Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez danielguliwerek » 11 maja 2014, 10:33

a ja koledzy pozwole sobie odswiezyć temat z tymi stukami u mnie i u kolegi z forum ciag dalszy w zimie byl spokoj zero stukow teraz gdy nadeszla wiosna-lato jest na zewnatrz cieplo powyzej 15 atopni stuki sa tylko w tych obrotach co na filmie.... tak jak pisalem zrobione 15.000 km i nic sie nie dzieje z silnikiem plyny nie uciekaja spalanie 6.6 /6.9. pali na dotyk nie kopci jedzie kolo 160 spokojnie. wtryski ok dwumas wymieniony sprzeglo. nikt nie wie co dalej:)
tak jak w/w w zimie nic nie bylo zero stukow az do teraz jest cieplo i stuki sa tylko w tych obrotach powyzej nie ma tylko jak dostaje obciazenie.... help :)

http://www.youtube.com/watch?v=ba-DaJMM ... e=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez zboq » 11 maja 2014, 11:15

hmmm brzmi to zupełnie jak u mnie, w tym samym przedziale obrotów ale tylko gdy silnik jest zimny. Po chwili jazdy już znika. Z tego co ja wnioskuję to tak klepią wtryskiwacze, prawdopodobnie te bardziej wyeksploatowane.

Czy jak odpalasz w zimie przy mocniejszych minusach to masz taki dźwięk ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez danielguliwerek » 11 maja 2014, 11:58

tak mam taki sam dzwiek ale ja mialem generalny remont silnika byl zatarty. twoj dzwiek z tego co czytalem na forum pomoglo by podgrzewacz paliwa bo w zimie chyba wiekszosc uzyttkownikow ma taki sam dzwiek.

u mnie to cos innego bo na zimnym i na cieplym tylko na mocnym obciazeniu silnika stuka i nikt nie wie co jest....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez JaroMatch632 » 11 maja 2014, 12:00

Jak myślicie co jeszcze może być przyczną co jeszcze siada w tych samochodach ??

Dopisano 11 maja 2014, 12:03:

A u mnie jest czysto panewki ładne wyjołem cały silnik nie było nic ani w misce ani panewki w całosci smok czysty. Czy kopciła na niebiesko nie raczej nie jak kazdy diesel puszczała dym ale ciemniejszy typu jazda 160km wtedy albo naprawdę but w podłogę przy wymijaniu. Spalanie w okolicy 6.2 -6.5 na 100km żadnych podobnych reakcji wczesniej tego typu stuku. Już sie zastanawiam czy paliwo wczesniej zawsze lałem na STATOIL 2 razy zalałem na bliskiej no i to obecne paliwo też z bliskiej . Co o tym myślicie ?? Mało z tego po przycholowaniu do domu odpaliłem ją jeszcze raz otworzyłem korek wlewu oleju i nic żadnych unoszacych sie spalin z korka wyło czysto nic się nie dymiło
Odpaliła normalnie jak zawsze nigdy nie musiałem krecić zbyt długo czy mrozy czy coś po wyjęciu wtrysków na 2 i 4 tłoku był nagar dyły zapieczone podkładki wymieniłem . W tryski mogły sie zawiesić słyszałem że mogło tak być a jak sie zawieśi to że klepie Więc oddałem je do sprawdzenia stwierdzili panowie z BOSHA że wszystkie 4 walnięte Stwierdzenie tego typu. " DO OKRESLONEGO CISNIENIA TRZYMAJA POTEM WSZYSTKIE 4 LEJA " Trochę to dla mnie dziwne nie było kłopotów z odpalaniem ani gaszeniem czy dymieniem ani żeby silnik gasł podkładki stare były troche pogięte ale bez tragedi kształt koragły srodek z takim 3 wypustkami w kształcie trujkąta czyli te nowe były całe okrągłe nie miały tych 3 wypustek ale to nie gra roli . Nie wiem oddać je jeszcze raz dla pewności do kogos innego żeby sprawdził ??? Do tego zastanawiam sie czy nie jest walnięte gniazdo zaworowe albo czy tłok nie bedzie wypalony ale to znów trzeba sciagać głowice co o tym myslicie czy jeszcze raz wtryski ?? Dodam też że moja mazda posiada niezależne ogrzewanie WEBASTO NA PILOTA , już sam nie wiem a no i doteg przy okazji zrobię sprzęgło jeszcze jak już mam to wszystko na widoku . Już raczej nie będe sprzedawać MADZI pomóżcie może ktoś wie co jeszcze ??

