocieplić w domu ..
bo jak w nim jest sopel, to możesz czasem nie dać rady go w tych warunkach wystarczająco ocieplić :>
powodzenia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maniek28 » 10 lut 2012, 11:10

Witam kolegów jako ze nie jestem mechanikiem tylko po prostu nie ufam większości warsztatom bo juz nie raz mnie naciągali za czesci które okazywały się nie potrzebne... i dlatego tym razem sprubowałem znaleśc odpowiedzi na forum i co ??? – UDAŁO SIĘ!!!!!!!! <jupi> moze jeszcze nie do końca... ale juz mam satysfakcje dzięki waszy poradom auto zapaliłoooo... Brat podłączył kompa i wyskoczyły 3 błędy 2 to związane z przepływomierzem ale to pewnie dlatego ze szukałem tam pod filtrem powietrza tego przewodu co czasem się przeciera... błedy wykasowałem i 3 błąd dotyczył czujniaka wału korbowego ???
dziwne pomyślałem i w tym czasie brat uświadomił sobie ze my nie ten czujnik odłączaliśmy ... zamiast od wałka rozrządu to my od wału korbowego... i dlatego byl błąd tego wału !

uściślając: po odłączeniu czujnika wałka rozrządu auto zapaliłoo...
tylko podczas tych prób odpalenia (a było ich sporo) zpaliły się 2 świece ale dzisiaj rano zrobiłem prube zapalenia i zapaliła troche kreciła (bo miała takie prawo 2 świece)
wieczorem sprawdze ten rozrząd i jesli przezkoczył to chyba trza by go wymienic ...??? bo jesli to czujnik to tylko czujnik do wymiany...?
dzieki za pomoc <spoko>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez Enduro » 10 lut 2012, 13:12

świece też do wymiany, najlepiej wszystkie, bo niekorzystnie jest jak diesel zapala i nie jest dobrzewany wstępnie gdy jest zimny
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leszek55555 » 10 lut 2012, 13:28

Moja Mazda po zamarznięciu i kilku dniach postoju też nie chciała zapalić mimo tego, że 2 dni grzała się w garażu. Za to zapaliła się lampka engine. Co ciekawe udawało się go zapalić jedynie za pomocą spraya do kokpitu. I tak po każdym zgaśnięciu silnika nie było szans aby go zapalić bez spraya.
W serwisie szukali i szukali, w końcu stwierdzili, że pewnie pasek rozrządu przeskoczył o 2 ząbki. Ale mam wrażenie, że nie są wcale pewni czy to jest to. Powiem, że wkurzyłem się bo okazuje się, że nie popełniając żadnego błędu (jak mi się wydaje) naraziłem się na ogromne koszty. Czy to możliwe aby rzeczywiście pasek przeskoczył?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2012, 13:09
Posty: 4
Skąd: Niepołomice k. Krakowa
Auto: Mazda6 Kombi GH 2.0 l Diesel
rok prod. 2008

Postprzez marcin01 » 10 lut 2012, 23:22

U mnie zaczął dławić się na większych obrotach i gasnąć po zdjęciu gazu. Potem nie sposób było go odpalić. Również za pierwszym razem kręciłem rozrusznikiem i nic. Wymieniłem filtr paliwa, wyczyściłem sitko w baku (chociaż było niewiele zabrudzone), depresator był dolany do paliwa.Po tych zabiegach to samo. Zdjąłem więc wtyczkę do SCV i zapaliłem. Odpalił od strzału ale z klekotem. Wymieniłem więc SCV na nowy i autko pali bez problemu.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2011, 00:06
Posty: 6
Skąd: Trzebinia
Auto: M6 MZR-CD 136 KM '2004

Postprzez smile » 10 lut 2012, 23:32

maniek28 napisał(a):przez maniek28 » wczoraj, 16:06
zrobiłem prowizoryczny garaz ze styropianu i wstawie tam grzejnik i zobaczymy...


Daj foto tego garażu :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez davider » 11 lut 2012, 19:12

witam!

koledzy jestem nowym użytkownikiem i mam problem z Mazda 6 2.0 121 KM rok 2002 przebieg 136 tys.
otóż stało sie to dwa dni temu, a więc od początku.... podczas jazdy a raczej "zabawy" na lodzie wpadlem w zaspę przodem nie moglem wyjechać ale wystarczyło ze kolega mnie lekko popchnął i z łatwością wyjechałem, przejechałem kawałek żeby sprawdzić czy wszystko jest ok a nagle auto zgasło i do dziś go nie mogę odpalić :( nic nie urwałem na 100% sprawdzałem na kanale wszyskto jest ok. było kilka "fachowców" lecz nic nie poradzili kolega podpinał pod komputer lecz błędów bark oprócz PO113(czujnik przepływu powietrza) mialem z nim już wcześniej problem ale auto paliło i jeździło normalnie! tylko z braku czasu nie miałem kiedy sie za to zabrać a teraz w ogóle nie jeździ.. sprawdzaliśmy bezpieczniki, dopływ paliwa, filtr paliwa( chociaż niedawno był zmieniany, wraz z paskiem rozrządu, paskiem klinowym, olejem itd..) już nie wiem co może być przyczyną że mazda nie pali... rozrusznik kręci auto czasem chwyta i gaśnie. mógł przeskoczyć ząbek na pasku rozrządu?

prosze o jakieś pomysły, już na prawdę nie wiem co robić z góry dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez dobrzyn22 » 11 lut 2012, 20:55

błąd PO113 – Czujnik temp. powietrza wlotowego – wysoki sygnał wejściowy

Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum :
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


Przenoszę do działu diesel
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maniek28 » 11 lut 2012, 22:08

leszek55555 napisał(a):Moja Mazda po zamarznięciu i kilku dniach postoju też nie chciała zapalić mimo tego, że 2 dni grzała się w garażu. Za to zapaliła się lampka engine. Co ciekawe udawało się go zapalić jedynie za pomocą spraya do kokpitu. I tak po każdym zgaśnięciu silnika nie było szans aby go zapalić bez spraya.
W serwisie szukali i szukali, w końcu stwierdzili, że pewnie pasek rozrządu przeskoczył o 2 ząbki. Ale mam wrażenie, że nie są wcale pewni czy to jest to. Powiem, że wkurzyłem się bo okazuje się, że nie popełniając żadnego błędu (jak mi się wydaje) naraziłem się na ogromne koszty. Czy to możliwe aby rzeczywiście pasek przeskoczył?

Witam to jest bardzo możliwe włąsnie go dzisiaj przestawiałem o 2 ząbki jutro jade po nowy rozrząd i wymiana... <spoko>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez maniek28 » 11 lut 2012, 22:16

Mi też mówili ze to nie możliwe a tu na foru zupełnie inaczej... <nauka>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez davider » 11 lut 2012, 22:53

forum przeczytane od deski do deski odłączyłem czujnik wałka rozrządu maszyna pali ! <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6