Strona 27 z 29

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 25 mar 2018, 17:47
przez tadziol
Albo wtrysk na 2 cylindrze umiera albo panewka tegoż korbowodu sie skończyła.

PostNapisane: 25 mar 2018, 17:57
przez esbeks
A jak poznać/sprawdzic która z tych dwóch opcji jest prawdziwa? I od której strony liczy się cylindry żebym wiedział który to cylinder jest? Od rozrządu czy od strony skrzyni?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 25 mar 2018, 21:54
przez kubsztyk
Zamień wtryski miejscami pamiętając o wymianie podkładek w obu i wtedy sprawdź korekty. Na 90% liczy się od strony rozrządu, czyli od strony pasażera.
Chyba, że można odłączyć wtyczkę od wtrysku i odpalić auto, ale to niech ktoś mądrzejszy potwierdzi. Jakby nie stukało, to może być wtryskiwacz, ale wtedy też korbowód chyba nie dostaje takiego obciążenia, bo nie ma energii ze spalania w tym cylindrze.

PostNapisane: 26 mar 2018, 00:11
przez esbeks
W tym przypadku wtrysk 1 i 4 oraz 3 i 2 są połączone w pary. Rozlaczysz jednego to drugi też przestaje działać.
Ale tak dla jasności, jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać? Czy stukanie i tak nie ustąpi?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 26 mar 2018, 08:43
przez tadziol
esbeks napisał(a): jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać?

Tak.
esbeks napisał(a):W tym przypadku wtrysk 1 i 4 oraz 3 i 2 są połączone w pary. Rozlaczysz jednego to drugi też przestaje działać.

To chyba jakaś pomyłka.

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 26 mar 2018, 09:35
przez DooOminO
Ja obstawiam wtryskiwacz.. obrócona panewka sprawiałaby taki opór dlatego wtryskiwacz dolewa paliwa ? To chyba nie to <nauka>

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 13 kwi 2018, 22:34
przez Dark_Mat
Taka oto sytuacja. Wyniki PRZED kalibracją. Niestety nie zdążyłem zrobić po kalibracji, bo temperatura paliwa poszła poza zakres (miałem 63, a zakres to 30-60 stopni <glupek2> ). Jutro wrzucę jeszcze po kalibracji, ale co myślicie o tym? 4 wtrysk wyskakuje poza setkę, ale tylko w jednym wyniku. No i o co chodzi z drugim wtryskiem w parametrze INJ2_CMP???

Swoją drogą, chyba niechcący rozkalibrowałem cały układ, bo chciałem wyzerować ten wskaźnik INJ2 i "wyzerowałem adaptacje wtryskiwaczy". Mam nadzieję, że kalibracją wszystko wróci do normy i niczego nie popsułem tym zabiegiem <glupek2> <co?>

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 07:38
przez tadziol
Czwarty wtrysk do wymiany. Cała filozofia.
Oczywiście zakładam,ze podkładki szczelne....

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 07:55
przez Dark_Mat
A co do tego mają podkładki?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 08:32
przez tadziol
Bardzo wiele.
Nieszczelna podkładka pod wtryskiem to automatycznie słabsza kompresja na tym cylindrze. Proces spalania przebiega gorzej wiec faktyczna wartość pracy jest niższa. PCM koryguje (w miarę możliwości) taką sytuacje poprzez korekcje dawki paliwa na tym cylindrze co widać poprzez wartość korekty tego wtrysku.

PostNapisane: 14 kwi 2018, 09:52
przez Dark_Mat
Po kalibracji wszystkie wartości sie zmieniły, oprócz tej jednej wartości 136. Nawet pozostałe parametry dla tego wtrysku się zmieniły tylko nie ten jeden. Czy to może oznaczać jakieś "zawieszenie" wtrysku?

PostNapisane: 14 kwi 2018, 10:46
przez dobrzyn22
tadziol napisał(a):Czwarty wtrysk do wymiany.


trzy pytania do Ciebie :

1. rozumiem że wtrysk do wymiany/ bądź regeneracji ?

2. stosujesz zasadę, że wtryskiwacz wykazuje zużycie/uszkodzenie przekraczając wartości korekt +/–
100?

3. czy jak widzisz wtryskiwacz o takich parametrach korekty, to jesteś pewien na 100%, że on jest zużyty,
czy może dajesz je do sprawdzenia dla pewności na stole pobierczym ?

PostNapisane: 14 kwi 2018, 12:30
przez tadziol
Dark_Mat napisał(a):Po kalibracji wszystkie wartości sie zmieniły, oprócz tej jednej wartości 136. Nawet pozostałe parametry dla tego wtrysku się zmieniły tylko nie ten jeden. Czy to może oznaczać jakieś "zawieszenie" wtrysku?

Nie szukaj na siłę rozwiązania którego nie ma. Trzeba wymienić ten wtryski i tyle.

Ad1. Jes,od kors :)
Ad2. Już wartości od 80 w górę czy to plus czy minus kwalifikują wtrysk do wymiany.
Ad3. Oczywiście ze jest zużyty. Badanie na stole to bezsensowna strata kasy.

PostNapisane: 14 kwi 2018, 13:05
przez dobrzyn22
tadziol napisał(a):Badanie na stole to bezsensowna strata kasy.

<spoko>

to jeszcze kontynuując temat – dajesz do regeneracji czy kupujesz nowe ? – masz jakiś sprawdzony,pewny punkt, który mógłbyś polecić ?

Korzystając z przykładu kolegi z uszkodzonym wtryskiwaczem – przyjmując, że pozostałe 3 wtryskiwacze ma "średnio" na poziomie korekty 60, to jakiej korekty można się spodziewać po wymianie 4-go wtryskiwacza na nówkę ?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 14:51
przez tadziol
Tylko regenerowany w Denso Warszawa. Dostajesz praktycznie nowy wtrysk. Ma nowy numer służący do zakodowania wtrysku. Żaden „regenerowany” przez inne punkty nie ma nowego numeru wiec nie uważam takiej regeneracji za poprawną.

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 15:50
przez dobrzyn22
Czyli wg. Twojej analizy, u mnie wtrysk nr 1 i 2 bezapelacyjnie do wymiany i to na teraz ?
Wtryskiwacz nr. 3 przy wyższych ciśnieniach , też blisko granicy 80...
Czy może lepiej wymienić tylko nr. 1 i liczyć na to, że korekty na pozostałych spadną <co?>

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 18:14
przez Mac8181
Te korekty masz już po kalibracji forscanem?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 14 kwi 2018, 19:42
przez tadziol
Pierwszy do wymiany bez gadki. Potem kalibracja,jakieś 200-300 km jazdy i znowu kontrola wartości korekt.
Jeśli drugi cylinder nie spadnie to wtedy wymieniasz.
A tak poza konkursem,to jak często sie jara DPF ?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 15 kwi 2018, 00:26
przez Dark_Mat
Ile Denso w Wawie chce za regenerację jednego wtrysku? I czy przy robieniu kompletu 4 jest jakiś rabat?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 15 kwi 2018, 08:13
przez tadziol
Pytaj u Rikiego z Mazparts.