Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez samson22 » 9 kwi 2014, 21:11

Ciśnienie na wolnych obrotach waha się od 31500kPa do 35760kPa. Czy napięcie na poszczególnych Obornikach cr1-cr4 ma mieć określone wartości? Na 3 mam 4,52V a na jednym 4,70V.
Załączniki
uploadfromtaptalk1397070524029.jpg
uploadfromtaptalk1397070546239.jpg
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Leoo » 9 kwi 2014, 22:01

Rezystory kalibracji informują PCM z jakim wtryskiem pracuje IDM, tzn. w sposób elektryczny przekazują mu numer wybity na wtrysku, który powinien zgadzać się z tym na kablu. Przynajmniej taka jest teoria.
Ciśnienie w CR jest w normie. Stukanie raczej nie będzie pochodziło od wtrysków. Może trzeba się przyjrzeć pompie podciśnienia.
Czy dźwięk nasila się przy zwiększeniu obrotów, czy cichnie?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez samson22 » 10 kwi 2014, 20:35

Dźwięk przy zwiększaniu obrotów raczej cichnie. Jak się dobrze przyslucham to raczej pochodzi od pompy vacum. Zresztą delikatnie słychać terkotanie przy obciążeniu tj 5 bieg i obroty w przedziale 1500-2200. Wiem że to Wina sprzegielka na walku rozrządu ale ten dźwięk jest trochę inny i to mnie bardziej martwi. Jutro jeszcze raz posłucham i może uda mi się wykręcić vacum i zobaczyć czy moje przypuszczenia sa słuszne. Chyba że się mylę...

Edit: dziś wsłuchałem się dokładniej w dźwięk i tak jak pisałem wcześniej słychać go bardziej w okolicy vacum. Dźwięk jest podobny jakbyśmy włożyli papier między szprychy roweru i kręcili kołem.
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez senz » 14 kwi 2014, 14:35

Witam, pisałem jakiś czas temu o dziwnym dźwięku, który można usłyszeć na poniższym filmiku. Na pierwszy ogień wymieniłem wariator, niestety nie pomogło. Niedawno usłyszałem, że to może być jakiś problem z głowicą, chociaż mechanik, który naprawia auto zaprzeczył temu.

Czy ktoś jest w stanie mniej więcej zdiagnozować ten dźwięk? Na zimnym silniku tego nie słychać raczej, dopiero gdy się trochę rozgrzeje. Raz to słychać głośniej, raz ciszej, raz szybciej raz wolniej.

https://www.youtube.com/watch?v=mSICqEH53Kg

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez prnx » 6 maja 2014, 15:59

Witam Panow:)

Ostatnio zauwazylem w mojej Madzi specyficzny dzwiek, dochodzacy spod maski. Nie jest to co prawda zaden stukot, lecz cos w rodzaju "klikania", troche jak klikanie myszki.
Dzwiek pojawia sie przewaznie w momencie gdy jest wcisniety pedal sprzegla i na ogol gdy silnik jest cieply. Nie jest regularny, tzn. nie ma stalego "taktu", ale jego czestotliwosc nie jest zalezna od predkosci obrotowej silnika. Pojawil sie po raz pierwszy okolo 1,5 miesiaca temu, ale pierwotnie byl ledwo slyszalny, teraz pojawia sie niestety coraz czesciej. Poza zwiekszona czestotliwoscia wystepowania, niepokoi mnie to, ze "na ucho" dobiega z okolic rozrzadu. Wprawdzie sam rozrzad byl wymieniany dopiero 12 tysiecy km temu, ale robil to poprzedni wlasciciel, wiec jest pewna doza niepewnosci. Czy ktos z Was spotkal sie z czyms podobnym i/lub wie, co moze byc przyczyna?

Rowniez odnosnie sprzegla – czy "buczenie" z okolic filtra powietrza przy wcisnietym pedale jest normalnym objawem? Mam nadzieje, ze nie dubluje tematu, ale czytam forum od dluzszego czasu a nie przypominam sobie, zebym kiedykolwiek natknal sie na podobne objawy.

