MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
ten elektrozawór (solenoid) przepuszcza podciśnienie z pompy vacum na siłownik od przepustnicy w kolektorze ssącym nie powinien być zaślepiony chyba że ktoś kiedyś ściągnął przewody podciśnienia i połączył je bezpośrednio. Czyli przewód z pompy nie idzie już do siłownika przez zawór tylko bezpośrednio na silownik. efektem są stale otwarte przepustnice
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc to bardzo proszę!
Mazda 6 2,0 diesel 121 KM 2004r.
Nie działają siłowniki, nie ma wyczuwalnego podciśnienia w przewodach dochodzących.
Nie ma napięcia we wtyczkach elektrozaworów (zapłon włączony, silnik uruchomiony)
Sprawdzona pompa vacum – ok
Sprawdzony stan przewodów podciśnieniowych – ok
Zastanawia mnie brak napięcia na solenoidach, który przecięż właśnie ma sterować ich przepuszczalnością
Świecą się kontrolki check i dsc
Mazda 6 2,0 diesel 121 KM 2004r.
Nie działają siłowniki, nie ma wyczuwalnego podciśnienia w przewodach dochodzących.
Nie ma napięcia we wtyczkach elektrozaworów (zapłon włączony, silnik uruchomiony)
Sprawdzona pompa vacum – ok
Sprawdzony stan przewodów podciśnieniowych – ok
Zastanawia mnie brak napięcia na solenoidach, który przecięż właśnie ma sterować ich przepuszczalnością
Świecą się kontrolki check i dsc
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
geemfoki napisał(a):ten elektrozawór (solenoid) przepuszcza podciśnienie z pompy vacum na siłownik od przepustnicy w kolektorze ssącym nie powinien być zaślepiony chyba że ktoś kiedyś ściągnął przewody podciśnienia i połączył je bezpośrednio. Czyli przewód z pompy nie idzie już do siłownika przez zawór tylko bezpośrednio na silownik. efektem są stale otwarte przepustnice
Mógłbyś kolego napisać, który to dokładnie zawór na poniższym schemacie?!

By kancin at 2011-06-27
Pzdr. Kancin
- Od: 9 maja 2010, 10:44
- Posty: 7
- Skąd: Niemcy\okazjonalnie Rzeszów
- Auto: Mazda 6 CiTD 2.0 136KM 2004r
kancin napisał(a):ten elektrozawór (solenoid) przepuszcza podciśnienie z pompy vacum na siłownik od przepustnicy w kolektorze ssącym
wg .mnie to nr .13
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Możecie mi odpowiedzieć do czego służy przepustnica w silnikach diesla? I czym objawia się fakt jej ciągłego otwarcia? Domyślam się, że im więcej powietrza tym lepsze spalanie a co za tym idzie większa moc...Czyli po co odbierać silnikowi powietrze?
- Od: 9 maja 2010, 10:44
- Posty: 7
- Skąd: Niemcy\okazjonalnie Rzeszów
- Auto: Mazda 6 CiTD 2.0 136KM 2004r
podczas pracy silnika pod różnym jego obciążeniem jest potrzebna różna dawka powietrza. W zależności od silnika powietrze jest dostarczane z różnych obwodów pod różnym ciśnieniem, zatem jak jest taka przepustnica w danym modelu to znak że ma tam być i działać. w tym przypadku w zakresie 30 – 100%. nie podważajmy konstrukcji bo dojdziemy do wniosku że potrzeba nam silnika od 126p
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
ja ponowie moje pytanie:
co powoduje przypływ napięcia na elektrozawory (solenoidy)
vacum pomp – ok, szczelność obwodu – ok, mechanicznie sprawdzone elektrozawory – ok,
Nie dochodzi do nich impuls elektryczny w związku z tym podciśnienie ucieka i nie steruje siłownikami
Skąd idzie napięcie? Co może powodować ten zanik impulsu?
co powoduje przypływ napięcia na elektrozawory (solenoidy)
vacum pomp – ok, szczelność obwodu – ok, mechanicznie sprawdzone elektrozawory – ok,
Nie dochodzi do nich impuls elektryczny w związku z tym podciśnienie ucieka i nie steruje siłownikami
Skąd idzie napięcie? Co może powodować ten zanik impulsu?
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Zobacz sobie schemat instalacji. Masz go pod linkiem: http://www.osaczony.pl/mazda/1749-1E-02G.pdf będzie na 157 stronie.
