Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan
Samochód po wymianie podkładek, wyregulowane luzy zaworowe, wymieniony olej. Wartości wtryskiwaczy wróciły niestety do wartości przed zastosowania forte ale wszystkie są minusowe w przedziale od -12 do -65. Robiłem kalibracje Forscanem i trochę się zmniejszyły ale po kilkudziesięciu kilometrach komputer sam przeprowadził kalibracje i wzrosły. Zrobiłem znowu kalibracje i nieznacznie się zmniejszyły. Czy nowe podkładki muszą się "uleżeć"?
Witam Panowie, mam pytanie odnośnie procesu kalibracji Forscanen, a mianowicie wszystko ładnie pięknie, ale...kalibracja rozpoczyna się, obroty wzrastają, po chwili spadają tak mocno, że auto gaśnie... Próbowałem kilkanaście razy i ciągle to samo.. Warunki potrzebne dodatkowe kalibracji spełnione. Jakieś pomysły?
- Od: 30 lip 2014, 20:12
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 GY Station Wagon
2.0 diesel 136 KM
2004
Witam
Mam takie pytanko: drugi raz w odstępie 1700 km robiłem kalibracje forscanem. W obu przypadkach po ponownym uruchomieniu samochodu i pojechaniu gdzieś, zatrzymaniu się i wyłączeniu klimatyzacji samochód sam sobie skalibrował ponownie wtryski na wszystkie wartości minusowe ( wartości wahają się od -8 do -64 przy różnych ciśnieniach. Czy to oznacza że kalibracja forscanem jest zbędna bo samochód i tak zaraz kalibruje po swojemu? Czym różnią się wartości minusowe od dodatnich?
Mam takie pytanko: drugi raz w odstępie 1700 km robiłem kalibracje forscanem. W obu przypadkach po ponownym uruchomieniu samochodu i pojechaniu gdzieś, zatrzymaniu się i wyłączeniu klimatyzacji samochód sam sobie skalibrował ponownie wtryski na wszystkie wartości minusowe ( wartości wahają się od -8 do -64 przy różnych ciśnieniach. Czy to oznacza że kalibracja forscanem jest zbędna bo samochód i tak zaraz kalibruje po swojemu? Czym różnią się wartości minusowe od dodatnich?
Wczoraj znowu zrobiłem kalibracje wtryskiwaczy forscanem. Wszystko ładnie ale dziś Mazdeczka znowu sobie skalibrowała wtryski jak otwierałem brame i garaż, nawet na załączonej klimie. Także chyba kalibracja wtryskiwaczy forscanem w moim przypadku mija się z celem jak i tak Mazda zawsze poprawia
.
Mam ten sam problem i w sumie szukam rozwiązania od roku, generalnie auto jeździ, ale wydaje mi się, że po kalibracji i ustawieniu korekt w okolicy 0 jeździ lepiej. Po autokalibracji powracają natomiast ujemne korekty – ze 2 dni po jeździe po mieście w dużym ruchu ulicznym. W trasie chyba dłużej te korekty się utrzymują. Czy ktoś może podrzucić nawet teoretyczne rozważanie dlaczego mogą się ustawiać ujemne korekty?
Hej Wszystkim,
Poniżej wrzucam odchylenia wtryskiwaczy w mojej Maździe.
Dodam, że praca silnika jest głośniejsza na poziomie 1500 – 2000 obrotów – po prostu słychać, że jest coś nie tak. Do tego silnik przy odpalaniu na zimnym silniku (-10 – -15 stopni) bardzo stukał przy odpaleniu.
Wlewałem STP formuła do wtryskiwaczy diesla + próbowałem robić kalibrację – te wyniki są już po kalibracji.
Przed wlaniem STP, zdarzało się, że silnik szarpał na poziomie wspominanych obrotów, jednak po przejechaniu baku na STP już nie ma szarpania.
Jakie następne zabiegi muszę podjąć? Od razu serwis? Czy wtryski już tylko do regeneracji/wymiany?
Pozdrawiam!
Poniżej wrzucam odchylenia wtryskiwaczy w mojej Maździe.
Dodam, że praca silnika jest głośniejsza na poziomie 1500 – 2000 obrotów – po prostu słychać, że jest coś nie tak. Do tego silnik przy odpalaniu na zimnym silniku (-10 – -15 stopni) bardzo stukał przy odpaleniu.
Wlewałem STP formuła do wtryskiwaczy diesla + próbowałem robić kalibrację – te wyniki są już po kalibracji.
Przed wlaniem STP, zdarzało się, że silnik szarpał na poziomie wspominanych obrotów, jednak po przejechaniu baku na STP już nie ma szarpania.
Jakie następne zabiegi muszę podjąć? Od razu serwis? Czy wtryski już tylko do regeneracji/wymiany?
Pozdrawiam!
- Od: 27 gru 2017, 19:08
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM
DooOminO napisał(a):Wtryskiwacz nr 4 mi nie pasuje
A to z jakiego powodu ?
Przecież gołym okiem widać,że trzeci to złom. Trzeba go wymienić,zrobić parędziesiąt kilometrów i zobaczyć jakie wtedy wyjdą korekty pozostałych. Zła kondycja jednego wtrysku odbija się ujemnie na pozostałych.
Chyba zbyt wczesna godzina była na pisanie postu oczywiście miałem na myśli trzeci. W przypadku wartości ujemnych ma miejsce krótszy impuls czyli zmniejszenie dawki wtryskiwanego paliwa?
Ostatnio edytowano 18 mar 2018, 06:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Jest ktoś kto będzie w stanie mi cokolwiek powiedzieć na temat wtryskiwaczy? Silnik rozgrzany, korekcję zrobiłem. Mazda 6 ta, którą mam w opisie.
Dopisano 24 lip 2018, 20:31:
kolega matios0001 polecił mi zrobić log z jazdy i wyeksportować do pliku csv, więc załączam go także tutaj, może będzie łatwiej namierzyć usterkę.
Log dostępny tutaj, ponieważ na forum rozszerzenie csv jest zablokowane:
https://drive.google.com/open?id=1HoQpdvbrFatxKn1owiVbTGtZn9pqQetU
Dopisano 24 lip 2018, 20:31:
kolega matios0001 polecił mi zrobić log z jazdy i wyeksportować do pliku csv, więc załączam go także tutaj, może będzie łatwiej namierzyć usterkę.
Log dostępny tutaj, ponieważ na forum rozszerzenie csv jest zablokowane:
https://drive.google.com/open?id=1HoQpdvbrFatxKn1owiVbTGtZn9pqQetU
1. według opisu na stronie Forscana to wszystkie, które mają wartości powyżej +/– 80 ( według Mazdy to wartości powyżej +/-100 ) już mogą się nadawać do wymiany...
2. według mnie – wymienił bym 1 i 3 i zobaczył jak się rozłożą wtedy korekty.
3. sam jestem ciekaw, czy po wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy na fabrycznie nowe, wszystkie korekty będą miały 0
, ewentualnie jakieś bardzo małe ( np. +/-20 ) 
2. według mnie – wymienił bym 1 i 3 i zobaczył jak się rozłożą wtedy korekty.
3. sam jestem ciekaw, czy po wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy na fabrycznie nowe, wszystkie korekty będą miały 0