Dopisano 11 maja 2014, 12:05:

Ogólnie to wyglada tak przykładowy film http://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI

Dopisano 11 maja 2014, 12:07:

danielguliwerek napisał(a):a ja koledzy pozwole sobie odswiezyć temat z tymi stukami u mnie i u kolegi z forum ciag dalszy w zimie byl spokoj zero stukow teraz gdy nadeszla wiosna-lato jest na zewnatrz cieplo powyzej 15 atopni stuki sa tylko w tych obrotach co na filmie.... tak jak pisalem zrobione 15.000 km i nic sie nie dzieje z silnikiem plyny nie uciekaja spalanie 6.6 /6.9. pali na dotyk nie kopci jedzie kolo 160 spokojnie. wtryski ok dwumas wymieniony sprzeglo. nikt nie wie co dalej:)
tak jak w/w w zimie nic nie bylo zero stukow az do teraz jest cieplo i stuki sa tylko w tych obrotach powyzej nie ma tylko jak dostaje obciazenie.... help :)

http://www.youtube.com/watch?v=ba-DaJMM ... e=youtu.be

Własnie u mnie też to tak wyglada jak u ciebie w dodanym filmiku co to ??
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez danielguliwerek » 11 maja 2014, 12:52

wlasnie kolego co to :) ja od roku jezdze z tym objawem i nic sie nie dzieje z silnikiem tylkko tak stuka:) moze ty cos poradzisz bo u mnie 4 mechanikow nie wie:)

masz jakies pomysly lub ktos inny?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez jarek999 » 11 maja 2014, 13:13

Kolego jak już masz rozebrane wszystko to zawieź do fachowca niech wszystko pomierzy.,wał,tłoki,korbowody,blok-po prostu cały silnik,gdzieś musi być sprawca tego stukania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez jan2201 » 11 maja 2014, 16:02

zboq napisał:
Czy jak odpalasz w zimie przy mocniejszych minusach to masz taki dźwięk ?
Kolego przy -17 C i poniżej przy odpalaniu zimnego motorka Mazdy6 z wtryskiem bezposrednim nie odpala przeddawka wtrysku tylko dawka głowna wtedy słychac dzwiek jakby uderzenie młota o kowadło.Jest to niestety normalne przy takich mrozach. Niestety bo taki odpał niszczy silnik bardziej niż 100km normalnej jazdy.Szczęsliwcy co maja webasto postojowe i odpalaja nagrzany już silnik tego dzwieku nie bedą słyszec; jak to sie ma do żywotności motorka sam sobie dośpiewaj. Przy takich mrozach doradzał bym tankowac częsciej utrzymujac pełny stan zbiornika aby nie było w nim powietrza z wilgocią i dolac jakiegos srodka zapobiegajacego wytrącaniu sie parafiny.Poczytaj Poradnik silnikow Diesla z tego forum . Tu ukłon i podziękowania dla Panow ktorzy go stworzyli ,bo choc sporo wiem w temacie Diesli dużo o Mazdzie dowiedziałem sie z tego poradnka.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2014, 13:00
Posty: 9
Auto: mazda6 2003 2.0 diesel RF5C kombi, mazda6 2005 2.0 diesel RF5C sedan

Postprzez JaroMatch632 » 11 maja 2014, 17:24

Czyli co Nikt nic nie wie :( Nikt nie miał podobnego przypadku jutro jade zawieść wtryski do sprawdzenia jeszcze raz a jak nie to ściągam głowice i zobaczymy jutro bedę wiedział co i jak z wtryskami

Dopisano 11 maja 2014, 17:27:

jan2201 napisał(a):zboq napisał:
Czy jak odpalasz w zimie przy mocniejszych minusach to masz taki dźwięk ?
Kolego przy -17 C i poniżej przy odpalaniu zimnego motorka Mazdy6 z wtryskiem bezposrednim nie odpala przeddawka wtrysku tylko dawka głowna wtedy słychac dzwiek jakby uderzenie młota o kowadło.Jest to niestety normalne przy takich mrozach. Niestety bo taki odpał niszczy silnik bardziej niż 100km normalnej jazdy.Szczęsliwcy co maja webasto postojowe i odpalaja nagrzany już silnik tego dzwieku nie bedą słyszec; jak to sie ma do żywotności motorka sam sobie dośpiewaj. Przy takich mrozach doradzał bym tankowac częsciej utrzymujac pełny stan zbiornika aby nie było w nim powietrza z wilgocią i dolac jakiegos srodka zapobiegajacego wytrącaniu sie parafiny.Poczytaj Poradnik silnikow Diesla z tego forum . Tu ukłon i podziękowania dla Panow ktorzy go stworzyli ,bo choc sporo wiem w temacie Diesli dużo o Mazdzie dowiedziałem sie z tego poradnka.

nie na mrozach nie mam tego problemu mam niezależne ogrzewanie silnika nic wczesniej sie nie dział jedynie co to normalna rzecz cykanie zaworów przez 5 sek i potem jak już dostaną olej wszystko dobrze
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez zboq » 11 maja 2014, 18:38

jan2201 napisał(a):Kolego przy -17 C i poniżej przy odpalaniu zimnego motorka Mazdy6 z wtryskiem bezposrednim nie odpala przeddawka wtrysku tylko dawka głowna wtedy słychac dzwiek jakby uderzenie młota o kowadło.Jest to niestety normalne przy takich mrozach. Niestety bo taki odpał niszczy silnik bardziej niż 100km normalnej jazdy.Szczęsliwcy co maja webasto postojowe i odpalaja nagrzany już silnik tego dzwieku nie bedą słyszec; jak to sie ma do żywotności motorka sam sobie dośpiewaj. Przy takich mrozach doradzał bym tankowac częsciej utrzymujac pełny stan zbiornika aby nie było w nim powietrza z wilgocią i dolac jakiegos srodka zapobiegajacego wytrącaniu sie parafiny.Poczytaj Poradnik silnikow Diesla z tego forum .


