Bez 'plaka' nie odpala

Postprzez Janusz626 » 17 lut 2014, 20:37

bieski napisał(a):Mazda 6 GY 2.0D 143KM –> Kolega ma RF7J.

...więc jeśli nawet wtryski są zamienione to odpalenie silnika tzn jego uruchomienie staje się niemożliwe
Natomiast
bartes76 napisał(a):Wiem, że nie chcą mi się skalibrować wtryski do końca – procedura kalibracji wywołana kabelkiem rozpoczyna się, ale jakby robi tylko jeden lub dwa wtryski i przerywa (trwa to za krótko).

zakończona kalibracja kabelkiem objawia się pięciokrotnym mruganiem kontrolki świec żarowych <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 17 lut 2014, 21:47

wg. mnie moze miec, bo jesli te dwa zamienione wtryski maja kompletnie inne korekty , to nie bedzie latwo silnika odpalic.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 17 lut 2014, 22:43

Mnie się wydaje tak jak napisałem, gwarancji nie dam... Forscan może to wykluczyć i upewnić się w numeracji wtryskiwaczy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bartes76 » 18 lut 2014, 21:50

Wtryski były zamienione..
Janusz626 napisał(a):Ktoś chętny do zabawy? ktoś się odważy podmieniwszy lub edytować?.

Odważyłem się pobawić – zamieniłem dziś ich oznaczenia zapisane w ECU poprzez Forscan – da się :D (tak jak pisałem wcześniej – zamienione były fizycznie 1 z 2) – na razie zmian w jeździe nie ma – zobaczę jutro po nocy jak silnik będzie chciał gadać.
Jak zmian nie będzie, wykręcam SCV, czytałem w innych postach, że ktoś próbował czyścić i była poprawa.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Janusz626 » 18 lut 2014, 22:24

No to stales się pionierem! brawo;)
Jesli nadal masz problemy to powinieneś zrobić kalibracje kabelkiem, jeśli zrobiłem kalibracje i nie pomogło to pozostaje Tobie SCV.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bartes76 » 18 lut 2014, 22:29

Janusz626 napisał(a):Jesli nadal masz problemy to powinieneś zrobić kalibracje kabelkiem, jeśli zrobiłem kalibracje i nie pomogło to pozostaje Tobie SCV.

Uruchamiałem kalibrację kabelkiem, wystartowała, lecz niestety po ok 40 sek została przerwana.. :(
Zauważyłem też, że po jeździe autko samo zainicjowało kalibrację, lecz też trwała ona niecałą minutę
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Leoo » 18 lut 2014, 22:32

bartes76 napisał(a):Odważyłem się pobawić – zamieniłem dziś ich oznaczenia zapisane w ECU poprzez Forscan – da się :D

Jakie wartości korekty wtrysku dla poszczególnych cylindrów podaje FORScan?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bartes76 » 18 lut 2014, 22:50

Hmm.. muszę się pobawić trochę dłużej programem. Dziś miałem tylko chwilę rano przed robotą, jutro postaram się obczaić więcej co i jak.
Korekty wtrysku dla cylindrów, ciśnienie na szynie jak pisał ktoś wcześniej, co jeszcze mogę sprawdzić?
I gdzie znajdę, jakie wartości powinny być – program podpowie?

Dopisano 19 lut 2014, 11:04:

Po wczorajszej korekcie zapisów wtrysków – bez zmian, auto bez dopalacza nie odpaliło.
Wyjąłem SCV – (chyba) prawie idealny – tłoczek w gnieździe chodzi bez problemu, żadnych paprochów w środku, tylko czyste paliwo. Oczywiście jak już wyjąłem to wyczyściłem.
Pewnie w końcu okaże się, że to pompa do wymiany..
Ostatnio edytowano 19 lut 2014, 07:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Janusz626 » 19 lut 2014, 13:01

Sprawdź w ForScanie PIDy: o wymaganym i aktualnym ciśnieniu na szynie CR, sprawdź wartości korekcyjne wtryskiwaczy przy 35MPa, sprawdź PID oznaczający wartość wytworzonych PM, znajdziesz napiszesz tutaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bartes76 » 19 lut 2014, 16:00