- Od: 9 maja 2010, 10:44
- Posty: 7
- Skąd: Niemcy\okazjonalnie Rzeszów
- Auto: Mazda 6 CiTD 2.0 136KM 2004r
Ponowie swoje wcześniejsze pytanie...Co może wiązać się z tym, że przepustnica jest zawsze otwarta? Jakiego zachowania silnika mogę się spodziewać? Bo nie zauważyłem żadnych niepożądanych objawów...a jak widać na zdjęciu silnika, które zamieściłem kilka postów wyżej żadna rurka nie dochodzi do solenoidu sterującego dopływem podciśnienia do przepustnicy więc ktoś pewnie zmostkował ten zawór i przepustnica jest otwarta non stop. Jakieś sugestie? Po co ktoś tak zrobił?
Pzdr. Kancin
Pzdr. Kancin
- Od: 9 maja 2010, 10:44
- Posty: 7
- Skąd: Niemcy\okazjonalnie Rzeszów
- Auto: Mazda 6 CiTD 2.0 136KM 2004r
Kancin,
to jest sposób na wymuszenie podciśnienia. Nieprawidłowy przepływ powietrza może powodować skutki uboczne które objawią się z czasem, o ile nie masz takich na tą chwilę. Jeżeli nie przeszkadza ci to to nic nie rób. Ale co jest powodem takiego obejścia? uszkodzony elektrozawór, brak napięcia sterującego nim? Nie wiem, to już podlega dalszym sprawdzeniom. Mechanicznie możesz go sprawdzić tak: ma dwa króćce -od strony podciśnienia i w stronę siłownika ten pierwszy bez podanego impulsu elektrycznego nie powinien mieć przelotu w stronę drugiego a pod podłączonym napięciem powinien, drugi bez napięcia na elektrozaworze powinien mieć przepływ z filterkiem na elektrozaworze i nie powinien mieć z króćcem pierwszym a pod napięciem nie powinien mieć z filterkiem a powinien mieć z jedynką. wyklucz ten problem to pójdziemy dalej
to jest sposób na wymuszenie podciśnienia. Nieprawidłowy przepływ powietrza może powodować skutki uboczne które objawią się z czasem, o ile nie masz takich na tą chwilę. Jeżeli nie przeszkadza ci to to nic nie rób. Ale co jest powodem takiego obejścia? uszkodzony elektrozawór, brak napięcia sterującego nim? Nie wiem, to już podlega dalszym sprawdzeniom. Mechanicznie możesz go sprawdzić tak: ma dwa króćce -od strony podciśnienia i w stronę siłownika ten pierwszy bez podanego impulsu elektrycznego nie powinien mieć przelotu w stronę drugiego a pod podłączonym napięciem powinien, drugi bez napięcia na elektrozaworze powinien mieć przepływ z filterkiem na elektrozaworze i nie powinien mieć z króćcem pierwszym a pod napięciem nie powinien mieć z filterkiem a powinien mieć z jedynką. wyklucz ten problem to pójdziemy dalej
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Witam, oj namieszaliscie koledzy troche 
To co jest zaznaczone na obrazku Kancina to elektrozawor nr 21 ze schematu, odpowiedzialny jest za sterowanie "klapkami" w kolektorze ssacym, ktore przymykaja 4 z 8 kanalow dolotowych.
Dzialanie jest takie: glownie przy optymalnej temp. silnika klapki ograniczaja dolot pow w przedziale 700-1800 obr. Natomiast na ssaniu (silnik zimny) klapki moga byc otware jak i w momencie pracy sprezarki klimatyzacji.(zmienia sie mieszanka paliwo/powietrze). Na obrazku u kolegi Kancin elektrozawor jest zaslepiony – wydaje mi sie ze byly takie wersje silnika z lekko odmiennym sterowaniem podcisnieniami i ten obwod byl celowo odlaczony.
Natomiast dwa elektrozawory 13 i 14 sterujace "gruszka" nr 12 to glowna przepustnica a o niej i jej zadaniu juz pisalem na poczatku tego watku.
pozdr. MQL
Kancin napisał(a): Możecie podpowiedzieć za co odpowiedzialny jest elektrozawór na zaznaczony na zdjęciu?
To co jest zaznaczone na obrazku Kancina to elektrozawor nr 21 ze schematu, odpowiedzialny jest za sterowanie "klapkami" w kolektorze ssacym, ktore przymykaja 4 z 8 kanalow dolotowych.
Dzialanie jest takie: glownie przy optymalnej temp. silnika klapki ograniczaja dolot pow w przedziale 700-1800 obr. Natomiast na ssaniu (silnik zimny) klapki moga byc otware jak i w momencie pracy sprezarki klimatyzacji.(zmienia sie mieszanka paliwo/powietrze). Na obrazku u kolegi Kancin elektrozawor jest zaslepiony – wydaje mi sie ze byly takie wersje silnika z lekko odmiennym sterowaniem podcisnieniami i ten obwod byl celowo odlaczony.
