Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 22:43

krzysztof1964 napisał(a):A jeśli chodzi o wypalanie to tak się składa ze w sobotę byłem w Warszawie i nie widziałem tam sposobu ażeby wykonać prawidłowo 'cykl'wypalania.Szczere chęci prrzy tych korkach to niestety za mało


Ano widzisz. Myjk jakims cudem to potrafi, ale ja juz nie (moze On ma inna charakterystyke korkow, bo ze ma duze to wiem). Dlatego knuje jak okielznac lub nie miec DPF ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 12 maja 2009, 22:48

krzych napisał(a):Tylko co to zmieni skoro to pewnie determinuje sama budowa silnika i wtryskiwanie zbyt duzej ilosci paliwa...

Jeśli silnik byłby "źle" zbudowany, to niemiałby odpowiedniej mocy i trapiłyby go
różne dziwne przypadłości – bo jak mniemam "pijesz" do nieszczelności tłoków?

Ponadto, zmiana programu którą to doświadczamy, miała właśnie prawdopodobnie
zmienić ilość paliwa trafiającego do komory spalania w czasie trwania cyklu na mniejszą dawkę,
ew. przeprogramować wtryski tak, aby w "lepszym" cyklu podawały paliwo. Wg mnie się to udało...
ale są też tacy, którzy temu zaprzeczają.

krzych napisał(a):bo ze ma duze to wiem)

Tak? A przecież, wracałeś za mną w piątek... Znaczy zniknąłeś gdzieś z tyłu ;)
No, no i jak się jechało, pochwalisz się? ;)
Ostatnio edytowano 12 maja 2009, 22:49 przez Myjk, łącznie edytowano 2 razy
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 22:48

A jeszcze jedno,zbyt duży poziom oleju z paliwem nie spowodoje samozapłonu tylko tzw rozjechanie sie silnika.Po orostu olej traci swoje właściwości w styczności z paliwem i można zacząć odliczanie"finisf"
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 22:52

Myjk napisał(a):Jeśli silnik byłby "źle" zbudowany, to niemiałby odpowiedniej mocy i trapiłyby go różne dziwne przypadłości – bo jak mniemam "pijesz" do nieszczelności tłoków?

Nie do konca. Jedna z teorii (nie pamietam kto i gdzie) brzmiala, ze dopiero przy _przerwaniu_ cylku ON sie dostaje do oleju, bo tloki stoja, a wiec olej ich nie doszczelnia bo nie jest pompowany.

Myjk napisał(a):Ponadto, zmiana programu którą to doświadczamy, miała właśnie prawdopodobnie
zmienić ilość paliwa trafiającego do komory spalania w czasie trwania cyklu na mniejszą dawkę,
ew. przeprogramować wtryski tak, aby w "lepszym" cyklu podawały paliwo. Wg mnie się to udało...
ale są też tacy, którzy temu zaprzeczają.

Np. ja. Nie wiem ile dawki teraz wpada, ale z tego co slyszalem glownym powodem byla proba skrocenia cylku poprzez jego czestsze wywolywanie przy nizszym progu zatkania. CO w Wawie powoduje wiecej ON w mojej misce...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 22:53

ponadto nie każdy rozumie na czym polega działanie oryginalnego programu DPF Pierwotnie zaczyna on dzałac przy 80%zapchania tłumika,nowy ma aktywować automatyczne wypalanie przy 40%
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 22:56

krzysztof1964 napisał(a):ponadto nie każdy rozumie na czym polega działanie oryginalnego programu DPF Pierwotnie zaczyna on dzałac przy 80%zapchania tłumika,nowy ma aktywować automatyczne wypalanie przy 40%


A to jakiej konkretne dane? Skad masz? :P :) (i zpchania filtra a nie tlumika ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 22:58

Samo wypalanie opiera się na jeżdzie ze stałym obciążeniem silnika ,aby cykl funkcjonowal.Faktem jest że nie jest to model do jazdy po mieście
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:01

To akurat wiemy, ale skad masz te procenty? Gdzie to wyczytales?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:01

Mazda BOroń Dąbrowa Górnicza i bardzo uczynna obsługa
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:03

O. To juz cos. Moze kiedys do nich podjade sprawdzic co umieja, bo mam zagadke na ktora nie wszscy znaja odpowiedz, a tez druga, na ktora na razie nikt nie zna ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:05

Ponadto muszę się przyznać że zanim kupiłem moją lalunie to sie przygotowałem do tematu
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:07

Pisz co Cie boli poto tutaj klepiemy
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez Myjk » 12 maja 2009, 23:07

krzych napisał(a):Nie do konca. Jedna z teorii (nie pamietam kto i gdzie) brzmiala, ze dopiero przy _przerwaniu_ cylku ON sie dostaje do oleju, bo tloki stoja, a wiec olej ich nie doszczelnia bo nie jest pompowany.

Ale wtedy paliwo nie jest podawane, więc co ścieka? Na bagnecie wykazywane
są te mililitrowe ilości paliwa (swoją drogą ile ml podaje przeciętnie wtrysk?),
które rzekomo spływają po ściankach? :| Jakoś nie mogę w to uwierzyć.

Prędzej skłaniałbym się ku teorii, że paliwo spływa po ścianach tłoków
gdy silnik jest w procedurze przepalania bez obciążenia (bieg jałowy).

krzysztof1964 napisał(a):Samo wypalanie opiera się na jeżdzie ze stałym obciążeniem silnika

Wypalanie opiera się na podniesieniu temperatury, przede wszystkim.
To wiąże się głównie z szybkością obrotową silnika a nie jego obciążeniem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:10

a własnie obciążenie wynika między innymi z predkości obrotowej
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:11

Myjk napisał(a):Ale wtedy paliwo nie jest podawane, więc co ścieka

Mnie sie nie pytaj, pewnie nadmiar ktory zostal podany tuz przed zgaszeniem (moznaby przypuszczac, ze w zwyklym cyklu wtrysku powinno sie dziac tak samo, bo jesli wylaczymy silnik po wtrysku a przed kompresja to tez paliwo zostaje...? a moze w ogole to jakas bzdura jest bo zakladajac ze jest pol czy caly obrot juz z info w kompie ze nalezy sie "zgasic" to moze juz wtrysk nie podaje, a zarowka nadal pali... – problem w tym, ze ja sie nie znam... ja tylko probuje logike w tym znalezc)

Moze i masz racje z tym jalowym, ale wtedy jak to rozumiec? Czemu na jalowym tak, a podczas pracy na obciazeniu nie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:13

Pogodze Was – temperatura wynika z predkosci obrotowej ROWNIEZ, bo wiecej gazu leci, ale obciazenie nie zalezy od predkosci obrotowej.(az tak)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:16

a sama procedura przepalania nie aktywuje się sama od siebie,musi być odpowiednia prędkosć obr.[obciażenie] i jeżeli w czasie cyklu przerwiesz np. jazdę to automat. niespalone paliwo spłynie przez pierścienie [ich zamki] do miski olejowej
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:18

W czasie cyklu komp podaje ponad normatywną dawkę paliwa i dlatego tak się dzieje
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:20

krzysztof1964 napisał(a):spłynie przez pierścienie [ich zamki]

Tej czesci wlasnie nie rozumiem :P No ale coz, moze musze poogladac wiecej obrazkow o Dieslu... Chyba ze ktos sie czuje na silach opisac mi to slowami...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:23

Z tego co widzę Myjk jest najbliżej tematu i łapie problem
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6