Nie wiem, czy o te parametry chodzi:
FRP_V – 1.6
FRP_OBDII – waha sie 33000-37000 kPa
FRP_A – waha sie 32000-33000 kPa
Wartości korekcyjne przy 35Mpa – 4,4,-12,-44 odpowiednio dla 1,2,3,4 wtrysku
Wartość wytworzonych PM – 0

dodatkowo FP (opisane jako pompa paliwa) – 35-36 %

Wszystko mierzone w spoczynku na wolnych obrotach
FRP_OBDII i FRP_A przed uruchomieniem silnika ok 300 kPa – po włączeniu stacyjki na początku mniejsze i rosło
Ostatnio edytowano 19 lut 2014, 22:49 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez bartes76 » 22 lut 2014, 18:51

Jeszcze kilka innych danych:
Przy próbie odpalenia silnika (podczas kręcenia rozrusznikiem), sterowanie ciśnienia wtrysku około dwa razy mniejsze niż podawane w tym czasie żądane ciśnienie wtrysku.
Po odpaleniu (silnik zimny) przepływ masowy powietrza na cylinder też ok dwa razy mniejszy niż podawany wymagany przepływ powietrza na cylinder – po rozgrzaniu silnika obie wartości takie same.

Poza tym cały czas przerywa próbę kalibracji wtrysków zainicjowaną kabelkiem – za każdym razem trwa to niecałą minutę i nie kończy się 5xmrygnięciem kontrolki (kiedyś to działało u mnie)

Oczywiście bez dopalacza nie odpalił..

i jeszcze jedno – czy to normalne, że forscan podaje napięcie wyjściowe alternatora tylko niecałe 11V? (po odpaleniu na zimnym)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez tadziol » 22 lut 2014, 22:02

tadziol napisał(a):najlepiej zapiąć jakiś sprzęt,podejrzeć ciśnienie na railu w momencie porannego rozruchu i coś się wyjaśni.
może problemem jest pompa paliwa,która w czasie kręcenia rozrusznikiem nie jest w stanie zbudowac ciśnienia.obroty wału korbowego są jednak mniejsze niż 800 rpm.

nadal się tego trzymam.
bartes76 napisał(a):Przy próbie odpalenia silnika (podczas kręcenia rozrusznikiem), sterowanie ciśnienia wtrysku około dwa razy mniejsze niż podawane w tym czasie żądane ciśnienie wtrysku.

to chyba potwierdza....
[
bartes76 napisał(a):czy to normalne, że forscan podaje napięcie wyjściowe alternatora tylko niecałe 11V? (po odpaleniu na zimnym)
/quote]
wg mnie tak.mogą jeszcze świece dogrzewać wtrysk
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 22 lut 2014, 23:15

bartes76 napisał(a):Przy próbie odpalenia silnika (podczas kręcenia rozrusznikiem), sterowanie ciśnienia wtrysku około dwa razy mniejsze niż podawane w tym czasie żądane ciśnienie wtrysku.

Tu jest inaczej niż u mnie.
Mam akurat zarejestrowany rozruch po wymianie SCV.
Podczas kręcenia rozrusznikiem, kiedy obroty sięgną 220/min ciśnienie CR wynosi 32MPa.
Następnie rozruch, 750 obr/min a CR ma już 48Mpa (minęło ok. 2s od startu).
W 5 sekundzie pracy ciśnienie w CR stabilizuje się na poziomie 36MPa i rozpoczyna się korygowanie wtryskiwaczy.
Po 30 s pracy na obrotach jałowych 750/min ciśnienie CR minimalnie faluje między 33 a 35MPa. Jest to normalne zjawisko, bo pompa obraca się 2x wolniej niż wał silnika.
U mnie "napięcie zasilania modułu" wynosi ok. 14,4V.

Włącz sobie PID'a FIP_SCV A, który podaje wartość prądu zaworu SCV. Im bliżej 2A, tym większe otwarcie, co powinno skutkować zwiększeniem ciśnienia CR.
FLT podaje temperaturę paliwa, która może jest zafałszowana i pośrednio wpływa na ciśnienie CR.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bartes76 » 22 lut 2014, 23:40

Leoo napisał(a):Podczas kręcenia rozrusznikiem, kiedy obroty sięgną 220/min ciśnienie CR wynosi 32MPa.

