wyciek oleju M6 diesel

Postprzez Hubix » 14 gru 2013, 19:01

Wyciek ewidentnie spod silikonu od plastra. Z uszczelek od rurek nie idzie ani gram oliwy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 14 gru 2013, 19:07

z tego wynika ze powierzchnie stuku nie zostaly odpowiednio wyczyszczone no i odluszczone.. <glupek2>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 15 gru 2013, 10:03

Wiem, że to śmiesznie zabrzmi, ale doczyściłem dokładnie całość :P

Nic, poprawię to jeszcze raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Leoo » 27 gru 2013, 15:56

Hubix napisał(a):Wiem, że to śmiesznie zabrzmi, ale doczyściłem dokładnie całość :P

Jest tam jeszcze taki płytki kanalik – czy też był czysty? Czy odczekałeś odpowiedni czas po nałożeniu silikonu?
Osobiście drapałem to wykałaczką i myłem izopropylem i na razie nie cieknie a minęło jakieś 6 m-cy.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Hubix » 28 gru 2013, 10:43

Wiem, że jest rowek – doczyściłem go.

Mam 2 pytania wobec tego:

1. Czy śruby dokręcałeś kluczem dynamometrycznym czy na oko do oporu ?

2. Czy użyty silikon to jakiś zwykły czy firmowy lepszy ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 28 gru 2013, 11:18

lepiej kluczem dynamometrycznym bo wkręcasz w alu i może się okazać że gwint z glowicy zniknie <glupek2>
jesli silikon do silników to raczje każdy się nada
E.
Ostatnio edytowano 28 gru 2013, 12:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całego ostatniego posta.....
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 28 gru 2013, 14:13

Na pewno nie do oporu, z wyczuciem a właściwie to kluczem dynanometrycznym. Widziałem silnik, gdzie jedna śrubka wsadzona była sobie na luźno... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Leoo » 30 gru 2013, 11:36

Hubix napisał(a):1. Czy śruby dokręcałeś kluczem dynamometrycznym czy na oko do oporu ?

Klucz dynamometryczny jest przydatny, jednak moment dokręcania można określić za pomocą np. wagi wędkarskiej.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez smile » 31 gru 2013, 00:20

Ciekaw jestem jak to wygląda w praktyce.... Nm = siła x ramię... a więc np. 1 kilogram karpia na 10 cm ramieniu?! Może jakaś nowa forumowa jednostka się zrodzi :)
:)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Hubix » 31 gru 2013, 00:29

Enduro mówi iż moment dokręcenia tych śrub to 10Nm.

Taki moment to ciężko ustawić na kluczu...

Jest bardzo mały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez smile » 31 gru 2013, 00:33

Wcale nie ciężko pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz... np taki: ODPOWIEDNI KLUCZ DYNANOMETRYCZNY
PS. Moment dokręcenia wtryskiwacza paliwa w R2 ( 2,2 MZR-CD ) to jakieś 5-7 Nm...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 31 gru 2013, 11:27

smile napisał(a):...
PS. Moment dokręcenia wtryskiwacza paliwa w R2 ( 2,2 MZR-CD ) to jakieś 5-7 Nm...

cos mi tu nie pasi, bo w RF5 i RF7 to wartosc chyba 60 albo nawet 80 Nm !
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 12:12

Ja tylko napiszę że mam trzeciego diesla mazdy z serii RF i każdemu po czyszczeniu z tego miejsca pociła się oliwa, przypuszczam że TTTM i tyle. Po czyszczeniu i kilku kkm znów to samo, poddałem się i w końcu olałem sprawe, jedyna zaleta to w RF-7J jest mniej roboty, najwięcej miałem w silniku RF-5C papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 31 gru 2013, 14:49

ja tez kilkakrotnie ten plaster montowalem i nigdy nie stwierdzilem wycieku.
ale jutro spojrze pod maske u siebie dokladniej i stwierdze czy u mnie po ok. 35tys km. przebiegu po demontazu jest jeszcze szczelne...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 14:57

Możliwe że to tylko sprawa estetyki i staranności wykonywanej pracy w tym miejscu. Możliwe że tak, jednakże dość irytujące i powracające wcześniej czy później. Jak kupowałem M6I i M6II to czystość w tym miejscu była, owszem, ale jak się później okazywało silniki ledwo po remoncie lub większych pracach mechanicznych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 31 gru 2013, 19:03

Enduro napisał(a):cos mi tu nie pasi, bo w RF5 i RF7 to wartosc chyba 60 albo nawet 80 Nm !
E

Zgadza się, a w R2 wartość momentu dokręcenia wtrysku jest bardzo mała (!). Powiem więcej, wprowadzona została specjalna procedura dokręcania oraz specjalny klucz dyno z małym zakresem, tak aby przy dokręcaniu nie dochodziło do spęczania wtryskiwacza!
Enduro, podpytaj w Twoim zaprzyjaźnionym ASO <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 31 gru 2013, 20:02

smile napisał(a):...
Enduro, podpytaj w Twoim zaprzyjaźnionym ASO <spoko>

tak zrobie i oczywiscie napisze, co sie dowiedzialem..
pozdr. i nowego oby nie gorszego zycze.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 3 sty 2014, 20:22

smile napisał(a):Ciekaw jestem jak to wygląda w praktyce.... Nm = siła x ramię... a więc np. 1 kilogram karpia na 10 cm ramieniu?! Może jakaś nowa forumowa jednostka się zrodzi :)
:)

Czuję się cokolwiek zażenowany koniecznością odpisywania na taki post <zawstydzony>
Jeśli Twój klucz ma 18,5cm długości (przynajmniej ja mam taką 10), to waga wisząca powinna wskazać 5,66kg podczas dokręcania śruby pokrywy momentem 10Nm. Dla klucza od karpia (10cm ramienia) wskazanie będzie większe i wyniesie 10,19kg. Wystarczy wiedzieć, że 1 N = 0,10197 kgf.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 3 sty 2014, 20:24

no to ciekawe jak on tą srubke w poziomie ustawi? <glupek2>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 3 sty 2014, 21:02

No tak... jak sama nazwa wskazuje, waga wisząca działa tylko w pionie <płacze> . Analogicznie klucze dynamometryczne będą pracować tylko w poziomie... Nie ma wyjścia trzeba samochód przewrócić na bok...

Olej pod plastrem może przesiąkać od głównej uszczelki pokrywy, którą trzeba doszczelniać silikonem na ostrych zakrętach.

Lepiej wyłączę ten internet papa
Ostatnio edytowano 4 sty 2014, 10:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6