krzysztof1964 napisał(a):W czasie cyklu komp podaje ponad normatywną dawkę paliwa i dlatego tak się dzieje
To trzeba delikatnie sprostować. W czasie procedury wypalania DPF do
napędzania silnika trafia identyczna dawka paliwa jak w przypadku procedury normalnej. Dopiero w wydechu tłoka jest podawana dodatkowa porcja, która pędzi ku filtrowi DPF. Teraz, jeśli komora spalania lub wylot przy zaworach zostały źle wykonane i paliwo gdzieś tam się zbiera (zakamarki w których kondensuje się rozpylone wcześniej przez wtrysk paliwo), to faktycznie może ściekać. Wygląda na to, że gdzieś został popełniony błąd przez inżynierów Mazdy – innego rozwiązania nie znajduję. Gdyby to był problem całkowicie fizyczny (ciśnienie, spalanie, etc.), to dotyczyłoby to wszystkich samochodów z DPF/FAP – a problem występuje tylko w przypadku Mazdy.

Lub, tylko my go zgłębiamy.

Ciekawe jak się ma do tego wszystkiego turbina. Przecież ona mieli spaliny oraz powietrze (spaliny) z paliwem i o ile dobrze wiem, jest smarowana tym samym olejem co silnik. Również zastanawia mnie, jak się znajduje w tym wszystkim EGR (system recyrkulacji spalin) – może to jest nasz główny problem? Tutaj trzeba polecić ten wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239 – fajnie żeby się
maxkls wypowiedział w temacie...
Krzych pamiętasz nasze "terkotanie" przy ~1500 obr.? Że tak zacytuję poradnik o Dieslach:
"Zacięcie się zaworu EGR również powoduje dymienie a często i spadek mocy. W motorach CR
owocuje to również charakterystyczne "chrobotanie" albo terkotanie w zakresie 1600-2000 rpm. "
krzych napisał(a):w koncu sam zanotowales zmiane zachowania komputera (spalanie chwilowe dazy do zera na jalowym, a wczesniej nie dazylo).
Ale to w przypadku Insigni. Nie wiem jak jest w przypadku Mazdy,
bo u nas komputer nie pokazuje spalania chwilowego na biegu jałowym.
W tym właśnie cały problem.
krzysztof1964 napisał(a):Wieksza dawka paliwa ma wypalić dokładniej w czasie cyklu pracy komorę spalania co spowodoje iż do wydechu dostanie się mniej CO2
Większa dawka wcale nie spowoduje dokładniejszego wypalenia. Wręcz przeciwnie. Duże stężenie paliwa w stosunku do ilości tlenu może zaowocować powstawaniem większej ilości sadzy. Po za tym powtórnie. Filtr DPF wcale nie ma ograniczać ilości CO2, tylko sadzę i przyczepione doń związki NOx, które są dużo bardziej szkodliwe dla nas. Natomiast większa dawka paliwa ma w tym pomóc, ale dopiero gdy znajdzie się w filtrze a nie w komorze spalania.
Gdyby ktoś nie miał wyobraźni jak to się dzieje, to jest parę fajnych filmików na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=sXuB8i19DCA (co to za muzyka?!)
http://www.youtube.com/watch?v=qDG6hwpou80 (tu już trochę lepiej)
http://www.youtube.com/watch?v=V51EkGauijk Patrząc na tę animację,
dodatkowa dawka paliwa jest podawana gdzieś między 13 a 15 sekundą (wydech).
http://www.youtube.com/watch?v=oQfBCQek6eg – tutaj ładnie też pokazane, z dźwiękiem wtrysku (54-56 sek.).
O! heheh, fajny opis DPFu
http://www.youtube.com/watch?v=kQvgx1cxcaI
http://www.youtube.com/watch?v=nQe_SQCW1eU
Tu nawet mamy Mazdę pokazaną... ale to jest Mazda 3, która ma chyba FAP.
http://www.youtube.com/watch?v=gSE-RSAmag4
Tu natomiast pokazane, jak wysoką temperaturę mają spaliby przy wypalaniu DPF
http://www.youtube.com/watch?v=B10Z2BZ7eic
i wiele innych.