Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Enduro » 9 sty 2014, 01:14

to dymienie to jakis fenomen, nawet dla forum druciarstwa i rzeby! <glupek2>
jestem ciekaw co zobaczymy po demontazu glowicy. <oczy>
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 9 sty 2014, 01:25

Właśnie dlatego to mnie tak zastanawia :P przecież to nie jest 30 letni samochód, żeby mógł coś takiego zrobić jak parowóz jakiś ^^
Aczkolwiek pocieszam się, że te dźwięki to raczej nie wał i mam nadzieje, że uda się to naprawić jeszcze :)
Może to przez to że dłuższy czas jeździłem z uszkodzoną uszczelką ^^ (objawy miałem takie, że miałem problem z ogrzewaniem :( byłem na sprawdzeniu zawartości spalin w układzie i specu stwierdził, że jest dobrze) ehh jutro jak mi się uda to wszystko rozebrać to powrzucam fotki jak znajdę coś ciekawego.

A i ciekawe czy przez tą głowicę mógł mi stukać tak silnik jak w poprzednich postach... i czy da się ją odratować.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez smile » 9 sty 2014, 01:45

Równie dobrze może to być stukanie zaworu w głowicy... bardziej mi tu pachnie uszkodzeniem głowicy niż wału... życie zweryfikuje.. niestety. Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 9 sty 2014, 01:51

niestety w tym silniku uszkodzenie/przytarcie na korbowodzie/wale powoduje stukanie tloka w zawory, gdyz ma on na dole zbyt wiele luzu <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 9 sty 2014, 01:56

A nie może być tak, że np dół silnika jest ok (opiłków oprócz tych z łozyska nie było żadnych, a jeszcze przelałem cały olej dla pewności przez szmatkę)? Natomiast góra jest źle dokręcona/uszkodzona i ma nieprawidłowe luzy zaworowe i to tak by waliło? Bo jak to jest i góra i dół to kaplica $$
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 9 sty 2014, 18:29

sorry ,ale trudno przez monitor cos wiecej w obecnej chwili stwierdzic.
na ogol jest tak, ze zadko jedna rzecz ulega uszkodzeniu.
w twoim przypadku i tak trzeba zdemontowac glowice to wtedy cos wiecej sie domiesz lub i my
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 9 sty 2014, 23:25

Jutro wrzuce zdjecia glowicy, bo dzisiaj nie udalo mi sie jej zdjac... porozpinalem rozrzad, pompe vaccum i wspomagania, klawiature, wtryski, walek, ale mialem problem ze sruba od kolektora z przodu po lewej (od rozrzadu) jutro kupie komplet kluczy na 1/4 i powinno pojsc :)
A głowice wyciągać razem z kolektorem z tyłu? tzn rozkręcić go w miejscu łączenia z plecionką? Myślałem i myślałem i chyba inaczej tego nie wyciągne :/
Przy okazji zobaczyłem, że majstry co mi rozrząd robili zgubili 2 podkładki od śrubek (tych 6) na kółku pasowym i ocierało o osłone rozrządu :) Ponadto nie miałem wszystkich śrubek wkręconych w osłony a 2 śruby w kole pasowym miały zjechane gwinty :) (heh głupio zrobiłem, że dałem rozrząd do roboty do speców za 250zł... robota nie trudna...)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez tadziol » 10 sty 2014, 14:13

Enduro napisał(a):to dymienie to jakis fenomen,

raczej spaliny,które się wydostają spod uszczelki głowicy.na filmie widać,jak się tam wręcz gotuje.
banzai54 napisał(a):Jedynie hamując silnikiem przestawało hałasować.

no i całkiem logicznie:
hamujesz silnikiem->fuel cut(odcięcie paliwa)–>brak spalin->brak hałasu.
ostrożnie stawiam przypuszczenia: uszczelka głowicy jest przestrzelona na pierwszym cylindrze,a te miedziano-złote cząstki metalu w misce,to resztki podkładek spod wtrysków.
Enduro napisał(a):jestem ciekaw co zobaczymy po demontazu glowicy.

ja też
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez banzai54 » 10 sty 2014, 21:44