No madzie mam już ponad 4 lata więc to i owo wiem. W zimie jeżdżę na verva Orlen i zawsze dolewam Castrol TDA po tankowaniu. Ale po wymianie 2 wtrysków w zeszłym roku , trochę się dźwięk zmienił, tzn zauważyłem, że temperatura musi być niższa aby usłyszeć to stukanie, ale za to przy -12 pali gorzej niż na tym filmiku. Czyli ewidentnie to stukanie zależy od wtrysków.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez JaroMatch632 » 11 maja 2014, 18:44

Czyli gorzej niż na filmiku a powiec mi ustaje to czy cały czas stuka ?? i powiec mi regenerowałes wtryski czy nie ?? w ogóle da sie je zregenerować czy czeba szukać używek a co tamte lał wtryski że wymieniłes je ??
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez zboq » 11 maja 2014, 19:01

Po odpaleniu przez chwilę łomocze po czym dźwięk przechodzi w normalnego klekota na zimnym. Wtryski Denso i regeneracja to póki co chyba nie idą w parze (aczkolwiek widziałem, że coś się ruszyło w tej sprawie). Wtryski wymieniałem na używki bo już były słabe co było widać na teście przelewowym i po podłączeniu pod IDS'a
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez JaroMatch632 » 11 maja 2014, 19:13

No a u mnie ten problem jest taki ze cały czas stuka i cała rzecz stała sie podczas jazdy jeczałem cicho był na raz stukanie usłyszałem wyłaczyłem i cholowanie
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez zboq » 11 maja 2014, 19:38

Hmm brzmi jakoś znajomo. Fachowcem nie jestem ale chyba ci panewkę obróciło :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez smile » 11 maja 2014, 21:51

JaroMatch632 napisał(a):ze cały czas stuka

Skoro to nie panewki, rozbierz górę silnika. Sprawdź pracę każdego z 16-stu zaworów. Na początek sprawdź czy wszystkie zawory dają się wcisnąć ( otworzyć ) i czy wracają bez hałasu. Wciskaj je ręcznie, np. trzonkiem młotka. Ale nie wal w nie tak <cisza> tylko wciskaj i puszczaj.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Leoo » 11 maja 2014, 22:32

smile napisał(a):Wciskaj je ręcznie, np. trzonkiem młotka. Ale nie wal w nie tak <cisza> tylko wciskaj i puszczaj.

Jeśli dochodzi do spalania stukowego (tylko główna dawka), problem będzie we wtrysku. Łatwo ustalić, który hałasuje. Wystarczy kolejno zdejmować i zakładać wtyczki.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez danielguliwerek » 11 maja 2014, 22:36

koledzy a co myslicie o moim filmiku jakies wnioski?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 22:42

Leoo napisał(a):Jeśli dochodzi do spalania stukowego (tylko główna dawka), problem będzie we wtrysku. Łatwo ustalić, który hałasuje. Wystarczy kolejno zdejmować i zakładać wtyczki.

aha,to zrób to u siebie i opisz wrażenia.
zresztą.....:
viewtopic.php?f=410&t=163511&hilit=klekot
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez danielguliwerek » 11 maja 2014, 22:54

u mnie wtryski odpadaja wymieniane byly 2 komplety ktore byly sprawdzane na stole pobierczym i z innej mazdy srpawnej...stuki nadal byly tylko na obciazeniu tak jak do tej pory. tylko gdy byla zima stukow wcale nie bylo....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Leoo » 11 maja 2014, 23:04

tadziol napisał(a):zresztą.....:
viewtopic.php?f=410&t=163511&hilit=klekot

Nie kazałem nikomu odpalać silnika na odpiętym wtrysku. Zjawisko opisane w linku jest normalną reakcją pozostałych trzech wtrysków na zbyt wysokie ciśnienie w CR.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 23:11

więc wyobraź sobie,że ten sam efekt następuje jeśli będziemy
Leoo napisał(a):kolejno zdejmować i zakładać wtyczki.

wtryskiwaczy (oczywiście) przy pracującym silniku (oczywiście).
no chyba,że podany sposób:
Leoo napisał(a):Łatwo ustalić, który hałasuje. Wystarczy kolejno zdejmować i zakładać wtyczki.

dotyczy silnika,który jest zgaszony,ale to już jakieś szamańskie metody.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6