Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Enduro » 8 wrz 2010, 10:45

to daj fotke..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 8 wrz 2010, 10:49

Enduro napisał(a):to daj fotke..
E.

będę musiał znowu na kanał sie do kogoś dostać bo sam nie posiadam..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Bob_DG » 9 wrz 2010, 10:27

Jeżeli po odkręceniu korka wlewu oleju nic nie bucha i nie dymi, tylko lekko powietrze dmucha to rozumiem, że wszystko jest dobrze i nie warto niczego ruszać ? Mazda 3 143 km przebieg 128 tys
Początkujący
 
Od: 5 maja 2010, 11:18
Posty: 28
Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok

Postprzez Piotr Wozniak » 9 wrz 2010, 20:46

U mnie po odkreceniu korka wlewu oleju, na wolnych obrotach pojawia sie przez chwile chmurka czegos jasnego, poczym juz spalin spod korka nie widze, dmucha stamtad, ale raczej nie spaliny. Dodatkowo jakbym slyszal po odkreceniu wlewu oleju jakies syki spod pokrywy zaworow w rytm suwow, juz sobie wizualizuje puszczajacy uszczelniacz wtrysku.
Juto sie okaze, zmieniam olej i demontuje miske w poszukiwaniu szlamu. Dam znac co znalazlem. M6 CiTD 97 000km, 2006r.

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Enduro » 9 wrz 2010, 21:52

Piotr Wozniak napisał(a):Jutro sie okaze, zmieniam olej i demontuje miske w poszukiwaniu szlamu. Dam znac co znalazlem. M6 CiTD 97 000km, 2006r.pozdro

podkladki do wymiany tez i to w awaryjnym tempie!
powodz.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Piotr Wozniak » 10 wrz 2010, 17:57

No wiec bylo troche szlamu w misce, na szczescie smok byl czysty.
Potwierdza to, ze silniki z DPF i ze stos. niewielkim przebiegiem tez nie sa bezpieczne. Wtryski nie byly raczej nigdy ruszane.
Pozostaje zamowic uszczelniacze i, mam nadzieje, zamknac problem.
Mam ten samochod niedlugo, ale juz zaluje ze dalem sie skusic na tego MZRa. Trzeba bylo kupic pozadny silnik 2,3 lub 3.0 V6... Ten silnik to obciach dla Mazdy, przebil chyba nieslawny Z5 z 323F BA. <nie>

Czy wymiana tych uszczelniaczy jest skomplikowana, czy wystarczy odkrecic wtryski a potem dokrecic z nowymi uszczelkami?

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Grzyby » 10 wrz 2010, 18:06

Piotr Wozniak napisał(a):Ten silnik to obciach dla Mazdy, przebil chyba nieslawny Z5 z 323F BA.

Niby z jakiego powodu?
Że trzeba o niego dbać? Bo poza wymianami od 65kkm nawet grama nie dolałem. Mam 216kkm i tylko EGR został wymieniony.

Tak to jest ja się kupuje na zasadzie – biorę DIESLA bo tanio, a nie sprawdzi z czym trzeba się liczyć przy kupnie.
Jak czytam jakie ludzie mają problemy to gwarantuję, że zdecydowana większość z nich ma przebiegi 3 albo i 4 razy większe od tego co wyświetla licznik. A potem krzyk – jakie to badziewie bo się raczyło zepsuć hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 10 wrz 2010, 18:34

Piotr Wozniak napisał(a):...czy wystarczy odkrecic wtryski a potem dokrecic z nowymi uszczelkami?
pozdro

tak tylko dodatkowo polecam wyczyscic gniazda z brudu przed montazem
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Piotr Wozniak » 10 wrz 2010, 18:52

Grzyby napisał(a):
Piotr Wozniak napisał(a):Ten silnik to obciach dla Mazdy, przebil chyba nieslawny Z5 z 323F BA.

Niby z jakiego powodu?
Że trzeba o niego dbać? (...)

Jak czytam jakie ludzie mają problemy to gwarantuję, że zdecydowana większość z nich ma przebiegi 3 albo i 4 razy większe od tego co wyświetla licznik. A potem krzyk – jakie to badziewie bo się raczyło zepsuć hahaha


Grzyby, tez wiem o czym mowie, bo przejezdzilem juz Mazdami w ostatnich latach (BP i B6) w sumie pod 250kkm a obydwa przekroczyly przebieg 220kkm i nie bylo zadnych tego typu problemow. Zeby silnik o przebiegu 100kkm byl zagrozony zatarciem podczas prawidlowej exploatacji i serwisowania w autoryzowanym serwisie!? Zgroza. Co do przebiegu- mam 97kkm, sprawdzone w serwisie we Wloszech gdzie byl sewrwisowany przez pierwszy rok a potem w Mazda Zdanowicz (ostanio 17kkm temu), wiec nie imputuj mi tutaj, nie ma opcji. G...o wypuscili i tyle. Gdyby nie to forum to wszystkie by sie pozacieraly w ktoryms momencie pewnie, bo na autoryzowany serwis tez nie mozna liczyc jak widac- to kolejna sprawa. :|

