gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez sokoli_majster » 6 lut 2012, 23:28

Ludziska... nie wiem czy śmiać się <rotfl> czy płakać <płacze>

w 95% waszych problemów o których piszecie i które spotykają was zimą jest to WINA ZŁEJ JAKOŚCI PALIWA, a dokładniej zaniżonych norm paliwowych jakie są u nas w Polsce. Zapytajcie się czy ktoś w Niemczech tankując na markowej stacji np. Shella ma problemy z paliwem?
Oczywiście pojawiają się rady na forum typu: 3 litry benzyny do baku lub gorąca wodą na filtr paliwa ale to są tylko prowizoryczne środki zaradcze które mogą (raczej) prowadzić do późniejszego uszkodzenia innych części silnika (lub samego silnika).

Pytanie co zrobić jak silnik ma "czkawkę" na mrozie?
– może to być wina zaworu SCV –> do wymiany!
– złej jakości paliwo (wytrąca się parafina zatykając filtr paliwa) nie zawsze pomoże wymiana filtra paliwa chociaż warto bo to niski koszt. Potem jeśli i to nie pomoże należy jeszcze ogrzać samochód w ciepłym garażu, lub suszarką ogrzać filtr paliwa (jeśli go nie wymieniliście) i znajdująca się przy nim pompkę. Ale rozwiązaniem problemu jest zamontowanie podgrzewacza paliwa np. firmy STANADYNE

Oczywiście Ci co mają grzanie postojowe WEBASTO gwiżdżą na zimę i im autko odpala (gorzej jak się zatka pompka do Webasto :( )
Na zimę nie zaszkodzi również wlanie depresatora do zbiornika (ja tak uważam).

i tyle!
kto mądry niech mnie poprawi...

angels napisał(a):... dzisiaj założe nowy filtr paliwa i mam zamiar kupić ten zawór scv tylko w większości jak pisaliście to kosztuje ok 700zł a jak patrze na allegro to ok 500, więc powiedzcie mi bo nie chce zrobić gafy, może być np ten? http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv ... 88013.html ...

PS. tak angels, ten SCV możesz śmiało kupować, a i cena w porządku <spoko>
Ostatnio edytowano 7 lut 2012, 09:26 przez sokoli_majster, łącznie edytowano 1 raz
sokoli_majster
 

Postprzez waldek_c » 7 lut 2012, 09:00

Witam,

Przez ostatni tydzień miałem ten sam problem. Silnik gasł i podczas jazdy była czkawka, dopóki się dokładnie nie rozgrzał.
Wina oczywiście leżała po stronie złego paliwa – tankowałem na Shell-u.
Jak zalałem dobrego paliwa – pozbyłem się problemów.

Pozdrawiam
waldek_c
 

Postprzez Tomi1 » 7 lut 2012, 18:51

TO ja już nie wiem gdzie jest dobre paliwo. Z kim nie porozmawiasz to każdy miał problem z paliwem, jeden tankował na Orlenie, drugi na Lotosie, trzeci na BP a i tak każdy mial problem. Moja madzia też sie już grzeje w garażu a od tej czkawki to DPF mi się zaświecił i będe musiał go wypalić, mam nadzieję że bez serwisu się obejdzie. Próbuję dostać się do sitka ale niestety brak narzędzi mnie wnerwia a jutro wyjeżdżam. Nie mogę odkręcić tej czarnej zakrętki na zbiorniku, poza tym mam zalane do pełna i nie mam gdzie zlać paliwa <oczko>
Ostatnio edytowano 10 lut 2013, 11:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całej ostatniej wypowiedzi
Początkujący
 
Od: 23 lip 2011, 22:46
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: M6 kombi, MZR-CD (143 KM), 2006

Postprzez Tomi1 » 7 lut 2012, 20:10

Udało mi się rozebrać całe te ustrojstwo ale jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem, że u mnie nie ma tego słynnego sitka na dnie o którym pisał i robił fotorelację martinpl. Składam to z powrotem do kupy i jadę wypalić filterek, na autostradzie powinno sie udać.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2011, 22:46
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: M6 kombi, MZR-CD (143 KM), 2006

