Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Ile kosztuje podłączenie pod komputer w ASO tylko w celu zresetowania mrugającej kontrolki DPF? Jeśli po restarcie kontrolka nadal będzie mrugać to zdecyduję się na wypalanie w ASO, ile taka przyjemność kosztuje i ile trwa?
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
Myjk napisał(a):Jeśli mruga, to nie kasuj tylko od razu wypalaj. O ile wcześniej nie próbowałeś tego zrobić w trasie.
Próbowałam, wszystko zgodnie z instrukcją, zauważyłam też spadek mocy ( przyspieszenie duuuużo gorsze) co to może być?
PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
Pretka napisał(a):Próbowałam, wszystko zgodnie z instrukcją, zauważyłam też spadek mocy ( przyspieszenie duuuużo gorsze) co to może być?
To jest z pewnością zatkany filtr DPF. Jeśli kontrolka miga, to czeka Cię niestety przepalanie w serwisie wraz z wymianą oleju.
PS sprawdzałaś może ostatnio poziom oleju?
Pretka napisał(a):PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum
Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na... końcówkę.
Pozdor Myjk
Bolek napisał(a):zlepek idei i niczym nie popartych pomysłów
W takim razie czy moge spokojnie spac bez obaw, ze spie na reaktorze ktory zamierza wybuchnac?
mcbeth napisał(a):Polecam dokument:
Nie wiem czy mam sie zaglebiac w ta matme, duzo tego, ale nawet jesli tak i jesli da sie zrobic perfekcyjnie punkty postartowe i przedstartowy to nadal pozostaje problem startu miedzypomiarowego ktory wnosi bardzo duzo przy pomiarach predkosci od 0 (ztreszta tam cos bylo o predkosci ponad 30mph czy knots, juz nie pamietam) – wychodziloby na to ze test 80-120 teoretycznie moze byc dokladniejszy na GPS – ok, potestujemy, posprawdzamy. Jesli tak to tym lepiej, bo GPS bedzie dodatkowo zapiety na oprogramowaniu, to akurat banalne jest (gpsd daje pelne dane).,
Myjk napisał(a):nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.
Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla. Warto nawet liczac dojazd jesli to prawda, przynajmniej czlowiek pozwiedza
[edit]
O fuk! Przeczytalem to... Masakra jakas, PseudoSF jakiego dawno nie widzialem
http://nujournal.net/choice.html
Ostatnio edytowano 1 lip 2009, 23:04 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Myjk napisał(a):To jest z pewnością zatkany filtr DPF. Jeśli kontrolka miga, to czeka Cię niestety przepalanie w serwisie wraz z wymianą oleju.Koszt nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.
PS sprawdzałaś może ostatnio poziom oleju?
Tak, olej i filtr dziś już wymieniłam w swoim mieście, ściągnęłam sobie olej z internetu, specjalny do Mazdy z PDF, więc na pewno jest dobry, mam nadzieję, że po przepchaniu w serwisie będzie już dobrze. I dziękuję za szybką odpowiedź.
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
krzych napisał(a):Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla. Warto nawet liczac dojazd jesli to prawda, przynajmniej czlowiek pozwiedza oczko (a i moze cos naprawi u nich)
Za wypalanie nie liczyli – za olej AFAIR już tak. Więc przepalanie to max 50 zł.
Poza tym, możecie się przenieść z tymi dywagacjami w inne miejsce?
Temat i tak jest już rozwlekły, a Wy jeszcze dokładacie coś kompletnie od czapki...
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Temat i tak jest już rozwlekły
No juz juz
A tak na temat – jednak nadal wypalanie bylo – nie da rady na 15 km wypalic jadac na przemian na jedynce i dwojce z chwilami na trojce. Czekaja mnie jakies rzetelne testy na trasie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Sorki mcbeth, nie traktuj tego personalnie, bo moze w artykule o GPS jest jakas racja, ale odechcialo mi sie go czytac totalnie
Nie dyskredytujmy artykułu dlatego, że znalazł się w nieodpowiednim towarzystwie. Chciałem pokazać jedynie, że:
1) GPS mierzy prędkość na podstawie zjawiska Dopplera a nie droga/czas, dlatego ma sie to nijak do dokładności określenia pozycji (co było Twoim głównym zarzutem)
2) Producent popdaje błąd określania prędkości jako 0,1m/s co jest wynikiem znacznie lepszym od błędu określania pozycji i nie jest zależne od prędkości (co wystąpi dla pomiarów na podstawie danych z OBD)
Dlatego uważam, że pomiar elastyczności daje najdokładniejsze wyniki na GPS i walka w tym celu z OBD to trochę 'wyważanie otwartych drzwi'. Ma ona jedynie sens do pozyskania innych parametrów samochodu.
Dobra. Koniec tego OT, bo czuję, że mod się zagrzewa i zaraz osiągnie temperaturę DPF-a podczas cyklu wypalania.