Za wszelkie rady i wskazowki bede niezmiernie wdzieczny.

ps. Przepraszam za brak polskich znakow, ale w tej chwili korzystam z "pracowego" komputera...
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 10:52
Posty: 3 (0/1)
Skąd: KR
Auto: Dawniej: 6 GY 2006
2.0 RF-7J 143KM

Dziś: szukam GH Pb

Postprzez JaroMatch632 » 7 maja 2014, 11:34

MAZDA 6 136km rok 2004
Witam Co prawda jestem tu nowy ale mam podobny problem jak wszyscy. Mianowicie z mojego silnika dochodzą dziwne odgłosy., Po przegladnięciu wszystkich filmików na you tub i forum bez watpienia wynika że to panewka pokazuję przykładowy filmik http://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI Stuki są identyczne. Co prawda smok po zakupie zaraz przeglądniety był oki jedyne co nie wymieniłem podkładek pod wtryskami i z tego mogła chyba zabrać się cała przyczyna. Olej w tym samochodzie wymieniany był za co niecałe 10 tys przedstawiam jak sie to stało Jak co dzień w drodze do pracy usłyszeałem dziwne stukanie wyłaczyłem silnik auto na hol i do domu. Czytając po forum dowiedziałem sie że przycznyna stuku mogą być walniete podkładki pod wtryskami . Wyciagając wtryski ,wtrysk 2i 4 ciężko wychodził po wymianie podkładek dalej to samo . Nastepna diagnoza że może to stukać kturyś wtrysk oddałem do sprawdzenia wyszło oki. Więc sciagnołem miskę a tam panewka . Moje pytanie brzmi : : czy robił ktoś już coś takiego jak sprawa wygląda co do ceny naprawy i częsci i Jak myslicie czy udało mi się chociaż trochę uratować wał że nie jechałem na tym dalej tylko że cholowałem bedzie on sie nadawał do szlifu czy tylko nowy mnie ratuje ??

Proszę też powiedzcie mi czy niewymienione podkładki pod wtryskami mogły być przyczną tej panewki czy olej . Olej jaki wlałem to DEXELIA 5W30 bo taki zaleca producent olej kupowany w mazparts.pl jaki wy lejecie olej ?? Proszę o porady na ten temat i może ktoś orientuje sie jaki koszty części tak orientacyjnie proszę o pomoc. A i jeszcze jedno silnik trzeba wyjąć do góry razem ze skrzynią prawda co do naprawy ??
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2014, 12:47

Odpowiedzi juz znasz wszystkie, będzie dobrze, koszty 6-8 tyś PLN. :–( :cry:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez misiek89 » 7 maja 2014, 21:06

Ten koszt to chyba jakaś bardzo pesymistyczna wersja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez smile » 7 maja 2014, 22:33

Raczej dobrze wykonanej roboty.. W przypadku remontu silnika jak się oszczędza, to się go robi ponownie dosyć szybko... o ile jest co poprawiać.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez JaroMatch632 » 7 maja 2014, 23:02

No tak i pytanie brzmi czy nie lepiej oddać auto na wymianę silnika skoro po allegro wymiana silnika za 3.5 tys

Dopisano 7 maja 2014, 23:03:

Sam juz nie wiem co z tym robić ??
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez Janusz626 » 8 maja 2014, 01:28

Pytanie jakie masz oczekiwania odnośnie auta/silnika.
1 nie masz żadnych oczekiwań to ruletka za 3-4 kzl z allegro bez absolutnie żadnej gwarancji=sprzedaż na allegro.
2 oczekiwania na najbliższe 200-300kkm=remont za 6-8 kzl.

Odpowiedź sobie sam. Będziemy myśleć dalej. To nie koniec świata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez maziadm » 8 maja 2014, 10:30

Wyciągasz wał i jak się nie rozsypie w dłoniach wysyłasz na Krasnobrodzką do stolicy. Znają temat, przerobili sporo wałów RF5C/7J. Wysyłasz im komplet: wał, korbowody + tuleje etc. Spasują wszystko na tip top. Szlif to 4 max!