Postprzez dekster » 7 lut 2012, 20:32

Panowie, tankuję już 12 rok na Shell-u i tylko na Shell-u i nie miałem kłopotu z silnikiem, a pro po raz kłopot był przy pierwszym zatankowaniem na Shell-u, pozatykały mi się jakieś przewody, z którym miałem kłopoty przy uruchamianiu auta. Po przeczyszczeniu u mechanika usterka minęła, mechanik od razu zapytał się na jakim paliwie jeżdżę, za sugerowałem mu że pierwsze tankowanie na Shell-u, jego odpowiedź brzmiała, no to mamy oczyszczony silnik i nie powinno już być kłopotu.
Tankujmy z rok na jednej stacji i się przekonamy, a nie dolewamy po 10 litrów i patrzymy gdzie taniej o trzy grosze i jedziemy na inną stację. W ciągu zatankowania jednego baku zmieniamy 4 stacje, panowie nie tędy droga. Nie jesteśmy testerami stacji benzynowych, tylko dobrymi kierowcami i z wielu was wielkimi fachowcami na temat napraw i motoryzacji. Dzięki wam dużo można się dowiedzieć na temat naszych aut. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 14:57
Posty: 41
Skąd: Morąg
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.

Postprzez angels » 8 lut 2012, 17:42

Witam. chyba się udało. filtr paliwa wymieniony, sitko wyczyszczone, zawór SCV wymieniony i autko po dzisiejszej nocy ok -18 stopni odpaliło co prawda nie za pierwszym razem ale przynajmniej chciał zapalić, a nie było słychać tylko dźwięku rozrusznika. Obroty już nie falują, czyli potwierdziły się wasze przypuszczenia odnośnie SCV. Przypomne że miałem wadliwą serie 006. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Mam nadzieje że nie będe musiał często korzystać z waszych rad, że Mazda już nie zawiedzie. Pozdro ;)
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 18:25
Posty: 12
Auto: Mazda6 2003/2004 2.0 MZR-CD 121km kombi

Postprzez salvadoreadamo » 11 lut 2012, 14:40

Mam M6 rok 2006 po lifcie silnik Cidt. Auto gasło na wolnych obrotach,w czasie jazdy szarpało jakby brakowało mu paliwa,silnik pracował głośniej niż wcześniej. Sam kupiłem i wymieniłem zawór SCV i wszystkie problemy ustały. Sama wymiana zaworu to 5 min roboty. Problem z padniętym zaworem powstał nagle w czasie jazdy. Wydaje mi się że te zawory padają od złej jakości paliwa jakie sprzedaje się w naszym kraju. Mój stary zawór nie był z żadnej wadliwej serii.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 16:01
Posty: 5

Postprzez ruper_323f » 8 mar 2012, 22:54

Heyka,
dawno nie pisałem, ale niestety, moja 6tka 2,0 – 136 kuca, wywaliła na mnie focha :|
Zaczęło sie około 4 tygodni temu, zgasła kiedy stanąłem pod bankomatem <płacze> , ale myślałem, że to z mrozu bo było z -25 stopni. Jednak ona zaczęła robić to częściej, głównie na zimnym silniku. Pomagało jak troszkę trzymałem ją na obrotach na postoju. Później zaczęła gasnąć jak była ciepła, też na wolnych obrotach, wymieniłem filtr paliwa :(, myśląc, że pomoże. Niestety dziś jechałem z pracy, po przejechaniu 5 km, zgasła w czasie jazdy, przy zmianie biegów, jak spadały obroty. No to się wkur....i zrobiłem czyszczenie sitka w smoku w zbiorniku, pocieszam się, że pomoże, było tam trochę smalco-smółki <lol> . Czy uważacie żebym przymierzał się do kupna zaworu SCV? Jeśli tak, to jak mam wiedzieć który zawór pasuje do mojej pompy, gdzie znajduje się ten numer, żeby dopasować SCV do pompy? Z góry dzięki za odpowiedź.
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 9 mar 2012, 01:14

Jeśli tak, to jak mam wiedzieć który zawór pasuje do mojej pompy, gdzie znajduje się ten numer, żeby dopasować SCV do pompy?


są tematy o wymianie zaworu...tam też znajdziesz,które serie tych zaworów były wadliwe i nadają się do wymiany(i gdzie znaleźć numer)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ruper_323f » 9 mar 2012, 21:57

