Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzych » 14 maja 2009, 02:00

malmund6 napisał(a):chyba nie myslisz ze inzynierowie w Mazdzie kiedy zauwazyli ze w silniku przybywa oleju to pomysleli :a co tam przesunmy maksymalny poziom oleju do X ,nalepmy zolta naklejke na pokrywe silnika i bedzie ok.

A ze co niby innego zrobili swoja slynna wymiana bagnetow?
Powiem wiecej, setki tysiecy rozbiorek silnika w ramach akcji serwisowej? To bylyby ostatnie dni Mazdy...
Gdybym byl mechanikiem i mial jakiekolwiek potwierdzenie na to co sugerujemy z Myjkiem to juz bym sie zakladal o to, ze jak wyjdzie nowa konstrukcja Diesla Mazdy to juz bez tej wady (o ile DPF w takim wydaniu bedzie nadal "obowiazkiem" producentow Diesla)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukano » 14 maja 2009, 07:38

Myjk napisał(a):Gdyby ktoś nie miał wyobraźni jak to się dzieje, to jest parę fajnych filmików na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=sXuB8i19DCA (co to za muzyka?!) język

A co to za dziwny diesel ze świecą zapłonową :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Myjk » 14 maja 2009, 08:15

malmund6 napisał(a):chyba nie myslisz ze inzynierowie w Mazdzie kiedy zauwazyli ze w silniku przybywa oleju to pomysleli :a co tam przesunmy maksymalny poziom oleju do X ,nalepmy zolta naklejke na pokrywe silnika i bedzie ok.

krzych napisał(a):A ze co niby innego zrobili swoja slynna wymiana bagnetow?

Dokładnie tak właśnie było. Tutaj potwierdzenie forumowicza http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 26#1006026 Zaczęło ludziom przybywać oleju i zrobili dym. Inżyniery policzyli wszystko. Wyszło im, że mogą dać taki a taki poziom do X bez straty własności smarujących oleju, szkody dla silnika i siup. Masz babo* placek.

malmund6 napisał(a):Dokladnie wiedzieli co robia

Może nie wiedzieli że puszczają bubel. Może w laboratoriach robili testy, ale nie przyszło im na myśl, że paliwo spływa do miski w wyniku jego nadmiernej ilości w cylindrach... Stąd też zapewne wzięła się kolejna akcja na zmianę softu, bo bagnet nie wystarczył.

malmund6 napisał(a):i caly ten proces napewno ma jakis cel ale jaki dokladnie to nikt ci nie powie

Z pewnością. Choć jestem rozczarowany, bo myślałem, że mnie oświecisz...

malmund6 napisał(a):takie info trudno wydobyc z mazdy to ich tajemnica my mozemy tylko sie domyslac i spekulowac

Pewnie że trudno, zwłaszcza jakby mieli się przyznać do błędu, a użytkownicy zażądaliby wymiany silnika.
Heloł? Pobudka? Wiesz jakie to byłyby koszty? To mógłby być koniec Mazdy... Szczęście w nieszczęściu problem nie jest tak wielki, co nie znaczy że jest dobrze. Dziwi mnie jednak, że w GH puścili ten sam silnik... Mieli przecież 4 lata na poprawę tego.

malmund6 napisał(a):A w benzyniakach wystarczy ze ci lambda padnie i tez moze zalewac albo wtrysk ci sie zapcha i leje paliwo. A latwo wylapac cos takiego to moze jest ale nie dla kobiety

Proponuję zakończyć temat silników benzynowych w dziale Diesel.
*) Kobiety też mają się nijak do tematu... :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez chmooreck » 14 maja 2009, 12:10

Myjk napisał(a):Dziwi mnie jednak, że w GH puścili ten sam silnik... Mieli przecież 4 lata na poprawę tego.

Widać zabrakło im jednego roku –> patrz nowy diesel 2.2. Może ktoś z nowym dieselkiem się wypowiedzieć, czy na bagnecie ma X ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 14 maja 2009, 12:14

Hm... a ktoś już widział to w ogóle na oczy? ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 14 maja 2009, 16:18

Moge sie zalozyc ze DPF byl "na szybko" dodany do planow faceliftingu juz po rozplanowaniu zadan na ludzi i braklo im czasu na porzadne testy. To ze obecnie GH ma to samo... coz... doswiadczenie uczy, ze uzytkownik sobie radzi to po co wydawac kase na modyfikowanie starocia jak mozna zainwestowac ta sama kase w szybszy rozwoj nowego...