Musiałeś już mieć przyłapaną panewkę, że tak się skończyło.
Kupiłeś auto z takim "dziwnym dźwiękiem" podczas pracy silnika? Po remoncie nie zalewaj dexeli – oczywiście jako drugi, bo na dotarcie też musi być odpowiednia oliwa.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez JaroMatch632 » 8 maja 2014, 13:57

Wiesz co własnie nie kupiłem jej z tym stukaniem .Motorek chodził bez mniejszych problemów 3 rok i pech. Jednak robię remont tego silnika będę informował co i jak kolego maziadm jaki olej bys polecił na początek pytam dla lepszej wiedzy A co do tego wysyłania tego wału masz może jakieś namiary kontakt jakie koszty takiej roboty??? proszę o odp
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez JaroMatch632 » 9 maja 2014, 23:37

Witam koledzy powiedziałem że będę informował co i jak a wiec po udało się wyjąć silnik. Nie było lekko ale się udało trochę sprytu z wczesniejszymi robotami pozostawiło pewną naukę:) teraz pozostało mi rozebrać miskę miskę pośrednią i dostać sie do panewek :) myślę że będzie oki. Warsztat dobrze zaopatrzony wiec można sobie jakoś z tym poradzić. Mam takie pytanie jaką i z jakiej firmy polecacie tarczę sprzegła zastanawiam sie czy nie wymienic na nową , Jutro kolejny dzień wzmagań z silnikiem teraz dostać sie do panewek , a jeszcze takie pytanie co do czyszczenia turbiny macie jakies porady po czym poznać żę jest zurzyta i prosi o pomoc ??
Wiecej info i możę jakieś zdjecia dodam jutro w miarę możliwości pozdrawiam wszystkich z forum mazdy .
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez kubsztyk » 10 maja 2014, 10:05

JaroMatch632 napisał(a):(...) Mam takie pytanie jaką i z jakiej firmy polecacie tarczę sprzegła zastanawiam sie czy nie wymienic na nową

Na przykład Exedy.
JaroMatch632 napisał(a):(...) a jeszcze takie pytanie co do czyszczenia turbiny macie jakies porady po czym poznać żę jest zurzyta i prosi o pomoc ??

Po luzach promieniowych i osiowych wirnika i / lub uszkodzonych (zdefomowanych, postrzępionych, wykrzywionych) łopatkach wirnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sheller80 » 10 maja 2014, 10:24

JaroMatch632 sam przerabiałem ten temat około miesiaca wstecz tylko przy RF7J i na szczescie kupiłem juz z padnietym motorem i byłem przygotowany na remont ,powiem tak najweikszy koszt generuje turbosprezarka -mozesz dac ja do specjalistycznego zakładu roziora i zobacza gdy bedzie wszystko ok wymienia ci uszczelnienie i złoza ,w moim przypadku było inaczej porysowało oskie wirnika ,i druga sprawa to wał w zaleznosci który szlif uda sie zrobic ,jedna z najlepszych firm czyli GLYCO robi panewki tylko do 2 szlifu ,firmy noname chyba do 4-5 ,ale po rozmowie u szlifierza /w kolejce czekało chyba z 8 wałów do mazdy <płacze> <płacze> <płacze> /twierdził ze robi ludziom i na 6 dorabia panewke ,ale co do zywotnosci nie umiał sie wypowiedziec .Teraz tak jezeli zatarło ci panewke i obróciło to nie licz na to ze wyciagniesz sam wał przeszlifujesz i złozysz ,trzeba rozebrac silnik do zera i zawiezc wał ,blok i korbowody musza to wszystko pomierzyc i spasowac ewentualnie jak u mnie zregenerowac korbowód /zatarta panewka kreci sie i wyrabia /.W razie pytan słuze pomoca .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez JaroMatch632 » 10 maja 2014, 20:30