,,są tematy o wymianie zaworu...tam też znajdziesz,które serie tych zaworów były wadliwe i nadają się do wymiany(i gdzie znaleźć numer)"

@dobrzyn, nie wiem czy nie zauważyłeś, ale ten temat jest o zaworach SCV i gaśnięciu silnika, więc chyba dobrze napisałem posta, bo mi gaśnie silnik i podejrzewam zawór?!, Szukam porad na temat : ,, Czy uważacie żebym przymierzał się do kupna zaworu SCV? Jeśli tak, to jak mam wiedzieć który zawór pasuje do mojej pompy, gdzie znajduje się ten numer, żeby dopasować SCV do pompy?" a nie, : ,,są tematy o wymianie zaworu...tam też znajdziesz,które serie tych zaworów były wadliwe i nadają się do wymiany(i gdzie znaleźć numer)" bo które są wadliwe to zdążyłem przeczytać. Pozdrawiam ruper
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez ruper_323f » 9 mar 2012, 22:03

A i byłbym zapomniał, po czyszczeniu sita i zalaniu około 50% zbiornika świerzym paliwkiem nie zgasła, poprawiła się zdecydowanie żwawość, lata jak wściekła. Zastanawiam się, czy na to gaśnięcie może mieć wpływ, ilość ropy w baku????, Ale wyjeżdżę do minimum i zobaczę. Może nie będzie trzeba zaworka :( :(


Po całym zabiegu zostały mi te nakładki na śruby m12 trzymające siedzenie, nie wiem jak je założyć, nie chcą się trzymać. Jest jakiś myk na tę sprawę???
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 10 mar 2012, 00:14

numer masz na zaworze...

Zastanawiam się, czy na to gaśnięcie może mieć wpływ, ilość ropy w baku????

no pewnie-jak masz pusto w baku,to może gasnąć hahaha Nie...generalnie nie ma to znaczenia

Po całym zabiegu zostały mi te nakładki na śruby m12 trzymające siedzenie, nie wiem jak je założyć, nie chcą się trzymać. Jest jakiś myk na tę sprawę???


Jeśli chodzi Ci o plastikowe zaślepki,to cóż...kombinuj-wejść muszą ;) pozamieniaj miejscami itd ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ruper_323f » 10 mar 2012, 20:26

Dzień drugi jazdy, bez problemów. Silnik pracuje równo i mocno. Zaślepki nie założone <glupek2> , jakoś nie chcą się zaczepić :|
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Mazda_Man » 31 maja 2012, 18:01

Witam Kolegów Mazdowiczów!

W mojej M6 MZR-CD z 2004 (190 tys. przebiegu) też doczekałem się tych samych objawów.
Ostatniej zimy to była reguła, że po odpaleniu, silnik gasł po paru sekundach.
Zrobiło się cieplej i był spokój.
Teraz praktycznie po każdym uruchomieniu (nawet jak jest 20 stopni ciepła i ponad) silnik pracując na biegu jałowym, dławi się co chwilę.
Obroty spadają niemalże do zera, na ułamek sekundy, ale pewnie siłą rozpędu wału, w ciągu ułamku sekundy sam się odpala.
Raz na 10 takich przypadków gaśnie w ogóle.
Ale obawiam się, że gaśnięcie będzie coraz częstsze, więc nowy zawór już w pogotowiu.

Chciałbym go sam wymienić, jeśli to tylko średni wysiłek manualny.
Natomiast mam pytanie do ekspertów czy jest regułą albo może się zdarzyć "coś ekstra" po wymianie SCV?
Np. konieczność podpięcia pod komputer.