Te opiłki miedziane to nie były podkładki, a podkładka z pompy vaccum... gdzieś na forum tak radzili, ale miałem badziewne łożysko i tak to sie poprzycierało przez to. A w 1 cylindrze od rozrzadu widać płyn chłodniczy jak się nie myle (zaglądałem od góry przez wtrysk), bo jeszcze nie udało mi się zdjąć głowicy. Miałem mało czasu, a druga sprawa zablokowałem się na kole wałka rozrządu :/ za nic nie idzie go ściągnąć. Macie na to jakiś patent czy coś? próbowałem siłowo zrobiłem sobie z płaskownika ściągacz i wkręcałem śrubę w wałek, ale też nie poszło (wydaje mi się, że jest przyklejone :/ )
Jutro powinienem mieć więcej czasu to powinno się udać :) przynajmniej mam taką nadzieję.
A i jeszcze jedno, wałek w tym modelu jest o oznaczeniu RF2A czy mam z innego samochodu włożony :P ?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez tadziol » 10 sty 2014, 22:29

banzai54 napisał(a):Te opiłki miedziane to nie były podkładki, a podkładka z pompy vaccum

a gdzie w pompie vaccum taka podkładka istnieje ??
poza tym,to nie opiłki,a takie "listki",popatrz na swoje zdjęcie.
tu masz podobne,porównaj sobie:
viewtopic.php?f=331&t=139052&start=180
to oczywiście mogą być pozostałości po jakiejś wcześniejszej wymianie przez kogoś.
banzai54 napisał(a):Macie na to jakiś patent czy coś

nie masz patentu,użyj rozumu :)
nie może być przyklejone....na stożku siedzi.
RF2A powiadasz.....to śmierdzi szwindlem <lol>
żartuję :) taki ma być
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez banzai54 » 10 sty 2014, 22:41

W pompie vaccum podkłada się wg niektórych i faktycznie działało podkładkę miedzianą pod hmm nie wiem jak to nazwać :P pod ten element odpowiedzialny za hałas, żeby go przesunąć w stronę bloku.
I te opiłki muszą z niej pochodzić, bo się starła o połowę grubości i zrobiła bardziej jajowata ^^
A podkładki mam całe ładne :) a poprzednio jak wyciągałem wtryski to były kwiatuszki i też wyglądały ładnie :)
Jutro jakoś mam nadzieje zdjąć to koło :) podłoże sobie ten płaskownik, żeby zaparł się o koło i wkręcę śrubę w wałek tylko sobie jakąś rurę znajdę na przedłużkę. <lol>

Dopisano 11 sty 2014, 21:35:

Głowica ściągnięta
Obrazek
Lewy tłok cały zalany i to mieszanką płynu z olejem jak się nie mylę :P
Zdjęcie drugie po wytarciu szmatką i tłok jakiś czyściutki ^^ pewnie przez te płyny albo coś... a i na tłoku leży pół uszczelki, bo tylko tyle było na tym wystającym ustrojstwie z lewej :/
Obrazek
I na koniec zdjęcie uszczelki pod 1 uszczelka mocno rozwarstwiona i zniszczona, pod 2 też już zaczynała się rozrywać.
Obrazek

Pytanie co dalej? :P głowice mam razem z kolektorami i nie wiem czy w takim stanie da się ją sprawdzić czy jest ok? Słyszałem różne opinie, że jeden zakład sprawdzi inny nie. Głowica na oko wygląda na całą bez pęknięć czy rys.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 12 sty 2014, 14:52

glowica do sprawdzenia, odswieżenia i planowania
polecam popatrzec czy nie ma odcisków na tlokach od zaworów, co może świadczyć o przytartych panewkach na korbowodzie.. jesli nie ma, to warto oczyscic tloki z nagaru, obejrzec czy nie ma rys i pęknięć.
oczyscic powierzchnie bloku silnik i do tego najlepiej przeszlifowac ttak aby uzyskac jak najlepszy efekt przylegania np. przy pomocy szliferki lub klocka do szlifowania ręcznego.

pozdr.
E
Ostatnio edytowano 9 kwi 2014, 21:52 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 12 sty 2014, 21:19

