Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Leoo » 11 maja 2014, 23:24

tadziol napisał(a):więc wyobraź sobie,że ten sam efekt następuje jeśli będziemy

Leoo napisał(a):kolejno zdejmować i zakładać wtyczki.


Tłumaczę (chyba tylko Tobie) łopatologicznie:
1. Odpalasz silnik – jeden (nieznany) cylinder sobie stuka.
2. Odpinasz wtyk wtrysku nr 1.
3. Jeśli od razu stukanie ustało zapinasz wtrysk, poszukiwanie zakończone.
4. Jeśli stukanie nie ustało a po chwili nasiliło się zapinasz testowany wtrysk.
5. Czekasz chwilę, żeby stukanie powróciło do poziomu z p. 1.
6. Odpinasz kolejny wtrysk i przechodzisz do p. 3.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 23:31

hahaha hahaha hahaha
jak tłok będzie stukał denkiem o zawory,bo panew się kończy,to niewątpliwie Twoja teoria się sprawdzi
<lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 11 maja 2014, 23:39

tadziol napisał(a):jak tłok będzie stukał denkiem o zawory,bo panew się kończy

Szukamy spalania stukowego spowodowanego brakiem pilota. Poza tym jeśli stuka tłok, to hałas nie ustąpi w tym teście, co też jest konkretnym wynikiem.
Widzę, że kompletnie nie masz co robić, idź poczytaj mądre książki <czytaj>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 23:45

Leoo napisał(a):Szukamy spalania stukowego spowodowanego brakiem pilota.

może Ty.
Leoo napisał(a):poczytaj mądre książki

wolę kontynuować praktykę.z niej wynika wiedza,z teorii tylko domysły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 12 maja 2014, 06:11

Kolejne OT będzie kasowane <cisza>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez JaroMatch632 » 13 maja 2014, 18:24

Witam tak po krótce wtajemniczoni wiedzą o co chodzi stukanie silnika a ci którzy dopiero czytają cały problem opisuję wyżej.
nikt nie uwierzy ale dodam też zdjęcia lub wyśle jeśli trzeba.
Rozebrałem głowicę i co się okazało na 1 tłoku została wbita w tłok śrubeczka wielkości takiej jak ze starych zegarków wbiła sie w tłok od góry poprzez praca silnika doprowadziła do złamania jej i zrobiły sie z niej 2 małe czesci Uratowało mnie to że zaraz silnik wyłaczyłem bo nie wiem co mogło być dalej. Z kad była sróbka pochodziła z okragłej klapki z dolotu powietrza z prawej strony silnika ta jedna wbiła sie w tłok a ta druga mało co sie już trzymała i teeż by wypadła . Wszystko mam sprawdzone panewki cały dól jest oki składam silnik zamawiam cześć. Nie mam zbyt czasu żeby dodać zdjęcia jak to wygłada ale jeśli ktoś byłby zainteresowany wyśle pozderka
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez Leoo » 13 maja 2014, 23:37

JaroMatch632 napisał(a):Rozebrałem głowicę i co się okazało na 1 tłoku została wbita w tłok śrubeczka

To nie jest odosobniony przypadek. Rzadko się zdarza ale jednak. Na szczęście drążyłeś problem i obeszło się bez kapitalnego remontu silnika <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez smile » 14 maja 2014, 00:57

smile napisał(a):Skoro to nie panewki, rozbierz górę silnika.

Dobrze, że poszedłeś tym tropem bo jak byś szukał spalania stukowego odpinając wtryski po kolei to silnik mógł by tego nie przetrwać.. Czekamy na foty z naprawy.
Jak się ma RF5 to dobrze jest skontrolować te śrubki, wkręcić na klej i spać spokojnie. Taki kolejny obowiązkowy drobiazg poza podkładkami pod wtryski do bezawaryjnej pracy silnika.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez danielguliwerek » 14 maja 2014, 09:18

KOledzy wracajac do mojego problemu filmik wyzej w postach auto dalem na gwarancje po raz 2 i powiedzialem ze dopuki tego nie zrobi auta nie odbiore! za miesiac konczy mi sie gwarancja wiec niech robi.... Mial sciagac miche i patrzec od dolu pierw co ijak....czekamy
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez tadziol » 14 maja 2014, 10:32

smile napisał(a):Skoro to nie panewki, rozbierz górę silnika.

JaroMatch632 napisał(a):Rozebrałem głowicę i co się okazało na 1 tłoku została wbita w tłok śrubeczka

Leoo napisał(a):Na szczęście drążyłeś problem i obeszło się bez kapitalnego remontu silnika

po co kapitalny remont skoro nie ma 100% diagnozy ?
smile napisał(a):jak byś szukał spalania stukowego odpinając wtryski po kolei to silnik mógł by tego nie przetrwać..

