przeraźliwy klekot – proszę posłuchajcie tego

Postprzez deha » 5 kwi 2008, 12:39

mam juz diagnozę

obrocilo 2 panewki
wal korbowy robienia (moze da rade zrobic szlify)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez xANDy » 6 kwi 2008, 20:20

deha napisał(a):obrocilo 2 panewki

Niech zgadnę – na 4tym cylindrze?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez deha » 6 kwi 2008, 21:45

wiesz co nie wiem, które dokładnie
a najlepsze jest, że mechanik stwierdził, że to już było wcześniej robione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez Jaksa » 6 kwi 2008, 22:51

deha napisał(a):że to już było wcześniej robione
Jak widac dobrze to ktoś zrobił :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez deha » 7 kwi 2008, 13:50

auto jest angielskie, więc nie dziwi mnie to, że ktoś to spartaczył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez morgafix » 8 kwi 2008, 22:29

Jaksa napisał(a):Myslę ze za wszystkie problemy układu tłokowo-korbowego odpowiada smarowanie , nie raz zdejmowalismy miskę, na 10 mazd w 6 sztukach smoki olejowe były do połowy zakitowane mułem.... czwarta korba jest najdalej od pompy wiec przy takim stanie smoka utrudnione jest tam smarowanie ..... koledzy z ASO nadal pukają mi sie w czolo jak rozmawiamy o sciąganiu misek – nawet fotki ktore pokazywałem nie są przekonywujące. ( a moze to tylko ja przesadzam? )

Czytam i coraz bardziej obawiam się zakupu diesla. Czy istnieje możliwość w autojaksa sprawdzić przed-zakupowo te wszystkie elementy? Czy to zbyt dużo czasu? Czy może to w standardzie się sprawdza? Jaki koszt? Co mam robić, bo jestem napalony na diesla?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 00:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 MZR 143 KM 2006

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2008, 22:46

morgafix napisał(a):Czytam i coraz bardziej obawiam się zakupu diesla.
To nie kupuj jak nie jestes zdecydowany ;)
morgafix napisał(a):Czy istnieje możliwość w autojaksa sprawdzić przed-zakupowo te wszystkie elementy
Ktory sprzedawca pozwoli zdemontowac sobie miske <lol> wątpie aby to sie udało....
morgafix napisał(a):Czy to zbyt dużo czasu
Nie jest to chwila , trzeba sie umawiac na dany dzien.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez morgafix » 8 kwi 2008, 22:53

Jaksa napisał(a):
morgafix napisał(a):Czytam i coraz bardziej obawiam się zakupu diesla.
To nie kupuj jak nie jestes zdecydowany ;)

To zabrzmiało jak przestroga (zdrcydowany jestem, tylko się boję problemów...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 00:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 MZR 143 KM 2006

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2008, 23:00

morgafix napisał(a):zdrcydowany jestem, tylko się boję problemów
Problemy powiadasz? mysle ze przy kazdym uzywanym samochodzie sa jakies tam problemy to wliczone ryzyko <lol> Ja mam diesla i nie mogę narzekac – nie widze lepszego auta za te pieniadze a to ze trzeba inwestowac ? hm...... takie zycie. <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez morgafix » 8 kwi 2008, 23:11

Jaksa napisał(a):
morgafix napisał(a):zdrcydowany jestem, tylko się boję problemów
Problemy powiadasz? mysle ze przy kazdym uzywanym samochodzie sa jakies tam problemy to wliczone ryzyko <lol> Ja mam diesla i nie mogę narzekac – nie widze lepszego auta za te pieniadze a to ze trzeba inwestowac ? hm...... takie zycie. <lol>

No to się wkrótce zobaczymy na pierwszym przeglądzie (przed zakupem) – mam nadzieję, że następnym będzie planowany (wymiana rozrządu itp)
Ps. na ile mam wcześniej umówić wizytę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 00:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 MZR 143 KM 2006

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2008, 23:16

morgafix napisał(a):na ile mam wcześniej umówić wizytę?
Dzwoń jak znajdziesz auto.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bartek1986 » 8 kwi 2008, 23:18

deha napisał(a):a najlepsze jest, że mechanik stwierdził, że to już było wcześniej robione


to teraz się poważnie zastanów ile Twój samochód ma przebiegu.. Bo te 120kkm pewnie miał, ale gdzieś w 2005 roku :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez deha » 9 kwi 2008, 16:09

już się nad tym zastanawiałem, ale w szóstkach nie ma możliwości sprawdzenia prawdziwego przebiegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez mr_t » 23 kwi 2008, 15:15

szoszon1983 napisał(a):Co do awaryjnosci tych diesli, to z moich obserwacji wynika, że nie odbiegaja zbytnio od innych marek, a na pewno wypadaja znacznie lepiej niż francuzy, czy nawet mercedesy