Okej w takim razie jutro odkręcam kolektory od głowicy i niosę do sprawdzenia i ewentualnego planowania. Blok mogę wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i przeszlifować papierkiem 2500 na klocku czy to raczej druciarstwo i wyciągnąć ją całkiem (czego bym nie chciał i zawieść do szlifu?)
Na tłokach nie widać śladów zaworów, ale dzięki za podpowiedź :) jutro postaram się to domyć do czystego i upewnić się w 100% :)
A co do tej połówki uszczelki to jak ona może się nazywać? tam na zdjęciach wyżej połówkę tylko miałem :)
pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez jarek999 » 12 sty 2014, 21:53

Proponowałbym zawieść blok na planowanie,honowanie tulei cylindrowych,pomiary tłoków względem owalności i pomiary wału-ogólnie do fachowców od tego. Fakt,to kosztuje + – 400-800zł.ale będziesz miał pewność,że wszystko sprawdziłeś a może się okazać jak już poskładasz,że ciągle coś stuka a to może być tłok (owalny) obijający się w tulei...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez misiek89 » 15 sty 2014, 21:13

Jak tam postępy pracy Magdalena już śmiga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez banzai54 » 17 sty 2014, 01:24

Pół godziny temu skończyłem ją składać. Odpaliła i chodzi o niebo lepiej, mniej stuka prawie wcale nie stuka... Normalnie się odpowietrzyła i grzeje jak szalona w środku :D
Sprawdziłem zawory i na 1 cylindrze wydawały mi się, że są bardziej ciasne niż na innych. 1 zawór na próbę poluzowałem delikatnie i z zewnątrz nie słychać już żadnych stuków :D w wolnej chwili podreguluję wszystkie i może będzie całkiem ok :) Trochę mi zeszło, bo musiałem kupić drugie koło do wałka rozrządu bo mi się delikatnie ukruszyło na rancie i nie chciałem ryzykować :P
Na dniach nagram jak chodzi, bo jestem mocno zabiegany chwilowo.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez g-rafik » 19 sty 2014, 19:12

Cześć chłopaki – podepnę się do postu bo chyba nie warto nowego temayu zakładać.
Słuchajcie. Mam nieodpartąochotę kupić Mazde 323f z 1994 roku 2.0 v6.
Ładny stan, kolor grafit bena, Oglądałem patrzyłem i jest ok ale.....cholernie stuka w silniku od strony grodzi. Z góry. Wygląda na zawory ,albo panewy. Od dołu nie słuchałem ale od góry to makabra jakaś.
Spotkał się ktoś z czymś takim i może wie jakie są najczęstrze ustrki silnika tych modeli?
Wycinanie ploterowe liter, wzorów, znaków, napisów, reklam, szablonów i czegokolwiek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez kojot15 » 29 sty 2014, 12:08

Witam kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Mazda to 2.0 diesel z 2003 rok z orginialnym przebiegiem 150tys km. Teraz próbuje dojść do tego co zostało uszkodzone. Zrobiłem test na przelewy trwał około 3-4 min efekty widać na zdjęciu. Podłączyłem sie lunchem wywaliło mi błędy na pierwszym i czwartym wtryskiwaczu. Stuki dochodzą jakby bardziej z góry silnika do tego czuć na rurkach drgania, ale mimo wszystko obawiam się że to mogą być panewki. http://www.youtube.com/watch?v=B0S6wIyr ... e=youtu.be



Planuje jeszcze spuścić olej w poszukiwaniu opiłków, oraz zdjąć miskę aby zobaczyć w jakim stanie jest smok. Olej lany był 5w40 na bieżąco serwisowana.
Załączniki
CAM00020.jpg
test przelewów
kojot15
 

Postprzez dobrzyn22 » 29 sty 2014, 12:14

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kojot15 » 29 sty 2014, 19:07

1.Przejrzałem forum oraz gogle zapoznałem się z tematami, przeglądnąłem filmiki na youtube
2.Tak przeczytałem
3.Nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej mojego silnika i mojego problemu, ale mam kilka tropów
4.Założyłem nowy temat aby dostać jak najszybciej odwiedź zależy mi na czasie, poza tym każdy przypadek jest inny, a nie chce pchać się w koszty albo rozbierać całego silnika chyba, że w ostateczności
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 22:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
kojot15
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6