Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Enduro » 23 wrz 2010, 19:49

raul_ole napisał(a):..... Jesli odkrece wlew od oleju, to mi strasznie dymi. Moglby ktos w skrocie opisac, wytlumaczyc czy odrazu moge wymienic podkladki pod wtryski, jaki jest ich koszt ......

TAkkkkkkk, a koszt podkladek jest niewspolmierny inwestycyjnie co do wymiany/naprawy, jesli ona jest jeszcze mozliwa, silnika!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dawidgks » 27 wrz 2010, 16:42

witam
w maju zrobiłem wymiane oleju i czyszczenie smoka (był zasyfiony w ok. 60%) niestety nie zrobiłem wymiany podkładek...po przejechaniu 6tys km kilka dni temu zauważyłem ze silnik w mojej mazdzie zaczoł bardzo głosno pracowac ,na wolnych obrotach mocno klekocze ,po otwarciu korka oleju czuc zapach spalin....prosze o opinie czy głosna praca i klekot silnika moze miec cos wspolnego z zapchanym smokiem lub nieszczelnymi podkładkami? czy tez raczej bedzie to wina nigdy nie rególowanych zaworów( 131tys przebiegu) ?

kolejną rzecza która mnie nie pokoi to stan oleju na bagnecie ...jest go za duzo ,oleju zamiast ubywac i go dolewac poprostu przybywa? olej na ktorym jezdze to castrol 5w30 ,jak czytam nie jest to najlepszy olej ,ale czy juz warto go zmienic czy moze zrobic na nim jeszcze 5-6 tys km?

czy jest mozliwe ze po 6tys km smok znowu jest zasyfiony ?
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 16:21
Posty: 7

Postprzez Enduro » 27 wrz 2010, 18:04

dawidgks napisał(a):.... czy głosna praca i klekot silnika moze miec ...nieszczelnymi podkładkami?

absolutnie tak!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafusmaximus » 27 wrz 2010, 18:41

dawidgks napisał(a):witam
w maju zrobiłem wymiane oleju...


1. Podaj co Ty tam masz, przedlifta, czy polifta – bo nigdzie niestety tego nie można zobaczyć, a człowiek jasnowidzem jeszcze nie jest (podobno niektórzy o sobie tak twierdzą, ale powiedzmy, że niezłe jest to co wciągają i tyle...)
2. Zrobiłeś kardynalny błąd – nie czyści się smoka bez wymiany podkładek, albo nie wymienia podkładek bez sprawdzenia/czyszczenia smoka – te dwie czynności MUSZĄ odbyć się jednocześnie, inaczej nie mają sensu
3. Regulację zaworów, robi się m.in. przy wymianie podkładek, wraz z wymianą uszczelki pokrywy zaworów – standard. Jeżeli tego nie zrobiłeś, to zrób jak najszybciej.
4. Castrol... bez komentarza... zmień jak najszybciej.
5. Czy może zapchać się ponownie smok po 6 tkm? Słyszałem, że to możliwe, szczególnie gdy podkładki są już unfall schaden.

Reasumując – zrobiłeś wszystko na opak: smok bez podkładek, bez sprawdzenia luzów zaworowych przy 120 tkm (o takim przelocie zdaje się mówi instrukcja) i jeszcze ten Castrol... oj stary, proponuję jeszcze raz odwiedzić serwis i zrobić co trzeba.

Ps. Co do wzrostu oleju nie wypowiem się, niech mądrzejsi coś powiedzą, słyszałem jedynie, że zdarza się to w poliftach z DPF, ale o co chodzi – nie wiem – mam bez DPF. Powiem szczerze, że nie spotkałem się z czymś takim w dotychczasowych samochodach jakie miałem, czy mam (wszystko klekoty), aby przybywało oleju na bagnecie... ubywać to tak, ale odwrotnie, to nie.

Tak od siebie – Jak kupiłem swoja M6 miałem połowę stanu i po 5 tkm spadło mi trochę, dolałem chyba 200 ml, po następnych 7 tkm wymieniłem olej, uprzednio także dolewając, tym razem 300 ml (w sumie przez 12 tkm dolałem 500 ml, czyli jakby nie było... mało jak na klekota). Po tych 12 tkm wymieniłem olej na Dexelię 5W-30 (wcześniej był Mobil 5W-40), wymieniłem podkładki, sprawdziłem i oczyściłem smoka, aczkolwiek był czysty (przedmuchów też za bardzo nie było, ale tak dla spokoju wymieniłem i sprawdziłem, żeby nie było iż zaniedbałem) i teraz niespodzianka... od ponad 7 tkm cisza na bagnecie, constans! Tyle ile było od wymiany tyle jest...

