Wibracje silnika

Postprzez arekt2222 » 21 maja 2014, 07:37

Ok.A czy są tam jakieś oznaczenia jak to ustawic poprawnie i czy złe ustawienie mogło by mieć takie skutki?Pytam ponieważ nie chciał bym zeby mechanik znowu coś poknocił wziął kase a problem i tak zostanie.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 24 maja 2014, 10:15

Podsumowanie.Mianowicie w zwiazku z objawami które wystepuja w moim aucie sprawdzone zostało:
-zamontowałem zaworek zwrotny zeby miec pewność ze paliwo sie nie cofa
-wymieniony filtr paliwa na knecht kc 100
-test przelewowy wykazał ze trzy wtryski wydawały ponad 100 ml,zostały wymienione (kolejny test przelewowy wykazał ze nowe wtryski sa sprawne wydatek ok 40 ml na kazdy z nich i dobrze rozpylaja(na maszynie)
-wumienione podkładki pod wtryskiwaczami
-wymieniony zawór scv
-zrobiona kalibracja wtryskow u Jaksy
-wymieniony olej na 5w30 ELF SXR EVOLUTION (DEXELII NIE MOGŁEM DOSTAC
-sprawdzony układ podciśnien
-włozony miałem jakis chiński zamiennik wałka rozrzadu bez zaznaczonego miejsca na ten klinik od impulsatora został wymieniony na nowy oryginalny,poniewaz na tym chińskim który sporo sie róznił od oryginału był inny kont wtrysku więc mogło to rozwiązac problem.
-ustawione zostały luzy zaworowe
-przy okazji wymieniłem lozyska w rolce prowadzacej pasek alternatora
-rozrzad oryginalny i ustawiony prawidłowo
-zastosowany środek FORTE ADVANCED DIESEL CONDITIONER
Wynik:Auto na zimnym silniku odpala za pierwszym bez problemu ,po dodaniu gazu na biegu jałowym kopci na biało przez chwile i szarpie silnikiem jak by cos sie dławilo,jak tylko troszke sie rozgrzeje to auto jedzie jak "rakieta",spalanie w normie,silnik pracuje ładnie równo,cicho
Ogólnie po tych operacjach skala problemu sie zmniejszyła ale nadal objawy wystepuja.
Macie jakieś pomysły?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 29 maja 2014, 07:42

Kolejne spostrzeżenie.Jak odpale rano auto i dodaje gazu powoli to silnik wibruje ale jak dodam powyzej 3 tys tak zdecydowanie to przechodzi.Tak więc nie wiem czy temperatura silnika ma jednak coś do rzeczy ale pisze o tym fakcie bo moze komus podsunie to jakiś pomysł.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 9 cze 2014, 10:53

Witam.Powiem szczerze ze przypadek mojego auta zadziwia mechaników.A moze jest jednak ktos kto ma jakis pomysł?Co moze byc odpowiedzialne za to (dławienie,szarpanie silnikiemoraz dymienie)które po przegazowaniu auta na biegu jałowym przechodzi.Dodam ze w ten weekend pobiłem swój rekord pod w zgledem sredniego spalania tzn.komputer pokazal 5,3 l/100km a w rzeczywistosci wyszło ok 5,5 l/100 km jazda mieszana.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 25 cze 2014, 08:49

Zauważyłem ze auto kopci tylko na biegu jałowym jak jade to dymu nie ma a jezeli jest to znikoma ilość?Autem szarpie przez kilkadziesiąt metrów po czym wszystko wraca do normy.Ale to napewno nie sprzęgło czy kolo 2 masowe.
Moze ten objaw pomoze komus zeby rozwikłac Mój problem.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez danielguliwerek » 13 lip 2014, 11:55

wittam koledzy mam problem taki ze :)

odpalam bez problemu madzie ale na biegu jalowym 1400-1500 lekko drga silnik i tak jakby nie rowno chodzil podczas jazdy na 4 biegu i 5 tez slychac jakby nie chodzil robno lekko go dusilo po przekroczeniu 1500 fajnie cisza zero problemow. Mialem tak przed wymiana dwumasy jak i teraz po wymianie napisalem meila do tego co mi rbili firma w GĄSKACH jedna z lepszych firm w POLSCE dali 18 mc gwareancji odpisali mi tak,.....Witam. Z przodu silnika jest drugie koło dwumasowe (gumowe) które napędza paski klimy, alternatora, wspomagania. Jeżeli uległo uszkodzeniu silnik będzie drgał. Opisane niedomagania nie wskazują na uszkodzenie dwumasy sprzęgła. Pozdrawiam

moje pytanie co mam zrobic dalej??