Na szczęście posłuchałeś kogoś kto ma wiedzę praktyczną.
Śrubki mocujące przepustnicę główną można czasami znaleźć albo w IC albo w komorze spalania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 14 maja 2014, 15:03

Które to śrubki dokładnie, bo nie kojarzę?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 14 maja 2014, 15:31

Dwie małe,mocujące przepustnicę główną do jej osi.One po prostu "lubią" się odkręcać i w zależności jaki los "papuga" wyciągnie to albo spadają do IC albo radośnie podskakując trafiają zwykle do 4 cylindra.
Mogą też np.wpaść pod przylgnię zaworu ssącego,zawór się nie domknie i ostatnią rzeczą jaką zobaczy jest pędzący w jego kierunku tłok.Potem już w świetle dziennym zostanie wymieniony na nowy,niekiedy razem z gniazdem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 14 maja 2014, 16:56

Dzięki trzeba będzie skręcić je na klej przy najbliższym czyszczeniu przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 14 maja 2014, 17:33

Ale Ty masz siódemkę ;) ,ten problem chyba już Cię nie dotyczy.Po prostu nie miałem okazji rozbierać przepustnicy z RF7J,bo nie było celu,ale ostrożności nigdy dosyć.
Albo na klej,albo lekko "uszkodzić" gwinty na długości.To też metoda "kontrowania" przed odkręceniem.Ta druga pozwala kiedyś wykręcić śruby,klej może się okazać bezpowrotnym rozwiązaniem.
Zara Wysoki Moderator przywali mi upomnienie za OT <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez JaroMatch632 » 14 maja 2014, 18:50

Witam dodaję zdjecia

Dopisano 14 maja 2014, 18:53:

a wyleciała sobie z tego miejsca ta 2 też już mało co sie trzymała

Dopisano 14 maja 2014, 18:55:

Teraz tak dla pokazania wielkości
Załączniki
Zdjęcie0461[1].jpg
Oto jak fajnie sie wkomponowała
Zdjęcie0463[1].jpg
Teraz dam je nakleju chcecie sobie uniknąć problemu sprawdzcie sobie czy jeszcze wogóle macie je
Zdjęcie0466[1].jpg
mała i całe 2 czesci całe szczescie że sie znalazły
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez Pioteq25 » 14 maja 2014, 18:57

Fotkę z fotorelacji czyszczenia przepustnicy w RF7J i to są nity?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez JaroMatch632 » 14 maja 2014, 19:07

Przestroba dla wszystkich bo mnie to uratowało wyłaczcie silnik jesli coś jest nie tak mnie to uratował a nawet uchroniło od dalszych kosztów. Teraz już kiedy wiem co było nie tak jestem zadowolony bo gdyby nie to że sam wyjołem silnik z pomocą pewnej osoby której chce za to podziękować Bo gdyby mechanik naprawiał to napewno bym popłynoł z pieniedzy bo dobrze wszycscy wiemy jak jest teraz jedziesz do warsztatu spodziewaj sie kosztów bo zedrze z ciebie ostatni groz czy trzeba czy nie bo on chce zarobić a diagnoza nie jest w 100 % trafna i tak w pierwszej kolejnośći zrobiłem bład że oddałem na warsztat 200 zł skasował i dalej nic nie było wiadome wtryski sprawdził a dalej nie był pewny co jest grane obstawianie w ślepo mało zrobić a zedrzeć z ciebie kasę bo gdyby przyszło mu wyjąć silnik i zobaczyć tu i tam to straćił by dużo czasu a po co się brudzić jak to tyle roboty lepiej sobie strzelić wymiankę klocków ze 2 razy i już jest kasa bo to mechanicy umią najlepiej i śpią spokojnie bo wiedzą że zrobili A tak dalej by myślał co i jak . Teraz już wiem że straciłem tylko 2 tyg i 200zł dla mechanika ale już nigdy tego nie zrobię teraz moja RF-5C znam jak swoją 2 połowę. pozdrawiam

Dopisano 14 maja 2014, 19:09:

Pioteq25 napisał(a):Fotkę z fotorelacji czyszczenia przepustnicy w RF7J i to są nity?

widzę że ktoś lepiej pomyślał ja miałem sróbki teraz dam je na kleju
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez Leoo » 14 maja 2014, 19:55

JaroMatch632 napisał(a):Teraz już wiem że straciłem tylko 2 tyg i 200zł dla mechanika ale już nigdy tego nie zrobię teraz moja RF-5C znam jak swoją 2 połowę.

Jeśli sam będziesz składał, to sprawdź czy głowica równo przylega.
O ile masz jeszcze blok otwarty sprawdź czy GMP tłoka po śrubce jest taki, jak w pozostałych cylindrach. Obejrzyj też dokładnie zawór wydechowy, który miał kontakt ze śrubką.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 14 maja 2014, 20:10

Leoo napisał(a):sprawdź czy głowica równo przylega.

jakieś wskazówki jak powinno się tego dokonać ?
Leoo napisał(a):sprawdź czy GMP tłoka po śrubce jest taki, jak w pozostałych cylindrach.

i tu też przyda się większy opis....w końcu chcesz pomóc amatorowi (sorry).
Leoo napisał(a):Obejrzyj też dokładnie zawór wydechowy, który miał kontakt ze śrubką.

czy to wystarczy aby ze spokojem założyć głowicę ? czy powinno się dokonać innych czynności sprawdzających ów zawór ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 14 maja 2014, 20:32

Ale jak to jest połączone na tej fotce w RF7J???
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6