Natomiast dwa elektrozawory 13 i 14 sterujace "gruszka" nr 12 to glowna przepustnica a o niej i jej zadaniu juz pisalem na poczatku tego watku.
pozdr. MQL
Nie mam napięcia na elektrozaworach. Z instrukcji od Kancin można się naprawdę sporo dowiedzieć ale np. nie mogę zlokalizować przekaźnika PCM-u gdzie byłby teminal C do przeprowadzenia pomiarów sprawdzających.
Może mi ktoś rozjaśnić drogę jaką porusza się napięcie pomiędzy PCM a elektrozaworami podciśnienia i gdzie jest ten przekaźnik PCM control relay i jego terminal C ?
Bez tego nie mam szans ruszyć dalej.
Może mi ktoś rozjaśnić drogę jaką porusza się napięcie pomiędzy PCM a elektrozaworami podciśnienia i gdzie jest ten przekaźnik PCM control relay i jego terminal C ?
Bez tego nie mam szans ruszyć dalej.
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Kolego Geemfoki piszesz, ze swieci Ci sie check engine – najpierw spardz jaki blad sygnalizuje podpinajac tester bo najprawdopodobniej silnik Ci pracuje w tzw trybie awaryjnym i wiekszosc tych zaworkow moze byc "poblokowanych" przez sterownik, wiec mozesz nie miec napiec ktore szukasz. Szukaj po najwazniejszych czujnikach (przeplywka, boost sensor idt) czy ktorys Ci nie nawalil.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
Wyświetla błędy:
P0045 Obwód zaworu elektromagnetycznego regulacji kanału chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania / otwarty
P0102 Obwód przepływomierza MAF lub VAF niska wartość wejściowa
P0489 Obwód sterowania recyrkulacji spalin niska wartość
P0661 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
P0664 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
P2009 Obwód sterowania kołem jezdnym kanału układu dolotowego niska wartość
P2141 Obwód sterowania przepustnicy recyrkulacji spalin niska wartość
P2144 Obwód kontroli przepływu recyrkulacji spalin niska wartość
P0045 Obwód zaworu elektromagnetycznego regulacji kanału chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania / otwarty
P0102 Obwód przepływomierza MAF lub VAF niska wartość wejściowa
P0489 Obwód sterowania recyrkulacji spalin niska wartość
P0661 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
P0664 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
P2009 Obwód sterowania kołem jezdnym kanału układu dolotowego niska wartość
P2141 Obwód sterowania przepustnicy recyrkulacji spalin niska wartość
P2144 Obwód kontroli przepływu recyrkulacji spalin niska wartość
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Hej kolego wydaje mi sie ze masz powazny problem ze sterownikiem bo bledy wskazuja za 3 usterki, obwodu egra, przeplywomierza i sterowania turbem wiec albo pechowo posypaly Ci sie wszystkie czujniki/elektrozawory z w/w listy albo masz uszkodzony glowny komputer sterujacy. Tak czy siak to temat raczej dla dobrego mechanika/elektronika. Boost sensor znajduje sie przy intercoolerze na schemacie nr 11 i mierzy on cisnienie doladowania. Najprostszy sposob to wymieniac pokolei czujniki na pewne a najlepszy to mechanik. Wedlug mnie powinienes najpierw ogarnac te bledy.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
Widzisz Myqel to się pojawiło w momencie kiedy zawiesił się klocek w lewym przednim kole. Zaświeciła się wówczes kontrolka check i od trakcji. Z tego co widzę po wymianie klocków nie świeci sie już żadna dotycząca układu hamulcowego ale te wciąż się palą no i odczytałem te błędy. Czy możliwe jest by w momencie tamtej awarii padł jakiś czujnik determinujący wyjście sygnału z PCM na elektrozawory podciśnienia, bo przecież układ hamowania jest wspomagany podciśnieniem z vacum pomp?
Dziś posprawdzam przepływkę, boots sensor, czujnik temp. powietrza doładowanego (też przy intercoolerze), ale brak mi info o tym gdzie jest PCM control relay – bo między innymi ten przekaźnik służy do tych pomiarów. Nie mogę nigdzie znaleźć gdzie ten pierun jest! Podpowiedz
Dziś posprawdzam przepływkę, boots sensor, czujnik temp. powietrza doładowanego (też przy intercoolerze), ale brak mi info o tym gdzie jest PCM control relay – bo między innymi ten przekaźnik służy do tych pomiarów. Nie mogę nigdzie znaleźć gdzie ten pierun jest! Podpowiedz

- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
wszystkie te błędy mówią w zasadzie o braku napięcia na elektrozaworach. Aby PCM je wysłal musi wiedzieć kiedy, ale jeżeli nie ma info od czujnika to nie wysyła. Tak to rozumie się w mojej głowie. Nie sądzę w związku z tym że to wina PCMu a tym bardziej biednych elektrozaworów, które sprawdziłem mech. i są OK.
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6