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Pretka napisał(a):Tak
Tak – to znaczy olej był przepełniony i zmuszona byłaś do wymiany?
Pretka napisał(a):olej i filtr dziś już wymieniłam w swoim mieście, ściągnęłam sobie olej z internetu, specjalny do Mazdy z PDF, więc na pewno jest dobry mam nadzieję, że po przepchaniu w serwisie będzie już dobrze. I dziękuję za szybką odpowiedź.
Oj, obawiam się, że zabrałaś się za to od strony d... znaczy od końca. Olej wymienia się po procedurze przepalania.
Nie wiem dokładnie – mogę się tego jedynie domyślać, ale sądzę, że w czasie przepalania serwisowego
panują tak niekorzystne warunki iż właśnie po przepalaniu należy wymienić olej...
Natomiast, jeśli miałaś przepełniony olej, to istnieje szansa, że filtr masz w miarę czysty
i może faktycznie wystarczy "skasować" komputer po wymianie oleju.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Pretka napisał(a):PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum
Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na... końcówkę.
OT, ale nie mogłem się powstrzymać
(C) by http://bash.org.pl/20092/
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
katoda napisał(a):
OT, ale nie mogłem się powstrzymaćKońcówka to nie wszystko, Maradona też kończy się na -a ;–)
Hehehe a no fakt
Mój problem z mrugającym DPF został rozwiązany, pojechałam do Gorzowa do serwisu,i Panowie podłączyli komputer i wypalili filtr. Teraz moja Ślicznota sprawuje się idealnie.
Dołączam się do grona osób chwalących Serwis w Gorzowie. Panowie znają się na rzeczy, a do tego są mili i przyjaźni dla klienta.
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
Pretka napisał(a):Hehehe a no fakt
katoda napisał(a):Maradona też kończy się na -a ;–)

Pretka napisał(a):Mój problem z mrugającym DPF został rozwiązany, pojechałam do Gorzowa do serwisu,i Panowie podłączyli komputer i wypalili filtr. Teraz moja Ślicznota sprawuje się idealnie.
Teraz zastosuj się do wskazówek z tego tematu o technice jazdy i będzie git.
Pretka napisał(a):Dołączam się do grona osób chwalących Serwis w Gorzowie. Panowie znają się na rzeczy, a do tego są mili i przyjaźni dla klienta.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564
Pozdor Myjk
krzych napisał(a):Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla
Hhhmmm...panowie z Księżyno ostatnio skasowali odemnie 100PLN za przepalanie

Ponadto po przepalaniu nie skalibrowali mi wtrysków oraz nie wymienili oleju

Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Żeby była jasność- pisałem o ASO Księżyno, ale w Białymstoku, a nie Warszawie. Z Łochowa do Białego nie jest tak daleko, możesz spróbować jeszcze tam. Ja byłem bardzo zadowolony, mimo że skasowali mnie na prawie 2300zł
No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
gorylla napisał(a):Żeby była jasność- pisałem o ASO Księżyno, ale w Białymstoku, a nie Warszawie. Z Łochowa do Białego nie jest tak daleko, możesz spróbować jeszcze tam. Ja byłem bardzo zadowolony, mimo że skasowali mnie na prawie 2300zł
No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
No czasem jednak zajrzę
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
I znowu zostałem zaskoczony przez świecącą się kontrolkę DPF, zaskoczony ponieważ zapaliła się po przejechaniu 150km po autostradzie z prędkością 140km/h. Zjechałem zatankować i po ponownym wjeździe na A2 kontrolka zapaliła się na jakieś 10 minut. Naprawdę nie rozumiem dlaczego, przecież warunki jazdy były idealne do prawidłowego przepalenia, bak miałem zatankowany V-Powerem na stacji o dużym przelocie klientów. Coraz częściej przekonuję się że na dziada nie ma reguły...
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
No ale... jak ma Ci to działać poprawnie, skoro do auta z DPF zalałeś zwykłego Castrola?
Na własne życzenie zapchałeś sobie, wielce prawdopodobnie że permanentnie, filtr.
Sprawdziłeś czujniki ciśnienia na wydechu, sondę i cały układ dolotowy?
Na własne życzenie zapchałeś sobie, wielce prawdopodobnie że permanentnie, filtr.
Sprawdziłeś czujniki ciśnienia na wydechu, sondę i cały układ dolotowy?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):skoro do auta z DPF zalałeś zwykłego Castrola?
Castrola dolałem tylko po to żeby dojechać do serwisu ( 60km) w którym wymieniłem olej, filtr, ponadto panowie zrobili mi regenerację DPFu cokolwiek to znaczy
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6