Także kolego warto zrobić jeszcze wymianę podkładek, sprawdzić luz zaworowy i zalać taki olej jaki zaleca Mazda do tych naszych klekoczących księżniczek (bynajmniej nie odbiegać za bardzo od zalecanej specyfikacji, tudzież trzymać się jej)...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez dawidgks » 27 wrz 2010, 20:15

dzieki wielkie i tak zrobie ...wymienie podkładki i zrobie regulacje zaworów ( moze wiecie jaki to łącznie koszt )oraz zmienie na Dexelie , nie wiem czy po 6 tys wymieniac wszystkie filtry? przy zmianie sprawdze jeszcze raz smoka , do tego zamówiłem Forte zeby pomoc wtryskiwaczą(mam nadzieje ze warto?)....oby było ok bo uwielbiam moją mazde 6 2.0 136km 2003r

prosze jeszcze o odpowiedz na pytanie czy głosniejszy klekot silnika mogą powodowac niewyregulowane zawory ?
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 16:21
Posty: 7

Postprzez Enduro » 27 wrz 2010, 20:35

dawidgks napisał(a):...1.oby było ok bo uwielbiam moją mazde 6 2.0 136km 2003r
...2. czy głosniejszy klekot silnika mogą powodowac niewyregulowane zawory ?

ad1. przy tym modelu nie musisz koniecznie na dexelii jezdzic, choc przyznam ze Casrtol nie jest idealny...
ad2. tak, choc pewnie podkladki tez sie do tego mocno przyczyniaja
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dawidgks » 27 wrz 2010, 20:51

te podkładki tak jak doczytałem to 2-3 stówki a te zaworki to droga zabawa?
a jaki olej zamiast dexelii mozna wlac ? lejac castrola byłem pewny ze stawiam na jakosc

doczytałem jeszcze ze głosną prace i klekot mogą powodowac koło dwumasowe lub walniete wtryskiwacze ....modle sie zeby to nie było to.
silnik pracuje rowno i bez szarpniec ,moc bez zmian,sprzegło ok ...tylko jest strasznie głosny
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 16:21
Posty: 7

Postprzez Jaksa » 27 wrz 2010, 22:22

dawidgks napisał(a):te zaworki to droga zabawa?
Gdy wymieniasz uszczelki wtryskiwaczy ta usluga jest juz w cenie wymiany ( u mnie , nie wiem jak inne serwisy do tego tematu podchodzą )
dawidgks napisał(a):jaki olej zamiast dexelii mozna wlac
Kazdy inny tylko nie Castrol , dla przykładu ELF EVOLUTION 5/30 tez bedzie wypasiony :D
dawidgks napisał(a):doczytałem jeszcze ze głosną prace i klekot mogą powodowac koło dwumasowe lub walniete wtryskiwacze
Głosna praca ? Duze słowo , ciezko to stwierdzic tu i teraz .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dawidgks » 27 wrz 2010, 22:34

czyli u Ciebie wymiana podkładek i regulacja zaworow zamyka sie w 3 stowkach?
jutro zabieram sie za podkładki i czyszczenie smoka no i olej oczywiscie ...lepiej ratowac poki jest jeszcze co
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 16:21
Posty: 7

Postprzez dawidgks » 28 wrz 2010, 17:07

dzisiaj poszukałem kogos kto mi to zrobi ,wybor padł na Maz Vag Tech z Mysłowic , cenowo zaskoczyli mnie bardzo pozytywnie , terminowo takze, jutro oddaje autko odbior ugadany na piątek ,warsztat wybrałem po rekomendacji forum. zobaczymy jaki bedzie finał ,ale napewno wszystko wraz z dokładnymi cenami opisze bo mysle ze wielu takim jak ja to moze w przyszłosci pomoc.
z ciekawosci zadzwoniłem do ASO w Katowicach na ulicy Siwka 11....potraktowano mnie jak intruza ,zamiast porozmawiac o problemie powiedziano mi ze Mazda nigdy zadnych problemow z podkładkami nie miała i na jakiej podstawie chce je wymieniac ? gdy zrobiłem zarys sytuacji o zatartych motorach ,pan stwierdził ze to sciema bo gdzies w europie zatarł sie jeden silnik i robi sie afere!!! mimo wszystko poprosiłem pana o wycene takiej usługi ....odpowiedz : 1000-1200zł netto!!!! zapytałem czy w tej cenie jest regulacja ,sprawdzenie luzow w zaworach i czyszczenie gniazd ....odpowiedz : NIE!!!!!!
jest to cena za podkładki 100zł ktore trzeba sprowadzic (około tygodnia) oraz ich wymiane ! ostatnie moje pytanie dotyczyło czy są to juz podkładki zastepcze bez wady , odpowiedz : pan nic niewie zeby mazda wprowadzała ulepszone podkładki

tak sie traktuje polaków w ASO

jezeli troche wykroczyłem poza temat to Grzybciu ....przepraszam
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 16:21
Posty: 7

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 17:47

Trzeba go było zapytać czy się czasem dzisiaj w głowę nie uderzył ...
Brak słów normalnie.
A Mazvagtech zrobi Ci dobrze :P
Sam byłem i mogę polecić bo wiedzą co robią.

dawidgks napisał(a):przepraszam

Kurde, ja całkiem fajny jestem :D Co Wy się tak boicie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 28 wrz 2010, 23:35