Witam no i co teraz ????????????????????????????
Przekazuję nowe informacje dotyczące mojego silnika
Ratunku pomocy bo oszaleje !!!!!!!!!!!!!
Mianowicie stukanie silnika nie wtajemniczonych codo mojej sprawy czytac posty u góry.
Wyjołem silnik skrzynie rozebrałem dól jedna miskę no i potem pośrednią tom mniejszą no i co rozbieramy panewki jadę po kolei od skrzyni sciągam pieknie czysto ani zadry nastepna srodkowe dwie super pieknie zero rys panewki w super stanie krece walem 4 nic zero i co teraz ???????? co mogło stukać ???? ani opiułka w oleju ani nic jeden taki maluty kawałek czegoś a tak zero silnik z auta wyjolem zeby sie przekonac o tym ze panewki i wał mam dobry Jestem w wielkiej kropce co robić czy mogą to byc wtryski ??
Bardzo proszę o pomoc nie wiem co mam robić
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez smile » 10 maja 2014, 21:12

Zanim jeszcze wymontowałeś i rozebrałeś dół silnika, kopcił na niebiesko?
Porób foty, będziesz miał większą satysfakcję roboty :)

Jeżeli kopcił na niebiesko, szukasz nie tam gdzie powinieneś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sheller80 » 10 maja 2014, 21:41

Moja stukała tak samo ale miała wywalona panewke az sie przykleiła do wału , pozatym smok był prawie cały zarosniety i było duzo opiłków w misce ,dziwna sprawa <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez JaroMatch632 » 11 maja 2014, 09:31

A u mnie jest czysto panewki ładne wyjołem cały silnik nie było nic ani w misce ani panewki w całosci smok czysty. Czy kopciła na niebiesko nie raczej nie jak kazdy diesel puszczała dym ale ciemniejszy typu jazda 160km wtedy albo naprawdę but w podłogę przy wymijaniu. Spalanie w okolicy 6.2 -6.5 na 100km żadnych podobnych reakcji wczesniej tego typu stuku. Już sie zastanawiam czy paliwo wczesniej zawsze lałem na STATOIL 2 razy zalałem na bliskiej no i to obecne paliwo też z bliskiej . Co o tym myślicie ?? Mało z tego po przycholowaniu do domu odpaliłem ją jeszcze raz otworzyłem korek wlewu oleju i nic żadnych unoszacych sie spalin z korka wyło czysto nic się nie dymiło
Odpaliła normalnie jak zawsze nigdy nie musiałem krecić zbyt długo czy mrozy czy coś po wyjęciu wtrysków na 2 i 4 tłoku był nagar dyły zapieczone podkładki wymieniłem . W tryski mogły sie zawiesić słyszałem że mogło tak być a jak sie zawieśi to że klepie Więc oddałem je do sprawdzenia stwierdzili panowie z BOSHA że wszystkie 4 walnięte Stwierdzenie tego typu. " DO OKRESLONEGO CISNIENIA TRZYMAJA POTEM WSZYSTKIE 4 LEJA " Trochę to dla mnie dziwne nie było kłopotów z odpalaniem ani gaszeniem czy dymieniem ani żeby silnik gasł podkładki stare były troche pogięte ale bez tragedi kształt koragły srodek z takim 3 wypustkami w kształcie trujkąta czyli te nowe były całe okrągłe nie miały tych 3 wypustek ale to nie gra roli . Nie wiem oddać je jeszcze raz dla pewności do kogos innego żeby sprawdził ??? Do tego zastanawiam sie czy nie jest walnięte gniazdo zaworowe albo czy tłok nie bedzie wypalony ale to znów trzeba sciagać głowice co o tym myslicie czy jeszcze raz wtryski ?? Dodam też że moja mazda posiada niezależne ogrzewanie WEBASTO NA PILOTA , już sam nie wiem a no i doteg przy okazji zrobię sprzęgło jeszcze jak już mam to wszystko na widoku . Już raczej nie będe sprzedawać MADZI pomóżcie może ktoś wie co jeszcze ??
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6