Auto bylo w ASO zrobili kalibracje wtryskow wiec wtryski raczej nie wiec co mam zrobic??
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez arekt2222 » 14 lip 2014, 09:41

Szczerze to pierwszy raz słysze o drugim kole dwumasowym.Może chodzi o sprzęgło alternatora?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez danielguliwerek » 14 lip 2014, 10:07

no wlasnie tak mi odpowiedzial..... fakt jest taki ze na postoju przy ruszaniu nic nie wskazuje na dwumas bo byl robiony i mialem przed wymiana objawy ktore wskazywaly na dwumas trzesienie buda na luzie oraz na postoju dzwieki spod samochodu....

a teraz nie wiem co dalej wsumie nie przeszakdza mi to tylko podczas jazdy jak mam 1500 i trzymam to czuc jakby nie rowno chopdzil....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez arekt2222 » 14 lip 2014, 10:26

Może któras poduszka silnika ?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez danielguliwerek » 14 lip 2014, 12:16

musze sprawdzic wlasnie to.... :) najgorsze ze tylko podczas jazdy przy tych obrotach takie dziwny dzwiek kalibracja przeszla wiec odpadaja wtryski
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez arekt2222 » 4 sie 2014, 09:42

W końcu po wielomiesięcznej walce udało sie rozwiazac problem z moim autem.Mechanik z 20 letnim stazem w serwisie mazdy poprostu wszystko po kolei poustawiał komputerowo.Nie powiem dokładnie co robil bo poprostu głupio Mi było zagladac mu przez ramie na ekran komputera ale napewno ustawiaŁ. MAF,robił cos tez z wtryskami ale nie tylko kalibrację,napewno zaznaczal kazdy osobno i cos w nim ustawial,to wszystko co ja zobaczyłem ale naprawde wykonywał sporo operacji na tym kompie.Diagnoza jego była taka ze,po zmianie silnika komputer pokładowy nie był zgrany z elementami auta np.MAF.i wogóle nic nie było poustawiane.Auto jeździło bo jezdziło PCM próbował sam coś tam korygowac bo widac to było na wykresie jaki mi ten pan pokazał na którym było opisane co,kiedy i w jakich okolicznościach.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Dariushinio » 31 gru 2014, 17:58

Witam, teraz gdy spadł śnieg w mojej maździe 6 odrazu wystąpiły wibracje na kierownicy jak i ogólnie na calym samohcodzie nawet drzwi otwieram to nimi telepie do góry i do dołu :|
dzieje się tak tylko i wyłącznie na postoju 800 obrotów, jak dodam gazu na 1000 obrotów wibracje giną

czego to może być wina? przebieg 198k km tak wiem rozrząd do wymiany ale czy to tego wina?
albo i rozrząd i koło 2masowe? ;/ słyszałem że wibracje na kierownicy są często wlaśnie przez to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez arekt2222 » 29 sty 2015, 15:44

O to swoista ciekawostka .U mnie w mazdzie wprawdzie biały dymek i poszarpywanie sie zmniejszylo ale wystepuje nadal no chyba ze zaleje jakiegos depresatora,ale jak na dworze jest – 5,-15 i więcej to tego objawu nie ma.nie ma tez gdy na dworze jest + 20 stopni i więcej czy moze ktos mi to wytłumaczyc?odkad założyłem ten wątek to w swojej m6 ponaprawiałem prawie wszystko nawet egr i wszystkie podcisnienia co nie było takie łatwe z resztą wraz z historia watku można przesledzic co wykonywałem.zastanawia mnie jednak zo ma wpływ na to ze jak temperatura jest znaczaco ujemna lub dodatnia to chocby auto stało nie odpalane 3 dni tego objawu nie ma .a jak jest taj około zera i wyzej troszke to jest za kazdym razem
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6