w 95% waszych problemów o których piszecie i które spotykają was zimą jest to WINA ZŁEJ JAKOŚCI PALIWA, a dokładniej zaniżonych norm paliwowych jakie są u nas w Polsce. Zapytajcie się czy ktoś w Niemczech tankując na markowej stacji np. Shella ma problemy z paliwem?
Oczywiście pojawiają się rady na forum typu: 3 litry benzyny do baku lub gorąca wodą na filtr paliwa ale to są tylko prowizoryczne środki zaradcze które mogą (raczej) prowadzić do późniejszego uszkodzenia innych części silnika (lub samego silnika).
Pytanie co zrobić jak silnik ma "czkawkę" na mrozie?
– może to być wina zaworu SCV –> do wymiany!
– złej jakości paliwo (wytrąca się parafina zatykając filtr paliwa) nie zawsze pomoże wymiana filtra paliwa chociaż warto bo to niski koszt. Potem jeśli i to nie pomoże należy jeszcze ogrzać samochód w ciepłym garażu, lub suszarką ogrzać filtr paliwa (jeśli go nie wymieniliście) i znajdująca się przy nim pompkę. Ale rozwiązaniem problemu jest zamontowanie podgrzewacza paliwa np. firmy STANADYNE
Oczywiście Ci co mają grzanie postojowe WEBASTO gwiżdżą na zimę i im autko odpala (gorzej jak się zatka pompka do Webasto
Na zimę nie zaszkodzi również wlanie depresatora do zbiornika (ja tak uważam).
i tyle!
kto mądry niech mnie poprawi...
angels napisał(a):... dzisiaj założe nowy filtr paliwa i mam zamiar kupić ten zawór scv tylko w większości jak pisaliście to kosztuje ok 700zł a jak patrze na allegro to ok 500, więc powiedzcie mi bo nie chce zrobić gafy, może być np ten?http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv ... 88013.html ...
PS. tak angels, ten SCV możesz śmiało kupować, a i cena w porządku