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Grzyby » 10 wrz 2010, 20:17

Znaczy jasnowidzem jesteś skoro do takich wniosków po zdjęciu miski w swoim aucie doszedłeś.
Chylę głowę przed przenikliwością.
Tylko pozazdrościć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mądry » 11 wrz 2010, 08:32

Piotr Wozniak napisał(a):Ten silnik to obciach dla Mazdy, przebil chyba nieslawny Z5 z 323F BA. <nie>

Kolego, era nieśmiertelnych diesli się już dawno skończyła. Popatrz co się dzieje chociaż by w renault z jednostkami 1.9 czy 1.6 dci. wtryski lecą co 50kkm, silnik obraca panewki, a turba padają jak muchy. A w tym wszystkim najlepsze jest to że nie bardzo jest lekarstwo na te dolegliwości. Poczytaj inne fora i zobaczysz że jednak mazda w dieslu to nie jest taki zły samochód a jak się jeszcze o nią zadba od czasu do czasu to jest cacy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 11 wrz 2010, 11:03

mądry napisał(a):Kolego, era nieśmiertelnych diesli się już dawno skończyła.

wg mnie i nie tylko,
przyczyna tkwi w dodatkach BIO do paliw!
to jest podstawowa przyczyna problemow silnikow diesla
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Norby » 20 wrz 2010, 17:46

Tu na temat napisał gostek coś w tym jest...

http://pszps.3-2-1.pl/tabela-gestosci-30.php
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Piotr Wozniak » 20 wrz 2010, 20:17

Wzrstajaca zawartosc bioestrow i metanolu w paliwach jest ogolnoswiatowa tendencja, jak widac producenci nie nadazaja z dostosowywaniem materialow. Od biopaliw nie uciekniemy, bo ropa bedzie coraz drozsza i coraz bardziej cenna przez spadajace jej zasoby. Mozna sie zrzymac lub to zaakceptowac.

Teraz powiem jeszcze cos b. niepopularnego, ale nie moge uciec od tej mysli: dlaczego CiTD porownujemy do silnikow PSA? Dlaczego np. silniki TDI jakos daja rade i biopaliwa ich nie rozpuszczaja...?
Kiedys technologie Mazdy porownywalem (z satysfakcja jej wyzszosci) do dobrych marek, dzisiaj pozostalo sie pocieszac, ze dCI w Renault jest jeszcze gorszy...
Dobrym silnikiem w szostce pozostaje na szczescie 3.0 V6! :)

pozdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez polo33 » 20 wrz 2010, 22:39

Piotr Wozniak napisał(a):Dlaczego np. silniki TDI jakos daja rade i biopaliwa ich nie rozpuszczaja...?
pozdr


Jesteś pewien ? wejdź na forum vw, audi, skody czy seata i poczytaj i 2.0 TDI i ich problemach. Ci którzy mieli problem z CiTD z zacieraniem silnika sami przyznawali że kupili za tanio lub nie była prawidłowo serwisowana. Jakoś u mnie padł jeden wtrysk i od razu mam przekreślić ze Citd to syf ? Naprawione i śmiga dalej bardzo dobrze. Jakoś 2.0 TDI nie daje rady przy tej jednosce <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Grzyby » 21 wrz 2010, 11:23

Proszę o trzymanie się tematu.
Dla opornych będą nagrody.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 21 wrz 2010, 17:05

Grzyby napisał(a):Dla opornych będą nagrody.
Moderator zawsze lubi pocieszyc <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez raul_ole » 23 wrz 2010, 14:44

Panowie prosze o pomoc w tym temacie. Zmienam olej w przyszlym tygodniu. Odrazu umowilem sie na czyszczenie smoka. Jesli odkrece wlew od oleju, to mi strasznie dymi. Moglby ktos w skrocie opisac, wytlumaczyc czy odrazu moge wymienic podkladki pod wtryski, jaki jest ich koszt i czy jest to jakis skomplikowany proces czy mozna to zrobic "z miejsca". Bardzo prosze o odp zalezy mi na czasie.
Początkujący
 
Od: 21 cze 2010, 09:06
Posty: 17
Auto: Mazda 6, 2.0 – 136km, 2003r

Postprzez Myjk » 23 wrz 2010, 14:54

Czasem warto użyć szukajki, szybciej będzie niż pisanie. :P viewtopic.php?f=90&t=45789&p=1540282&hilit=koszt#p1540282 Podkładki nie tylko możesz wymienić, ale nawet MUSISZ inaczej praca marna.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 23 wrz 2010, 16:12

Myjk napisał(a):nawet MUSISZ
Dokładnie....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6