U mnie parametry FRP_OBDII i FRP_A przy włączeniu stacyjki wynoszą ok 300-350 kPa, podczas rozruchu (na rozruszniku) ok 15000 kPa, po uruchomieniu silnika początkowo ok 50000 kPa (do 2 sekund) potem ok 35000 kPa.
Z tego, co piszesz Leoo, mam za małe ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem?

Popatrzę jeszcze te parametry, o których piszesz
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 00:06

bartes76 napisał(a):podczas rozruchu (na rozruszniku) ok 15000 kPa, po uruchomieniu silnika początkowo ok 50000 kPa (do 2 sekund) potem ok 35000 kPa.

Obstawiam SCV albo nieszczelności przewodów paliwowych, ewentualnie instalację – napięcie jest za niskie.
Próbowałeś podać paliwo wprost na pompę z butelki?
15MPa to za mało, żeby poprawnie rozpylić paliwo. Pewnie dla tego komputer wcale nie otwiera wtrysków, bo nie miało by to sensu.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 23 lut 2014, 10:47

Leoo napisał(a):Obstawiam SCV albo nieszczelności przewodów paliwowych, ewentualnie instalację – napięcie jest za niskie.

Leoo napisał(a):Po 30 s pracy na obrotach jałowych 750/min ciśnienie CR minimalnie faluje między 33 a 35MPa. Jest to normalne zjawisko, bo pompa obraca się 2x wolniej niż wał silnika.

ale to wszystko dotyczy RF5C.zaś bartes76 ma RF7J.
tak więc podajesz koledze niedokładne info,bo między tymi silnikami są różnice.
w RF7J pompa ma taką samą prędkość obrotową jak wał korbowy.
w RF7J problem z instalacją SCV to błąd P0628.
w RF7J jest inny zawór SCV,jego usterkowość jest znikoma.
bartes76 napisał(a):podczas rozruchu (na rozruszniku) ok 15000 kPa

i to tak wygląda jakby pompa HP pracowała jedną sekcją/tłokiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bartes76 » 23 lut 2014, 11:06

tadziol napisał(a):i to tak wygląda jakby pompa HP pracowała jedną sekcją/tłokiem.

tylko czemu dzieje się tak tylko przy rozruchu silnika,a potem ok?
tadziol napisał(a):w RF7J problem z instalacją SCV to błąd P0628.

Forscan nie wykazuje takiego błędu, poza tym jak już pisałem, SCV jest czysty i tłoczek, przynajmniej 'na sucho' po wyjęciu z auta, chodzi bez problemu. Spróbuję jeszcze odczytać jego parametry
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez tadziol » 23 lut 2014, 11:10

tadziol napisał(a):problemem jest pompa paliwa,która w czasie kręcenia rozrusznikiem nie jest w stanie zbudowac ciśnienia.obroty wału korbowego są jednak mniejsze niż 800 rpm.

po raz wtóry to piszę.
rozrusznik nie jest w stanie wycisnąć 800 rpm na wale korbowym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 23 lut 2014, 11:12

max to jakieś 250-300 rpm
Ostatnio edytowano 23 lut 2014, 12:09 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 11:38

tadziol napisał(a):ale to wszystko dotyczy RF5C.zaś bartes76 ma RF7J.
tak więc podajesz koledze niedokładne info,bo między tymi silnikami są różnice.
w RF7J pompa ma taką samą prędkość obrotową jak wał korbowy.

Analfabetą raczej nie jestem <lol>
Skoro pompa w RF7 kręci się 2x szybciej niż w RF5, to ciśnienie powinno 2x szybciej osiągnąć wartość niezbędną do prawidłowego rozruchu <nauka>
Poczekamy na oscylogram prądu zaworu SCV w funkcji ciśnienia CR i obrotów, to wiele się wyjaśni.

Nie wyobrażam sobie sytuacji, że jeden cylinder pompy pracuje normalnie a drugi wcale, chyba że ktoś ją rozbierał...
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6