Druga sprawa.
Setki postów przejrzałem na temat objawów kopniętego SCV.
Ale czy jednym z nich może być też spadek mocy podczas jazdy?
Ktoś jest w stanie odpowiedzieć nie zgadując?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 17:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Sport Exclusive 2.0 Diesel 136KM

Postprzez SunyBoy » 23 lip 2012, 19:41

Witam
W moim przypadku było podobnie... Samochód po odpaleniu gasł po kilku sekundach (na zimnym silniku). działo sie to sporadycznie, raz na 10 odpaleń. Czasami póki nie był rozgrzany przytrzymałem go na lekkim gazie, kiedy już był dogrzany samochód jeździł idealnie, na wolnych obrotach wskazówka obrotomierza nawet nie drgnęła. Po przeczytaniu forum doszedłem do wniosku że to właśnie zawór scv pada i byłem przekonany ze trzeba bedzie go wymienić.
Jednak coś mnie podkusiło i oddałem samochód do mechanika zeby go sprawdził. Wszystko robił przy mnie. Podłączył komputer... nie wyskoczyły żadne błędy...
W końcu podniósł samochód i zajrzał pod spód...
Okazało się że przewód od EGR-u był nadpęknięty :) Mechanik połączył go tak jak ma być.

EFEKT: Jeżdze 2 miesiąc i ani razu samochód na wolnych obrotach nie zgasł a wskazówka obrotomierza anie nie drgnie <spoko> KOSZT: 50 zł zamiast 500 zł za nowy zawór scv.

Myśle że jeśli ktoś ma podobny problem który ja wyżej opisałem to warto najpierw sprawdzić tego EGR-a :)
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez Riki » 24 lip 2012, 00:31

SunyBoy napisał(a):Okazało się że przewód od EGR-u był nadpęknięty

niecodzienna sytuacja – który przewód?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez SunyBoy » 24 lip 2012, 20:12

Z tego co pamiętam on określił ten przewód jako przewód do sterownika PCM. Coś tłumaczył że jest zasilany prądem "jakimś tam" który różnie docierał do czujnika położenia zaworu. Efektem tego były wahania ciśnienia spalin na turbinie i dlatego czasami mi silnik gasł.
Nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem, tak mniej więcej zapamiętałem z tego co mi tłumaczył.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez lalol » 14 gru 2012, 10:28

no i stalo sie! wczoraj przyszedl zawor SCV... pojechalem do mechanika a on do mnie ze to pompa na 100% ja od razu sie zdziwilem i juz zaczalem sie wkur****. mowie do niego zeby mi tylko to na probo wymienili. wymienil, wyjechal z warsztatu, odpalil... ch*** gasnie znowu... :/ pojechalem do okola, wrocilem do warsztatu, i.... niespodzianka. Auto nie gasnie. poki co zdarzylem zrobic prawie 200 km(glownie po miescie), i jakby reka odjal. autko chodzi rowniutko, po nocy (Kolo-2) odpala od razu. nie zgaslo ani razu. mysle ze to musialo byc to. zdziwilo mnie tylko, ze po odpaleniu jesczze dwa razy zgasl :P wie ktos dlaczego tak :P? wymieniony filterek paliwa, no i sitko i tak jak pisalem wczesniej :)

podsumowujac objawy:
– Auto gaslo, az do calkowitego unieruchomienia
– ciezko odpala czy rano czy cieply... wszystko nie wazne – ciezo odpala :P
– tylko po dodaniu gazu trzyma obroty, ale tez tylko na chwile
– czasem byl odczuwalny brak mocy w przedziale od 2000, sie dusil, ale ponac walniety byl selenoid ktory mial tez przyjsc na dniach, aczkolwiek po scv wsyzstko gra.
– no i bardzo nierowna praca na wolnych obrotach, jezeli juz je trzymal

proponuje polaczyc z pozostalymi watkami o scv, ja tez szukalem podobnego przypadku, ale takiego ze Auto stanelo na amen nie znalazlem, wiec mysle ze to mogloby komus ewentualnie pomoc :)


Enduro uratowal kolejna dusze 6stki :D

pozdrawiam i bardzo dziekuje za pomoc :)
chcialbym sie jakos odwdzieczyc :P
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 10:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Diesel, 2.0 136 Km, 2003, rejestracja 2004. Przebieg 197 000 km.

Postprzez dobrzyn22 » 14 gru 2012, 11:57

lalol napisał(a):proponuje polaczyc z pozostalymi watkami o scv

ten wątek w tytule też ma SCV ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 14 gru 2012, 11:59

dobrzyn22 napisał(a):ten wątek w tytule też ma SCV ;)

Bo to co najistotniejsze zostało przeze mnie już przeniesione ;P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6