1200 zł netto za wymiane uszczelek wtryskiwaczy ? <lol> jak za 1,5 godziny roboty ( dla znajacego temat ) całkiem dobra stawka roboczo-godzinna <lol> ( + uszczelka pokrywy zaworow , uszczelki wtryskow 90/80 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 29 wrz 2010, 09:26

Jaksa napisał(a):1200 zł netto za wymiane uszczelek wtryskiwaczy ?

normalne rozbójniki!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dawidgks » 1 paź 2010, 19:35

dzisiaj otrzymałem pierwsze info z MazVagTech.....wynika z nich ze smok ponownie był zasyfiony w około 50%, podkładki przepuszczały ..... ponowne zapchanie smoka nastąpiło po niespełna 6 tys km.!!!
od jego czyszczenia , okazało sie równiez ze nie chce sie poddac jeden wtrysk przy wyjmowaniu lecz uzyskałem info ze chłopaki mają swoje sposoby na niego (:
ze względu na sugestie Jaksy i panów z Mysłowic zleciłem takze wymiane paska Contitech i pompy wody Hepo( udało sie zrobic na nich 6tys km , co ponoc jest sukcesem) na czesci orginalne ,a pisze to dlatego ze napewno jest wiecej takich jeleni jak ja i da sie wrobic w niekompetentny warsztat i jego świetne zamienniki

wszyscy którzy czytacie to forum pierwszy raz pamietajcie:
1) po sprowadzeniu /kupieniu mazdy 6 prosto do warsztatu , zdjac miske i sprawdzic smoka !
ja autko mam 5miesiecy , zrobiłem 6 tys km a 2 razy otarłem sie o zatarcie silnika , gdybym przypadkiem nie trafił na to forum to pewnie dzisiaj szukał bym silnika .... dodam jeszcze ze gdy za pierwszym razem podjechałem do "swojego" warsztatu i poprosiłem o zdjecie miski to popatrzyli sie na mnie jak na debila ...ba....próbowali mnie na siłe odwodzic od tego .... podkładek wogóle mi nie chciano wymienic bo trzeba wyjmowac wtryski a to Denso i nie umiemy/chcemy sie tego ruszac co innego gdyby to był bosch czy delphi to tak ...ale niech sie pan nieprzejmuje smok czysty wiec na 60tys bedzie pan miał spokój <glupek2>
wniosek : kupujesz mazde ....sprawdz czy masz kogos w poblizu kto ma pojecie o tych samochodach a panowie z "fachowych" warsztatów niech Ci zmienią co najwyzej klocki.

2) rozrząd .... po co panu orginał ,mamy Contintala i pompe z Hepo ...niech pan sie nie martwi 60tys gwarancji itd. no i 500zł taniej ...ok robimy ....dzisiaj wymieniam na orginały bo poraz 3 mogłem zabic swój samochód , co ciekawe po 125tys km wywaliłem pompe wody .... -bo wie pan gwarancja na czesci bedzie tylko przy wymianie całosci – dzisiaj pompe kupuje nową choc tamta mogła chodzic spokojnie przez nastepne 100tyskm !!!

wielu z was bedzie chciało zaoszczedzic tu stówke tam dwie .... tylko ze w tym przypadku skonczy sie to ubytkiem z portfela około 2000zł , choc ja i tak jestem szczesliwy że moja Madzia sie obroniła choc próbowałem juz 3 razy ją zamordowac ...ja i moi "fachowcy"

a tym którzy teraz i w przyszłosci będą płakac po swoich silnikach powiem tylko ......że to autko to nie kupa psującego się złomu jak pewnie wielu z was uzna ...tylko wasza NIEWIEDZA ! ....bo przeciez to Japończyk ...auto które sie nie psuje

napisałem to bo wielu tutejszych nowych forumowiczów(gości ) nawet nie zerknie w poradnik bo im sie nie chce ... pisze to z własnego doświadczenia ... nie powielajcie mojego błędu
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 16:21
Posty: 7

Postprzez martyrdom » 22 paź 2010, 03:02

Czy ten cały smok też się zapycha i nalezy sprawdzac w benzynie 1.8? :>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez bieski » 22 paź 2010, 08:25

martyrdom napisał(a):Czy ten cały smok też się zapycha i nalezy sprawdzac w benzynie 1.8? :>


A jak myslisz dlaczego ten watek znajduje się w dziale Diesla ?? :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 23 paź 2010, 00:16

martyrdom napisał(a):Czy ten cały smok też się zapycha i nalezy sprawdzac w benzynie 1.8? :>

nie, tam nie zachądzą takie procesy fizyczno/chemiczne i nie ma ryzyka zapchania smoka
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez CinekM6 » 27 paź 2010, 15:15

witam. mógłby ktoś polecić jaki silikon pod miske olejową zakupić? jak zobaczylem ten smok to się przeraziłem i wole zerknąć u siebie profilaktycznie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez eszo67 » 27 paź 2010, 16:19

erling bardzo dobry silikon.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez CinekM6 » 27 paź 2010, 20:12

Dzięki kolego. niedługo wymiana i dam znać jak to u mnie wyglądało.. mam nadzieje ,że nie tak jak na załączonych obrazkach <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6