Tak tak, zostalismy olani cieplym moczem.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez malmund6 » 14 maja 2009, 20:03

Nie wydaje mi sie zeby byl "na szybko" dodany ,chyba juz zapomnieliscie ze w tym silniku jest zastosowana calkiem inna struktura olożyskowania, ktora bez problemu radzi sobie z mieszanka paliwowo olejowa, takiego czegos nie da sie tak poprostu pstryknieciem palcow zmienic.To wymaga wielu obliczen i testow wytrzymalosciowych.
Prosty przyklad zalewamy taka sama ilosc paliwa do oleju silnika szwaba jak do Mazdy i masz babo placek, pierwsze turbina potem kolejne lozyska:na wale , walku itp.
Co bylo by latwiejsze uszczelnic uklad tlokowo pierscieniowy czy zmieniac lozyska i materialy na wytrzymalsze i drozsze.
Zgodze sie z tym ze caly ten system nie jest zbyt idealny i niektorym przysparza troche problemow,ale wydaje mi sie ze to normalna kolej zeczy,kiedys kiedy wprowadzono nowoczesne wtryski zamiast gaznikow to wszyscy nazekali ze sie elektronika psuje i tylko klopot z tym ustrojstwem.

Mazda zawsze slynela ze swojej oryginalnosci: silnik millera, wankla itp.
Ja tam ich pomysly lubie ,nudno by bylo gdyby wszystko bylo idealne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez malmund6 » 14 maja 2009, 20:23

Myjk napisał(a):Może nie wiedzieli że puszczają bubel. Może w laboratoriach robili testy, ale nie przyszło im na myśl, że paliwo spływa do miski w wyniku jego nadmiernej ilości w cylindrach... Stąd też zapewne wzięła się kolejna akcja na zmianę softu, bo bagnet nie wystarczył

Myjk piszac cos takiego tylko swiadczy o tym ze masz bardzo duza wiedze na temat projektowania silnikow i uzadzen. Bez urazy ale chyba nie chcesz powiedziec ze Mazda ma gorszych inzynierow i sprzet niz fabryka Polonez FSO.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez malmund6 » 14 maja 2009, 20:48

A jeszcze przytocze maly przyklad : przed kupnem mazdy zastanawialem sie nad honda accord 2.2 diesel (glowny rywal mazdy) ale jak uslyszalem ze potrafi spalic 1litr oleju na 1000km i wielu uzytkownikom zdazylo sie ze zabraklo oleju to stwierdzilem iz szkoda ryzykowac kupno auta w ktorym silnik mogl pracowac bez oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez krzych » 14 maja 2009, 22:45

Ale na co to jest przyklad? Na to ze mozna wypuscic bubla z fabryki? Przeciez sam sobie wlasnie zaprzeczasz, zreszta to wlasnie pisal Myjk i ja, ze mozna wypuscic bubla z fabryki i nie musi to byc Polonez, moze byc Honda, Mazda, VW...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 14 maja 2009, 23:10

malmund6 napisał(a):Mazda zawsze slynela ze swojej oryginalnosci:

Dziwną masz definicję "oryginalności".

Fakt jest bezsprzeczny. Każda marka motoryzacyjna która posiada auta z silnikiem diesla, posiada także filtry cząstek stałych. Ale tylko i wyłącznie Mazda ma problem z przybywającym "olejem". Oczywiście, francuzy z kolei, jak już w tym wątku pisałem, mają problem z samym filtrem FAP, który zatyka się na amen po przeleceniu 120/160/180 tkm. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Ale fakt jest taki, że silniki Opla dla przykładu, nie mają ani pierwszej, ani drugiej przypadłości. Może mają inną – nie wiem.

W każdym razie, póki co, jestem zadowolony z rozwiązania zaserwowanego przez Mazdę...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 14 maja 2009, 23:14

Myjk napisał(a):póki co, jestem zadowolony

Poczekaj az Ci to "ON 8.01" wlezie jak mi na "9.67" to pogadamy :P (i tylko z powodu DPF z tego co widze, bo wypala kilka dni i nie moze skonczyc, a przebieg mieszany, bo i trase robilem) :P :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 15 maja 2009, 07:46

Ależ, żeby było śmieszniej, to ostatnio przeleciałem na baku 700 km i to na 54 litrach. Oczywiście po Wawie. To chyba wynik wyższych temperatur (brak konieczności napędzania webasto). Wczoraj zalałem FORTE, z rana zaczęło się przepalanie i jakoś dziwnie wysokie wartości chwilowego mi pokazuje 14-16l/100 podczas gdy poprzednio w podobnych warunkach było 9-11. Ale wrażenia opiszę we właściwym wątku za około tydzień.