Moje mają korekty od -60 do +80 zaraz po regeneracji, także... Albo mi to źle zregenerowali albo nie wiem o co chodzi. Aczkolwiek po regeneracji zniknęły dziwne falowania obrotów czy też czarny dym po depnięciu. Teraz tylko lekka mgiełka, ale tłumaczę to sobie, że to wzbijany kurz




Regenerować to mało kto potrafi do tego zregenerowane to nie nowe, nie będzie idealnych korekt nawet na nowych wtryskiwaczach ponieważ któryś czylider może mieć gorsza kompresję i już korekta wyższa będzie.
Smile, wykręcić wtryskiwacze i każdy daj w inne miejsce tylko zapisz który gdzie włożyłeś i wtedy daj korekty.
Smile, wykręcić wtryskiwacze i każdy daj w inne miejsce tylko zapisz który gdzie włożyłeś i wtedy daj korekty.
DooOminO napisał(a):zregenerowane to nie nowe
Jeżeli zrobione przez Denso Wa-wa to możesz traktować je jak nowe.
Stary zostaje jedynie korpus. Po regeneracji w Denso nadawany jest nowy kod korekcyjny i trzeba go wpisać do pamięci PCM-u.
dobrzyn22 napisał(a):jakieś bardzo małe ( np. +/-20 )
To ja mam takie....na wtryskach,które wyciągałem z głowicy w formie elementów,bo nie chciały wyjść więc musiałem je rozkręcać w głowicy i składać na stole.
No to mamy w Polsce jeden serwis który potrafi je regenerować tylko ilu użytkowników z niego korzysta? Na znikoma ilość użytkowników, większość warsztatów samochodowych rzuca takowe wtryskiwacze do najbliższego serwisu.
Jako że temat wtrysków omijałem ostatnio szerokim łukiem, to jeden zaczął już klepać póki nie złapie temperatury. Mazda wzywa na ratunek
Podłączyłem kompa i sprawdziłem korekty wtrysków. Wyszło coś takiego
Potem zrobiłem kalibracje wtryskiwaczy i wyszło coś takiego

Nie będę się bawił i przekładał z miejsca na miejsce, bo to i tak wymaga programowania itd. Raczej skłaniam się ku wymianie kompletu lub jednego klepiącego i wtedy zobaczę co dalej się będzie działo z korektami i czy będzie cisza

Podłączyłem kompa i sprawdziłem korekty wtrysków. Wyszło coś takiego
Potem zrobiłem kalibracje wtryskiwaczy i wyszło coś takiego



Nie będę się bawił i przekładał z miejsca na miejsce, bo to i tak wymaga programowania itd. Raczej skłaniam się ku wymianie kompletu lub jednego klepiącego i wtedy zobaczę co dalej się będzie działo z korektami i czy będzie cisza
U mnie w oplu na jednym wtryskiwaczu była odchyłka mała ale po wymianie kostki bo stara była połamana korekt poprawiła się. Ile tak regeneracja wtryskiwaczy Denso kosztuje?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6