To ciekawe co mówisz. Po postach z forum widzę że mazdy się sypią po 100tys. km. Renówką 1,9DCi zrobiłem 120 tys. i zero problemów z napędem, samochód nie kopcił. Co więcej jestem prawie pewien że nawet pod koniec samochód miał lepsze osiągi niż Mazda 3 z 2.0 dieslem. Ojciec jeździ E320CDI – od nowości, dziś (5 rok) ma 230tys. km – zero jakichkolwiek kłopotów z silnikiem, brak kopcenia. Wcześniej była Lacia 2,4 JTD – 160tys. żadnych napraw silnika, ale pod koniec samochód był słabszy i zaczął kopcić. Każdy z tych samochodów był regularnie serwisowany w ASO, ale ani ja ani ojciec nie jeździmy "delikatnie" chociaż wiemy na co zwracać uwagę przy takich silnikach.
W firmie mam Transita – 2,5 TDI – 190tys. trochę kopci, ale to typowy firmowy wół roboczy, mimo tego żadnych problemów z silnikiem.
Znam osobiście ludzi którzy jeżdżą 1,5DCi by Renault. Jeden ma dziś 140tys. – nic nie robił przy silniku, drugi po 100tys. musiał zregenerować wtryski i pompę, tylko że 2 jeździ na lewym oleju i nie do końca wiadomo co tankuje.
Nie znam nikogo (poza właścicielami firmowych "ciężarówek") którzym by się diesle tak szybko sypały.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2008, 15:19

mr_t napisał(a):Po postach z forum widzę że mazdy się sypią po 100tys. km

gdzie żaden z właścicieli nie ma tego auta od nowości = nie wiadomo ile mają naprawdę przebiegu
A po ogłoszeniach np. na niemieckich stronach widać, że szóstki z przebiegami grubo powyżej 200kkm nie należą do rzadkości...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mr_t » 23 kwi 2008, 15:32

Grzyby napisał(a):A po ogłoszeniach np. na niemieckich stronach widać, że szóstki z przebiegami grubo powyżej 200kkm nie należą do rzadkości...


W końcu nikt nie kupuje diesla żeby stać pod blokiem – do takich celów znacznie lepiej nadają się samochody z dużymi silnikami benzynowymi, robią lepsze wrażenie :P
A przy okazji tematu to: Interia i mazda w dieslu która cudownie straciła 66 tys. km a pewnie straci na dalszych etapach jeszcze trochę :]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2008, 15:36

mr_t napisał(a):A przy okazji tematu to: Interia i mazda w dieslu która cudownie straciła 66 tys. km a pewnie straci na dalszych etapach jeszcze trochę

to ludzie z naszego forum podrzucili im ten temat :)
Było kiedyś na Ogólnym :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szoszon1983 » 23 kwi 2008, 17:25

mr_t, ja z tego co widzę na ulicach tak wnioskuję. Mazdy kopcą jak im sie dobrze wstawi, a bardzo czesto widzę mercedesy (z tego co kojarze to max 2,7CDI), VW i Audi z 2,0TDI jak kopcą przy podjazdach pod wiadukt. Z kolei po swoich znajomych mogę stwierdzić, że diesel z Francji to padaka (takie są moje spostrzeżenia).
Co do mazd na forum, to większość to import z zachodu, a dla "importerów" najbardziej opłacalnym interesem jest zakup auta polizingowego, z przebiegiem 300kkm.....sam na giełdzie w Słomczynie oglądałem dwie sztuki i mam porównanie do tych w UK, gdzie żadko są kręcone przebiegi.
Ja jak kupowałem swoją, to oglądałem jedną od Polaka, miała niby 88kmil, a nawet włącznik świateł był wyślizgany, o pedałach nie wspomne. Moja miała 82kmil, a zero śladów zużycia w śrdku, oleju nie łyka praktycznie wcale...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez julay » 21 maja 2008, 12:12

Witam,
Do autora wątku, czy masz już ostateczną diagnozę, co jest do wymiany i jakie były koszty? Bo chyba mam to samo i chciałbym wiedzieć co mnie może czekać.
Pozdrawiam
julay
 

Postprzez deha » 22 maja 2008, 09:49

Auto naprawione, koszt 5000zł
udało się zrobić czwarty (czyli ostatni) szlif walu korbowego i dobrac panewki
pozostale czesci to zamienniki

mechanik stwierdzil, ze ta usterka byla robiona juz wczesniej,
a do tego 3 cylinder byl przetarty
ktos jezdzil bez wody/oleju??

oprocz tego kolo dwumasowe prawie umarlo
podobnie jak tarcza sprzegla

Auto juz sprzedane, nowy samochod to Audi A4
ale muszę powiedzieć, że tęskni mi się za szóstką :(

w każdym razie dziękuję użytkownikom tego forum za pomoc,
bardzo przyjemnie się z Wami tutaj pisało

pozdrawiam
Daniel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6