Jeśli tak długo Ci wypala, to może też masz jakiś większy problem...
u mnie to nie trwa więcej niż 5-10km.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 15 maja 2009, 10:02

A ja dzis po raz pierwszy zauwazylem wypalanie filtra(chyba)Wlaczylem chwilowe spalanie i jakies wyzsze bylo,nawet jak bez gazu jechalem z gorki to nie pokazywalo "0,00".Wyskoczylem na rowna droge dalem mu wyzsze obroty i wypalile gada :D Jakies 8 km.Alez jestem z siebie dumny <lol> Coz po raz pierwszy od 15500 km udalo mi sie uchwycic czas wypalania ustrojstwa.Jezelio oczywiscie to byl ten mityczny czas oczyszczania sie DPF.Widac czegos sie nauczylem od Was.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez krzych » 15 maja 2009, 12:39

No widzisz :) Nie bylo tak trudno prawda? :) Jak dojdziesz do wprawy to jeden rzut okiem raz na godzine w zupelnosci wystarcza, a tak naprawde, nawet na kilka godzin o ile nie jestes w miescie Warszawa, bo na trasie to nawet nie warto wiedziec kiedy wypala :)


Myjk, w Warszawie 5,4? Nie uwierze. Musialo Ci sie cos pomylic w zapiskach. Najnizsze spalanie w trasie jakie zanotowano tyle wynosi :P. Chwilowe udaje sie uzyskac w trasie nizsze, ale zawsze sa gdzies jakies swiatla, jakies wyprzedzanie nawet na dwupasmowce itp. NIE WIERZE tym razem, sorry :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 15 maja 2009, 12:55

krzych napisał(a):Myjk, w Warszawie 5,4?

Jak Ci to wyszło? :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 15 maja 2009, 13:04

Myjk napisał(a):700 km i to na 54 litrach

O kufa, slepy jestem, przeczytalem 5,4 zamiast 54 :P (bylem wczoraj u okulisty, bryle kazal nosic ;P) – zwracam honor :).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mr_t » 17 maja 2009, 22:52

malmund6 napisał(a):
mr_t napisał(a):Z drugiej strony można przegrzać silnik nie przekraczając max dopuszczalnej temp. płynu chłodzącego. Dużo lepszym wskazaniem co się dzieje w silniku jest temperatura oleju.


Jestem ciekaw jak, jeszcze nie spotkalem sie z takim przypadkiem a poza tym w silnikach juz od dawna stosuje sie wymienniki ciepla plyn<>olej wiec roznica jest niewielka

W Xsarze miałem fabrycznie temp oleju i płynu chłodzącego. O ile płyn chłodzący praktycznie zawsze miał taką samą temp, o tyle olej już nie. Szczególnie dobrze było to widać jak np. jechałem A4 z wciśniętym do dechy gazem od Katowic do Krakowa, czy też gdzieś tam wyciągając z silnka max osiągów. Olej na początku miał jakieś 70-80 st (tak jak przy normalnej jeździe) to później trzymał bardziej 130-140 st. Więc różnica w temp. jest i to spora – a płyn chłodzący – wskazówka drgnęła tyle co nic.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez krzych » 18 maja 2009, 00:31

Myjk napisał(a):Jeśli tak długo Ci wypala, to może też masz jakiś większy problem...
u mnie to nie trwa więcej niż 5-10km.


Chyba mam. W trasie wypala czasem ponad 20 km. Tym chetniej go wyrzuce.


mr_t napisał(a):a płyn chłodzący – wskazówka drgnęła tyle co nic.

Wlasnie to mocno irytujace jest, ze w Mazdzie stoi ciagle w tym samym miejscu. Stanowczo wolalbym znac temperature oleju skoro IDS potrafi ja odczytac, Mazda daje ... na calej linii jesli chodzi o swiadomosc kierowcy co sie dzieje z jego wozem. Moglyby byc chociaz jakies "ukryte" funkcje komputera pokladowego wyswietlajacego dodatkowe informacje cyfrowo.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lopez21 » 20 maja 2009, 11:32

Cały czas tak czytam o tym wypalaniu żeby było parę km równej powierzchni i wszystko można zauważyć, wszystko OK ale jak to zauważyć na Śląsku skoro jest to wyżyna i teren jest już dosyć ładnie pagórkowaty. Czekam na propozycje :|
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6